Hafif uçak kırgınlığı :)

Katılım
13 Kas 2014
Mesajlar
107
Tepkime puanı
7
Yaş
39
İlgi Alanı
Uçak
Merhabalar değerli rckolik ailesi.. Birkaçgündür forumda ''uçurduuum uçurduuum'' nidaları atmıyorum.. neden dersiniz?.. :)
şimdi kısaca yardımızınız ve değerli fikirleriniz gerekli. birkaç gün öncesinde uçuşta tuhaf bir ters rüzgarla uçak alabora oldu. ve güzel bi çakıldım. :) sonrasında onardım ertesi gün tekrar uçuşa çıktım. fakat uçak kalkış anı ve sonrasında inanılmaz kafa kaldırmaya kontrol dışı kalmaya başladı. bu sefer kalkamadım. sonra duruma bakıp tekrar elden geçirdim ağırlık merkezi ve servoları.. sorun yok gibi duruyordu. bugün uçuşa çıktım fakat uçak havalanmamakta ısrarlı.. kalkarkalkmaz sola doğru kafa kaldırmaya devam etti. sahada tekrar baktım ama sorunu çözemedim. servolara detaylı baktım. ama ben anlayamadım nedenini. epey bi onarımdan geçtiği için uçağın heryeri silikon doldu haliyle. :) neticede uçakla biraz inatllaşarak havalandım fakat inanılmaz kontrol zorluğu yaşadım. nihayetinde yine çakıldım.

Şimdi geleyim asıl söylemek istediğime .:)
uçak gövdesini değiştirmek istiyorum. elektronikleri kullanabileceğim başka hazır bir model almayı düşünüyorum. sade boş bir uçak. mevcut uçağım epey bi kırım yaşadı. :)
şimdi fikirlerinizi almak istiyorum. İnternette kullanılmış uçak gövdelerine rastladım. Bazıları köpükten hazır kitler.. bazıları ise balsadan. Yine hazır montajlı şekilde.
siz ne dersiniz.. ? benim gibi birine balsa hakmıdır. :) yoksa yine köpükte eğitime devam mı etmeliyim.? uçuş karakteristiği olarak ne tavsiye edersiniz. Nasıl bir yol izlemeliyim..?
 
Hafif uçak kırgınlığı :)

Ucak konusunda ne yazik ki biriber yonlendirecek kadar tecrubem yok serdar :( bu kisimi Ucakci abi ve kardeslerimiz zaten paylaşacaklardir. Ben nacizane 1-2 hususta bilgi paylasayim dedim.

1- oncelikle bir sonraki modelin kesinlikle klasik ve bilinen Trainer modellerinden olsun
2- balsa modelleri de kullanabilirsin ama kopuk kadar rahat olmayacaktir fakat daha egitici olacagi kesin. Burada esas sorun senin ucus alanin. Eger ayni yerde yanliz ucmaya devam edeceksen zaten kopuk senin icink alternatif.
3- elindeki elektronigi kullanmak istiyorsun ama ona uygun baska bir model bulmak zor olabilir. Alirken buna Ozellikle dikkat et. Mesela motor kucuk gelir ve yeni motor almak zorunda kalirsan otomatik olarak daha buyuk ESC Alman gerekecek.
4- 2. El model almak bir risktir Ozellikle hobide yeni isen. Kesinlikle modeli gorerek al ve mumkunse tanidik ve bilinen kisilerden almaya calis.
5- Ankara'daki modelcilerle iletisime gecebildin mi ? Yerinde olsam 2. Modeli almadan mutlaka bir bulusmaya katilirdim. Inan sonradan ah ve keske demekten seni kurtaracak cok yararli bilgiler elde edebilirsin 1-2 saat icinde. Ve de buyuk ihtimal zaten o grupta Trainer satan bir modelci mutlaka cikacaktir.
 
