Goblin 630 6S Konfigurasyon hakkında ne düşünüyorsunuz ?

Goblin 630 6S Konfigurasyon hakkında ne düşünüyorsunuz ?

mehmet bey birkaç msj yukarıda ilker sönmez beyde zaten bir goblin kullanıcısı bu benim söylediklerimi belirtmiş ve yine goblin 630 dfc kullanıcısı mehmet karakaya da aynı şeylerden bahsetti banada mantıklı geldi 630 dfc eski modeller 6s e çok daha uygun fakat comp a 6s çok vasat kalır sebep belli ağırlık ve pal boyunun değiştirilememesi ama teknolojide çareler tükenmez . ilker bey 630 ve 700 setuplar arasında sadece quantum motorda 100$ . pulse pillerde 65c 12s te 150$ kitlerde 300$ . esc bec servo farkı bakmadım ikon fbl aynı nerden baksan 800- 900$ fark olur 630 ve 700 comp arasında
 
Goblin 630 6S Konfigurasyon hakkında ne düşünüyorsunuz ?

pal takılıp takılmama konusunu böşverin. fathering şaftı aynı kalınlıkta olan bir başka markanın pal tutucusunu alıp takarsınız standart pal takılabilir hale gelir
 
Goblin 630 6S Konfigurasyon hakkında ne düşünüyorsunuz ?

Merhaba arkadaşlar, nadir pc başına geçebildiğim anlardan birini yaşamaktayım, Ufaklık olduktan beri bu işler biraz zorlaştı.Ama ona can feda.:)

Neyse ben de bu konuda biraz müsadenizle görüş belirtmek isterim...

Malumunuz öncelikle şunu belirtmek lazım Goblin bütün versiyonları birçok Pinion/Kuyruk Pulley/Belt Pulley gibi seçenekler ile donatılmıştır.Kısacası bize Gearing konusunda birçok imkan ve kabiliyet sunulmuş durumda...

Goblin tasarım olarak da High CG bir tasarımdır, bütün makaniği Üst tarafta adeta bir blok olarak toplamış ve bakım onarım kolaylığı sunmuştur...

Bunun haricinde Alüminyumu olsun Kullanılan karbonu olsun diğer model üretici markalar ile aynı kalitededir..

Kısacası Goblin'i Gbolin yapan diğer modellerden biraz farklı tasarımı ve Hafifliğidir.

Örnek olarak aynı piller ve donanım ile Trex700E DFC Pro modelim Compass 7HV modelimden ağır ve gene Nispeten Hafif olan Compass 7 HV modelim de Goblin 700 den hafiftir..Ama 700 Nitro yakıt dolu halde hepsinden Hafif çok ilginç!!!

Sanırım Goblin'den hafif sadece TDR gibi Ekstrem modellerdir...Heleki Logo'yu işin içine katmak bile istemiyorum o hepsinden çok çok ağır...

Çeşitli Konfigurasyonlar gördüm, Scorpion motorlar, 160HV ESC'ler....Arkadaşlar be yapıyoruz biz?

Benim Goblin700'üm de sağolsun Ediz kardeşimin verdiği 750MX motor var, 530KV lik olan...
Castle 120ICE2HV ESC var...
24T pinion ile şu an 2150RPM için ayarlı, aslında 2300'lere kadar yolu var fakat ESC Governor fonksiyon için Headroom bırakmak lazım...

Arkadaşlar, hiçbirimiz üstün pilotaja sahip değiliz, temel olarak Modeli Uçuran Collective Managementdır.Makineye en pahalı yada doğru tabir ile en üstün ekipmaları taksak hiçbirşey maalesef değişmiyor, inanın değişiyor olsa ben bir saniye bile beklemem:)

Goblin 630 konusuna gelicek olursak, Muammer bey'e 630 tavsiyesinde ben bulundum...Zamanında Mehmet abi'mize de aynı şeyi söylemiştim,Bunda yanlış anlaşılcak birşey yok ama genede yanlış anlaşılma olmasın, Kendi ihtiyacım gibi yada kendi fikirlerim doğrultusunda bana 630 modeli 570'den çok daha uygun bir seçenekmiş gibi görünüyor...

Öncelikle neden ona bakalım....

