Volantex Firstar Model Incelemesi

Nesimi Sakmak

Tecrübeli Uye
Katılım
9 Kas 2013
Mesajlar
1,365
Tepkime puanı
1,413
Yaş
45
Konum
Manisa
İlgi Alanı
Hepsi
Herkese merhabalar.

Yine bir inceleme konusu ile karşınızdayım. Aslında bu incelemeyi video olarak yapacaktım ama bu işler bana göre değil maalesef. Bildiğim yoldan devam.

Çoğumuzun bildiği üzere bir süredir Pilot-Tr de indirimde olan bir model. Benim bu modeli alma amacım küçük boyutlu bir FPV uçağına sahip olmaktı. Nette izlediğim videolarda da gördüğüm kadarıyla bu ufaklık Aksiyon FPV için çok güzel bir seçenek. FPV ile ilgili modifikasyonlar için :

Volantex Firstar Modeli ile FPV :

Öncelikle modelimiz;

Bu RESMİ görmek için izniniz yok. Giriş yap veya üye ol


Bu RESMİ görmek için izniniz yok. Giriş yap veya üye ol


Kanat açıklığı: 758 mm
Gövde uzunluğu: 536 mm
Kanal sayısı: 4 (Throttle, aileron, elevatör, rudder)
Uçuş ağırlığı: 200 gr.
Servo: 3 Adet 9g standart servo (kutudan çıkan)
Motor: 2208 - 4000 Kv fırçasız (kutudan çıkan)
ESC: 10 A fırçasız ESC (kutudan çıkan)
Batarya: 7,4 V 850 Mah Lipo (Kutudan çıkan)
Radyo: 4 kanal 2,4 Ghz standart kumanda (kutudan çıkan)

Evet modelimiz RTF olarak geliyor. Hatta kumanda için gerekli olan 4 adet kalem pilde kutuda mevcut. Modelin tamamı EPO dan üretilmiş.

Kanatla başlayalım;

Bu RESMİ görmek için izniniz yok. Giriş yap veya üye ol


Bu RESMİ görmek için izniniz yok. Giriş yap veya üye ol


Bu RESMİ görmek için izniniz yok. Giriş yap veya üye ol


Kanat ortasında sağlamlık için kontraplak kullanılmış. Aileronlarda esnemeyi önlemek için karbon fiber çubuklar var. Hornların takılacağı yerlerdeki deliklerde açılmış. EPO bir modelde ilk defa görüyorum. CG yeri kanat kalıbına dahil edilmiş. Bu güzel bir uygulama. Köpük oldukça sağlam geldi bana. Kalıplanması da çok iyi. Herhangi bir pürüz düzeltilmesi gerekecek bir nokta göremedim. Buradaki tek eksi nokta menteşe sistemi olarak gördüm. Köpük malzemeye menteşe olarak güvenmek en azından uzun vadede ne kadar doğru olur acaba? Normal menteşe ile değiştirmek gerekebilir ki bu haliyle hareket etmesi biraz zor oluyor. Zamanla alışacaktır ama alışması zaten oradaki köpüğün zayiflamaya başlaması anlamına gelecektir.

Yatay stabilize;

Bu RESMİ görmek için izniniz yok. Giriş yap veya üye ol


Çok fazla söylenecek bir şey yok. Karbon fiber takviyesi mevcut. Horn vida delikleri mevcut. Aynı menteşe sistemi burada da uygulanış. Stabilize ortasında bağlantı vidası yeri var. Evet gövdeye tek bir vida ile bağlanıyor.

Gövde;

Bu RESMİ görmek için izniniz yok. Giriş yap veya üye ol


Bu RESMİ görmek için izniniz yok. Giriş yap veya üye ol


Bu RESMİ görmek için izniniz yok. Giriş yap veya üye ol


Aynı menteşe sistemi rudderda mevcut. Yatay stabilize en arkadaki fazlalık köpüğü kesip yerine oturtmak gerekiyor. Model tamamen yapıştırıcısız birleşiyor. Kanat herhangi bir vida veya benzeri kullanmadan uçuşta ve ya çok sert olmayan düşüşlerde yerinden oynamayacak bir yapıda yapılmış. Yerinden çıkarmak için aileron hornlarını da çıkarmak gerekiyor.

Motor pusher tipte ve gövde üzerinde konumlanmış. Model üzerinde gelen pervane ölçüleri 4,25x2,7 gibi ilginç bir ölçü. Her ne kadar gövde üzerindeki pervanenin kırılmasının zor olacağını veya böyle bir kırımda çok daha fazla hasar olacağını düşünenler olsa da ben öyle düşünmüyorum. Özellikle bu modeli kullanmayı düşündüğüm uçuş stilinde en azından başlarda pervane kırımı olasılıklar içinde olacak. Ancak normal uçak olarak kullanmak isteyenler için bu olasılık çok daha düşük. Böyle bir durumda da piyasada aynı ölçü pervaneyi bulmak zor olsa da 4x4 veya 5x5 pervanenin de bu motoru çok fazla zorlamayacağını düşünüyorum ama yine de deneyip görmek gerekecek. Tabi böyle bir durumda motora uygun pervane adaptörü de edinmek şart olur.

