OS MAX 55 AX-II Havada Stop Problemi

...olası kontrolden çıkma durumunda sadece gaz değil tüm kanalların sapıtması gerekirdi diye düşünüyorum.Yanılıyor muyum?
Haklısın Tamer ama elektronik işte ne yapacağı pek belli olmaz. :laugh: Katılıyorum çok düşük olasılık....

Dişlilerin bu denli hareket etmesi sizce normal mi?
Ömer abininde söylediği gibi üst kapağı söktüğün için pimler yataklamalarını kaybediyor. Bencede o hareketler normal.
O dişlilerin hepsinin altında incecik birtane daha dişli olmalı. Sanırım onu görebilmek için üst grubu çıkartman gerekir. Eğer ondada bir problem yoksa servodan değil diye düşünebiliriz bence.
 
  • Beğen
Tepkiler: Tamer Öztürk
Abicim servoya niye bulaşıyorsun ki. Bence hemen toplayıp yerine tak.
OS 55 AX karbüratörünün klasik özelliğidir. Eğer küçük iğneyi ara gazlarda iyi geçiş için ayarlarsan (kısarsan) motor rölanti tarafında fakir kalır. Rölanti tarafında iyi bir ayar yaparsan ara gazlarda zengin kalır. Ne yazık ki bu yapısal bir sorundur ve çaresi yoktur. O nedenle ara gazlarda biraz zengin kalmasını kabullenip rölanti tarafındaki ayarı düzgün tutturmak yani küçük iğneyi zengin tutmak gerekir. Aslında bununçözümü yok seğil. Zengin motoru kullandığın için yüksek nitrolu yakıt kullanman gerekir. :D :D :D
Bunun dışında havada hep yaklaşık aynı sürede stop ediyorsa yakıt besleme hatlarını ve deponun sızdırmazlığını da kontrol etmek gerekir.
Bujinin de yenisiyle değiştirilmesi uygun olur. Havalar soğukken No:8 yerine bir kademe daha sıcak buji denenebilir.

NOT: Mesajların geçmişine bakınca bu mesaj biraz tekrar gibi olmuş özür dilerim.
 
Abicim servoya niye bulaşıyorsun ki. Bence hemen toplayıp yerine tak.
OS 55 AX karbüratörünün klasik özelliğidir. Eğer küçük iğneyi ara gazlarda iyi geçiş için ayarlarsan (kısarsan) motor rölanti tarafında fakir kalır. Rölanti tarafında iyi bir ayar yaparsan ara gazlarda zengin kalır. Ne yazık ki bu yapısal bir sorundur ve çaresi yoktur. O nedenle ara gazlarda biraz zengin kalmasını kabullenip rölanti tarafındaki ayarı düzgün tutturmak yani küçük iğneyi zengin tutmak gerekir. Aslında bununçözümü yok seğil. Zengin motoru kullandığın için yüksek nitrolu yakıt kullanman gerekir. :D :D :D
Bunun dışında havada hep yaklaşık aynı sürede stop ediyorsa yakıt besleme hatlarını ve deponun sızdırmazlığını da kontrol etmek gerekir.
Bujinin de yenisiyle değiştirilmesi uygun olur. Havalar soğukken No:8 yerine bir kademe daha sıcak buji denenebilir.

