Görseller Eskişehir Buluşmaları (Ana Başlık)

[Video]: Eskişehir Buluşmaları (Ana Başlık)

Geçmiş olsun abi hangimiz skid kırmıyoruz ki [emoji16]

Bahsettiğin sorunlar beni servo motorunun yanmış olmasına götürüyor. Servoların içinde dahili bec olmadığını düşünürsek doğrudan pilden gelen akım servo motoruna gidiyor.

Servonun kararsız kalması içindeki motorun giderek ısınması akabinde bobinlerin birer ikişer kısa devre olması, ve motorun kararsız çalışması denklemi gibi duruyor. Sonrasında yanıp duruyor.

Peki buna ne sebep olur.?

İlk aklıma gelen yüksek voltaja uyumlu servo motoru takılmaması (hatalı montaj)

2. Bi şekilde zorlanma (bu zorlanma havada aniden bi şekilde olabilir)

3. Helide arızalı elektronik bi ekipman buna sebep olabilir ve durumdan sadece kuyruk servosu etkilenebilir.
 
[Video]: Eskişehir Buluşmaları (Ana Başlık)

ali yalçın' Alıntı:
Geçmiş olsun abi hangimiz skid kırmıyoruz ki [emoji16]

Bahsettiğin sorunlar beni servo motorunun yanmış olmasına götürüyor. Servoların içinde dahili bec olmadığını düşünürsek doğrudan pilden gelen akım servo motoruna gidiyor.

Servonun kararsız kalması içindeki motorun giderek ısınması akabinde bobinlerin birer ikişer kısa devre olması, ve motorun kararsız çalışması denklemi gibi duruyor. Sonrasında yanıp duruyor.

Peki buna ne sebep olur.?

İlk aklıma gelen yüksek voltaja uyumlu servo motoru takılmaması (hatalı montaj)

2. Bi şekilde zorlanma (bu zorlanma havada aniden bi şekilde olabilir)

3. Helide arızalı elektronik bi ekipman buna sebep olabilir ve durumdan sadece kuyruk servosu etkilenebilir.

Evet Ali, motor tespitin benim de aklıma yatıyor. Servoları açtım, pek güzel de kokmuyorlar.

Ama servolar ölü de değil işin garibi. Mesela sol rudder verdim diyelim, hareket etmiyorlar. Ama elimle ittirince hareket edip, olması gereken yere gidiyorlar, sonra yine duruyorlar. Sormadan söyleyim, dişliler çiçek gibi :D

Bir diğer nokta, aynı servoları G700 ve X7'de aynı şekilde kullanıyorum, sorunsuz çalışıyorlar. Hadi diyelim ilk servo hatalı üretimdi, farklı marka ikinci servoda da hatalı üretim denk gelme olasılığı kaçtır? :D

Kuyrukta olmuş olabilecek bir bind durumu ilk kontrol ettiğim şeydi benim de, ama yok... Yağ gibi kayıyor... Hatta gerçekten yağ gibi, benim her helimde kuyruk şaftına sürdüğüm yağ dışında, kuyruk rodu dahi baştan sona yağlanıyor her uçuşta. (nitro) :D

Arızalı başka bişey olasılığını da eledim, her biri tek tek çalışıyor, ünitenin logunda voltajda bir dalgalanma yok...

İçinden çıkamıyorum şu anda, sinirden ölcem ;D
 
[Video]: Eskişehir Buluşmaları (Ana Başlık)

Geçmiş olsun Emre .Ufak bir kırımla atlatmana sevindim.
 
[Video]: Eskişehir Buluşmaları (Ana Başlık)

Dun kirdigim skidin teki duruyordu, hemen taktim bile ;D

Bu RESMİ görmek için izniniz yok. Giriş yap veya üye ol


Ama gordugunuz gibi tail servo yeri bos :-\ yenisini takmadan sorunun kaynagini belirlemem lazim...
 
[Video]: Eskişehir Buluşmaları (Ana Başlık)

Geçmiş olsun Emre, kırım sız heliyi indirmene sevindim.

Hower pozisyonda kurtamayı aktif edince sola doğru modeli atması benimde başıma bir kaç kez geldi, sensor hatası olmadan.Sonraki denemelerde düz yukarı da attı ama bende anlam veremedim


Tapatalk kullanarak iPhone aracılığıyla gönderildi
 
[Video]: Eskişehir Buluşmaları (Ana Başlık)

Emre abi senden ricam logları bi kenara itip ünite üzerinden rudder çıkışını ölçü aletiyle sanki havada komut veriyormuş gibi devamlı komut vererek anlık olarak ölçmen.

Önce kuyruk servosu yok iken ölç, anormallik yoksa bide servo takıp ölç abi.

Şayet gene sorun yok ise bende seni yılın en şansız modelcisi seçiyorum [emoji1]
 
[Video]: Eskişehir Buluşmaları (Ana Başlık)

Ufak bi not :ünite üzerinden yanlış servo frekansı gidiyorda olabilir buda büyük bi etkendir servo yanması için. Eğer yanlış frekans seçilmemişse ünite arızalı olabilir
 
[Video]: Eskişehir Buluşmaları (Ana Başlık)

Voltajı mı diyorsun Ali? Voltaj pinleri, yani canlı ve şase tüm çıkışlarda paralel bağlı. Herbir servo için ayrı değil. Yok sinyali ölç diyorsan, onu ölçemem, osiloskobum yok.

