Scale AH-1W gövdesi için T-Rex 500 model ve "beyin" :) seçiminde yardım talebi

Scale AH-1W gövdesi için T-Rex 500 model seçiminde yardım talebi

"Trex 500 PRO EFl alıp, DFC kuyruk dişli sistemi ile değişim konusuna" akşama bakmaya çalışacağım inşallah :)
 
Scale AH-1W gövdesi için T-Rex 500 model seçiminde yardım talebi

Bavarian Demon / BD3SX ;)







Ayrıca 500 - 550 - 600 - 700 ler de gayet başarılı bir şekilde çalışıyor, şu an 2 adet ünitem var, bir tanesi 700 de diğeri 250 de yakında 250 deki Tandem'e iştirak edecek.
:yuppi:
 
Scale AH-1W gövdesi için T-Rex 500 model seçiminde yardım talebi

Levent UYGUN' Alıntı:
Bavarian Demon / BD3SX ;)
Abi güzel ünite ama malum ilk ayar kısmında ne yazık ki ekran ve menüler çok karışık geliyor.

Gerçi çok şükür detaylı anlatım konusu forumumuz var da. Ne bileyim eğer auto level kısmında kişiselleştirme yapmayacak ise bu ünitenin pek bir farklı kalmıyor diye düşünüyorum.

Yok SCALE uçuş anlamında Bavarian bariz artıları var dersen, Evren hocam ona göre karar verebilir.

Netice de zamanında hepimizin küçük bir servet :laugh: , $ 500'cık ödeyerek aldığımız ve severek kullandığımız tek kurtarma özelliğine sahip bir alman canavarıydı. :)
 
Scale AH-1W gövdesi için T-Rex 500 model seçiminde yardım talebi

Şöyle ki, auto level özelliği, bence özellikle Scale uçuşlarda biçilmiş kaftan malum scale uçuşlar daha sakin oluyor, özellikle dönüşlerde çok güzel oluyor zira dönüş yönüne hafifte float ile dönüyor ki bu benim çok hoşuma giden bir durum. Tabi ki her üniteye belli bir alışma süreci oluyor fakat alışınca, mesela ben maximum 15 dakikada bütün ayarları bitiriyorum. Zamanında hem Brain, hem de İkon kullanmışlığımda var ve her ikisi de çok iyi ünitelerdir. :)

Mehmet Kucuksari' Alıntı:
Netice de zamanında hepimizin küçük bir servet :laugh: , $ 500'cık ödeyerek aldığımız ve severek kullandığımız tek kurtarma özelliğine sahip bir alman canavarıydı. :)
Aynen :laugh:
 
Scale AH-1W gövdesi için T-Rex 500 model seçiminde yardım talebi

Rasim Öztürk' Alıntı:
Evren hocam, vbar neo tarafını da kısaca ben geçeyim.

Kumanda değişmeyeceksen, en iyisi (hesaplısı, performanslısı, sık yenilikler sunanı..) Brain2. Şimdiye kadar Mehmet abinin yukarıda bahsettiği ünitelerden Brain2 hariç diğer üçünü kullandım, brain tarafında da ilk versiyonunu kullandım. Kurtarma özelliği en şiddetli olan, modeli şırrak diye olduğu yerde çeviren Bavarian Demon 3SX (helicommand)... Brain, vbar, spirit de kurtarıyor ama daha yumuşak onların döndürüp yükseltmesi falan. Ayar imkanı veriyor fakat ben default 65 olan rescue değerini vbarda, 100 bile yapsam bavarian gibi sert yapmaz. Olay biraz da kendi yazılımında, adamlar yoğurdu böyle yemeyi tercih etmiş.

Vbar neo, rescue yu ayrı satıyor (90 dolar kadar). Bavarian'ın kendi pahalı (ikinci elde uyguna bulunuyor).. Brain2 bluetoothsuzu 140 dolar civarlarında, vbar 250 leri buluyor.

Vbar Neo'nun, kendi kumandası VBC ile şiir gibi entegrasyonu var. Diğer kumandalarda bilgisayar bağımlı, bluetooth yok. BD3SX te de yok aynı şekilde bilgisayar bağımlı, onun kumandalarla entegrasyonu da yok.

