ESC ve rölanti

Sumer Yamaner

Moderator
Katılım
17 Eyl 2013
Mesajlar
8,770
Tepkime puanı
23,156
Yaş
61
Konum
İstanbul
Web sitesi
www.sumeryamaner.com
İlgi Alanı
Uçak
Arkadaşlar bu konuyla alakalı yeterli kaynak bulamadım. Belki ben doğru arayamamışımdır. Sizlere sormak istedim.
Biliyorsunuz elektrikli olayına pek aşina değilim. Derin bir cehalet içindeyim. :D

Kısaca söylemek gerekirse rölanti istiyorum! :D

ESC'nin normal davranış modelini tam bilemiyorum. Tamam tam gazda enerjilendirince programlama moduna giriyor. Ayrıca anladığım kadarıyla yine tam gazda enerjilendirip gazı tam kapatınca da gaz kanalı kalibrasyonu yapılmış oluyor. Yani hangi sinyali nasıl değerlendireceğini öğrenip kaydediyor. (Umarım doğru anlamışımdır).

Peki eğer ben gaz kanalına trimle birkaç tıklık bir ayar yapsam ve o konumda çok düşük bir rölanti devri tuttursam, sisteme tekrar enerji verdiğimde ESC o gaz konumunu sıfır olarak mı algılar?

Ya da bir brushless motor nasıl rölantide çalıştırılır?

Teşekkürler...
 
ESC ve rölanti

Kalibre edildikten sonra trim verilirse sorun olmaz gibi geliyor. Ancak yinede rolanti yerine kalkis sonrasi aktive edilebilecek bir rolantide kullanilabilir mi ?
 
ESC ve rölanti

Abi şöyle açıklamaya çalışayım. Escnin arm olması için, yani tamam bir tehlike yok, sinyali aldım mı çalışırım demesi için belli bir dip değer görmesi gerek açılışta. Bu değer belki ufak bir bant içerisinde olabilir, ancak kesinlikle motoru döndürmeyecek kadar küçük olacağına eminim. Hatta ve hatta çoğu escde gaz yüzdesi %10-15 gibi bir değer görmeden motor dönmeye başlamaz. Motor döner vaziyetteyken diyelim belli bir seviyeye kadar düşürdün gazı, atıyorum %10 ve motor dönmeye devam ediyor, motoru durdurduktan sonra %10 versen, yine dönmez. :D

Tahminimce istediğin şu, sen taksi yaparken sadece iç motorları kullanıyorsun, dışlar duruyor, bu da seni sinir ediyor :D onlar da etkisiz olsa bile dönsün istiyorsun. Doğru mu?

Biraz düşüneyim, bişeyler önerebilirim :)


Düzenleme:

Kullandığın devreye yeniden baktım, 3 pozisyonlu switch yukardayken iki motor çifti de aktif, ortada bir çift, altta diğer çift aktif. Bu devreye 4. mod ekleyebilirsin, dış motorları mümkün olan en düşük yüzdeyle döndürecek şekilde, ancak 4 pozisyonlu bir switch yok kumandalarda.

Bu durumda bir diğer tercih şu olabilir; Sonuçta istenmeyen durum dış motorlardan birinin susması durumu değil mi? Böyle bir şey olduğunda diğeri de sussun istiyoruz. O zaman switch ayarlaması şu şekilde olabilir. Üstte ikisi de aktif, ortada dışlar düşük yüzdeli aktif, altta dışlar kapalı. İç motorlar hep aktif. Tabi bir sorun çıkarmayacaksa bu durum uçuş açısından.

Bir diğer seçenek de eğer kumandanda varsa logic switch kullanmak olabilir. O şekilde istediğin kombinasyonu yapabilirsin.

Son seçenek de, gel sana bir Futaba 18sz alalım, her motora ayrı ayrı istediğin gibi hükmet :D
 
ESC ve rölanti

Belki bir butonla throttle kanallarına offset verebilirim. Yani pilleri bağlayıp ESC'ler arm olduktan sonra bir butonla tüm motorların olabilecek en düşük devirde çalışmalarına yetecek sinyal düzeyini göndermek gibi... Ama diyelim ki bu işe yaradı. ESC'lere enerji verdiğimde rölanti switch'i aktif durumda olursa ESC'lerin kalibrasyonları şaşar mı? Yoksaa tamamen saçmalıyor muyum? :D
 
ESC ve rölanti

Mesajımı güncelledim.

Yok kalibrasyon şaşmaz. Sadece escler bağırmaya başlar :) Kalibrasyon yada program moduna girmesi için %100 thr pozisyonu görmesi gerek escnin.
 
ESC ve rölanti

Aslinda Throttle Curve ozelligini bir tusa atiyip kullanmak yetecektir. Switch ile aktive olan curve'de 0 noktasi yerine rolanti noktasinda olacak.
 