1-630 (Non Competition versiyon) Goblin 700 Non Comp. versiyon ile temek olarak (Boom- Kayış -Paller) Harici birebir aynıdır.Hiçbir fark yok...Aynı şekilde Comp. modelleri de birbiri ile aynıdır...
2-Non comp modelleri ile Comp modelleri arasında yaklaşık 450gr agırlık farkı mevcuttur, bunun nedeni Büyüyen Frame, FBL(HPS) Rotor yapısı ve diğer etmenlerdir.(Kalınlaşan Belt gibi) Belt vs gibi geliştrimeler zaten kullanıcı şikayetleri üzerine 14S setup üzerine yapıldı...
3-Bütün 630-700 ve 770 NonComp parçları acil durumda bizlerde, acil olmayan durumlarda Pilot-TR websitesinde mevcuttur...Kullanıcısı çoktur.
4-İstediğiniz zaman 700 haline çevirebilirsiniz..

Kendim şahsen Comp. versiyonu ağırlığı ve FBL(HPS) yapısı nedeni ile tercih etmiyorum, daha önce de bahsetmiştik bence DFC rotor kısa olan mast nedeni ile aslında hem daha Stabil hemde daha Çevik ve Akrobatik tir.Ayrıca kullanılan metal parçalar az olduğu için çok daha hafiftir..

Tamamen yaşanan BoomStrikelar sonucu ve Marketing hareketleri nedeni ile HPS yapı tekrar adapte edilmiştir.Zaten mükemmele bu kadar yakın makine de pek değiştirecek birşey yok!!! Bu nedenle yok Speed Yok Urukhay gibi Temel olarak Goblin 700 Olan, Mutant makineler bundan çıkmıştır.

Basitce ben 630 non Comp versiyonu öneriyorum, hemde herkese!

Daha hafif, parça bol, kolay 700 convert....

Ekipmana gelince .....Birgün gelin sizi Klübümüzde Hezarfen'de misafir ederyim,,, ne ESP'ler var, 600MX 1220KV ile uçan!!!!

Ben şahsım adına 100TL'ye ( Panoda var, Forumlarda var....Kısaca çok kolay bulunur) bir adet 600MX 1220KV alırım...
Align ESC bile olur ama , daha fonksiyonlu ayar olsun diye YEP80A alırım, Hadi 120 olsun sonuçta 100US... yok PC ayar isterim derseniz Castle80A var...

Biliryor musunuz daha yeni Castle 120HV ICE2 200 TLye panoda gitti, kaçırdım sormayın sonuçta çok pahalı bir konfigürasyona gerek yok...

Özetle ....

600MX 1220KV
YEP120HV veya Castle80 (istenirse Align 70A bile )
24T pinion ile Maks 2867 (Castle)
Min 2007 Rpm veriyor....

Bize'de zaten bu lazım değilmi? işte 2500-2600RPM! Zımba gibi , gerisi Collective management...Amaç eğtim değil mi? Çok uçuş değil mi?

4 tane 6S ile 2 kere uçacağıma 4 tane 6S ile 4 kere uçarım....

Pal konusuna gelince 600 palleri hem daha ucuz hem de heryerde....Neden almıyalım neden uymasın, Kullandığım Birçok Pal markası Rail Blade dahil SHIM olmadan Goblin blade holder'larına uymaz...Bu shim'ler ayrı da satılır, yani her pal Goblin Rotor yapısına uyar...

Sona yaklaşırken, Şahsım adına o kadar da ekipman ve fiyatlarda uçmamaya gayret ediyorum, yada artık etmeye çalışıyorum..Hepsi arıza yapıyori hepsi yere düşünce kırılıyor...Kötü makine, kötü ünite yok...Kötü ayar, Az Eğtim var..!!! Kötü Pilotaj asla değil Az eğtim!!!

Geröek hayatta mesleğim de de bu böyle....

Önümüzde zaten uçan 6S 630 lar var, Bomba gibi ....

Özetle...Kırımsız bol bol uçalım, keyfimize bakıp devamlı eğtim yapalım...

Kalın sağlıcakla..:)
 
Goblin 630 6S Konfigurasyon hakkında ne düşünüyorsunuz ?

Değerli yorumların ve bilgiler ıcın teşekkürler Mehmet :)

Senin de dediğin gibi esas olan collective Management. O olunca her türlü konfigürasyonu zevkle uçurmak mümkün oluyor.

Ama senin de dediğin gibi collective Management oturması zaman alıyor. Bu nedenle sürekli uçup pilotajinimizi geliştirmek tek seçenek.