Vbarda onun dışında beginner modu var, 4 kanal heli gibi kullandıran, cyclicte belli bir açıdan fazla modeli yatırmaya müsaade etmeyen... Self level var mı dersen, "collective after rescue" değerini 0 ayarlayınca muhtemelen çevirip yükseltmeyecek, denemedim ama mantık öyle olacağını söylüyor.

Şurda bir iki video var.





Jeti çok güzel tercih bu arada, diğer alternatifi bilmiyorum ama imkan varsa çok iyi olur. Spirit, Brain2 falan entegre. Ve kalite bir kumanda... Ülkeye pek giremedi henüz, amerikada falan çok kullanıyorlar.

Rasim bey değerli bilgiler için teşekkürler. Her ne kadar şimidlik "buruk kıvırıyor" olsam da :) Auto levelling ve rescue yarın birgün minnettar kalabileceğim özellikler :) Vbar da fiyat açaısından Brain2 ile kafa kafaya ama rescue olmaması belki ilerde dezavantaj olarak karşıma çıkabilir. VBAr için BT olmaması da dezavantaj olarak görünse de benim kullanım beklentimde çok önem verdiğim birşey değil. Sonuçta sürekli yeni şeyler deneyip ayarlarda bişeyleri değiştirmem gerekeceğini samıyorum. TAmam olması büyük rahatlık ama olmazsa da beni ne kadar etkiler emin değilim. Vbar neo yu da detaylı kendim inceleyeceğim.

Kumanda konusunda, JETI dediğiniz gibi gayet güzel bir sistem. Yeni nesil küçük boyutlu "hand held" vericileri ile daha bir sıcak bakmaya başladım. En büyük avantajları tabiki açık kaynak kodlu yazılımları. Diğer alternatif de Futaba 14 SG. Şu an halihazırda son 8 yıldır Futaba 12FG kullanan birisi olarak hatırı sayılır bir alıcı rezervuarım var. JETI ye geçip biranda hepsini çöp haline getirmek fikri ibreyi 14SG'ye çeviriyor, tabiki menü alışmışlığı ve beraberindeki güçlü menü ve programlama hakimiyeti de Futaba seçimine ağırlık kazandırıyor. Halen tam karar vermedim, değerlendirme aşamasındayım diyebilirim :)

Mehmet Kucuksari' Alıntı:
Dediklerine katılıyorum Evren hocam. Zaten bu iki özellik için extra para ödemiyoruz nasılsa. Bulunsun yanımızda, bakarsın ileri de lazım olur :D

Şimdi gelelim Brain-2 konusuna.

Bu RESMİ görmek için izniniz yok. Giriş yap veya üye ol


Hepsinin içinceki sensörler ve yazılımlar aynı. Sadece ebat ve servo bağlantı şekilleri değişik. Bir de BT olanların içinde gömülü Bluetooth var.

Burada sana en uygun olan 2 model var : Brain-2 veya Brain-2 BT.

BT Adaptörünü ayrı olarak almak mümkün. O zaman zaten Brain-2 + Bluetooth Adaptor = Brain-2 BT fiyatına geliyor.

Senin yanın bir zamanda 2. veya 3. bir ünite ihtimalin düşük olduğu için olmuşken BT içinde gömülü olsun ki direkt cep telefon ile bağlanabilesin.

Özetle bulabilirsek "Brain-2 BT" olanından alalım derim.

Eğer siparişi Amerika'dan alabilirim dersen en özel Adres :

Bu arada IKON-2 ile BRAIN-2 aynı marka. IKON Amerika'da satılan kırmızı kasalı olanı. Yoksa ikisi de aynı firma MSH tarafından üretiliyor.

Helidirect stokların da her ikisi de mevcut




Mesajı yazdıktan sonra zaten Helidirect'e gitmiştim ben de :D her markayı aynı anda görebilmek güzel oldu, teşekkürler. Burada ikon 2 ve ikon2BT mevcut, Vbar da var. BD açıkçası benim ihtiyacım olmayan şeylere gereksiz yere fazladan para vermek gibi görünüyor şimdilik.