NOT: Mesajların geçmişine bakınca bu mesaj biraz tekrar gibi olmuş özür dilerim.
Motorun rodajı Kıbrıs modelcilerinden yakıtlı motorlar konusunda en deneyimlilerden biri olan Ahmet ağabeyim tarafından yapılmıştı.Küçük iğne dediğiniz gibi hafif zengindi ara gazlarda ama stop sorununa sebep olmuyordu.Bir süre bu şekilde uçtum herhangi bir problemle karşılaşmamıştım.2019 Yılı Kasım ayı nın yarısıydı, birden motor stop sorunu ortaya çıktı.Neticede aynı konfigurasyon hiçbir değişiklik yapılmadı.Ben de küçük iğne zengin acaba ondan olabilir mi diye küçük iğneyi ara gazlar için iyi ayarladım yine stop etti.Küçük iğneyi tekrar eski konumuna getirip Ahmet ağabeyime verdim modeli.Küçük iğne ayarını yapıp geri verdi.Yerde sorunsuz çalışıyor motor ne oluyorsa kalktıktan 2 dakika sonra oluyor.Nazara geldik galiba...:rolleyes: Yüksek nitrolu yakıt derken nitro oranı ne kadar olmalı? Mevcut ekipman ile tekrar test edeyim diyorum.Eğer yine stop ederse bir tık daha sıcak olan OS NO:7 buji ile denerim.
Bu yıl bol yağışlı oldu.Tiger 3'ü ancak Vadili'deki pistte test edebilirim oranın da kuruyup uygun hale gelmesi biraz zaman alacak.Şimdiye kadar yaptıklarımı aşağıya unutmadan ilave edeyim.

*Stok buji, OS NO:8 buji ile değiştirildi.
*Yakıt deposu gözden geçirildi,sızdırmazlık testi yapılarak tekrar monte edildi.
*Büyük iğne yuvasından sökülerek kontrol edildi, içerde pislik gözlemlenmedi.Ayrıca O ring de herhangi bir çatlak tespit edilmedi.
*Motor sökülerek motor içi parçaların durumu kontrol edildi.Olumsuz bir durum ile karşılaşılmadı.

Sizlerin de başını fazla ağrıtıyorum kusura bakmayın.Çözülmeyen sorun nedeniyle ister istemez huzursuz oluyorum.Hepinize emniyetli uçuşlar dilerim.:)
 
Teknik bilgisi iyi, öğrenmeye hevesli, derdini anlaşılır şekilde ifade edebilen, meraklı bir arkadaşımızın soruları bizim başımızı ağrıtmaz! Bunu bil...
Stok buji No:8 ile değiştirildi derken 55AX zaten No:8 buji ile gelir. Ama anlattıklarını defalarca okudum. Kafamda canlanan şey motorun soğuyarak stop ediyor oluşu (yakıt sisteminin sorunsuz olduğunu düşünerek). O zaman yapılacak şey ya daha yüksek nitro (% 15 - 20 gibi) ya da daha sıcak bir buji. Sanırım daha sıcak buji ile başlamak daha pratik olacak.
 
Neredeyse tamamını okudum! Her şey yazılmış anlatılmış.
Aynı motordan bende de var. Benim de başıma geldi aynı problem. Yakıt hattı, hortumlar, buji, taze yakıt, iğnelerin contaları, karbüratörün contası, değişik Nitro oranı vs derken saç baş yoldurdu. Yakınımda da eski ustalar olduğu halde çare bulamadık... Üstelik te yeni bir motordu. Artık ustaların sözüne güvenerek neredeyse motorun içini açacaktım. Sonra farkettim ki uçağa yakıt doldurmak için karbüratördeki nipelden hortumu çıkartıp yakıt koyduktan sonra tekrar yerine takıyorum. Meğerse o nipel bir - iki tur gevşemiş ve hava alıyormuş; o nipelin dibinde çok küçük bir kağıt conta var. Ve o nipelin dişlisi çok hassastır. Dikkatli bir şekilde sıktıktan sonra o motor ne sıcakta ne de soğukta stop etmedi, hatta taze veya bayat yakıt dahi seçmedi. Sümer hocam şahittir, benim her türlü koşulda uçan uçağımdı.
Ne oldu da geçmiş zaman diye yazıyorsun diye soranlara:
Kumandada meydana gelen ve aylar sonra, bir sürü uçak düşürdükten sonra farkettiğim bir arıza (kontrol kaybı) nedeniyle total kırım oldu. Yarıya kadar toprağa gömülen motorum hala temizlenmemiş bir halde kutuda bekliyor.