ESC ve rölanti

Kumanda da model olarak uçak seçilince helide kullanılan F-Mode ortadan kalkıyor mu ? Aksam kumandaya bir bakayım. Eğer varsa Hikmet senin önerin ise yarar yanı gaz eğrisini bir Switch ile değiştirme. Ama buyuk ihtimal yok olsa Emre de önerirdi .


Sent from my iPhone using Tapatalk
 
Mehmet Kucuksari' Alıntı:
Kumanda da model olarak uçak seçilince helide kullanılan F-Mode ortadan kalkıyor mu ? Aksam kumandaya bir bakayım. Eğer varsa Hikmet senin önerin ise yarar yanı gaz eğrisini bir Switch ile değiştirme. Ama buyuk ihtimal yok olsa Emre de önerirdi .


Sent from my iPhone using Tapatalk

Abi bilmiyorum kalkıp kalkmadığını, ancak sorun orda değil. Sümer abinin motor çiftlerini ayırmak için imal ettiği ayrı bir devresi var ya, olay orda biter bence. Kumandada Thr için iki ayrı kanal kullanabiliyor olsa zaten olay baştan çözülürdü. 18sz al dememin sebebi de o. Bir de belki merak eder de S.Bus2 protokolünü çözer belki diye alttan yol yapıyorum ;D
 
ESC ve rölanti

Benim Dx9'da var. Bugun baktim :) Dual rate ile ayni switch'de bir seyler denemistim.
Flight Mode diye bir ozellik var ama onu ne anlamis nede kullanmis durumdayim :) ( 14mz'deki Condition gibi sanirim )
 
ESC ve rölanti

Aurora'da uçakta throttle curve var. Akşam biraz oynayacağım.

SM-N910C cihazımdan Tapatalk kullanılarak gönderildi
 
ESC ve rölanti

Sumer abi bu durum her bir motor çifti ıcın ayrı mı olacak ? Sen motor çiftlerini zaten kendi yaptın devre üzerinden kontrol ediyorsun degil mı ? Dolasiyla bir Switch olsun diyelim, bu Switch off iken throttle degerimiz sıfırdan gaz verince max %10 geçmeyecek mesela. Sonra Switch on yapınca, motorlar lineer gaz egrisiyle max degere kadar devir alabilecek. Dogru mu anladım acaba ?


Sent from my iPhone using Tapatalk
 
ESC ve rölanti

Her yorumu okumadım ama aklıma geleni söyleyeyim belki işe yarar. Hold switch ini aktif edince motorun ne kadar yüzdede çalışacağı ayarlanıyor. Motorun durması için bu değer 0 oluyor. Bu değer ayarlanıyordu sanırım. Burdan bir yol bulunabilir mi
 
ESC ve rölanti

Mehmet Kucuksari' Alıntı:
Sumer abi bu durum her bir motor çifti ıcın ayrı mı olacak ? Sen motor çiftlerini zaten kendi yaptın devre üzerinden kontrol ediyorsun degil mı ? Dolasiyla bir Switch olsun diyelim, bu Switch off iken throttle degerimiz sıfırdan gaz verince max %10 geçmeyecek mesela. Sonra Switch on yapınca, motorlar lineer gaz egrisiyle max degere kadar devir alabilecek. Dogru mu anladım acaba ?
Sent from my iPhone using Tapatalk

Yok öyle yaparsak rölantide çalışması için tam gaz açmak gerekir gibime geliyor. Benim istediğim çok basit: Motorlar gazı kapatınca tam durmasın, çok düşük devirde dönmeye devam etsinler.

Kadir Kurt' Alıntı:
Her yorumu okumadım ama aklıma geleni söyleyeyim belki işe yarar. Hold switch ini aktif edince motorun ne kadar yüzdede çalışacağı ayarlanıyor. Motorun durması için bu değer 0 oluyor. Bu değer ayarlanıyordu sanırım. Burdan bir yol bulunabilir mi

Hold konusunu inceleyeceğim.
 
ESC ve rölanti

Sümer Yamaner' Alıntı:
Yok öyle yaparsak rölantide çalışması için tam gaz açmak gerekir gibime geliyor. Benim istediğim çok basit: Motorlar gazı kapatınca tam durmasın, çok düşük devirde dönmeye devam etsinler.
Tamam abi. Sunu bir dener misin rica etsem. Gaz egrini 0-10-10-10-10 olarak dener misin rica etsem. Bu istedigin seyi veriyor mu sana ? Bu arada hala Kumandayi elime alamadim. 1 saat icin de ben de bir seyi kontrol edecegim ;)
 
ESC ve rölanti

Kumanda arabada kaldı. :) Yarına denerim artık. Hiç dışarı çıkacak halim yok. :)

SM-N910C cihazımdan Tapatalk kullanılarak gönderildi