İniş takımı kapakları için servo yavaşlatıcı

Sumer Yamaner

Moderator
Katılım
17 Eyl 2013
Mesajlar
8,780
Tepkime puanı
23,161
Yaş
61
Konum
İstanbul
Web sitesi
www.sumeryamaner.com
İlgi Alanı
Uçak
Bugün birçok kumandada kanal yavaşlatma imkanı var. Dolayısıyla eskisi gibi servo yavaşlatıcılar pek rağbet görmüyor. Ancak bir arkadaşımız iniş takımı kapaklarını kontrol eden bir sequencer monte etti uçağına. Kapaklar abartılı derecede hızlı açılıp kapanıyor. Kullandığı sequencer'da böyle bir ayar da yok. O zaman iş başa düştü.

Önce proje hazırlandı. Breadboard üzerinde test edildi. Sürat için kullanıcının onayı alındı (modüller küçük olsun diye sürat ayar potansiyometresi kullanılmadı). Sonra baskıya geçildi. Yarın da üretimin tamamlanması planlanıyor.

Bu VIDEOYU görmek için izniniz yok. Giriş yap veya üye ol

[attachimg=1]
 

Ekli dosyalar

  • pic04001.jpg
    pic04001.jpg
    93 KB · Görülme: 177
İniş takımı kapakları için servo yavaşlatıcı

Eline sağlık abi [emoji106] [emoji106]

HTC Desire 820 cihazımdan Tapatalk kullanılarak gönderildi
 
İniş takımı kapakları için servo yavaşlatıcı

Emeğine sağlık abi :bravo:

Zamanında ben de hazır olan servo yavaşlatıcı kullanmıştım. Tabi o zamanlar Sumer abimizle tanışmıyorduk :D

Yarın ürün inceleme ve uygulama konusunu buraya link olarak eklerim :)


Sent from my iPhone using Tapatalk
 
İniş takımı kapakları için servo yavaşlatıcı

Abi daha once paylastigin su konunun revize edilmis hali bu degil mi?

 
İniş takımı kapakları için servo yavaşlatıcı

Su ana kadar yaptigimiz ilk ve tek :laugh: SCALE calismasinda inis takimi hizini ayarlamak icin asagidaki hazir urunu kullanmistik.



 
İniş takımı kapakları için servo yavaşlatıcı

Mehmet Kucuksari' Alıntı:
Abi daha once paylastigin su konunun revize edilmis hali bu degil mi?

Evet aslında o konu altından devam edebilirdim. Uzun zaman oldu. O zamanlar işlemciye yeterince hakim olmadığım için sistemin sunduğu komutlarla çalışıyordum. Çözünürlük 4 mikrosaniye idi. İniş takımı kapağı ya da flapta sorun olmasa da rahatsız ediciydi. Şimdiki daha profesyonel. Bir mikrosaniye çözünürlüklü. :)

Söylediğin modülü ben de kullanmıştım. O da çok iyi düşünülmüş güzel bir alettir. Ama artık kumandaların çoğu her kanalı yavaşlatabiliyor ve doğrudan alıcıdan sürülen servolar için sorun yok. Araya sequencer gibi bir cihaz girince iş karışıyor.

SM-N910C cihazımdan Tapatalk kullanılarak gönderildi
 
İniş takımı kapakları için servo yavaşlatıcı

Şimdi o konuyu tekrar okudum da... Çok güldüm yahu. Çok zavallıymışım o zamanlar. Anaokulu düzeyindeymiş yazılan kod. [emoji38]

SM-N910C cihazımdan Tapatalk kullanılarak gönderildi
 
İniş takımı kapakları için servo yavaşlatıcı

İlk parti siparişin üretimi tamamlandı. Test edildi. Teslime hazır. :)

[attachimg=1]

[attachimg=2]
 

Ekli dosyalar

  • pic04001.jpg
    pic04001.jpg
    68.4 KB · Görülme: 105
  • pic04002.jpg
    pic04002.jpg
    69.2 KB · Görülme: 106
İniş takımı kapakları için servo yavaşlatıcı

Bir projenin bitmesi artık 48 saati bile bulamamaya başladı abi :bravo:


Sent from my iPhone using Tapatalk
 
İniş takımı kapakları için servo yavaşlatıcı

Fren yapma dedik ama gaza yüklen demedik ki.... :saygilar:
 
İniş takımı kapakları için servo yavaşlatıcı

Sümer Yamaner' Alıntı:
Hıı hıı... Özellikle de şu fren porocesi! Bir haftada uçakla birlikte bitti! :D :p
Bosver abi giden gider, kalan sağlar bizimdir :D


Sent from my iPhone using Tapatalk
 
İniş takımı kapakları için servo yavaşlatıcı

Sümer abi bu fren işinden vazgeçelim bence, neden bir Harrier'ımız olmasın ki. :coolxf:

Ne projeler çıkar abi düşünsene. :laugh:
 
İniş takımı kapakları için servo yavaşlatıcı

Türker Akgün' Alıntı:
Sümer abi bu fren işinden vazgeçelim bence, neden bir Harrier'ımız olmasın ki. :coolxf:

Ne projeler çıkar abi düşünsene. :laugh:

İşte bu uçakçı ile helici bakış farkı...
Bizim için Harrier ilginç bir tasarım ama herhangi bir çekiciliği yok. Kısaca dikine havalanıp inen şeyler ilgimizi çekmiyor. Çünkü bir uçağı bir piste indirebilmek için binbir planlama yapmak gerekiyor. Enerji kontrolü, istikamet kontrolü, vertikal hız kontrolü, palye... Bizim için heyecan veren şeyler bunlar. Havada gerçeği ile uzaktan yakından alakası olmayan hart hurt hareketler yapan ve sonra dikine inen bir şey bize tuhaf hatta itici geliyor. Uçakçı için "son yaklaşma" sihirli bir ifade. Dikine inip kalkan şeylerde bu yok. Dolayısıyla keyif de yok. O nedenle öyle bir proje olmayacak. :D

Bu arada farkettiğim bir özellik daha var. Helikopterden uçağa geçiş yapan arkadaşlar, uçağın da yere durarak temas etmesi gerektiği fikrinden kolay kurtulamıyorlar. O nedenle en azından başlarda tüm inişleri belirli bir yükseklikte stall olup yere düşme şeklinde oluyor. Sol el ve rudder kullanımı alışkanlığı ile kalkış ve hava hareketlerinde mükemmeller ama inişte bolca iniş takımı kırıyorlar. :D