Gaui Nx4 İNCELEMESİ VE TAIL HUB KIRILMA SEBEBİ

efsunkar3356

Kıdemli Uye
Katılım
18 May 2014
Mesajlar
2,076
Tepkime puanı
0
Yaş
35
Evet arkadaşlar biliyorsunuz bir gaui NX4 topladım. Ve yaklaşık ilk galon nu uçtum. Genel görüşüm iyi yönde. 8 dakikaya yakın Full performans uçuş süresi. Harekete denge olarak 700 Nitro ağırlık oranı ve hareket kabiliyeti. Nitro olduğu için Muadil elektirikli modellere göre daha oturaklı. Kullandığı MOTOR bi tık fazla olduğu içinde Nitro Heli lere göre biraz daha atik. MOTOR iğne ayar çok kolay ve basit. Malzeme Fiyatları Çok ucuz. Ayriyetten çoğu parçası x5 ile uyumlu olduğu için THK undan parça temini şansı. Frame yapısı çok sağlam. Kırım anında videolardan gördüğüm kadarıyla baya dayanıklı. Hatta daykın ters indirmişti.

Tek eksik yanı. Altta resimde gördüğünüz, tail hub ın Blade holder sıkıştırma oranını Size bırakması. Ve fazla sıkışık sa Esneme olmadığı için kırılması. Blade holder ları normalde tail hub à vida ile sabit lerken bu modelle tam tersi somun ile sabitliyoruz. Ve bu somunu çok sıkarsak belli bir uçuş sonrası tail hub kökünden Kırılıyor. Ben Fabrikasyon olduğu için hiç ellemeden direk taktım. Ama elden geçirmek lazımmış.

Bu olay ilk başıma geldiğinde Gaui test pilotu Alvin le yazıştık. Bana çok sıkmamam gerektiğini. Söyledi. Şimdi bende bu na ek olarak metal Blade holder yerine plastik versiyonunu aldım onla uçuşlarıma devam edicem.

Bu RESMİ görmek için izniniz yok. Giriş yap veya üye ol


Bu RESMİ görmek için izniniz yok. Giriş yap veya üye ol


Bu RESMİ görmek için izniniz yok. Giriş yap veya üye ol
 
Gaui Nx4 İNCELEMESİ VE TAIL HUB KIRILMA SEBEBİ

Öncelike büyük geçmiş olsun Erhan. Tam inişe yakın hover pozisyonunda olması büyük şans %p Allahtan hiç bir hasar olmadan sağsalim indirmişsin heliyi %p

Bu helicilerin kuyruktan çektiklerini nedir kardeşim :'( Anlaşılan bu kuyruk hub problemi genelde 500 sınıfı bir çok modelin genel bir problemi. Aşağıdaki konuda Trex 500 benzer bir durumu paylaşmıştık. Şimdi yeni çıkan Gaui bu modelinde sen benzer sıkıntıyı yaşadın. Hatta yanlış hatırlamıyorsam, inceleme bölümünde yurtdışında bir arkadaşın benzer sorunu yaşadığını söylemiştin.



Şimdi gelelim olayın kök sebebine : Gerek Trex 500'de gerekse Gaui bu olayın kök sebebi kuyruk pallerin dönme yönündeki hız değil. Sebep kuyruk pal açısını değiştiren yatay kuvvet. Bu kuvvet Trex 500'de vida başı kırılmasına neden olurken, Gaui ise daha ilginc bir şekilde hubun kırılmasına neden oluyor.. :embarras:

Daha önce paylaşmadım ama yukarıdaki 500 modu ne yazık ki problemi çözmedi. Zira biz burada sorun olan yatay kuvvete karşı daha dayanıksız hale geldik ve modu yaptıkdan sonrakı 3 uçuşta bu sefer vida kırıldı... Bunu o zamanlar özellikle paylaşmadım zira bu durum Align kit kalitesini eleştirmeye kadar gidebilecekti.

Tamam Align kitler 1.sınıf kitler değil. Ama kötülenecek kalite de değil. Bu olay gösteriyor ki, problem her markada yaşanabiliyor.. Her markada bir sürü dizayn hatası yaşanabiliyor.

Şimdi gelelim çözüme :
Her iki olayda da ortak çözüm, kuyruk vidasını (ki bu Gaui Somun oluyor) fazla sıkmayın... Şimdi işte bu noktada benim itirazım var, ne demek fazla sıkmayın.. Bu fazlalık ne ile ölçülüyor... Bence eleştirilmesi gereken Align veya Gaui buna kalıcı bir çözüm bulmaması. Tamam belki çok sık yaşanan bir sorun değil ama forumlarda raporlanan bir sıkıntı var demek ki. Burada üretici firmaların mutlaka mantıklı bir revizyon ile bu sıkıntının yaşanma ihtimalini kullanıcıya bırakmaması gerekiyor diye düşünüyorum..

Elimde yeterince Trex 500 yedek hala olduğu için son kez toplamaya karar verdim. Bu sefer hub olduğu gibi kullanacağım. Sadece M2x6 vida olarak aşağıdaki özel vidayı sipariş etmeyi ve tabii ki fazla sıkmamayı düşünüyorum

ProTek R/C 2x6mm "High Strength" Socket Head Cap Screws (10)


Bence senin çözümde gayet yerinde. Bir çok kardeşimiz plastik malzeme karşı ama bence kuyruk pallerini plastik yapmak gayet yerinde bir karar :thumbup: GAUI plastik kalitesi oldukça başarılı. Pal tutucular plastik olunca, yatay kuvvetin etkisi ile metala göre daha çok esneyeceği için huba daha az güç binecektir diye düşünüyorum %p
 
Ynt: Gaui Nx4 İNCELEMESİ VE TAIL HUB KIRILMA SEBEBİ

Aynen sana katılıyorum. Yarın plastik ile uçuşlara devam edicem.
 