Hafif uçak kırgınlığı :)

mehmet abi yazdıkların için ve önerilerin için teşekkür ederim.. Öncelikle pist konusunda yeni bir yer buldum. daha düz ve kalkmadan uzun süre yerde gidecek kadar da mesafeli bir alan bulabildim. o konuda şimdilik önlem alındı :)
düşündüğüm uçaklar konusunda da elbette forumu uzun süredir takip ettiğim için başlangıç modelleri neler olabilir konusunda epeyce ilgili bölümleri okudum.
bu iki model aklıma epeyce yattı..:
Bu RESMİ görmek için izniniz yok. Giriş yap veya üye ol

Bu RESMİ görmek için izniniz yok. Giriş yap veya üye ol


2.el konusunda da dediğin doğru. bildik bir kişiden alınması makbul. özellikle uçtuğunu gördüğüm bir uçak. bu aralar eğitimlerim var o yüzden henüz kimseyle irtibata geçemedim ne yazık ki..
Yani bilemedim. Balsa alsam yazık mı ederim. köpükte devam mı etmeliyim. ya da elimdekini onarmaya mı çalışmalıyım :)
 
Ynt: Hafif uçak kırgınlığı :)

Serdar bey su asamada balsa kit almanizi tavsiye etmem. Bir sure daha kopuk kitlerle devam edin.

SM-N900 cihazımdan gönderildi
 
Hafif uçak kırgınlığı :)

Serdar abi bence de balsa uçağa şimdilik geçiş yapma. Balsa bu köpüğe göre tamiri daha zordur. Sen uçtun düştün sonra tamir ettin köpüğü geri uçmayı denedin ama balsada uçağı tamir etmek için daha çok uğraşmanız gerekir. Şimdilik köpük uçaklara devam etmeniz iyi olur.
Diğer bir hususta siz de benim gibi anılar yaşadınız :D ben de uçtum uçtum(herhalde 23 defa uçmuştum) hafif düşüşler yaptım ayarladım tekrar uçtum ama en son düşüşte hayal kırıklığı oldu uçağı tamir ettim ama hiç uçurmayı denemedim kiler de kutuda yatıyor. Ben de sizin gibi düşündüm yeni uçak yapayım diye ve bir f16 yaptım(forumda var konusu) o da hayal kırıklığı ile sonuçlandı.
Siz bu ışte ısrarcısınız biraz, hemen pes etmediniz düşüşlerden sonra tebrikler :)
Sizde köpük uçak ile devam etme kararı almışsınızdır artık ve ilk önce KKA (köpük kesme aleti) yapın sonra yapımı basit üstten kanatlı bir uçak seçin daha sonra elektronik seçimi yapın. Elektronikler başka trainer uçak yapmak istediğnizde de kullanabileceğiniz elektroniler olsun durmadan elektroniğe para vermezsiniz. Bir miktar köpük,depron vb alırsınız. KKA ile kit yaparsınız kitiniz kırılırsada yeni kit kesersınız böyle böyle kendinizi geliştirirsiniz. Kendinizi yeterli görünce de balsa model toplarsınız tabi bu köpükten balsaya geçiş süresi çok kısa olmamalı kendinizi iyice gelistirmelisinız.
Kendimce tavsiyelerim bunlar yanlışım varsa affola :)
 
Hafif uçak kırgınlığı :)

Internette efsane 34 adlı trainer köpük uçak var incelemenizi tavsiye ederim
 
Hafif uçak kırgınlığı :)

