O.S. 46 AX II Sorunlar

Horizon Hobby’de no6 buji için yorumlara baktığımda elemanın biri 1.5 volt’tan başlayıp 3-6-9 diye gitmiş dokuzda bile akkor olmamış en son 12 volt’ta akkor olmadan tel kopmuş. Tabi diğer onlarca yorum memnunuz şeklinde. Anlaşılan bir ihtimal de buji, büyük ihtimal. İki seri AA’da ufacık akkor veriyordu şimdi hiç! Neyse ebay’den tanesini 160 liraya aldığım çakma olmasından şüphelendiğim no8’ler yolda. OS dedik japon bunlar bilir işini dedik, insan 10 dolarlık dandirik bir bujiye beş on dakika test yapar. Gözümden düştün OS sıradaki durak ASP :)
Bence kullanman gereken buji OS No:8.Ayrıca çok elleşme bujiyle yok akkor oldu kızardı falan.Adam gibi bir buji ısıtıcı al kullan.Yanlış kullanırsan bujiyi,olması gerekenden fazla enerji verirsen bujiyi bozarsın.Ondan sonra deme OS buji kötü diye senin kullanım hatası yapman OS'in kötü olduğu anlamına gelmez.Yıllardır OS buji kullanıyorum şuana kadar en iyi, en uzun ömürlü bunlar oldular.
 
Son düzenleme:
No 8 takıntısının sebebini çok merak ediyorum. Bir glow motor bujisinin nasıl çalıştığı ve sıcaklık sınıfı konusunda sanırım ciddi bir bilgi eksikliği var.
No 8 hayranları neden No 8 ve neden No 6 değil açıklayabilirler mi?
 
  • Beğen
Tepkiler: Mustafa Koç
Bir keresinde ilk defa motor çalıştıracam ve motor çalıştığı gibi stop ediyor veya gaz açacak olursam stop ediyor falan. Uğraşıp duruyorum. Derken @Ömer Erkan abiye attığım bir fotoğrafta karbüratörün ucundaki tıpayı farketti :lol::lol: Onu çıkarınca motor cayır cayır çalışmaya başladı😁

Daha sonraları kırım yaşadım ve 1 sene kadar ara verdim. Sonra eski yakıtla motor çalıştırmaya çalıştım. Akkor olan buji 15 dakika sonra akkor olmuyordu :) Isıtıcıyı şarj ediyorum şarj almıyor. Meğer şarjı fullmüş :D Ama buji yine de yeterince ısınmıyordu. Farklı buji takınca hemen akkor oldu. Motor çalışıyordu ama küçük iğne ayarıydı falan bir türlü randıman tutmadı. Çalıştı çalışmadı derken 3 buji yaktım.

Sonra da komple ne var ne yok sattım nitro ekipmanlarımı. Çünkü yakıt çok pahalı benim için ve sadece fantezi için nitro uçak kullanacaktım. Haliyle vazgeçmem zor olmadı :) Elektrikle devam ettim.

Velhasıl beni örnek alma ama yakın destek almadan motoru çalıştırmak için çok uğraşma. Çok basit bir şeyi atılıyor olabilirsin. Mümkünse bilen birinin yanına uğra :)
 
  • Beğen
Tepkiler: Berat Yıldırım
Berat bey sakin olun 😄 nitro dünyası böyledir,inanki bu işi bilen birisi için yaşadınız problem atla deve değil gayret sıradan bir sorundur.
Ayrıca bir nitrocucun çantasında her zaman yedek bujisi olur, pistonun tepesinde yüksek basınç ve sıcaklıta çalışan zavallı Bir tel, ben bu kadar dayanmasına bile şaşarım.
Fabrikadan hatalı çıkmış olabilir hiç sanmıyorum ki her bujiyi tek tek kızartiklarini ,en fazla kısa devre kontrolü yapılıyordur.