Başka bir marka motorda da aynı sıkıntı başgösterdi. Bu sefer tecrübelyim ya, sırayla bu konuda yukarıda yazılan her şeyi teker teker kontrol ettim. Ama düzen tutmuyor! Gene saç baş yolmaca...
Ustalar hemen markaya çamur attı. Motor taklitmiş de, kalitesi kötüymüş de vs vs... Meğerse onun da eksoz basıncı için hortum taktığımız eksozdaki nipel problemliymiş. Değiştirdikten sonra mis gibi çalıştı. O uçağımı da pilotaj hatası nedeniyle, gerekli irtifata çıkmadan atmaya çalıştığım Loop manevrası sırasında toprağa çiviledim. Eksozu kökünden kırıldı, o da hala toprak kaplı bir halde OS 55ax'in yanında kutuda bekliyor..
 
Teknik bilgisi iyi, öğrenmeye hevesli, derdini anlaşılır şekilde ifade edebilen, meraklı bir arkadaşımızın soruları bizim başımızı ağrıtmaz! Bunu bil...
Stok buji No:8 ile değiştirildi derken 55AX zaten No:8 buji ile gelir. Ama anlattıklarını defalarca okudum. Kafamda canlanan şey motorun soğuyarak stop ediyor oluşu (yakıt sisteminin sorunsuz olduğunu düşünerek). O zaman yapılacak şey ya daha yüksek nitro (% 15 - 20 gibi) ya da daha sıcak bir buji. Sanırım daha sıcak buji ile başlamak daha pratik olacak.
Elimde OS marka NO:6 ve NO:7 bujilerden birer adet olması lazım.İlk etapta NO:8 buji ile son defa deneyeyim diyorum.Eğer ki motor yine stop eder de sorunsuz inebilirsem sırasıyla NO:7 ve NO:6 ile deneyeceğim.Yine olmazsa en son yüksek nitro olayını masaya yatıracağım.Gerçi yakıtı tedarik ettiğimiz mağazada %16 nitro yakıt var nitro oranı en yüksek olan ama, iş görür sanıyorum.Dediğiniz gibi yakıt konusunu en son düşüneceğim.Herşey için teşekkür ederim.

Neredeyse tamamını okudum! Her şey yazılmış anlatılmış.
Aynı motordan bende de var. Benim de başıma geldi aynı problem. Yakıt hattı, hortumlar, buji, taze yakıt, iğnelerin contaları, karbüratörün contası, değişik Nitro oranı vs derken saç baş yoldurdu. Yakınımda da eski ustalar olduğu halde çare bulamadık... Üstelik te yeni bir motordu. Artık ustaların sözüne güvenerek neredeyse motorun içini açacaktım. Sonra farkettim ki uçağa yakıt doldurmak için karbüratördeki nipelden hortumu çıkartıp yakıt koyduktan sonra tekrar yerine takıyorum. Meğerse o nipel bir - iki tur gevşemiş ve hava alıyormuş; o nipelin dibinde çok küçük bir kağıt conta var. Ve o nipelin dişlisi çok hassastır. Dikkatli bir şekilde sıktıktan sonra o motor ne sıcakta ne de soğukta stop etmedi, hatta taze veya bayat yakıt dahi seçmedi. Sümer hocam şahittir, benim her türlü koşulda uçan uçağımdı.
Ne oldu da geçmiş zaman diye yazıyorsun diye soranlara:
Kumandada meydana gelen ve aylar sonra, bir sürü uçak düşürdükten sonra farkettiğim bir arıza (kontrol kaybı) nedeniyle total kırım oldu. Yarıya kadar toprağa gömülen motorum hala temizlenmemiş bir halde kutuda bekliyor.