Kadir Kurt' Alıntı:
Serdar abi bence de balsa uçağa şimdilik geçiş yapma. Balsa bu köpüğe göre tamiri daha zordur. Sen uçtun düştün sonra tamir ettin köpüğü geri uçmayı denedin ama balsada uçağı tamir etmek için daha çok uğraşmanız gerekir. Şimdilik köpük uçaklara devam etmeniz iyi olur.
Diğer bir hususta siz de benim gibi anılar yaşadınız :D ben de uçtum uçtum(herhalde 23 defa uçmuştum) hafif düşüşler yaptım ayarladım tekrar uçtum ama en son düşüşte hayal kırıklığı oldu uçağı tamir ettim ama hiç uçurmayı denemedim kiler de kutuda yatıyor. Ben de sizin gibi düşündüm yeni uçak yapayım diye ve bir f16 yaptım(forumda var konusu) o da hayal kırıklığı ile sonuçlandı.
Siz bu ışte ısrarcısınız biraz, hemen pes etmediniz düşüşlerden sonra tebrikler :)
Sizde köpük uçak ile devam etme kararı almışsınızdır artık ve ilk önce KKA (köpük kesme aleti) yapın sonra yapımı basit üstten kanatlı bir uçak seçin daha sonra elektronik seçimi yapın. Elektronikler başka trainer uçak yapmak istediğnizde de kullanabileceğiniz elektroniler olsun durmadan elektroniğe para vermezsiniz. Bir miktar köpük,depron vb alırsınız. KKA ile kit yaparsınız kitiniz kırılırsada yeni kit kesersınız böyle böyle kendinizi geliştirirsiniz. Kendinizi yeterli görünce de balsa model toplarsınız tabi bu köpükten balsaya geçiş süresi çok kısa olmamalı kendinizi iyice gelistirmelisinız.
Kendimce tavsiyelerim bunlar yanlışım varsa affola :)

Kadir ne demek yanlışım varsa.. Fikirlerini söylemen benim için önemli. bunun için teşekkür ederim :)
Elbette balsadan şimdilik uzak kalacağım bu tavsiyeler üzerine.

Nesimi Sakmak' Alıntı:
Serdar bey su asamada balsa kit almanizi tavsiye etmem. Bir sure daha kopuk kitlerle devam edin.
Nesimi bey. Size de teşekkür edeirm. evet balsadan ziyade köpüğe devam etmem gerekli sanırım.

işin aslı şu : şimdilik uçuş öğrenme odaklı olduğum için daha ziyade hazır bir model, uçuş kabiliyeti olan ve hemen uçabilmesi için hazır almayı düşünüuorum. Zaten bunun bu şekilde sonlanacağını tahmin ettiğim için geçtiğimiz hafta herkesten gizli model yapımına başlamıştım :) depron malzemeden gövde ve kanadının teki tamamlanmış olan ''piper j3 cub'' modelini baz alarak internetten çeşitli planlar doğrultusunda yapmaya başlamıştım. hala da yapımı devam ediyor. Fakat dediğim gibi. Şu etapta uçma odaklıhazır bir kit al-tak-kullan mantığım ağır basıyor. :) daha uçamadan uçak yapmaya çalışmak biraz meydan okuma gibi olurdu. .
 
Hafif uçak kırgınlığı :)

serdar topraktan' Alıntı:
.........Fakat dediğim gibi. Şu etapta uçma odaklıhazır bir kit al-tak-kullan mantığım ağır basıyor. :) daha uçamadan uçak yapmaya çalışmak biraz meydan okuma gibi olurdu. .
Bu aralar foruma giremeyen Sumer Abi'mizin mutlaka bu mesajinizi gormesini isterdim :thumbup:

Simdi arkadaslar kopuk önermişler, malum avantajlarindan dolayi. Ben de katilmiyor degilim. Ama sahsi fikrim balsa tipi ucaklarin pilotaj olarak insani daha cok gelistirdgi yönünde. Fakat bulun icin uygun bir alan,bolca sim ve en onemlisi de yaninizda daha tecrubeli bir pilot gerekiyor. En ideali de kumandaların egitmen- egitici modunda ciftli ucuslar yapilmasi. Bunlarda nacizane benim fikrim veya gozlemlerin. Ama kopuk ucak ile eglenilmez mi, eglenilir. Uculmaz mi uculur tabii ki ;)
 
Hafif uçak kırgınlığı :)

Mehmet Kucuksari' Alıntı:
Bu aralar foruma giremeyen Sumer Abi'mizin mutlaka bu mesajinizi gormesini isterdim :thumbup:

Laf mı yiyeceğim acaba.. :)
Valla mehmet abi balsa bence uçuş karakteristiği açısından ya da pilotaj etkisi olarak (nacizhane fikrim) gerçek modelci statüsü. :) elbette her halükarda bir balsa uçağım olacak. Fakat şu inişi öğrenmeden bi köpük daha lazım bence. :) ama kesinlikle bir balsa istiyorum o da kendimi geliştirmeme ve biraz zamana bağlı olsa gerek.