Gaui Nx4 İNCELEMESİ VE TAIL HUB KIRILMA SEBEBİ

Geçmiş olsun Erhan. ??? Mehmet Abi'yle epey bir üzerine kafa yorduğumuz bir problem bizimde. :-\

Neyseki modele birşey olmamış. :thumbup:

Mehmet Abi'ye aynen katılıyorum bu konuda firmaların bu şekilde göreceli öneriler sunmak yerine elle tutulur mühendislik çözümleri bulmaları gerekir. :mad:

Fazla sıkmayacaksın deyince benim aklıma yemek tarilerindeki " soğanlar pembeleşinceye kadar " gibi tarifler geliyor. :laugh: :lol:
 
Ynt: Gaui Nx4 İNCELEMESİ VE TAIL HUB KIRILMA SEBEBİ

Sağolasın teşekkürler. Bakalım gece ayarlarını yaptım bugün uçmaya gidicez. Inşallah Sıkıntısız uçarız.
 
Ynt: Gaui Nx4 İNCELEMESİ VE TAIL HUB KIRILMA SEBEBİ

ERHAN YILMAZ' Alıntı:
Sağolasın teşekkürler. Bakalım gece ayarlarını yaptım bugün uçmaya gidicez. Inşallah Sıkıntısız uçarız.
Bence allahın da izni ile bir sıkıntı olmayacaktır Erhan %p Akşama güzel haberlerini bekliyoruz ;)
 
Gaui Nx4 İNCELEMESİ VE TAIL HUB KIRILMA SEBEBİ

BUGÜN 7 SORTİYE YAKIN UÇTUM. ŞU ANLIK Bİ SIKINTI OLMADI . KAFA TURUNU 2750 DEN 2800 E ÇIKARICAM BİDAHAKI UÇUŞDA. BİDE BU HAFTA İÇİ Bİ BALICAM KUYRUK ROTORUNA HERHANGİBİR SIKINTI VARMI YOK MU DİYE. :saygilar: :saygilar: :saygilar: :saygilar:
 
Gaui Nx4 İNCELEMESİ VE TAIL HUB KIRILMA SEBEBİ

ERHAN YILMAZ' Alıntı:
BUGÜN 7 SORTİYE YAKIN UÇTUM. ŞU ANLIK Bİ SIKINTI OLMADI . KAFA TURUNU 2750 DEN 2800 E ÇIKARICAM BİDAHAKI UÇUŞDA. BİDE BU HAFTA İÇİ Bİ BALICAM KUYRUK ROTORUNA HERHANGİBİR SIKINTI VARMI YOK MU DİYE. :saygilar: :saygilar: :saygilar: :saygilar:
Çok güzel haber Erhan, inşallah hiçbir sıkıntı da olmayacak. :thumbup: :halay:
 
Gaui Nx4 İNCELEMESİ VE TAIL HUB KIRILMA SEBEBİ

ERHAN YILMAZ' Alıntı:
BUGÜN 7 SORTİYE YAKIN UÇTUM. ŞU ANLIK Bİ SIKINTI OLMADI . KAFA TURUNU 2750 DEN 2800 E ÇIKARICAM BİDAHAKI UÇUŞDA. BİDE BU HAFTA İÇİ Bİ BALICAM KUYRUK ROTORUNA HERHANGİBİR SIKINTI VARMI YOK MU DİYE. :saygilar: :saygilar: :saygilar: :saygilar:
Şeytana vesvese vermeyelim, bence bu iş tamamdır :thumbup: ;)
 
Gaui Nx4 İNCELEMESİ VE TAIL HUB KIRILMA SEBEBİ

Nitro modellere karşıyız , ağaç oluyoruz sıra beklerken. Gürültüsüde cabası :)
 
Gaui Nx4 İNCELEMESİ VE TAIL HUB KIRILMA SEBEBİ

İlker Sönmez' Alıntı:
Nitro modellere karşıyız , ağaç oluyoruz sıra beklerken. Gürültüsüde cabası :)
Adil uçuş süresi istiyoruz diyorsun yani Ilker hocam :lollol: :lol:
 
Gaui Nx4 İNCELEMESİ VE TAIL HUB KIRILMA SEBEBİ

İlker Sönmez' Alıntı:
Nitro modellere karşıyız , ağaç oluyoruz sıra beklerken. Gürültüsüde cabası :)

Nispet olsun diye gasser topla İlker hocam :) Yarım saat uçarsın :laugh:
 
Gaui Nx4 İNCELEMESİ VE TAIL HUB KIRILMA SEBEBİ

Abi dünde dedim Erhan'a , bu kadar nitro diye uğraşacağına iki pil uçarsın üst üste kafan rahat elin temiz olur. Tel pilli bir model aldın mı iş tamamdır. İğneyi kaç defa çevirdi ayarladı sayamadık. Adananın havası nitro için uygun değil. Elektrikli modeli sıfırdan uçuş ayarlarını yapmamız 3-4 uçuş alıyor. Ondan sonra ver gazı uçsun.
 
Gaui Nx4 İNCELEMESİ VE TAIL HUB KIRILMA SEBEBİ

Geçmiş olsun kardeşim.