Gaui X5'i toplarken fark ettim ki, ana dişliyi çevirdiğimde 1 - 1,5 mm kadar bir yalpalanma oluyor aşağı ve yukarı şeklinde. Bundan önce kullandığım 450'lerde bu yalpa hep vardı, Align dişlide de, HK dişlide de. Gaui x3 ve trex700'de ise milim oynamıyordu ana dişli. 450 modellerde önemsemiyordum ve bir problem de çıkmamıştı, ancak model büyüdükçe ayrıntılar daha önemli hale geliyor. Main gear hub'ı söktüm, düzgünce geri birleştirdim, vidaları düzgün sırayla ve mümkün olduğunca eşit sıktım, bir miktar düzelme oldu ancak hala biraz yalpa var. Ne dersiniz? Bu şekilde uçar mı bu?
Çözüldü:
Önce dişliyi yeniden söküp standart olarak gelen 0,3 mm pulu elimde bulunan 0,6 mm pul ile değiştirdim. Sonuçta cuk oturdu, arada boşluk falan kalmadı, dişli dümdüz oldu. Ancak bu sefer de otorotasyon dişlisi kasıldı, rahat dönmedi. Anlaşılan gaui bir şey yapıyorsa boşuna yapmıyor, bir kez daha sevdim gaui'yi. Aferim Gaui
Sonra pulu ve dişli takımını eski haline getirdim ve Mehmet abinin ve Türker'in dediği gibi ana şaft vidasını kuvvetlice değil de, tatlı sert sıktım. Sıkma ayarım dişlinin kendi başına bir yere kıpırdayamayacağı, ama elinizle zorlayınca yörüngesini hafifçe değiştirebileceğiniz kadar. Saftı elimle çevirerek dişlideki yalpalamayı minimuma indirdim ve motor pinyon mesh ayarını bu şekilde yaptım. Motoru geçici olarak bağladım ve bir-iki kez gaz verdim. Dişli yörüngesine o kadar güzel oturdu ki, döndüğü zaman kırmızı bir çizgiden başka bir şey görülmüyor
Çözüldü:
Önce dişliyi yeniden söküp standart olarak gelen 0,3 mm pulu elimde bulunan 0,6 mm pul ile değiştirdim. Sonuçta cuk oturdu, arada boşluk falan kalmadı, dişli dümdüz oldu. Ancak bu sefer de otorotasyon dişlisi kasıldı, rahat dönmedi. Anlaşılan gaui bir şey yapıyorsa boşuna yapmıyor, bir kez daha sevdim gaui'yi. Aferim Gaui
Sonra pulu ve dişli takımını eski haline getirdim ve Mehmet abinin ve Türker'in dediği gibi ana şaft vidasını kuvvetlice değil de, tatlı sert sıktım. Sıkma ayarım dişlinin kendi başına bir yere kıpırdayamayacağı, ama elinizle zorlayınca yörüngesini hafifçe değiştirebileceğiniz kadar. Saftı elimle çevirerek dişlideki yalpalamayı minimuma indirdim ve motor pinyon mesh ayarını bu şekilde yaptım. Motoru geçici olarak bağladım ve bir-iki kez gaz verdim. Dişli yörüngesine o kadar güzel oturdu ki, döndüğü zaman kırmızı bir çizgiden başka bir şey görülmüyor