Motorun çalışması için Bujinin kızarması şarttır, Buji kızarmıyorsa önce başka Bir Buji denenir,o da kızarmaz ise kızdıriciya odaklanilir.
Üç tane aldım hocam yedekli yedekli ama sanırım çakmalar.
Bence kullanman gereken buji OS No:8.Ayrıca çok elleşme bujiyle yok akkor oldu kızardı falan.Adam gibi bir buji ısıtıcı al kullan.Yanlış kullanırsan bujiyi,olması gerekenden fazla enerji verirsen bujiyi bozarsın.Ondan sonra deme OS buji kötü diye senin kullanım hatası yapman OS'in kötü olduğu anlamına gelmez.Yıllardır OS buji kullanıyorum şuana kadar en iyi, en uzun ömürlü bunlar oldular.
Sümer abi görmesin diyecektim gördü :) Kendisi no6 iyidir demişti bu soğuk havalarda. Kullanım hatası mı? Ne gibi bir kullanım hatası yapmış olabilirim ki bujiyi bozmak için? Tutup da 12 volt vermedim. Bir dakikaya yakın ateşlemede kaldı o kadar. Bir OS hayranlığı sezdim :) Bense mecbureten aldım. TT46 falan daha hoşuma gidiyordu silindir kafası falan. Ama stok işi olunca el mecbur bunu aldım.
No 8 takıntısının sebebini çok merak ediyorum. Bir glow motor bujisinin nasıl çalıştığı ve sıcaklık sınıfı konusunda sanırım ciddi bir bilgi eksikliği var.
No 8 hayranları neden No 8 ve neden No 6 değil açıklayabilirler mi?
Abi benimki sadece stok kaynaklıydı. No8’ler öyle bir revaçta ki no6 göremedim bile. Aynı problem no10 için de geçerli.

@Ali Haydar GÖK valla korkuttun beni üç tane buji değiştim deyince, umarım bende olmaz bu iş. Yakıt işi kendin yapınca yine ucuza geliyor ya. He ne derece yapabildik o daha soru işareti. Karıştırma yapmadım daha. Shell helix yağla metanol birbirlerini arzuluyor ama şüphelerim var birbirlerini sevmeyeceklerine dair. Numunelik bir araştırma yaparız artık. Özellikle elektriklide kaliteli pillere erişmek bu zaman zor olunca benim de gönlüm nitrodan yana rahat.
 
