O.S. 46 AX II Sorunlar

İnşallah sadece onda problem vardır :) Hissediyorum bunu da aştık mı bir problem daha çıkacak...
Bir motorun ateşlemesi&yakıt beslemesi düzgün,hava kaçağı yoksa,mekanik sorun da yoksa ve iğne ayarı da doğru yapılırsa çalışmama gibi bir ihtimali yok.Bir problem daha çıksa ne olacak ki? Sonuçta atomu parçalamıyorsunuz.Ya sağlam bir buji ısıtıcı edinirsiniz,ya bujiyi değiştirirsiniz,ya hortumda çatlak vardır onu değiştirirsiniz,ya o ringlerde zedelenme vardır&vidalar gevşektir hava kaçağı yapıyordur ya da yakıt deposunda problem meydana gelmiştir,...vs.Bunların hiçbiri çözülemeyecek sorun değil ki.:D Bu arada OS 46AX-II çok güzel bir motor.Bende OS 55AX-II var hastasıyım bu motorun resmen aşığım.:D Bu sorunu çözdüğünüzde asla pişman olmayacaksınız bunun size garantisini verebilirim.Hiç kafanıza takmayın bir şey olursa ben ve diğer hocalarımız yardımcı olurlar.Bu arada buji ısıtıcı olarak en son aşağıda linkini verdiğim ürünü almıştım.İçerisinde 1S LiPo batarya var adaptör ile şarj ediyorsanız.İki ay şarj etmediğim halde sorunsuz bir şekilde motor çalıştırmışlığım var, daha fazla şarj etmesem çalıştırmaya devam ederdi eminim.:D

 
Bir motorun ateşlemesi&yakıt beslemesi düzgün,hava kaçağı yoksa,mekanik sorun da yoksa ve iğne ayarı da doğru yapılırsa çalışmama gibi bir ihtimali yok.Bir problem daha çıksa ne olacak ki? Sonuçta atomu parçalamıyorsunuz.Ya sağlam bir buji ısıtıcı edinirsiniz,ya bujiyi değiştirirsiniz,ya hortumda çatlak vardır onu değiştirirsiniz,ya o ringlerde zedelenme vardır&vidalar gevşektir hava kaçağı yapıyordur ya da yakıt deposunda problem meydana gelmiştir,...vs.Bunların hiçbiri çözülemeyecek sorun değil ki.:D Bu arada OS 46AX-II çok güzel bir motor.Bende OS 55AX-II var hastasıyım bu motorun resmen aşığım.:D Bu sorunu çözdüğünüzde asla pişman olmayacaksınız bunun size garantisini verebilirim.Hiç kafanıza takmayın bir şey olursa ben ve diğer hocalarımız yardımcı olurlar.Bu arada buji ısıtıcı olarak en son aşağıda linkini verdiğim ürünü almıştım.İçerisinde 1S LiPo batarya var adaptör ile şarj ediyorsanız.İki ay şarj etmediğim halde sorunsuz bir şekilde motor çalıştırmışlığım var, daha fazla şarj etmesem çalıştırmaya devam ederdi eminim.:D

Haklısınız da ilk patlar motorum. O çalışma sesini duymak bana biraz zor geliyor, sadece hissi :) Bu işi de atlattım mı sanki yakıttan voleyi yiyecek gibi hissediyorum. Umarım çalıştırır motoru. Dediğiniz alet gibi kompakt bir şey de düşünülebilir. Bugün elim ayağıma karıştı zaten kablo karmaşasından. Alıcının pilleri yuvalıydı her döndürmeye piller yerinden çıkıyordu falan. Şimdi cırtla sabitledim de onu da hallettik şükür.
 
Haklısınız da ilk patlar motorum. O çalışma sesini duymak bana biraz zor geliyor, sadece hissi :) Bu işi de atlattım mı sanki yakıttan voleyi yiyecek gibi hissediyorum. Umarım çalıştırır motoru. Dediğiniz alet gibi kompakt bir şey de düşünülebilir. Bugün elim ayağıma karıştı zaten kablo karmaşasından. Alıcının pilleri yuvalıydı her döndürmeye piller yerinden çıkıyordu falan. Şimdi cırtla sabitledim de onu da hallettik şükür.
Yakıt hava almış ve bozuksa sorun olabilir tabi deneyin önce bir.Yakıtlıyla uçtuktan sonra çok keyif alacaksınız.Sadece okuyup araştırmanızı öneririm.İğne ayarları nasıl yapılır,zengin ayar&fakir ayar nedir,nelere dikkat etmek gerekir,...vs.
 
  • Beğen
Tepkiler: Berat Yıldırım
Yakıt ne bu arada ?
Yüzde 18 Rapicon abi. Ama kaç zamandır açılmış şekilde duruyor bilmiyorum. Alternatif olarak 5 litre metil alkolle bir litre shell sentetik yağ var :)

Bu arada LiPo'yla çalışan starter'ı aldım. İki haftaya elimde inşallah. Umarım sorunumu çözer. Motor çalışırsa video paylaşırım.
 
Yüzde 18 Rapicon abi. Ama kaç zamandır açılmış şekilde duruyor bilmiyorum. Alternatif olarak 5 litre metil alkolle bir litre shell sentetik yağ var :)

Bu arada LiPo'yla çalışan starter'ı aldım. İki haftaya elimde inşallah. Umarım sorunumu çözer. Motor çalışırsa video paylaşırım.
Shell sentetik yağ??? Umarım şaka yapıyorsundur...
 