Servoyu, hem bunu, hem daha önce yananı ayrıca da denedim, servo testerde denedim, sadece alıcıya bağlayıp denedim, aynı durumda servolar. Yukarda anlattığım gibi.

Refresh rate konusunda, brain programında servo ekranında soldaki düğmede bir liste çıkıyor. Orda bu servolar için, ikisine de 333hz veriyor. Ben de o şekilde kullanmıştım.



Konuyu toplarlamak adına, sanırım şu şekilde bir sonuca vardım. İlk uçan Rjx servom'un neden uçtuğu konusunda en ufak fikrim yok. :D

Bugün uçan Savöx servomda ise en akla yakın durum şöyle; Bu 227x serisi Savöx'ün üst seri servolarından. 2271 cyclic için, 2272 de kuyruk için. 2271 serisi için sitede 2s lipodan direkt beslenebilir yazıyor. Ama 2272 için öyle bişey yazmıyor. Sanırım bir sebebi var :D Ben X7'de aynı servoyu (2272) uzun zamandır 2s lipodan direkt besledim, bana mısın demedi. Ama bu dedi. Sanırım bundan sonra X7'deki Savöx'leri NX7'ye geçirip, bec ile 7.4v olarak kullanıcam. Şu anki planım o şekilde...
 
[Video]: Eskişehir Buluşmaları (Ana Başlık)

Öncelikle tekrar geçmiş olsun Emre. Allahtan kirimsiz bir şekilde modeli indirmeyi başarmışsın :bravo:

Ben de olsam emin olmak icin kesinlikle bu sefer BEC kullanırdım.

Bir de acaba diyorum frekans değerini biraz düşürsen mi?


Sent from my iPhone using Tapatalk
 
[Video]: Eskişehir Buluşmaları (Ana Başlık)

Mehmet Kucuksari' Alıntı:
Öncelikle tekrar geçmiş olsun Emre. Allahtan kirimsiz bir şekilde modeli indirmeyi başarmışsın :bravo:

Ben de olsam emin olmak icin kesinlikle bu sefer BEC kullanırdım.

Bir de acaba diyorum frekans değerini biraz düşürsen mi?


Sent from my iPhone using Tapatalk

Onu da bi Alex'e sormayı planlıyorum abi. Listede bariz şekilde 333Hz görünüyor, ama düşük olsa ne olacak ki, sanki yarışmaya mı giriyoruz :) Hepsine 200Hz basar geçerim belki ;D
 
[Video]: Eskişehir Buluşmaları (Ana Başlık)

Geçmiş olsun Emre, modelin sapasağlam karşımızda olmasına çok sevindim. :thumbup:

Öncelikle başarılı kurtarış için tebrikler. :bravo:

Üst üste iki kuyruk servosu gitmesi kötü oldu gerçektende. :'(

Düşününce eğer şanssızlık değilse 3 olasılık geliyor benim aklıma :

- Motora ve egzoz çıkışına en yakın servo kuyruk servosu. Acaba bir şekilde servo içerisine motorun yakıtı / yağı sızıyor olabilir mi ?

- Modelde çok fazla vibrasyon var ve ünite kuyruğu sabit tutmak için sürekli kuyruk servosunu flood mu ediyor ? Sürekli gelen komutlara yetişmeye çalışan servo moturu acaba bir yerden sonra iflas mı ediyor ?

- Voltajla, frekansla alakalı acaba servonun mutlu olmadığı bir durum mu var ?

Sende zaten bu olasılıkların hepsini düşünmüş ve bir BEC takmaya karar vermişsin bile. Senin yerinde olsam bende öyle yapardım, inşallah güzel bir sonuç alırız. :RCKolik:
 
[Video]: Eskişehir Buluşmaları (Ana Başlık)

Emre geçmiş olsun..
 
[Video]: Eskişehir Buluşmaları (Ana Başlık)

nitro modellerde kuyruk servolarının gidebildiğini duyuyordum zamanında,egsozdan yakıt sıçrıyor içine giriyor olabilir
 
[Video]: Eskişehir Buluşmaları (Ana Başlık)

Kuyruk servosu eksozun tam tersinde, sağ önde. Trex'lerdeki gibi, iki aşamalı olarak kuyruğa bağlı. iki gündür hem kuyruk mekanizmasını, hem de servoları detaylı inceliyorum. Kuyruk mekanizmasında en ufak bir sorun göremedim, çok iyi durumda çalışıyor. Bozulan Rjx servonun içinde çok az miktarda yağ buldum. Rjx'lerde üst ve alt kapakta conta yokmuş. Diğer Rjx'leri de açıp baktım, onlarda yağlanma yok. Ancak her ihtimale karşı bunları nitro modelde kullanmamaya karar verdim. X7'deki Savöx'leri, ki Savöx'lerin her tarafı contalı, Nx7'ye aktarmaya karar verdim. Rjx'ler de X7'ye...

Bozulan Savöx için ise aklıma en yatan şey voltajdan ve fazla çalışmaktan gitmiş olabileceği. Nitroyu bec ile 7.4v'da kullanacağım. Bakalım iki hafta sonra bi servo daha yakacak mıyım ;D
 
[Video]: Eskişehir Buluşmaları (Ana Başlık)

eski hv servolar çokta hv olmayabiliyor :D onada dikkat etmek lazım 8.4 te çok ısınabiliyorlar 7.4 yada 8 volt falan vermek lazım