Mehmet Kucuksari' Alıntı:
"Trex 500 PRO EFl alıp, DFC kuyruk dişli sistemi ile değişim konusuna" akşama bakmaya çalışacağım inşallah :)

Bunun çok acelesi yok Mehmet Bey, ayrıca öneriniz üzere ben de artık anlayabildiğim kadarıyla her ikisinin de manueline bakacağım. Hem manuel okumayı severim (yapmadığım yada yapmayacağım modellerin manuelini bile okurum, fikir verir hiçbişey olmazsa) hem de sonuçta ikisinden birisini toplamak zorunda kalacağım yakın bir gelecekte, okumaktan zarar gelmez :D

Levent UYGUN' Alıntı:
Bavarian Demon / BD3SX ;)







Ayrıca 500 - 550 - 600 - 700 ler de gayet başarılı bir şekilde çalışıyor, şu an 2 adet ünitem var, bir tanesi 700 de diğeri 250 de yakında 250 deki Tandem'e iştirak edecek.
:yuppi:

Levent Bey, teşekkür ederim. KEsinlikle artıları olan bir ünite görebildiğim kadarıyla, ama benim kullanımıma özel artıları var mı çok emin olamadım, kesin olan bütçe açığını arttıracak olması :D

Mehmet Kucuksari' Alıntı:
Abi güzel ünite ama malum ilk ayar kısmında ne yazık ki ekran ve menüler çok karışık geliyor.

Gerçi çok şükür detaylı anlatım konusu forumumuz var da. Ne bileyim eğer auto level kısmında kişiselleştirme yapmayacak ise bu ünitenin pek bir farklı kalmıyor diye düşünüyorum.

Yok SCALE uçuş anlamında Bavarian bariz artıları var dersen, Evren hocam ona göre karar verebilir.

Netice de zamanında hepimizin küçük bir servet :laugh: , $ 500'cık ödeyerek aldığımız ve severek kullandığımız tek kurtarma özelliğine sahip bir alman canavarıydı. :)

Vışşş, kuyruk sokumumu sızlattınız sayın Adminim :(
 
Scale AH-1W gövdesi için T-Rex 500 model seçiminde yardım talebi

Özgür Evren Varol' Alıntı:
..............
Levent Bey, teşekkür ederim. KEsinlikle artıları olan bir ünite görebildiğim kadarıyla, ama benim kullanımıma özel artıları var mı çok emin olamadım, kesin olan bütçe açığını arttıracak olması :D

Özkan satıyor bir tane. :saygilar:
 
Karşı karşıya olduğumuz vaka normal bir modelci olsaydı net bir şekilde karanlık tarafa geçmiş bir modelcinin artık geriye dönemeyeceğini söylerdim. :laugh:

Ama söz konusu olan Evren hoca olduğu için bir tahminde bulunmak zor. :lollol: Bakalım zaman neler gösterecek, hep birlikte göreceğiz. :thumbup:

Hayırlı olsun Evren hocam. :RCKolik:
 
Scale AH-1W gövdesi için T-Rex 500 model ve "beyin" seçiminde yardım talebi

Abiler kuyruk için ekstra bişey almıyorsunuz sadece kuyruk yukarı doğru uzuyor uh 1 in içinden aradaki aktarım aparatı zaten geliyor ve kendi kuyruk rotorunuda yine uç tarafa takarak iş bitmiş oluyor


Tapatalk kullanarak iPhone aracılığıyla gönderildi
 
Scale AH-1W gövdesi için T-Rex 500 model ve "beyin" seçiminde yardım talebi

erkan gürbüz' Alıntı:
Abiler kuyruk için ekstra bişey almıyorsunuz sadece kuyruk yukarı doğru uzuyor uh 1 in içinden aradaki aktarım aparatı zaten geliyor ve kendi kuyruk rotorunuda yine uç tarafa takarak iş bitmiş oluyor
Erkan muhtemelen gözünden kaçtı. Şimdi sorun şu ki TREX 500 ESP'lerin kuyruk hublarında sıkıntı var.