Başka bir marka motorda da aynı sıkıntı başgösterdi. Bu sefer tecrübelyim ya, sırayla bu konuda yukarıda yazılan her şeyi teker teker kontrol ettim. Ama düzen tutmuyor! Gene saç baş yolmaca...
Ustalar hemen markaya çamur attı. Motor taklitmiş de, kalitesi kötüymüş de vs vs... Meğerse onun da eksoz basıncı için hortum taktığımız eksozdaki nipel problemliymiş. Değiştirdikten sonra mis gibi çalıştı. O uçağımı da pilotaj hatası nedeniyle, gerekli irtifata çıkmadan atmaya çalıştığım Loop manevrası sırasında toprağa çiviledim. Eksozu kökünden kırıldı, o da hala toprak kaplı bir halde OS 55ax'in yanında kutuda bekliyor..
Duygularıma tercüman olmuşsunuz Deniz abi.Gerçekten bu problem nedeniyle huzursuz oluyorum.Çok önemli noktaya değindiniz uyarınız için teşekkürler.OS 55AX-II de büyük iğne çapraz konumlandırılmış vaziyette bildiğiniz gibi.Az önce bahsini ettiğiniz nipeli gözden geçireyim derken büyük iğneyi söktüm ve nipeli küçük adımlarla sıkmayı denedim fazla sıkılmıyor zorlarsam sıyırmaya başlıyor.Ben de zarar vermemek için daha fazla zorlamadım.Yalnız birşey dikkatimi çekti büyük iğneyi sökmeden önce somunun sıklığını kontrol ettim yani sıkmak istesem 2-3 dakika kadar daha sıkılabiliyormuş.Dikkatlice onu da sıkıp kaldırdım.Yani normal halinden 2-3 dakika kadar daha fazla sıkılı vaziyette şuan.Motor stoplarının sebebi büyük iğne somununun gevşekliği olabilir mi acaba diye düşünmeden edemedim, kim bilir... Test edince meydana çıkacak...
 
  • Beğen
Tepkiler: Ömer Erkan
Oradan hava alıp stop edebilir tabii ki.
Bu arada o 16 nitrolu yakıt araba yakıtı olabilir. Fazlaca yağlıdır. Eğer hava almaktan falan değilse sorunun sıcak buji sorunu çözecektir.
 
  • Beğen
Tepkiler: Tamer Öztürk
Ben de gereksiz yere konuyu hortlatmayayım, milletin başına dert olmayım diyordum... Ama aynı dertten muzdarip bir şekilde saç-baş yolmakla meşgulüm hem de günlerdir! Geceleri uyumadan önce son düşüncelerim "küçük iğne fakir tarafta kaldı herhalde... %10 yakıt sipariş etsem kesin hallolacak... No8 in sıfırını takayım yarın..." falan gibi şeyler oluyor... O kadar yani:evil::evil::evil:
OS 55 AX karbüratörünün klasik özelliğidir. Eğer küçük iğneyi ara gazlarda iyi geçiş için ayarlarsan (kısarsan) motor rölanti tarafında fakir kalır. Rölanti tarafında iyi bir ayar yaparsan ara gazlarda zengin kalır. Ne yazık ki bu yapısal bir sorundur ve çaresi yoktur.

Bu yorum ise bu günlerde içimi rahatlatan tek şey oldu:) Sanırım hakikaten ayar töleransı dar, nazik bir motordan bahsediyoruz. Hele de benimki gibi rodajı bitmeden 7 yıl yatan bir motor ise; haklı sebepleri vardır diyorum.
Durumumu ve sorunumu yeniden özetleyeyim; hem belki birileri bana fikir verebilir, hem de Tamer kardeşim buradan bir çıkarım yapıp kendi derdine bir derman bulabilir belki:
Motorumun son hali şöyle: Bir şekilde çalıştırıyorum. Tam gaza çıkabiliyorum, ki küçük iğneyle oynamadan önce tam gaza çıkmadan stop ediyordu. Büyük iğneyi kısıp yüksek devir ayarını yapabiliyorum. Motoru ısıtıyorum. Bu aşamada her şey normal Tam gaz ile 4/3 gaz arası geçiş yapabiliyorum; ama 4/3 gazın altına indiğim anda motor direk devir düşürmeye başlıyor ve ne kadar gaz ile oynasam da cevap vermiyor (2-3 sn. içinde stop ediyor). Stop etme anındaki ses zengin karışım stopundaki sese benziyor. Ama yeniden çalıştırmak için mutlaka priming işlemi istiyor. Soğuk havada çalıştırmak için fazladan priming şart zaten; ama motor zenginlikten stop ediyorsa neden yeniden emdirme gerekiyor anlayamıyorum...
Geçtiğimiz sonbahar 4 sorti stopsuz-sorunsuz uçan motor, aynı motor. Fakat uçuş Çukurova'da gerçekleşti ben Sivas'tayım. Buradaki ilk denememde sorunlar başladı ve halen devam etmekte; aradaki 1200 metre irtifa farkından olsa gerek dedim:rolleyes:. Büyük iğneyi komple söküp temizledim, nipelleri, hortumları kontrol ettim, yok... Küçük iğne ile oynadım, nispeten olumlu oldu (en azından çalışıyor) ve yukarıda bahsettiğim aşamaya geldim. Şimdi Küçük iğnenin ayarını manuelde belirttiği gibi fabrika ayarına getirdim ve yarın yeni bir deneme daha yapacağım...
Motoru sökmeme ramak kaldı! Gerçi canımı öyle sıktı ki; motorun içine baksam bile çözemeyeceğim gibi hissediyorum ya:rolleyes:
 