Kokpit;

Bu RESMİ görmek için izniniz yok. Giriş yap veya üye ol


Kokpit kısmı oldukça ferah görünüyor. Servolar gövdenin orta kısımlarında konuşlanmış. ESC için üst kısımlarda da ayrı bir alan mevcut. Ön kısma alıcı ve pili sığdırmak kalıyor ki fazlasıyla boşluk alan mevcut. Hatta batarya için en önde cırt bant sistemi hazır. Kokpit kapağı mıknatısla yerine sabitleniyor. Bana oldukça güçlü geldi.

Pilimiz;

Bu RESMİ görmek için izniniz yok. Giriş yap veya üye ol


Batarya sert tipte yapılmış bir Lipo. Ağırlığını ölçmüştüm ama şimdi hatırlayamadım. Zippy 2s 1000 Mah le arasında 10 gr fark var. Bu farkın ağırlık merkezini çok değiştireceğini sanmıyorum. Yani yedek pilim de hazır.

Bu RESMİ görmek için izniniz yok. Giriş yap veya üye ol


Kutudan şarj aleti de çıkıyor ama sadece usb olarak kullanılabiliyor. Şarj etmek için bir bilgisayar veya usb çıkışlı telefon şarj cihazı gerekecek.

Bu RESMİ görmek için izniniz yok. Giriş yap veya üye ol


Tornavida ve montaj için gerekli hornlar ve vidalar ayrı bir poşette.

Bu RESMİ görmek için izniniz yok. Giriş yap veya üye ol


Son olarak kumandamız. 2,4 Ghz frekansında 4 kalem pille çalışıyor. Üzerinde D/R için bir sviç ve reverse sviçleri mevcut. İş yapacak bir kumandaya benziyor ama menzili ne kadardır, güvenilir mi bilemiyorum. Sanırım bunu hiç öğrenemeyeceğim. Bu konuda en büyük korkum servo ve ESC bağlantılarının alıcıyla tümleşik çıkması ihtimaliydi. Neyse ki alıcısı da standart fiş girişli bir alıcı.

Bu modelin uçmaya hazır hale gelmesi en fazla 10 dakikayı bulur. Bu duruma gelebilmesi için gerekli olan ama kutuya konmayan tek alet bir adet falçata. O da yatay stabilizenin yeri için gerekli. Uçuş alanına, pikniğe, parka, bahçeye giderken mağazadan satın alıp direk uçuşa gitmeye hazır bir model. Model yapısı zaten uçuş konusunda kendini kanıtlayan FPV Raptorla aynı. Sadece boyut farklı. Bu durum uçuşunun çok zevkli olacağını gösteriyor ki nette izlediğim videolarda bunu destekliyor. Yeni başlayanlar için ideal bir uçak olabilir. Sakin yapısının yanında akrobasi hareketlerinde de oldukça başarılı ( tabi pilot Ali Shan olunca böyle gibi :thumbup: ) görünüyor. Fazla rüzgarlı olmayan havalarda kullanılmak şartıyla bir eğitim modeli olabileceğini düşünüyorum. Boyutu nedeniyle rüzgar arttıkça kontrol etmek zorlaşacaktır.

Diğer taraftan üzerine takılacak bir video google ve belki de ekstra bir Mobius Cam le çok güzel FPV yapılabilecek bir model. Mobius varken ekstra pilot kameraya da ihtiyaç olmaz. Bu şekilde kullanılan bir çok örneği nette bulmak mümkün.

Bu modeli almayı düşünenler için hiç düşünmeden alın derim. Beklediğimden kaliteli bir modelle karşılaştı. İçerik olarakta güzel bir kutu hazırlanmış.

 
Volantex Firstar Model Incelemesi

Nesimi Bey selam..
4 gun once bu model ucaktan bende 1 adet aldim..
Yedek pil almayi dusunuyorum..1000 mah lik bir pil almak mantiklimi acaba..yoksa mevcutta oldugu gibi 850 mah mi?..ucus esnasinda 10 gr. fark ile bir sorun yasadinizmi acaba..?
son olarak zippy i mi yoksa turnigy mi onerirsiniz marka olarak..yoksa icindeki marka iyimi
selamlar.. :thumbup:
 
Volantex Firstar Model Incelemesi

Biz 850 mah yanı sıra 1000 ve 1200 mah'lık pillerle uçuyoruz. herhangi bir sorunla karşılaşmadık. yalnız kullanacağınız pilin ağırlığına bağlı olarak uçağın ağırlık merkezi değişeceğinden kuyruğa yakın bir yere 50 kuruş kadar bir ağırlık ilave etmenizde yarar var.

Agresif hareket yapmadığınız sürece 15-20 dakika rahat uçuyor. Trainer modu biraz kontrol için sağır kalıyor diyebilirim.

Bol kırımsız uçuşlar.
 
Volantex Firstar Model Incelemesi

Ali Bey cevabiniz icin tesekkur ederim..
1000-1200 mah icin onereceginiz marka ve model varmi acaba..?
tesekkurler..
 
Volantex Firstar Model Incelemesi

hakki fidan' Alıntı:
Ali Bey cevabiniz icin tesekkur ederim..
1000-1200 mah icin onereceginiz marka ve model varmi acaba..?
tesekkurler..

Elimde v666 quadcopterin 1200'lük bataryası vardı. işin doğrusu bu tür küçük bataryalarda fazla fark etmez diye düşünüyorum yeter ki 20 C üzeri batarya olsun.
 
Volantex Firstar Model Incelemesi

tesekkurler