Bu nedenle kuyruk sorun çıkarmayağından %100 emin olmak adına ESP ya da PRO EFL alırsa, kuyruk hub ya da komple kuyruk kısmının upgrade edilmesinde büyük fayda var :)
 
Ben de ucundan köşesinden yakalayım konuyu. Zaten yazılabilecekler temelde güzelce özetlenmiş. Benim de öneri listem kısaca

1- Brain-2 (Brain ve ikon tamamen aynı ürünlerdir evet)
2- Vbar Neo
3- Spirit

şeklinde olacaktı. Bu üçü ile sınırlı bırakmamın temelinde bu ünitelerin yazılımsal olarak çok iyi destekleniyor olması ve yeni trendlere cevap veriyor olması var. En başta entegrasyon ve telemetri özellikleri gibi (Vbar için ayrı bir parantez açıcam)...

Şimdi tersten giderseki, spiritin ilk versiyonunu kullanmıştım, o zamanlar ünite bana pek tat vermemişti. Ayar işlerinin alıştığım ünitelerden biraz farklı olması, ince ayarları yapabilmek için bazen kırk dereden su getirme gerekliliği gibi durumlar söz konusuydu. Tabi sonraları bu üründe de güzel gelişmeler oldu, ancak genel olarak hep Brain'in takipçisi durumunda kaldı dersek, özellikle son bir yıl için, yalan olmaz sanırım.

Vbar neo, diğer ikisi arasında en pahalısı, rescue için de ayrıca bir 90 eyyyro bayılmak gerekiyor. Kendi kumandası ile efsane bir entegrasyona sahip, ayrıca scorpionun yeni nesil tribunus esclerine de tam olarak "hükmediyor". Kötü yanı ise eğer vbar control yoksa insanı fıtık edebiliyor ve çaktırmadan kişiyi vbc almaya yönlendiriyor...

Brain-2, benim favorim. Esc telemetrisi, kumanda entegrasyonu, bluetooth bağlantısı, rescue falan ne ararsan. Özellikle Jeti'de seçenekler arasındaysa, daha da efsane... Yani bu :D

Bu arada kumanda konusunda da fikrimi sunmak isterim. Jeti tabi güzel bir kumanda, Brain ve Spirit ile entegrasyonu var, şusu var busu var, var oğlu var. Ama bir de Futaba var ki... :p :lollol: Abi entegrasyon falan iyi de, dünya kadar alıcı maliyetine ve hiç alışmadığın bir sisteme adapte olmaya değmez diyorum ben. Bu arada spirit yada Brain'in veya herhangi bir sistemin Futaba'ya entegre olması kolay kolay mümkün değil, ne şimdi ne de gelecekte, bu da bir not olsun. Eğer kararın Futaba'dan yana olacaksa, zevkle kullandığım 18SZ veya yeni çıkan 16SZ'yi düşün derim ben, 14SG de artık eskide kaldı.
 
Kendi beynime (bildiğiniz organik olan, hani nöronlar falan var ya, kafadaki tasın içinde duruyor :p) yaptığım software updatinde bu sabaha kadar bu forumdaki videoları izleme şansım olmamıştı, bu sabah ilk kez fırsat oldu ve videoları izlemeye başladım, maşşallah hap gibi bilgiler sıkıştırılıp izleyiciye sunulmuş, elinize sağlık. Özellikle dil problemi yaşayan arkadaşlarımız için çok faydalı olduklarından şüphem yok. Tabi videoları izleyince bir iki gündür sorduğum şeylerin de komik olduğunu gördüm çünkü hepsi zaten videolarda anlatılıyor...

Neyse, beyin seçimi resmi olarak tamam diyebiliriz, brain/ikon 2 BT versiyonunda karar kıldım, hayırlı olsun, herkese de değerli fikirlerini bilgilerini esirgemedikleri için çok teşekkür ederim.

Uniteyi hemen sipariş vermek niyetindeydim ama şimdilik beklemeye karar verdim, şu seyahatte mağazalara da bir bakayım, belki satan vardır ve fiyatı çok anlamsız değilse doğrudan mağazadan almak daha mantıklı olacaktır. Orda bulamazsam o zaman siparişi geçerim zaten 3-4 günde teslim ediyorlar bu tarafa...