  • Beğen
Tepkiler: Ömer Erkan
Ben de gereksiz yere konuyu hortlatmayayım, milletin başına dert olmayım diyordum... Ama aynı dertten muzdarip bir şekilde saç-baş yolmakla meşgulüm hem de günlerdir! Geceleri uyumadan önce son düşüncelerim "küçük iğne fakir tarafta kaldı herhalde... %10 yakıt sipariş etsem kesin hallolacak... No8 in sıfırını takayım yarın..." falan gibi şeyler oluyor... O kadar yani:evil::evil::evil:


Bu yorum ise bu günlerde içimi rahatlatan tek şey oldu:) Sanırım hakikaten ayar töleransı dar, nazik bir motordan bahsediyoruz. Hele de benimki gibi rodajı bitmeden 7 yıl yatan bir motor ise; haklı sebepleri vardır diyorum.
Durumumu ve sorunumu yeniden özetleyeyim; hem belki birileri bana fikir verebilir, hem de Tamer kardeşim buradan bir çıkarım yapıp kendi derdine bir derman bulabilir belki:
Motorumun son hali şöyle: Bir şekilde çalıştırıyorum. Tam gaza çıkabiliyorum, ki küçük iğneyle oynamadan önce tam gaza çıkmadan stop ediyordu. Büyük iğneyi kısıp yüksek devir ayarını yapabiliyorum. Motoru ısıtıyorum. Bu aşamada her şey normal Tam gaz ile 4/3 gaz arası geçiş yapabiliyorum; ama 4/3 gazın altına indiğim anda motor direk devir düşürmeye başlıyor ve ne kadar gaz ile oynasam da cevap vermiyor (2-3 sn. içinde stop ediyor). Stop etme anındaki ses zengin karışım stopundaki sese benziyor. Ama yeniden çalıştırmak için mutlaka priming işlemi istiyor. Soğuk havada çalıştırmak için fazladan priming şart zaten; ama motor zenginlikten stop ediyorsa neden yeniden emdirme gerekiyor anlayamıyorum...
Geçtiğimiz sonbahar 4 sorti stopsuz-sorunsuz uçan motor, aynı motor. Fakat uçuş Çukurova'da gerçekleşti ben Sivas'tayım. Buradaki ilk denememde sorunlar başladı ve halen devam etmekte; aradaki 1200 metre irtifa farkından olsa gerek dedim:rolleyes:. Büyük iğneyi komple söküp temizledim, nipelleri, hortumları kontrol ettim, yok... Küçük iğne ile oynadım, nispeten olumlu oldu (en azından çalışıyor) ve yukarıda bahsettiğim aşamaya geldim. Şimdi Küçük iğnenin ayarını manuelde belirttiği gibi fabrika ayarına getirdim ve yarın yeni bir deneme daha yapacağım...
Motoru sökmeme ramak kaldı! Gerçi canımı öyle sıktı ki; motorun içine baksam bile çözemeyeceğim gibi hissediyorum ya:rolleyes:
Bu yüzde yetmişbeş gazın altına inince motorun stop etme eğilimine girmesi küçük iğne ayarsızlığından olabileceği gibi bujiden veyakıttanda olabilir. Hafif nem kapmış bir yakıt ya da ömrünü doldurmuş bir buji bunu yapabilir.
İrtifa farkı tabii ki etkilidir. Belki motorun önerilen pervane listesinden, bir küçük boy pervaneyi seçmek uygun olabilir.
Ama yeniden çalıştırmak için mutlaka priming işlemi istiyor. Soğuk havada çalıştırmak için fazladan priming şart zaten; ama motor zenginlikten stop ediyorsa neden yeniden emdirme gerekiyor anlayamıyorum...
Sorun zengin iğne ayarı değil de yakıt ve/veya buji ise aynen bu beklenir zaten.
 
