- Katılım
- 17 Eyl 2013
- Mesajlar
- 8,979
- Tepkime puanı
- 23,530
- Yaş
- 61
- Konum
- İstanbul
- Web sitesi
- www.sumeryamaner.com
- İlgi Alanı
- Uçak
Dün yaşadığımız bir sorunu paylaşmak istedim.
Bir arkadaşıma trainer kablosu ile uçuş yaptırıyorum. Ana kumanda Hitec Aurora 9, öğrenci kumandası ise Futaba 9C. Gerekli fiş, kablo vs hazırlandı. Testler yapıldı. Sistem sorunsuz çalışıyordu. Güzel de bir uçuş yaptık. Önceleri uyduruk bir dört kanal kumanda kullanıyorduk ama Aurora'nın trainer sisteminin beceriksizliği nedeniyle exposuz falan uçuyorduk. Öğrenci kumandası olarak Futaba'ya geçince çok rahatladık.
İkinci uçuş için havalandım ve rüzgar altına dönüp trainer butonunu aktive ettim. Arkadaşıma "sende" dedim. O andan itibaren uçak fail safe'e geçerek dümdüz devam etti ve ayçiçeği tarlasına hafif hasarlı bir şekilde indi.
Uçağı bulup getirdikten sonra epey bir test yaptık. Olay sırasında trainer kablosunun jakı yerinden hafifçe oynamış. Daha doğrusu bir boğum geri çıkmış. Aurora böyle bir durumda kilitleniyor ve hiç kumanda almamaya başlıyor. Defalarca denedik hep aynı. Jak baştan hatalı takılır ve yerine oturmazsa sorun yok. Trainer butonu iş görmüyor ve uçak sürekli ana kumandanın kontrolünde kalıyor. Jakı takıp öğrenci kumandasını açmazsanız da aynı durum söz konusu. Ama bir kez öğrenci kumandasından sinyal geldikten sonra eğer kablo yerinden oynarsa trainer butonunu bıraksanız bile kontrol ana kumandaya geri dönmüyor.
Bu bence ciddi bir yazılım kusuru. İlk fırsatta Hitec'e de iletmeyi düşünüyorum.
Bu arada forumlarda neden hep "orijinal kablo kullanın" diye yırtındıklarını da anladım. Orijinali 3.2 mm çaplı jak. Bizim kullandığımız standart kulaklık jakı yani 3.5 mm. Ben sanıyordum ki kablo bir şekilde yerinden oynasa bile en azından ana kumanda kontrole devam edecektir. Ama öyle değilmiş.
Bir arkadaşıma trainer kablosu ile uçuş yaptırıyorum. Ana kumanda Hitec Aurora 9, öğrenci kumandası ise Futaba 9C. Gerekli fiş, kablo vs hazırlandı. Testler yapıldı. Sistem sorunsuz çalışıyordu. Güzel de bir uçuş yaptık. Önceleri uyduruk bir dört kanal kumanda kullanıyorduk ama Aurora'nın trainer sisteminin beceriksizliği nedeniyle exposuz falan uçuyorduk. Öğrenci kumandası olarak Futaba'ya geçince çok rahatladık.
İkinci uçuş için havalandım ve rüzgar altına dönüp trainer butonunu aktive ettim. Arkadaşıma "sende" dedim. O andan itibaren uçak fail safe'e geçerek dümdüz devam etti ve ayçiçeği tarlasına hafif hasarlı bir şekilde indi.
Uçağı bulup getirdikten sonra epey bir test yaptık. Olay sırasında trainer kablosunun jakı yerinden hafifçe oynamış. Daha doğrusu bir boğum geri çıkmış. Aurora böyle bir durumda kilitleniyor ve hiç kumanda almamaya başlıyor. Defalarca denedik hep aynı. Jak baştan hatalı takılır ve yerine oturmazsa sorun yok. Trainer butonu iş görmüyor ve uçak sürekli ana kumandanın kontrolünde kalıyor. Jakı takıp öğrenci kumandasını açmazsanız da aynı durum söz konusu. Ama bir kez öğrenci kumandasından sinyal geldikten sonra eğer kablo yerinden oynarsa trainer butonunu bıraksanız bile kontrol ana kumandaya geri dönmüyor.
Bu bence ciddi bir yazılım kusuru. İlk fırsatta Hitec'e de iletmeyi düşünüyorum.
Bu arada forumlarda neden hep "orijinal kablo kullanın" diye yırtındıklarını da anladım. Orijinali 3.2 mm çaplı jak. Bizim kullandığımız standart kulaklık jakı yani 3.5 mm. Ben sanıyordum ki kablo bir şekilde yerinden oynasa bile en azından ana kumanda kontrole devam edecektir. Ama öyle değilmiş.