Türker Akgün' Alıntı:
Karşı karşıya olduğumuz vaka normal bir modelci olsaydı net bir şekilde karanlık tarafa geçmiş bir modelcinin artık geriye dönemeyeceğini söylerdim. :laugh:

Ama söz konusu olan Evren hoca olduğu için bir tahminde bulunmak zor. :lollol: Bakalım zaman neler gösterecek, hep birlikte göreceğiz. :thumbup:

Hayırlı olsun Evren hocam. :RCKolik:

Teşekkürler :) İnan Süper Cobra'dan başka ilgimi çeken helikopter yok, ama tabi bu 150 den Turbine kadar 6-7 farklı boyda süper cobraya sahip olmayacağım anlamına gelmiyor, sonuçta delidir ne yapsa yeridir demiş atalarımız, temkinli yaklaşmakta fayda var :D

Emre Kaman' Alıntı:
Ben de ucundan köşesinden yakalayım konuyu. Zaten yazılabilecekler temelde güzelce özetlenmiş. Benim de öneri listem kısaca

1- Brain-2 (Brain ve ikon tamamen aynı ürünlerdir evet)
2- Vbar Neo
3- Spirit

şeklinde olacaktı. Bu üçü ile sınırlı bırakmamın temelinde bu ünitelerin yazılımsal olarak çok iyi destekleniyor olması ve yeni trendlere cevap veriyor olması var. En başta entegrasyon ve telemetri özellikleri gibi (Vbar için ayrı bir parantez açıcam)...

Şimdi tersten giderseki, spiritin ilk versiyonunu kullanmıştım, o zamanlar ünite bana pek tat vermemişti. Ayar işlerinin alıştığım ünitelerden biraz farklı olması, ince ayarları yapabilmek için bazen kırk dereden su getirme gerekliliği gibi durumlar söz konusuydu. Tabi sonraları bu üründe de güzel gelişmeler oldu, ancak genel olarak hep Brain'in takipçisi durumunda kaldı dersek, özellikle son bir yıl için, yalan olmaz sanırım.

Vbar neo, diğer ikisi arasında en pahalısı, rescue için de ayrıca bir 90 eyyyro bayılmak gerekiyor. Kendi kumandası ile efsane bir entegrasyona sahip, ayrıca scorpionun yeni nesil tribunus esclerine de tam olarak "hükmediyor". Kötü yanı ise eğer vbar control yoksa insanı fıtık edebiliyor ve çaktırmadan kişiyi vbc almaya yönlendiriyor...

Brain-2, benim favorim. Esc telemetrisi, kumanda entegrasyonu, bluetooth bağlantısı, rescue falan ne ararsan. Özellikle Jeti'de seçenekler arasındaysa, daha da efsane... Yani bu :D

Bu arada kumanda konusunda da fikrimi sunmak isterim. Jeti tabi güzel bir kumanda, Brain ve Spirit ile entegrasyonu var, şusu var busu var, var oğlu var. Ama bir de Futaba var ki... :p :lollol: Abi entegrasyon falan iyi de, dünya kadar alıcı maliyetine ve hiç alışmadığın bir sisteme adapte olmaya değmez diyorum ben. Bu arada spirit yada Brain'in veya herhangi bir sistemin Futaba'ya entegre olması kolay kolay mümkün değil, ne şimdi ne de gelecekte, bu da bir not olsun. Eğer kararın Futaba'dan yana olacaksa, zevkle kullandığım 18SZ veya yeni çıkan 16SZ'yi düşün derim ben, 14SG de artık eskide kaldı.

Emre teşekkürler,

Bu kumanda entegrasyonu tam olarak nedir neye yarar benim uygulamamda ne derece fayda sağlar tam bilmiyorum, JETI'yi zaten brain muhabbetinden çok öncesinde masaya yatırmıştım. Kumanda konusunda 18 SZ yi de alternatif olarak tutabilirim. Zaten acil bir ihtiyaç olmayacaksa değişikliği 2018 yazında yapmayı planlıyorum, bir ihtimal haziranda ABD'ye gitme durumu da beliriyor, bu durum gerçek olursa o zaman zaten 18 SZ yi alıp çantada getirmek de en iyi seçenek olur (tabi bu JETI dahil her seçeneği kapsıyor :D )