Sahsi düşüncemi belirteyim, özellikle son 1 yıldır bu yönümü geliştirmeye çalışıyorum ama ne yalan söyleyeyim o kadar kolay olmuyor. Yine Sahsi tercihim, o zamana kadar kullandığım ekipmanın güçlü olmasını ve olmayan pilotajinda bana 1 tık daha rahatlık vermesini sağlamaya çalışıyorum .

Ama esas olan pilotaj. Ne yapıp edip onu geliştirmemiz şart :)

Hepimize kolay gelsin.



Sent from my iPhone using Tapatalk
 
Goblin 630 6S Konfigurasyon hakkında ne düşünüyorsunuz ?

Mehmet Karakaya' Alıntı:
Merhaba arkadaşlar, nadir pc başına geçebildiğim anlardan birini yaşamaktayım, Ufaklık olduktan beri bu işler biraz zorlaştı.Ama ona can feda.:)

Neyse ben de bu konuda biraz müsadenizle görüş belirtmek isterim......

Mehmet öncelikle bu bilgi ve tecrübe dolu mesaj için teşekkürler. :bravo:

Pilotajla alakalı söylediklerine tamamen katılıyorum. :)p Fakat ben biraz takıntılı bir adam olmam sebebiyle 6S konfigurasyonlu bir Goblin 630 düşünemiyorum bir türlü. :laugh:

Kağıt üzerinde bana pek sıcak gelmiyor ama bunu tecrübe etmiş senin gibi tecrübeli arkadaşlarımıza da sonuna kadar saygılıyım. %p
 
Goblin 630 6S Konfigurasyon hakkında ne düşünüyorsunuz ?

mehmet beye katılıyorum uygun açılarda uçulduğunda daha az güce ihtiyaç olabilir. şahsım adıma konuşursam yaptığım uçuşlarda çok yanlış pich veriyorum. ve bu yaptığım hatayı helikopter kapatıyor. o da ekipmanlarımın güçlü olması. mesleğim gereği fazla uçuşa vakit ayıramıyorum. kendimi daha fazla eğitip. düzgün heliyi boğmadan uçmaya alışmam lazım. bu da biraz devamlılığa dayanıyor.
 
Re: Goblin 630 6S Konfigurasyon hakkında ne düşünüyorsunuz ?

Erhan , abi mesela alısana kadar pitch acısını dusurebilirsin.Ornek olarak 10 derece yap, alısınca bir bakıyorsun 12 yaptıgında bile 10 sana yeter hale gelmis.

Benim management i inan Nitro cok geliştirdi, surekli baydıgım makine ile simdi nonstop herturlu 4 point tictoc bile cıkartır oldum.

Abiler birde bu Goblin 630 stok tuketmek icin baya uyguna gitti.Burda yalan olmasın ya 499 yada 599 us ye aldılar ,3 tane palli falan full kit.Keske zamanında haber verebilseydik.Gene olur ama aynısı.
 
Re: Goblin 630 6S Konfigurasyon hakkında ne düşünüyorsunuz ?

Psikojik bir etki kesin vardır Turker ;) ama birde soyle dusunun 2x5000 yaklasık 1.6kg. 1 adet 5000 ise 8XX gram.Yani baya agırlık avantajı da var.Makine nerdeyse 1 kg hafif.Youtube da da 6S Konfigurasyon baya video var.
 
Goblin 630 6S Konfigurasyon hakkında ne düşünüyorsunuz ?

Bir ilavede daha bulunayım, cepten yazında zor oluyor :)

Şimdi pilotaj yeterli olmayınca ekipmana suc atıyoruz, yanı en azından ben :) istediğim gibi ucamayinca acaba ucamayinca ben mı ekipman mı anlamıyorum. Bu durumda ekipman iyi olup, model hala ucmayinca suçlu belli oluyor, o da olmayan pilotajin. Yanı uçarken en azından kafam rahat oluyor ve suçlayacak kendinden başka bir paremetre kalmıyor.

Fakat pahalı ekipmanın avantajının yanında söyle bir sıkıntısı da oluyor. O kadar para verince vu sefer uçarken havada kendimi rahat hissetmiyorum. Aman o guzel cicilere ters bir sey olmasın diye.

Görüldüğü uzere ucamamak ıcın her türlü bahanem mevcut :)


Sent from my iPhone using Tapatalk
 
Re: Goblin 630 6S Konfigurasyon hakkında ne düşünüyorsunuz ?

Abi inan oyle oluyor insan ucurmaya çekiniyor;) o nedenle rahat ucacak bir konfigurasyon sart ;)

Bol ucus olmadan ogrenmiliyor bu nane;)

Daha cooook yolumuz var ;)
 
Goblin 630 6S Konfigurasyon hakkında ne düşünüyorsunuz ?

