Merhaba arkadaşlar, (Uzun oldu kusura bakmayın)
İlk model uçağımın gövde üretimine başladım ve bir yandan da belki en önemli kısım olan motor-pervane ilişkisinde tıkandım. Malumunuz "ulan altı üstü köpük bunu bizde yaparız neyi var ki?" diyerek başladığım hobi çalışmam, yumruklarını tek tek indiriyor ama pes etmiyorum
Şöyle bir yazıya denk geldim;
"Bir brushless motordan, bir amper başına ne kadar tork elde edileceği, motorun Kv değeri ile de bağlantılıdır. Kv değeri yükseldikçe, amper başına elde edilecek tork düşer. Kv değeri düştükçe, motordan amper başına elde edilecek tork yükselir. Bu nedenle yüksek Kv değeri olan motorlarda küçük pervane kullanılmalı ya da torku yükseltmek için pervane ile motor arasına bir dişli sistemi (gearbox) yerleştirilmelidir. Düşük Kv değeri olan motorlar yüksek tork verecekleri için büyük pervaneler takılabilir. Aynı miktarda tork için, yüksek Kv değeri olan bir motor, düşük Kv değeri olana göre daha fazla akım çeker. " (Alıntıdır:
Kv değeri yüksek olan motorlarda küçük pervane
Kv değeri düşük olan motorlarda büyük pervane
Şimdi benim yapmaya başladığım uçağın yüksüz ağırlığı 156gr
ürün gereksinimleri de aşağıdaki gibidir.
Ben yavaş uçsun, uçuş süresi olabildiğince uzun olsun. (Tabi ilk uçuş kaç sn sürecek bilemiyorum ) oldu da uçurdum, uçak yavaş ya hani iniş yaparken de "yumuşak bir iniş yapar" gibi bir düşünce içerisinde buldum kendimi.
Sizin engin bilgilerinizden, tecrübelerinizden faydalanmak adına, bana isteklerim doğrultusunda önereceğiniz motor pervane kombinasyonunu paylaşabilir misiniz?
İlk model uçağımın gövde üretimine başladım ve bir yandan da belki en önemli kısım olan motor-pervane ilişkisinde tıkandım. Malumunuz "ulan altı üstü köpük bunu bizde yaparız neyi var ki?" diyerek başladığım hobi çalışmam, yumruklarını tek tek indiriyor ama pes etmiyorum
Şöyle bir yazıya denk geldim;
"Bir brushless motordan, bir amper başına ne kadar tork elde edileceği, motorun Kv değeri ile de bağlantılıdır. Kv değeri yükseldikçe, amper başına elde edilecek tork düşer. Kv değeri düştükçe, motordan amper başına elde edilecek tork yükselir. Bu nedenle yüksek Kv değeri olan motorlarda küçük pervane kullanılmalı ya da torku yükseltmek için pervane ile motor arasına bir dişli sistemi (gearbox) yerleştirilmelidir. Düşük Kv değeri olan motorlar yüksek tork verecekleri için büyük pervaneler takılabilir. Aynı miktarda tork için, yüksek Kv değeri olan bir motor, düşük Kv değeri olana göre daha fazla akım çeker. " (Alıntıdır:
Bu LİNKİ görmek için izniniz yok. Giriş yap veya üye ol
)Kv değeri yüksek olan motorlarda küçük pervane
Kv değeri düşük olan motorlarda büyük pervane
Şimdi benim yapmaya başladığım uçağın yüksüz ağırlığı 156gr
ürün gereksinimleri de aşağıdaki gibidir.
- Ağırlık Merkezi: Kanadın ön kenarından 1 inç (25 mm)
- Kontrol Yüzey Atar: 12 ˚ sapma (asansör / kanatçık / dümen) Expo% 30
- Kanat açıklığı: 622 mm (24,5 inç)
- Önerilen Motor: 2200 kv 2204 boyutlu motor
- Önerilen Pervane: 6 x 4.5 pervane
- Önerilen ESC: minimum 12 amper
- Önerilen pil: 800 mAH 2s veya 3s
- Önerilen Servolar: (4) 5 gram servo
Ben yavaş uçsun, uçuş süresi olabildiğince uzun olsun. (Tabi ilk uçuş kaç sn sürecek bilemiyorum ) oldu da uçurdum, uçak yavaş ya hani iniş yaparken de "yumuşak bir iniş yapar" gibi bir düşünce içerisinde buldum kendimi.
Sizin engin bilgilerinizden, tecrübelerinizden faydalanmak adına, bana isteklerim doğrultusunda önereceğiniz motor pervane kombinasyonunu paylaşabilir misiniz?