Vbar NEO Gaui X3 Maiden ve Sahada Ayar Çilesi :)

Mehmet Kucuksari

Administrator
Katılım
4 Eki 2012
Mesajlar
36,463
Tepkime puanı
43,430
Yaş
51
Konum
Kocaeli
İlgi Alanı
Heli
Evet az daha paylaşmayı unutuyorduk :laugh: Geçtiğimiz hafta sonu LOGO 800 kullanacağımız Vbar NEO ünitesini hem test etmek hem de Rescue sistemini alışmak adına Türker kardeşimin GAUI X3 modeline taktık.

Daha önce Vbar standard tecrübemiz olunca ayar konusunda çok da zorlanmadık, kuyruk GAIN değeri hariç :laugh: ;D

Eğer VBAR CONTROL sahibi değilseniz :laugh: modelinizde ayrı bir BEC devresi yok ise o zaman küçük bir GAIN ayarı sahada büyük bir aziyet haline gelebiliyor, nasıl mı ?? Cevabı videomuzda :lollol: :lol:

Bu VIDEOYU görmek için izniniz yok. Giriş yap veya üye ol

İşin şakası bir yana, palleri sökmek yerine motor bağlantısını söksek de olurdu :D

Ya da YAKINDA PAYLASACAGIMIZ NEO ile ilgili OZEL AYARLARI yaparsak, bu sorunda cozulmus olacak. Daha once Throttle Curve degerini kullanamiyoruz dedigimiz Neo da eski gaz egrisini kullanmak Mumkun :RCKolik:

Gordugunuz uzere Vbar Control almamak icin elimizden geleni yapiyoruz :lollol:

Neyse özetle NEO gerçekten güzel bir ünite :halay: Hali hazırda HC-3SX kullanıcı olarak RESCUE biraz farklı geldi ama kullandıkça alışacağız artık %p

Buyrun bunlarda MAIDEN ve sonraki 2 uçuşumuz. Keyifli seyirler :saygilar:

Bu VIDEOYU görmek için izniniz yok. Giriş yap veya üye ol

Bu VIDEOYU görmek için izniniz yok. Giriş yap veya üye ol

Bu VIDEOYU görmek için izniniz yok. Giriş yap veya üye ol
 
Vbar NEO Gaui X3 Maiden ve Sahada Ayar Çilesi :)

Paylaşım için teşekkürler Abi :saygilar:
Az daha zorlasaymışsınız VBar Controlü alacakmışsın :lol:
 
Vbar NEO Gaui X3 Maiden ve Sahada Ayar Çilesi :)

Gerçekten güzel bir anlatım olmuş abi .sayenizde iyi güldük. Abi.
Şaka bi yana .Bende R5 te gain ayarı yapmak için sadece motorun kırmızı kablosunu esc den ayırıyorum.ikon da böyle bi durum yok.Ama yapacak birşey yok.Sadece vbar gain ayarı için koca kumandayı değiştirecek degilimm[emoji1] [emoji1] [emoji1]
 
Vbar NEO Gaui X3 Maiden ve Sahada Ayar Çilesi :)

Eğlenceli ve bir o kadarda uğraştırıcı olmuş gözüküyor. ;D Ellerinize sağlık :thumbup:

Bu holdu indirince gaz alma olayı neden oluyor ? :) Kemalin modelide aynı şekildeydi.
 
Vbar NEO Gaui X3 Maiden ve Sahada Ayar Çilesi :)

Eğlenceli bi gün olmuş Mehmet abi, paylaşım için teşekkürler :)

Vbar Control alın muhabbetine hiç girmeyeceğim, herkesin tercihine saygımız var. Kimi zoru sever ;D

Zaten cevapları içinde bir konu olmuş. Ara ara konuşuyoruz neo'yu aramızda... Dediğin gibi throttle curve sabit değil de lineer artan yapmak mümkün. Gerek var yok yorum yapamam, herkes nasıl alışmışsa... Ben açıkçası esc soft startını bile beklemiyorum havalanırken, model kendini kaldıracak gibiyse tam devrine gerekirse havada ulaşsın deyip havalandırıyorum. Şu videolardan görüleceği gibi pek beklemiyorum yerde, model -12 ile kendini yere bastırmıyor. İnerken zaten autorotation bailout (motor idle) kullanıyorum 1600rpm, esc %20 gibi bi değerde indiriyorum.