Gerekenler yazılmış zaten :)
Mehmet abinin son cümlesine istinaden bir geyik yazayım ;)
Bu kadar parasızlık içinde bu hobiyi yapıp bide kırımdı oydu buydu korkusu olmadan uçan bi ben mi varım ? Nasıl oldu bu böyle ? :D


iPhone 'den Tapatalk aracılığı ile gönderildi
 
Goblin 630 6S Konfigurasyon hakkında ne düşünüyorsunuz ?


Mehmet Karakaya' Alıntı:
Deniz sen evli degilsin ahbap, dugunune cagırmayı unutma !;)
Abi aslında diğer Mehmet abi için yazmıştım arada sen post atmışsın şans işte
Abi evlenilecek kız bulamadım ki... Hep clubda günü birlik... :D


iPhone 'den Tapatalk aracılığı ile gönderildi
 
Ynt: Goblin 630 6S Konfigurasyon hakkında ne düşünüyorsunuz ?

Mehmet daha önce konuşmuştuk. Nitro nun en güzel yanı 7-8 dakka Full performans uçması. Nitro varken veya 550 ile düz uçarken 6-7 dakka uçabiliyodum. Ama şimdi goblin ile 3,5 dakika sonunda pil bitiyor.

Inan sık bu yüzden Nitro aramaya koyuldum. 700konusunda fikirlerimi paylaşmıştım. O yüzden 500 boyutunda bi Yola girdik. Inşallah herşey istediğim gibi olur.
 
Goblin 630 6S Konfigurasyon hakkında ne düşünüyorsunuz ?

Şimdi evde PC başındayım o yüzden 1-2 kelam daha yazayım dedim :thumbup:

Mehmet öncelikle kesinlikle haklısın, modelimiz ne olursa olsun pilotaj bu işin olmazsa olmazı. Yani ana amacımız, hedefimiz pilotajı geliştirmek olmalı, topladığımız modellerde buna sadece bir araç.

Şimdi amaç belli, sadece araç konusunda nasıl bir çıta belirleyelim, belki bu konu üzerinde biraz daha konuşmamız gerekiyor.

Modelciliğe başladım ilk zamanlar, ilk modelim Trex 45 PRO idi. O zamanlar 450 klone heliler çok popülerdi. Hiç unutmuyorum ben 45o kırım korkusu nedeniyle rahat uçamadıkca, acaba bir klone heli mi toplasam diye çok düşündüm. Sağolsun Türker kardeşim bu konu da beni hep uyardı ve özetle hep şunu söyledi : "Abi pilotajın gelişinceye kadar ekonomik olarak toplayabileceğin / alabileceğin en az sorunlu model ve ekipmanlar uç, belli bir seviyeye gelince o zaman klone heli toplarsın" dedi :D Şimdi zaman gecince ne demek istediğini daha iyi anladım.

Çoğumuz eminim ki ünlü pilotların uçuş videolarını izledikce şu tabiri sıkça kullanıyoruz : " O adamların neyi nasıl uçurduğuna bakma, adama portakal versen üzerine pervane takıp yine uçurur". Bu cümle aslında olayı özetliyor.

Bir de bu işin kesinlikle bir de ekonomik tartışılmaz bir boyutu da. Netice de hepimiz bu işi hobi olarak yapıyoruz ve harcadığımız paraların bize maddi olarak bir geri dönüşü yok. O yüzden harcama yaparken de olayı çok da fazla abartmanın pek de bir anlamı yok. Kaldı ki eğer bir de benim gibi "Aman cicilerime bir şey olmasın" psikolojine giriyorsan o zaman rahat uçuş da yapamaz hale geliyorsun.

Diğer taraftan pilotaj geliştikçe , ki ben henüz bu durumda değilim baştan belirteyim :laugh: , kullanılan ekipmanın daha kaliteli olması gerekiyor. Aksi takdirde bu sefere ekipman senin pilotajına cevap veremez daha geliyor.

Yukarıda özetleme çalıştığım üzere "Pilotaj Seviyesi ve Kaliteli Ekipman ihtiyacı" arasında tuhaf bir ilişki var :laugh:

Kendi adıma bulduğum çözüm, fazla abartmadan ekonomik olarak alabileceğim en optimum ekipmanı almak. Ama bazen sırf kendimi şımartmak adına yaptığım müsrif harcamalar bu duruma girmeyen istisnai durumlar :lol: