Türk Hava Kuvvetleri Hawker Hurricane Mk2C Trop İnşaatı

Elevatörlerin de bantları büyük ölçüde tamamlandı. Sadece sabit “trim tab”ların geleceği alanları bantlamadım, bunlar da tabler yerlerine geldikten sonra yapıştırılacaklar.

Bu RESMİ görmek için izniniz yok. Giriş yap veya üye ol


Bu RESMİ görmek için izniniz yok. Giriş yap veya üye ol


Ufaklıktan da onay aldık iş için :)

Bu RESMİ görmek için izniniz yok. Giriş yap veya üye ol
 
Büyük gün yaklaşıyor:coolxf::coolxf::coolxf:

23 Mart için iki kameraman ayarlandı bile, eh bir tane de ben kafama gopro takiyorum etti üç kamera. Artık başarı yada felaket, hangisi olursa olsun gayet iyi kaydedilecek demektir :)

Bu haftasonu modeli ilk kez sahaya götüreceğim, niyetim genel bir sistem kontrolü yapmak. Buna taksi ve hızlı taksi denemeleri de dahil, bir ihtimal kuyruğu yerden kesecek kadar bile koşturabilirim modeli... Ayrıca pervane hatvesini az biraz daha arttırıp denemeler yaparak motordan 1.1-1.2 kw çekecek hatveyi yakalamaya çalışıp bu ayarla max RPM ölçümleri yapacağım. Eğer ölçümler sonucunda minimum 100-120km/s bandında bir hatve hızına ulaşabiliyorsak herşey harika demektir. Bu model için 100-110 w/lb ve 100km/saat üzeri hatve hızı motordan yana herşeyin yeterli olduğu anlamına gelir. Bu güçle pile de 10-11 C yüklenmiş olacağım ki orda da hiçbir sorun yok demektir.

Model üzerindeki hazırlık çalışmaları da devam ediyor.

Elevatörler ve rudder kalıcı olarak menteşelenerek yerlerine yapıştırıldılar. Bu çok kritik ve sorun yaşamaya çok açık bir işlemdi ama çok şükür sorunsuz halloldu.

Kuyruktaki kontrol yüzeylerinin menteşelenmesinde robart’ın “çıbıh” menteşelerini kullandım. Bu meretleri önce yatay stabdaki yerlerine epoksi ile yapıştırdım. Bu aşamada tüm menteşe mafsallarının menteşe hattında olması ve menteşelerin hareket ekseninin yine menteşe hattı ile çakışık olması çok önemli. Aceleye gelip bir sakatlık yaşamamak için tüm menteşeleri tek seferde yapıştırmaya çalışmak yerine tek tek çalışarak ve epoksi kullanarak menteşeleri yerlerine yapıştırdım.

Menteşelerin hareket eksenlerinin doğru olduğunu anlamanın en kolay yolu dışarda kalan kısmı 90derece çevirmek. Eğer kol kontrol yüzeyinin eksenine dik ise tamamdır.
Bu RESMİ görmek için izniniz yok. Giriş yap veya üye ol


Menteşelerin hizalarını da cetvel yardımıyla kontrol ettim. (Önce dıştaki menteşeyi yapıştırıp o kuruduktan sonra içteki menteşeyi hizaladım.)
Bu RESMİ görmek için izniniz yok. Giriş yap veya üye ol


Her iki taraftaki menteşeler yapıştırılınca mafsallara yağ damlatıp korumaya aldım ve elevatörlerdeki yuvaları epoksi ile sıvayıp menteşelerin ve kontrol yekesi/birleştirici metal çubuğun üzerine geçirdim. Elevatörlerin hizalı olması için de sert dahta çubuklar arasında sıkıştırarak kurumaya bıraktım.