Son düzenleme:
Sümer abi görmesin diyecektim gördü :) Kendisi no6 iyidir demişti bu soğuk havalarda. Kullanım hatası mı? Ne gibi bir kullanım hatası yapmış olabilirim ki bujiyi bozmak için? Tutup da 12 volt vermedim. Bir dakikaya yakın ateşlemede kaldı o kadar. Bir OS hayranlığı sezdim :) Bense mecbureten aldım. TT46 falan daha hoşuma gidiyordu silindir kafası falan. Ama stok işi olunca el mecbur bunu aldım.
Mersin'de yaşadığınızı bildiğimden ve aman aman aşırı soğuk iklimi olmadığından buna göre öneride bulundum.%5 Nitro yakıta ve hava koşullarına bağlı olarak orta sıcak buji yanlış bir tercih diyemeyiz.Kullanım hatasını yaptığınızı iddia etmedim ancak bujiyi çok fazla kurcalamaya devam ederseniz hata yapabileceğinizi söyledim.Alt tarafı bir buji bozuk değilse kullan gitsin bu kadar büyütülecek bir tarafı yok ki.:lollol: Yazdıklarımdan OS hayranlığı çıkarımında bulunduysanız okuduğunuzu doğru değerlendirme noktasında problem var demektir.OS şöyle iyi böyle iyi bir söyleminde de bulunmadım, OS'in distribütörlüğünü yapmıyorum ve kar amacı gütmüyorum.Kendi deneyimlerim doğrultusunda en iyi sonucu aldığım ve memnun kaldığım bujiyi önerdim.Benim ASP motorum da var her ikisinden de memnunum ancak OS daha kaliteli malzeme kullanıyor zaten aradaki farkı görüyorsunuz.Kaldı ki birinin kullanım ömrü diğerine göre daha uzun oluyor.Siz zaten sıfır motora rodaj yapılmasına da karşıydınız son konuşmamızda öyle söylemiştiniz.Nasıl istiyorsanız öyle kullanabilirsiniz elbette ben dahil kimsenin karışmaya hakkı yok.Bazen insanlara yardımcı olmaya çalışırsınız bilmedikleri konularda size soru sorurlar ancak o konu hakkında bilgileri olmadıkları halde duymak istediklerini duyarlar ve yine kendi bildikleri yoldan giderler.Benden bu kadar inşallah bu konuda başarılı olursunuz...
No 8 takıntısının sebebini çok merak ediyorum. Bir glow motor bujisinin nasıl çalıştığı ve sıcaklık sınıfı konusunda sanırım ciddi bir bilgi eksikliği var.
No 8 hayranları neden No 8 ve neden No 6 değil açıklayabilirler mi?
Sıcaklık sınıfı ve bujinin nasıl çalıştığı konusunda da temel bilgiye sahibim.Küçük motorlar daha çabuk soğuma eğiliminde olduğu için küçük motorlarda daha sıcak buji tercih edilir.Nitro oranı arttıkça da daha sıcak buji tercih edilir.Tabi hava sıcaklığı ve atmosferik koşulların da etkisi var.Mersin'in Akdeniz iklimi olduğundan ve aman aman aşırı soğuk bir hava sıcaklığı olmamasından dolayı No:8 neden yanlış bir seçim olsun ki? No:6, No:8'e göre daha sıcak buji.Mevcut koşullar göz önüne alındığında çok sıcak bujinin çok çok gerekli olmadığını düşünüyorum.Sıcak buji rölanti tarafına iyi gelecek belki ama üst devirden de bir miktar kayıp olacaktır.Zaten bu konuda hangi bujiyi kullanmak gerektiğini ölçecek,hesaplayacak yöntem de yok.Bujinin çalışma prensibi,hava sıcaklığı,motor hacmi ve nitro oranı gibi parametrelere göre biraz da deneyime göre seçim yapılıyor.Atladığımız bir nokta varsa açıklamanızı rica ederim.
 
  • Beğen
Tepkiler: Berat Yıldırım
@Tamer Öztürk hocam hayranlık konusu sadece takılmacaydı ya. Yazıdan ne yazık ki niyetimiz bazen pek anlaşılmıyor olabilir. Takılmacaydı ama sadece :) Kullanım ömrü konusunda katılamayacağım. Bu motorları sıradan haftasonu uçuşlarıyla bitirebilmek bana pek olası gelmiyor. Rodaj konusunda hep bir şüphem var. Mantıken çok güzel söylemler ama gerçek alemde bu işler ne durumda bilmiyoruz. Biri alır bin tane motoru 500 rodajlı 500 rodajsız. Ona göre aylarca çalıştırıp test eder. Veriyle gelir o zaman belki inanabilirim. Bu durumdan en memnunsa üreticiler ve bundan kar elde eden elemanlar. Rodaj bakımı, rodaj yağı, bizim motorlar öyle hassastır ki rodaja gerek yok, çabucak bozuldu mu aa rodajı yanlış yapmışsındır çıkışları falan.
 
Üreticinin 46AX için hangi bujiyi önerdiğini ya da kutuya ne koyduğunu de bir araştırsan...
Motorla birlikte No:6 bujinin geldiği doğru.Soğuk hava şartlarında sıcak bujileri tercih etmemiz gerektiğini biliyoruz.Peki hava sıcaklığı yüksek yerlerde yine de ısrarla No:6(sıcak) buji kullanırsak ne kadar mantıklı olur? Örneğin Adana'nın hava sıcaklıkları ile İstanbul&Ankara'nın hava sıcaklıkları aynı değil.Berat kardeşimizin bulunduğu yer çok soğuk bir yer olsaydı tamam derdim.Kullanılan nitro oranı,hava sıcaklığı&atmosferik koşullar,motor hacmi bunlar sıcak&soğuk buji seçiminde etken.Kutuya No:6 koyulmuş ancak her yerin iklim koşulları aynı değil ki.:)
 