JETI olayı da şurdan çıktı aslında, videolarda belki görmüşsündür, burada uçtuğumuz askeri alanın müthiş bir pisti var, 850x45 m asfalt... Ben de yahu hazır böyle bir pist var, jet motorlu uçağa geçmenin tam sırasıdır, geçiş eğitimini böyle bir pistte yapmaktan güvenli bir şey olamaz dedim. Hatta aksiyon da alıp hem jet motorlu olarak yapacağım uçağın planını hem de motorun kendisini edindim (K-100). Ama elimdeki vericinin bu iş için yeterli olsa da ideal olmadığını da biliyordum, o yüzden bir yenileme, mutlaka da telemetrili bir sisteme yenilemek niyeti ortaya çıktı. Araştırmalarsım sırasında da özellikle bu taraflardaki jetçilerin neredeyse istisnasız JETI kullandıklarını gördüm, onlarla yaptığım sohbetlerde de avantajlarını özelliklerini vs öğrenince aklıma yattı. (JETI yi önceden de biliyordum ama yeni nesil vericileri hakkında derinlemesine fikir sahibi değildim). Amaişte Futaba da Futaba sonuçta. Hitec'den Futaba'ya geçtiğim 2005 yılından buyana radyo kaynaklı olduğu kesinleşen tek bir kırımım bile olmadı. Sadece tek bir şüpheli durum var o da malum burda da konuştuğumuz Fw-190, henüz ispatlanamamış olsa da bir zanlı de o sistemdeki 14 kanallı alıcı. Bu olayın dışında vericinin limitlerini zorladığımızı da söyleyebilirim, planör yarışmalarını izleyen yada takip edenler o meretlerle ne mesafelere gidip geldiğimizi de bilirler, bilmeyenler için söyleyeyim sıklıkla 1 km nin üzerinde, bazı özel durumlarda da 1.5 km yi bile aşan mesafelerden bahsediyoruz burada. Ayrıca FPV yaptığımız zamanlarda herhangi bir güçlendirici kullanmadan yine 2 km ye ulaşan mesafelere sorunsuz gidip gelebiliyorduk. Hal böyle olunca, elinde güvenilirliğini kanıtlamış bir sistem/marka varken değişikliğe gitmeye ne gerek var, futabayla devam et, elindeki eski vericiyi de kullanarak eğitim verme şansım da olur diye de düşünüyorum...

Neyse, ben şu Trex manuellerine dönüp kuyruk hubını didklemeye devam edeyim :D

:RCKolik:
 
Scale AH-1W gövdesi için T-Rex 500 model ve "beyin" :) seçiminde yardım talebi

Scale uçuşta kuyruk sorunu çıkacağına pek ihtimal vermiyorum. Bende arastirayim bakalım malum 2 adet 500 Scale var bir cobra bir de skorsky.

SM-N910C cihazımdan Tapatalk kullanılarak gönderildi
 
Scale AH-1W gövdesi için T-Rex 500 model ve "beyin" :) seçiminde yardım talebi

Celalettin Yazkan' Alıntı:
Scale uçuşta kuyruk sorunu çıkacağına pek ihtimal vermiyorum. Bende arastirayim bakalım malum 2 adet 500 Scale var bir cobra bir de skorsky.
Abi Mustafa Hacılar arkadaşımız soft scale tarzı uçuş yapıyordu, özellikle Trex 500 ESP ile. Nerede ise hiç IDLE-UP açmadan.

Ama sonuç yine değişmedi. Belli bir uçuş sonrası kuyruk hub'ın vidası yine havada kırıldı ne yazık ki :-\
 
Hızlı bir inceleme raporu vereyim:

Doğal olarak ESP/EFL modelleri ile PRO DFC modellerinin kuyruk Hubları farklı. Amma velakin, enteresan olan her ikisinde de ESP lerde kırıldığı bilinen m2 vida kullanılıyor. En temel fark: ESP/EFL modellerinde hubler tek bir rulman üzerindeyken (thrust washerı saymıyorum tabiki) Pro DFC versiyonda her bir rotor hubını iki rulmana oturtmuşlar. Bu ikinci rulman olayı kurtarmış mı yoksa ortada bilmediğimiz başka birşey mi var bilemem...