Rescueya alışmak lazım dediğin gibi... Kendi düzeltip yükseltiyor bir miktar, sonra devreden çıkıyor. (vbc kumandada başladığını ve bittiğini sesli olarak da söylüyor.) Bu arada sticklere yanıt vermiyor değil... Özellikle rudder ile rescue kullanarak güzel manevralar yakalama şansı var :) Vstabi sitede rescue kısmında bahsetmiş;

"Cyclic and collective control is still possible during the rotation. So you are always able to oversteer the inputs of the rescue automat. If this may be needed, use big inputs, since the rescue will fight your inputs for a few seconds. Usually its better to not intefer with the rescue until it is finished."

Bu durum loglarda da gösteriliyor. Benim loglarımdan birinde şöyle belirtilmiş;

Bu RESMİ görmek için izniniz yok. Giriş yap veya üye ol
 
Vbar NEO Gaui X3 Maiden ve Sahada Ayar Çilesi :)

Mehmet Kucuksari' Alıntı:
Evet az daha paylaşmayı unutuyorduk :laugh: Geçtiğimiz hafta sonu LOGO 800 kullanacağımız Vbar NEO ünitesini hem test etmek hem de Rescue sistemini alışmak adına Türker kardeşimin GAUI X3 modeline taktık.

Daha önce Vbar standard tecrübemiz olunca ayar konusunda çok da zorlanmadık, kuyruk GAIN değeri hariç :laugh: ;D

Eğer VBAR CONTROL sahibi değilseniz :laugh: modelinizde ayrı bir BEC devresi yok ise o zaman küçük bir GAIN ayarı sahada büyük bir aziyet haline gelebiliyor, nasıl mı ?? Cevabı videomuzda :lollol: :lol:

Bu VIDEOYU görmek için izniniz yok. Giriş yap veya üye ol

İşin şakası bir yana, palleri sökmek yerine motor bağlantısını söksek de olurdu :D

Ya da YAKINDA PAYLASACAGIMIZ NEO ile ilgili OZEL AYARLARI yaparsak, bu sorunda cozulmus olacak. Daha once Throttle Curve degerini kullanamiyoruz dedigimiz Neo da eski gaz egrisini kullanmak Mumkun :RCKolik:

Gordugunuz uzere Vbar Control almamak icin elimizden geleni yapiyoruz :lollol:

Neyse özetle NEO gerçekten güzel bir ünite :halay: Hali hazırda HC-3SX kullanıcı olarak RESCUE biraz farklı geldi ama kullandıkça alışacağız artık %p

Buyrun bunlarda MAIDEN ve sonraki 2 uçuşumuz. Keyifli seyirler :saygilar:

Bu VIDEOYU görmek için izniniz yok. Giriş yap veya üye ol

Bu VIDEOYU görmek için izniniz yok. Giriş yap veya üye ol

Bu VIDEOYU görmek için izniniz yok. Giriş yap veya üye ol


Mehmet abi güzel bi anlatım olmuş rasimin dediği gibi cevapları içinde bir konu olmuş ama bir şeyi anlayamadım ayrı bir bec devresi ile gain in ayarlamanın ne ilgisi var ? Modelinizde ayrı bir BEC devresi yok ise o zaman küçük bir GAIN ayarı sahada büyük bir aziyet haline gelebiliyor demişsin.
Düşünüyorum bi sonuca varamadım setup konusunda çok eksiklerim var sevmiyorum setup yapmayı benimiçin en güzeli uçmak ;D
 