  • Beğen
Tepkiler: Ömer Erkan
Hafif nem kapmış bir yakıt ya da ömrünü doldurmuş bir buji bunu yapabilir.
Teşekkür ederim hocam:saygilar:
Yakıt konusu aklımda; ilk fırsatta %10 yakıt temin edeceğim. Elimde 40'lık sıfır bir motorum var onun rodajını direk %10 ile yapıp bu ayar dertlerinden biraz daha uzaklaşmak niyetindeyim zaten. Bu arada; yakıtın özelliğini kaybedip kaybetmediğini anlamanın bir yolu var mı? İhtimaller arasından tamamen eleyebilmek için...

Buji için ise açıklamak ve sormak istediklerim var:
*Denediğim bujiler: Eski bir OS F tipi, Çok az kullandığım bir No8 ve ASP buji (sıfır durumda)
*Hepsi ile de yarım yamalak da olsa motorun çalıştığını gördüm. Ama ayar tutturamadım.
*Buji patlamışsa ısıtıcıya takıp baktığımızda -doğal olarak-kızarmaz. Ama patlamamış, fakat özelliğini yitirmişse ne görürüz? Sonuçta sarf malzeme, ben ilk fırsatta buji de alacağım ama bilmediğim bir konu açıkçası...
 
Teşekkür ederim hocam:saygilar:
Yakıt konusu aklımda; ilk fırsatta %10 yakıt temin edeceğim. Elimde 40'lık sıfır bir motorum var onun rodajını direk %10 ile yapıp bu ayar dertlerinden biraz daha uzaklaşmak niyetindeyim zaten. Bu arada; yakıtın özelliğini kaybedip kaybetmediğini anlamanın bir yolu var mı? İhtimaller arasından tamamen eleyebilmek için...

Buji için ise açıklamak ve sormak istediklerim var:
*Denediğim bujiler: Eski bir OS F tipi, Çok az kullandığım bir No8 ve ASP buji (sıfır durumda)
*Hepsi ile de yarım yamalak da olsa motorun çalıştığını gördüm. Ama ayar tutturamadım.
*Buji patlamışsa ısıtıcıya takıp baktığımızda -doğal olarak-kızarmaz. Ama patlamamış, fakat özelliğini yitirmişse ne görürüz? Sonuçta sarf malzeme, ben ilk fırsatta buji de alacağım ama bilmediğim bir konu açıkçası...
Nitro / glow motorun temel çalışma ilkesi buji telindeki platin ile metanolün girdiği katalitik reaksiyon sonucu ortaya çıkan ısı enerjisi ile yanmanın sağlanması, oksijen tüketmeden yanabilen bir madde olan nitrometan ile de bu yanmanın desteklenmesidir. Nitrometan opsiyoneldir ve sadece metanol ve yağ karışımı bir glow motoru çalıştırmak için yeterlidir.
Metanol endüstride özellikle parçaların sudan arındırılması için kullanılır çünkü çok yüksek derecede higroskopik bir maddedir. Yakıt bidonunuzun kapağını gereğinden uzun süre açık tutarak bile yakıtınızı kullanılamaz hale getirebilirsiniz çünkü yakıtınıza karışacak çok küçük oranlardaki nem bile glow motorun çalışmasını bozabilir.
Bu kadar laf salatasından sonra gelelim gerçek dünyaya...
Bujiye dışarıdan bakarak sağlam olup olmadığı anlaşılmaz. Kızdırıcıyı bağladığımızda kızarması filamentin elektrik geçirdiğini gösterir ama normal çalışmada ateşlemeyi yapıp yapamadığını göstermez.
Belki yer testleri sırasında kızdırıcıyı ayırmadan ayar yapıp kızdırıcıyı ayırınca ne olduğuna bakılabilir.sağlam bir bujinin kızdırıcı ayrılınca da motoru çalıştırıyor olması beklenir.
Yakıtın durumunu anlamanın yolu ya da pratik ve basit bir yolu yok. Ancak denemeyle anlaşılabilir. Örneğin sorunsuz çalışan bir motorda kullanılıp duruma bakılabilir. Ya da sorunsuz olduğu bilinen bir yakıt sorunlu motorda kullanılıp duruma bakılır.
 