ESP nin hubı:
Bu RESMİ görmek için izniniz yok. Giriş yap veya üye ol


DFC nin Hubı:
Bu RESMİ görmek için izniniz yok. Giriş yap veya üye ol



Peki ana soruya gelirsek, DFC kuyruk mekanizması ESP/EFL'ye takılır mı? İlk bakılacak şey sanırım şaft olmalı diyerekten manuellerden şaftlara baktım:

ESP şaftı:

Bu RESMİ görmek için izniniz yok. Giriş yap veya üye ol



DFC Şaftı:

Bu RESMİ görmek için izniniz yok. Giriş yap veya üye ol


Görüntü aynı, ama emin olmak için ölçü lazım. Her ikisinin de rulmanları 4x9, yani iki şaftın çapı aynı 4mm, orası tamam, ya boyu? Manuelinde otun bokun üzerine şu kadar mm ye şu kadar mm diyen align burayı pas geçmiş. Eh sonuçta üzerinde dişli olan bir şaft bu koca kitte bir tane var, karışma dimi... Manuel tek başına doğrulamaya yetmeyince başka kaynaklara yöneldim ve şunla karşılaştım:



ürün başlığını doğru kabul edersek, tüm 500 serisi tek bir şaft dişli sistemi kullanmış demektir. Bu durumda hem dişli oranları hem de şaft DFC ile ESP/EFL serisinde aynı diyebiliriz.

Ama sadece manuellere bakarak bile DFC kuyruk rotor hub'ını alıp ESP'ye direk takamayacağımız ortada, zira aradaki parçalar farklı. Öte yandan bir de şu var:



Ürün bilgisi doğru ise bu aynı zamanda mevcut ESP lerin sorununa da çözüm getirir gibi görünüyor ama tabiki "acaba ben doğru anladım mı?" diye de kendime sormadan edemiyorum...

Eğer bu hub ESP/EFL ye uyuyorsa ve ilk seri ESP lerdeki sorun bu hubda yaşanmıyorsa, ve ben seyahatimde EFL bulabilirsem, o EFL ve bu Hub ile herşey hallolmuş olacak demektir.

Ama seyahatte EFL değil sadece ESP bulabiliyorsam bu sefer bu kuyruk hubına ilaveten bir de FBL kafa sistemi gerekecek demektir. O zaman sanki DFC'ye yönelip Mehmet bey'in bulduğu "frame dönüşüm" setini almak daha mantıklı olacak sanki.

Tabi hesapta şunu da yapmak lazım, benim için mağazada verilen fiyatlara göre ESP ile PRo DFC arasındaki fiyat farkı 123 USD. bu kadar farkla hem FBL kafa hem de kuyruğu upgrade etmek mümkün mü değilmi olarak değişiyor soru...

Şimdilik bir toplantıya giremem gerekli (tüm bunlar için para kazanmak lazım :p ) sonra devam edecek araştırmalarım :D
 
Scale AH-1W gövdesi için T-Rex 500 model ve "beyin" :) seçiminde yardım talebi

Özgür Evren Varol' Alıntı:
...

Bu kumanda entegrasyonu tam olarak nedir neye yarar benim uygulamamda ne derece fayda sağlar tam bilmiyorum, JETI'yi zaten brain muhabbetinden çok öncesinde masaya yatırmıştım.

Kumanda entegrasyonu dediğimiz, kumandanın ünite üzerinde tam hakimiyeti anlamına geliyor. Yani ayar vs durumları için bilgisayar veya telefona tablete bağlamayıp, direk kumanda üzerinden ünitenin menülerine ve parametrelerine ulaşabiliyor ve değiştirebiliyoruz. Çok çekici bir özellik :) Ancak benim için anlamsız, çünkü 18SZ'yi bu işler pek ortada yokken almıştım ve bu saatten sonra da hem kumanda hem bir sürü alıcı maliyetine girmeye hiç niyetim yok. Şimdi alacak olsam, Jeti ile Futaba arasında bir kararsızlık yaşayabilirdim, ancak Futaba bende her zaman biraz daha ağır basar gibi geliyor bana :) Varsın ayarım da BT üzerinden oluversin, uyurken bile telefon cebimde nerdeyse...