Sevgili kardeşim, temel ilke 46 ve altı motorlarda eski A3 şimdiki No 6, daha büyük motorlarda No 8 kullanılmasıdır. Bunun dışında tabii ki iklim, yakıt, motorun durumu ve alınması hedeflenen performansa göre değişiklikler yapılabilir. Ama konuyu baştan okursan, daha ilk mesajlardan itibaren, motorun çalışmamasını yanlış buji seçimine bağlıyorsunuz. Eğer bir motora No 8 yerine No 6 buji takıldığında motorun çalışmayacağını sanıyorsanız, ki mesajlarınız o yönde, büyük bir yanılgı içindesiniz. Kaldı ki üreticinin önerisinin de No 6 buji olduğu görülmüşken.
Bujiyi kızdırma sorunu yaşadığı aşikar olan birisine No 6 yerine No 8 buji kullanmayı önermenin mantığını benim zihnim kavrayamıyor.
 
  • Beğen
Tepkiler: Mehmet Kucuksari
Sevgili kardeşim, temel ilke 46 ve altı motorlarda eski A3 şimdiki No 6, daha büyük motorlarda No 8 kullanılmasıdır. Bunun dışında tabii ki iklim, yakıt, motorun durumu ve alınması hedeflenen performansa göre değişiklikler yapılabilir. Ama konuyu baştan okursan, daha ilk mesajlardan itibaren, motorun çalışmamasını yanlış buji seçimine bağlıyorsunuz. Eğer bir motora No 8 yerine No 6 buji takıldığında motorun çalışmayacağını sanıyorsanız, ki mesajlarınız o yönde, büyük bir yanılgı içindesiniz. Kaldı ki üreticinin önerisinin de No 6 buji olduğu görülmüşken.
Bujiyi kızdırma sorunu yaşadığı aşikar olan birisine No 6 yerine No 8 buji kullanmayı önermenin mantığını benim zihnim kavrayamıyor.
Abi ben motorun çalışmamasının tek nedeni No:6 buji kullanması demedim ki.İlk mesajımı tekrar kontrol ettim yanlış mı hatırlıyorum diye...Buji sorununu çözmeniz gerekiyor derken bujide bozulma olabileceğini düşünerek söyledim.Elbette çalışmamasının bir çok nedeni olabilir.
Yazdıklarınızdan anladığım ateşlemede problem var.Motorunuz için OS No:6 buji bence çok sıcak.Kullanmanız gereken buji OS No:8.Muhtemel başka sebepler de olabilir de, ateşleme ve buji sorununu çözmeniz gerekiyor önce...
 
Sümer abinin doğrultusunda üç tane de No 6 buji sipariş ettim. Belki önceki bozuk buji olayını telafi için dört gönderirler. Bunlar orijinal eminiz. Bu sıralarda full sipariş odaklıyım ekstre bana güzel patlayacak ama. Gelişmeleri ilerde paylaşırım. Tüm herkes sağolsun.
 
temel ilke 46 ve altı motorlarda eski A3 şimdiki No 6, daha büyük motorlarda No 8 kullanılmasıdır

2 zamanlı nitro makineler arasında elimden geçip de zorlanıp, çalıştıramadığım ya da düşük randıman aldığım bir makine varmıdır bilemiyorum, en azından hatırlamıyorum...Vur çalıştır idi hep motorlarım...Hatta ters vururdum genellikle saat yönüne, hep düz çalışırlardı kandırıkçılar :pAhanda videosu


LA,SX,SF,FX,FX-H,FP,AX,SX-H,FSR hatta son dönemde RX yalnızca OS taki elimden geçen 2 zamanlı serileri. Bi BGX ile oynaşamadım hatırladığım kadarıyla... Buji olarak ENYA, YS, Tower, OS, Thunder Tiger, Super Tigre, ROSSI, K&B sine kadar denemediğim birşey kaldı mı bilemiyorum onca yılda... Sahada eşe dosta motor ayarı yapmaktan uçamadığım dönemler oluyordu, bir kısmına da şahit olanlar vardır aramızda...