%10 Nitrolu yakıtla rodaj yapmak uygun olmayabilir.Öğrendiğim kadarıyla nitro oranı arttığında daha yüksek güç elde ediyoruz fakat motor daha fazla ısınıyor.Rodajın amacı bol yağlamayla motoru çok fazla ısıtmadan motor içindeki parçaların uyum içerisinde çalışmasını sağlamak değil mi? Gördüğüm kadarıyla genelde rodaj için %5 nitro öneriliyor.Bir de OS F tipi buji bildiğim kadarıyla dört zamanlı motorlar için.

Ozan abi mevcut problem benim de kafamı çok kurcalıyor.Forum büyüklerimiz sayesinde bilgi ediniyoruz ve tecrübe olarak bizlere geri dönüyor her ne kadar öğreneceğimiz çok şey olsa da...Umarım probleminiz çözüme kavuşur. Saygılar. :)
 
%10 Nitrolu yakıtla rodaj yapmak uygun olmayabilir.Öğrendiğim kadarıyla nitro oranı arttığında daha yüksek güç elde ediyoruz fakat motor daha fazla ısınıyor.Rodajın amacı bol yağlamayla motoru çok fazla ısıtmadan motor içindeki parçaların uyum içerisinde çalışmasını sağlamak değil mi? Gördüğüm kadarıyla genelde rodaj için %5 nitro öneriliyor.Bir de OS F tipi buji bildiğim kadarıyla dört zamanlı motorlar için.

Ozan abi mevcut problem benim de kafamı çok kurcalıyor.Forum büyüklerimiz sayesinde bilgi ediniyoruz ve tecrübe olarak bizlere geri dönüyor her ne kadar öğreneceğimiz çok şey olsa da...Umarım probleminiz çözüme kavuşur. Saygılar. :)
Bence yüzde on nitro çok yüksek bir oran değil ve pekala rodaj için kullanılabilir. Yeterki yağı az olmasın.
F tipi buji aslında en yüksek sıcaklık derecesine sahiptir. Yüksek sıcaklık da aslında platin içeriğinin artmasına bağlı olduğu için en pahalı bujilerdendir OS F type. :)
Bir motorda buji sıcak tarafa kaydığında rölanti tarafı düzgünleşir ama üst devirden kayıp yaşanır. Soğuk tarafa kaydıkça tersi olur. Çok soğuk hava ve/veya düşük ya da sıfır nitro ve/veya küçük hacimli motor ile pekala F type buji kullanılabilir.
 
Egsoz üzerindeki nipelin gevşemesi benim de başıma geldi ve tesadüfen fark ettim. Bir keresinde de egsoz basınç borusu, egsozdaki nipelin oradan fark edilemeyecek şekilde çatlamış. Ayrıca, yakıt doldurma valfleri de tam bir baş ağrısı.
 
Egsoz üzerindeki nipelin gevşemesi benim de başıma geldi ve tesadüfen fark ettim. Bir keresinde de egsoz basınç borusu, egsozdaki nipelin oradan fark edilemeyecek şekilde çatlamış. Ayrıca, yakıt doldurma valfleri de tam bir baş ağrısı.
Ben daima, yakıt doldurma valfi kullanmaktansa depoya üçüncü hattı eklemeyi tercih ederim.
 
  • Beğen
Tepkiler: Ömer Erkan