Vbar NEO Gaui X3 Maiden ve Sahada Ayar Çilesi :)

kemalcan' Alıntı:
Mehmet abi güzel bi anlatım olmuş rasimin dediği gibi cevapları içinde bir konu olmuş ama bir şeyi anlayamadım ayrı bir bec devresi ile gain in ayarlamanın ne ilgisi var ? Modelinizde ayrı bir BEC devresi yok ise o zaman küçük bir GAIN ayarı sahada büyük bir aziyet haline gelebiliyor demişsin.
Düşünüyorum bi sonuca varamadım setup konusunda çok eksiklerim var sevmiyorum setup yapmayı benimiçin en güzeli uçmak ;D

Esc içinde bulunan bec devresi hem üniteye güç sağlayıp hemde throttle kanalının sinyalini kontrol ettiğinden motorun çalışması söz konusu.
Fakat harici bir bec sistemi sadece güç kaynağı olarak düşünebilirsin. + ve - uç vardır. Ama esc de + , - ve sinyal uçları vardır.
Umarım anlatabilmişimdir Kemal ;)
 
Vbar NEO Gaui X3 Maiden ve Sahada Ayar Çilesi :)

Aslında bir iki sıkıntılı nokta var. Üniteyi bilgisayara bağlıyoruz ve gain değerlerini Vstabi yazılımı üzerinden değiştirmek istiyoruz. Her bir bankta (yani ayar setinde) değişik gain değerleri gireceğiz, böylece üniteyi bir kere bağlayarak, üç adet gain deneme şansımız olacak havada, en uygununu seçeceğiz. Yalnız motor switchi OFF pozisyonda iken (yani HOLD) bilgisayar ekranında, yazılımda BANK lar değişmiyor. Mehmet abi de spektrumda öyle tanımlı geldiği için motor switchini 2-pozisyon bir switche atamış, yani OFF-RUN görüyor sadece... Mecburen RUN pozisyona alıyor, tabii normal mode tanımlı gelmediği için vbar neoda, doğrudan IDLE-UP başlıyor esc soft start ile... Türker abinin x3'ünün motor kabloları da frame içinde olduğundan sökemiyorlar da. Palleri söküyorlar haliyle...

Aslında motor switchinin 3-pozisyon bir switche atanması sorunları çözüyor. OFF-IDLE-RUN pozisyonları var. OFF bildiğimiz HOLD... IDLE ise off'tan geldiğimizde birşey yapmıyor, run'a alınca soft starttan idleup değeri neyse ona ulaşıyor model. Tersten gelirken ise, yani run'dan idle'a alınca, düşük bir esc yüzdesine alıyor modeli (bende 2300prm den 1600rpm e), o şekilde inerken yardımcı oluyor. Off'a alınca ise tamamen motoru susturuyor. (eskilerin autorotasyonu gibi)

Mehmet abi IDLE'ı tecrübe etmiş, yeni bir konuda paylaşacaktı, biz zaten konuştuk da... Burdan da paylaşmış olalım. OFF pozisyonda ekranda değişmeyen banklar, IDLE pozisyonda ekranda değişebiliyor.

Çözümler şöyle;

* Motor kablolarını söküp, ayarları 2-pos bir switchle yapmak mümkün. OFF'tan RUN'a alarak (nasılsa motor çalışamayacak)
* 3-pos bir switche atama yaparak... OFF'tan IDLE'a alınca motor çalışmayacak ama banklar değişecek.
* VBC kumanda edinerek :D Bizde motor switchinin konumundan farksız her türlü bank değiştirilebiliyor, ayar yapılabiliyor. Hatta gain knob'larla havada bile değiştirilebiliyor.
 