Haklısınız da ilk patlar motorum. O çalışma sesini duymak bana biraz zor geliyor, sadece hissi :) Bu işi de atlattım mı sanki yakıttan voleyi yiyecek gibi hissediyorum. Umarım çalıştırır motoru. Dediğiniz alet gibi kompakt bir şey de düşünülebilir. Bugün elim ayağıma karıştı zaten kablo karmaşasından. Alıcının pilleri yuvalıydı her döndürmeye piller yerinden çıkıyordu falan. Şimdi cırtla sabitledim de onu da hallettik şükür.
Bir bilenden yardım almayı düşünür müsün?
 
Shell sentetik yağ??? Umarım şaka yapıyorsundur...
Abi hint yağı sevdiğini biliyorum, sentetiğe de karşı olduğunu :) Umarım bu mesaj bunun içindir. Şunun için yazdıysan, bir forumda xxW-xx sentetik yağların metanolle karışmadığını ne yazık ki aldıktan sonra okudum. Bir yandan da sanırım Saito'nun bir motorunun kılavuzunu okurken içine her türlü petrol türevli olmayan yağ katabilirsiniz deyince rahatlamıştım. Zannedersem rahatlığın sonu geldi, karışmaz mı?
Bir bilenden yardım almayı düşünür müsün?
Valla abi Mersin'e yeni taşındım aylardır insan arayıp duruyorum. Bugün büyük ihtimalle Adana'dan tecrübeli biriyle yazışmaya başlayacam, Tamer Öztürk sağolsun. Bugün şeytan dürttü balkonda bir dakika şu aleti çalıştırayım diye işe koyuldum. Aylardır dert üstüne dert. İkinci el aldım resmen baştan yaptım uçağı.
 
Berat kardeşim özelden konuştuğumuz gibi sıfır motora bilen birinin rodaj yapması lazım.Daha fazla zorlayıp zarar verme motora parana yazıktır.Yakıt açık kalıp bozulduysa yenisini alıp kullanmak en doğrusu olur.Yakın bir zamanda pistte bir ağabeyimizin 4 zamanlı Saito FA-220 motorunu çalıştırmak için bir buçuk saat kadar uğraşmıştık.Ne yaparsak yapalım nafile çalışmadı motor.Motorun sahibi uğraşmayı bıraktıktan sonra söyledi yakıtın bidonu hava aldı ve uzun zaman oldu, yakıt bozuk olabilir diye.Tam bir hafta sonra yeni yakıtla tekrar getirdi motoru denedik starteri ilk vurmada çalıştı.:lollol:
 
  • Beğen
Tepkiler: Berat Yıldırım
Berat kardeşim özelden konuştuğumuz gibi sıfır motora bilen birinin rodaj yapması lazım.Daha fazla zorlayıp zarar verme motora parana yazıktır.Yakıt açık kalıp bozulduysa yenisini alıp kullanmak en doğrusu olur.Yakın bir zamanda pistte bir ağabeyimizin 4 zamanlı Saito FA-220 motorunu çalıştırmak için bir buçuk saat kadar uğraşmıştık.Ne yaparsak yapalım nafile çalışmadı motor.Motorun sahibi uğraşmayı bıraktıktan sonra söyledi yakıtın bidonu hava aldı ve uzun zaman oldu, yakıt bozuk olabilir diye.Tam bir hafta sonra yeni yakıtla tekrar getirdi motoru denedik starteri ilk vurmada çalıştı.:lollol:
Çalıştıracak inanıyorum. O bir litre boşa gitmeyecek :)
 
Horizon Hobby’de no6 buji için yorumlara baktığımda elemanın biri 1.5 volt’tan başlayıp 3-6-9 diye gitmiş dokuzda bile akkor olmamış en son 12 volt’ta akkor olmadan tel kopmuş. Tabi diğer onlarca yorum memnunuz şeklinde. Anlaşılan bir ihtimal de buji, büyük ihtimal. İki seri AA’da ufacık akkor veriyordu şimdi hiç! Neyse ebay’den tanesini 160 liraya aldığım çakma olmasından şüphelendiğim no8’ler yolda. OS dedik japon bunlar bilir işini dedik, insan 10 dolarlık dandirik bir bujiye beş on dakika test yapar. Gözümden düştün OS sıradaki durak ASP :)
 
Berat bey sakin olun 😄 nitro dünyası böyledir,inanki bu işi bilen birisi için yaşadınız problem atla deve değil gayret sıradan bir sorundur.
Ayrıca bir nitrocucun çantasında her zaman yedek bujisi olur, pistonun tepesinde yüksek basınç ve sıcaklıta çalışan zavallı Bir tel, ben bu kadar dayanmasına bile şaşarım.
Fabrikadan hatalı çıkmış olabilir hiç sanmıyorum ki her bujiyi tek tek kızartiklarini ,en fazla kısa devre kontrolü yapılıyordur.

Motorun çalışması için Bujinin kızarması şarttır, Buji kızarmıyorsa önce başka Bir Buji denenir,o da kızarmaz ise kızdıriciya odaklanilir.