Vibration Analyzer
Canlı titreşim analizörü, helikopter üzerindeki anlık ve maksimum titreşim seviyesini, titreşim spektrumunun toplam aralığının bir fonksiyonu olarak verir. Bu veriler uçuştan sonra da incelenebilir.
Grafik spektrumu 0 Hz (0 rpm) den başlayarak, 250 Hz (15000rpm) den geçerek, 500 Hz (30,000 rpm) e kadar gösterir. Anlık maksimum değerler kesikli yatay çizgiyi geçmemelidir. Eğer geçerlerse, kayma veya kontrol kayıpları meydana gelebilir. Çünkü sensörler aktif sinyalin gürültüsünün farkına varmayabilirler.
Titreşimlerin kaynağını bulmak için biraz hesaplama yapmak gereklidir. 1800rpm (dakikada 1800 devir) saniyede 30 devir yani 30Hz anlamına gelir. Bu muhtemelen ana rotorda bir titreşimi işaret eder. 9000rpm i 60a bölersek 150Hz eder yani kuyruk rotorunda bir titreşimi işaret eder. 15000rpm / 60 = 250Hz, muhtemelen motordaki bir titreşimdir. Bunlar örneklerdir. Her durumda aynı devirde (rpm) dönen parçaları inceleyin, şaftlar dişliler rulmanlar... Bunlar da titreşime sebep olabilirler.
Ekran görüntüleri almak için Screenshot uygulamasını kullanın, uçuş esnasında bile. Bu ekran görüntüleri Vbar Control içinde .bmp dosyaları olarak saklanır ve bunları sonradan bilgisayarda görüntüleyebilirsiniz, inceleyebilirsiniz.
31.10.2015 Eskişehir Buluşması Vbar Control Vibration analyzer
Canlı titreşim analizörü, helikopter üzerindeki anlık ve maksimum titreşim seviyesini, titreşim spektrumunun toplam aralığının bir fonksiyonu olarak verir. Bu veriler uçuştan sonra da incelenebilir.
Bu RESMİ görmek için izniniz yok. Giriş yap veya üye ol
Grafik spektrumu 0 Hz (0 rpm) den başlayarak, 250 Hz (15000rpm) den geçerek, 500 Hz (30,000 rpm) e kadar gösterir. Anlık maksimum değerler kesikli yatay çizgiyi geçmemelidir. Eğer geçerlerse, kayma veya kontrol kayıpları meydana gelebilir. Çünkü sensörler aktif sinyalin gürültüsünün farkına varmayabilirler.
Titreşimlerin kaynağını bulmak için biraz hesaplama yapmak gereklidir. 1800rpm (dakikada 1800 devir) saniyede 30 devir yani 30Hz anlamına gelir. Bu muhtemelen ana rotorda bir titreşimi işaret eder. 9000rpm i 60a bölersek 150Hz eder yani kuyruk rotorunda bir titreşimi işaret eder. 15000rpm / 60 = 250Hz, muhtemelen motordaki bir titreşimdir. Bunlar örneklerdir. Her durumda aynı devirde (rpm) dönen parçaları inceleyin, şaftlar dişliler rulmanlar... Bunlar da titreşime sebep olabilirler.
Ekran görüntüleri almak için Screenshot uygulamasını kullanın, uçuş esnasında bile. Bu ekran görüntüleri Vbar Control içinde .bmp dosyaları olarak saklanır ve bunları sonradan bilgisayarda görüntüleyebilirsiniz, inceleyebilirsiniz.
31.10.2015 Eskişehir Buluşması Vbar Control Vibration analyzer
Bu VIDEOYU görmek için izniniz yok. Giriş yap veya üye ol