Bu RESMİ görmek için izniniz yok. Giriş yap veya üye ol


Tabi hem menteşelerin hem de kontrol/birleştirme çubuğunun yapışacak yüzeylerinin alkol ile iyice temizlendiğini söylememe gerek yok sanırım :) ancak metal çubuğun temizlik öncesinde kaba bir zımpara ile yüzeyinin pürüzlendirildiğinden bahsetmek faydalı olabilir...
 
Elevatörler hallolunca ruddera geçtim. İlk olarak kuyruk lambasının kablosuna uzatma ekledim.

Bu RESMİ görmek için izniniz yok. Giriş yap veya üye ol


Bu kablonun gövde içerisine gireceği küçücük açıklıkta aynı zamanda elevatörlerin kontrol çubuğu ve “klevisi” var ve malum sürekli hareket halinde. Kablonun elevatör kontrol sistemini etkilememesi çok önemli. Bunu sağlamak için önce küçük plastik bir boru parçası kestim.

Bu RESMİ görmek için izniniz yok. Giriş yap veya üye ol


Ve yerine alıştırıp yapıştırdım
Bu RESMİ görmek için izniniz yok. Giriş yap veya üye ol


Yahu burası neresi derseniz eğer olaya biraz daha uzaktan bakalım derim :)

Bu RESMİ görmek için izniniz yok. Giriş yap veya üye ol


Bu tüpün gövde içindeki görünümü de şöyle:
Bu RESMİ görmek için izniniz yok. Giriş yap veya üye ol
 
Sonra da kabloyu bu tüpten geçirip gövdenin önüne doğru uzattım.

Bu RESMİ görmek için izniniz yok. Giriş yap veya üye ol


Bu RESMİ görmek için izniniz yok. Giriş yap veya üye ol


Bu sistem sayesinde hem elevatör yekesinin kabloya takılma riskini minimize ettim hem de kablonun bir miktar hareket etmesine izin vererek rudder hareketleri ve genel titreşim, G kuvvetleri vs etkisi ile kopma riskini azalttım diye umud ediyorum :)

Bu işlemden sonra rudder da yerine yapıştırıldı. Elevatörlerden farklı olarak rudderda menteşeleri önce ruddera yapıştırdım, sonra rudderı kuyruğa yapıştırdım...
 
Rudder nihai olarak yerini alınca kontol sisteminde de ufak bir değişiklik yaptım. İlk kurduğum sistemle rudder çok fazla kuyruk tekeri ise çok az hareket ediyordu. Bu ikisi tek servo ile kontrol edildiği için ayar yapmanın tek yolu mekanikti. Servo kafasını söküp Rudder kablolarını içten ikinci deliğe, kuyruk tekeri kontrol kablolarını da en dıştaki deliklere kaydırınca her ikisinin de hareketi makul seviyeye ulaştı.

Son durumda servo kafası şu hali aldı:

Bu RESMİ görmek için izniniz yok. Giriş yap veya üye ol
 
Hazır bu işe girişmişken, kontrol kabloları yerlerinde değilken alıcı antenlerini ideal açıda tutabilmek için basit bir ekleme yaptım. İki küçük plastik tüp kesip gövdede alıcının arkasında birlediğim yerlere birbirlerine dik düzlemlerde yapıştırdım:

Bu RESMİ görmek için izniniz yok. Giriş yap veya üye ol


Antenleri bu tüplerden geçirince de şöyle oluyor:
Bu RESMİ görmek için izniniz yok. Giriş yap veya üye ol


Bu RESMİ görmek için izniniz yok. Giriş yap veya üye ol
 
Yarın ve perşembe günü modelin tüm sistemlerini yeniden model üzerine monte edeceğim, fırsat olur da elim değerse kuyruk iniş takımının parçalarını yeniden basıp hem tekerlek aksını hem de iniş takımının suspansiyon mafsalının şaftını da tornada işleyip nihai olarak monte edeceğim...

Bu haftasonu sistem testlerinde ekstrem bir arıza çıkmazsa haftasonunun kalanı ve önümüzdeki hafta içi tamamen flapların ve belki de kanopinin yapımı tamamlayacağım.