Vbar NEO Gaui X3 Maiden ve Sahada Ayar Çilesi :)

İbrahim DEMİRBİLEK' Alıntı:
Esc içinde bulunan bec devresi hem üniteye güç sağlayıp hemde throttle kanalının sinyalini kontrol ettiğinden motorun çalışması söz konusu.
Fakat harici bir bec sistemi sadece güç kaynağı olarak düşünebilirsin. + ve - uç vardır. Ama esc de + , - ve sinyal uçları vardır.
Umarım anlatabilmişimdir Kemal ;)

Anladım hocam v bar da malesef bu durum var bende bank 1-2-3- e ayar yapacğaım zaman palleri söküyorum ondan sonra ayar yapıyorumayrı bi bec devrem olmasına rağmen becim esc ile aynı anda çalışıyo :)
 
Vbar NEO Gaui X3 Maiden ve Sahada Ayar Çilesi :)

kemalcan' Alıntı:
Anladım hocam v bar da malesef bu durum var bende bank 1-2-3- e ayar yapacğaım zaman palleri söküyorum ondan sonra ayar yapıyorumayrı bi bec devrem olmasına rağmen becim esc ile aynı anda çalışıyo :)
Kemalcan sen bec i aynı pille besliyorsun ama ayar için genelde başka basit bir bec kullanılabilir ben pilot tr de indirimler 20 lirayı yanılmıyorsam almıştım hobyywing marka tavsiye ederim herkese

SM-G900F cihazımdan gönderildi
 
Mustafa Çoban.' Alıntı:
Kemalcan sen bec i aynı pille besliyorsun ama ayar için genelde başka basit bir bec kullanılabilir ben pilot tr de indirimler 20 lirayı yanılmıyorsam almıştım hobyywing marka tavsiye ederim herkese

SM-G900F cihazımdan gönderildi


Mustafa hocam ben dx 9 un pilini kullanmayı düşünüyodum en ucuz çözüm bu şu anda. Çünki devamlı kullanmicam sadece bank parametrelerini ayarlarken kullanacağım :laugh:
İleri dönemlerde ayrı pil kullanmayı da düşünüyorum bakalım zaman ne gösterecek tabi birde guard devresi lazım :D
 
Vbar NEO Gaui X3 Maiden ve Sahada Ayar Çilesi :)

Abi siz hv kullandığınız için hiç sorun yok pilin balance ucundan bile bağlayıp ayar yaparsanız orayı unutmuşum.
 
Vbar NEO Gaui X3 Maiden ve Sahada Ayar Çilesi :)

Arkadaşlar şimdi gerçekleri açıklıyorum ve itiraf ediyorum " Bu durum tamamen benim pintiliğimden kaynaklanıyor ! " :eek:

Neden derseniz altı üstü 2 - 3 tane daha X3 alıp sahada hazır bulundursaydım tahmin ediyorum 3. kitte doğru ayarları yakalar mutlu mesut ideal gain değerini bulabilirdik. :coolxf: Güzel bir kuyruk ayarı için değmez miydi yani. :lollol:

Mehmet abi de kit benim olunca birşey diyemedi tabi mecburen bu çileyi çektik. :lollol:

Yoksa siz zannediyor musunuz ki Logo800 ünite sapıttığı için kırıldı, alakası yok. Gain ayarlıyordu muhtemelen. :lol: :lol: :lol:

Öyle ayarlar oturana kadar 2/3 kit gider zaten normalimiz bizim, eğitim zaiyatı. ;D ;D
 
Vbar NEO Gaui X3 Maiden ve Sahada Ayar Çilesi :)

:D ;D :lollol:

Bu VIDEOYU görmek için izniniz yok. Giriş yap veya üye ol
 
Vbar NEO Gaui X3 Maiden ve Sahada Ayar Çilesi :)

Video için teşekkürler. Ben olayı fıtı fıtı lardan sonra anladım ;D ;D

Benim helide bu hafta geri uçuşlarda bolca fıtı fıtı yaptı. Dx9 menüsünü bir kurcalayım akşama belki kumanda da sağ üstteki çevirmeli tuşa (fıtı fıtı butonu) gaini atayabilirim.