Temel ilke derken neyi kastettiğini bilemiyorum Sümer abi ama ufak hacimli ve Amerika pazarına hitap eden motorlarda FAI yakıt (8.5 dolar idi galonu o zamanlar) ya da %5 nitro (9.5 dolar idi galonu) ile sorunsuz çalışabilmesi adına A3 yani No.6 buji ile gelmesi normal hatta en makul strateji, zira rölantide susan makine markanın adını kötülerdi, hele ki marka savaşları vs varken...Aynı motora kalkıp galon başına iki katı para verip %20 nitrolu ve performanslı olarak uçurmak isteyen çıkmayacağını öngörmek pek de haksız yaklaşım değil diye düşünüyorum...Performans kovalayan kişi de 46 ile uğraşmaz, 0.50 ya da sonradan moda olan 0.55 lik makinelere yönelir muhtemelen...

Şimdi konuya dönersek, %18 nitrolu yakıtta neden sıcak buji kullanayım ? Ben faydalı bir sebep göremiyorum...Kendi modelimde de kullanmazdım. Tersten de düşünebiliriz, elimde %5 ya da FAI yakıt olsaydı No.8 kullanırmıydım ? %99 hayır...Rölantiyi kurtarmak adına No.6/A3 kullanırdım muhtemelen ben de... 10 ve üzeri nitroda (hele ki orjinal yakıtsa) direk No.8

Hava sıcaklığından ziyade kullandığım yakıta göre belirledim her zaman bujiyi (uçak motorları için konuşuyorum)... Geçmişte çok geldi başımıza, %20 nitro A3 buji, devirli uçuyor dostumuz, yak baba yak, sus baba sus...Tavsiyem aynıydı ya nitrosu düşük yakıt kullan ya da daha soğuk bir bujiye geç...İnat da etseler, sonunda sözüme gelirlerdi hep...

Özet olarak düşük nitrolu yakıt kullanmıyorsam (ya da 0.10-0.15 makine kullanmıyorsam) direk standart buji yani No.8 i takarım...Neden OS çünkü hiç istisnasız en dayanıklı ve sorunsuz buji deneyimim OS ile oldu hep

Diğer yandan, ne nitroya ilgim kaldı, ne de makul bir yanı kaldı nitro makineleri kullanmanın... Yalnızca nostaljiden ibaretler artık...Adana'daki odamda sanırım bir koca sandık nitro makinelerle dolu atıl vaziyette...Pek de iyi anıyorum diyemeyeceğim geçmişe bakınca açıkçası nitro makineleri. Çoğu yüksek devir dönmeyi seven torku düşük makinelerdi... Benzinin gözünü seveyim...

Ama konuyu baştan okursan, daha ilk mesajlardan itibaren, motorun çalışmamasını yanlış buji seçimine bağlıyorsunuz. Eğer bir motora No 8 yerine No 6 buji takıldığında motorun çalışmayacağını sanıyorsanız, ki mesajlarınız o yönde, büyük bir yanılgı içindesiniz.
Bu mesaj banamıydı bilemiyorum... Eğer öyleyse bir yanlış anlaşılma var, buji seçiminden kaynaklı değil, arızalı bujiden ya da şarjı olmayan bir ateşleyicidendir... Çalıştıktan sonraki davranışı vs ayrı konu. Ben konunun başında neden No.6 diye sorarken bilinçli bir kullanıcı ise düşük nitro cevabının gelmesini bekleyerek sordum... Baktım ki durum farklı...

Bu arada o makinenin bujisi sağlam olsun, ateşlemeye batarya bağlamadan da çalıştırırım... Bahse giren varsa gelsin... Sonradan, öylemiydi böylemiydi diye mızıkçılık yapmak yok baştan söyleyeyim :lol: Şartımı yazdım, ateşleme bataryası bağlamicam :coolxf: