Volantex Ranger B757-3 motor açısı

Katılım
29 Ağu 2016
Mesajlar
60
Tepkime puanı
21
Yaş
38
İlgi Alanı
Uçak
Merhaba arkadaşlar . FPV platform kurmak için Volantex Ranger B757-3 uçak aldık. Neredeyse kurulu bir halde geldi. Son montajını tamamlayıp uçurmaya çalıştık ama uçak havalanır havalanmaz sağa dönüp yere çakıldı. Servolarla ilgili ufak tefek sorunlar vardı,onları hallettik. Tekrar uçuracaktık yine yerde sağa çekiyor uçak. Rudder trimi ile kaldırdık, bu sefer düz uçmaya başladı ama rudderda trim olduğu için uçak havada yan duruyor. Motoru ters yöne dönecek şekilde bağladık bu seferde sola çekiyor uçak. Gerek rckolik, gerekse yabancı sitelerde baktığım kadarıyla motor açısıyla ilgili bir sorun var. Benim sizlere sormak istediğim şey ise , sağa çeken arkadan itişli(pusher) bir uçağın motorunu ne tarafa çevirmeliyiz ? Ben 3-5 derece sağa çevireyim diye düşündüm ama tekrar bir kırım yaşamak da istemiyorum. Bilgisi olan arkadaşlar yardımcı olursa memnun olurum. Saygı ve sevgilerimle...

------

Sorun Çözülmüştür . 15.04.17 Tarihli Güncelleme

Merhaba arkadaşlar. Uçağı Pilottr ye göndermiştik en son, uçak geri geldi. Motor mountu değiştirmişler, Normalde kuyruktan bakınca sola doğru bir açı vardı motorda, onu düzeltmiş ve yukarıya doğru bir açı vermişler motora. Artık herhangi bir yöne çekmiyor uçak. Dün 30 km lik fpv uçuş yaptık, gayet stabil uçtu. Sorun motor açısından kaynaklanıyormuş yani. Merak eden arkadaşlar için sonucu paylaşayım istedim. Saygı ve sevgilerimle...
 
Uçağın birkaç yönden fotoğrafını atıp normalde pervanenin arkadan bakıldığında hangi yöne döndüğünü yazar mısınız?
 
Motor ; kuyruktan bakınca saat yönünde dönüyor. Pervanenin yazılı kısmı öne , yazısız kısmı arkaya (kuyruğa) bakıyor.
 
Volantex Ranger B757-3 motor açısı

Resim yükleme konusunda aşağıdaki konu size yardımcı olacaktır.

https://www.rckolik.com/mesaj-icerisinde-resim-paylasimi-t10658.0.html


Sent from my iPhone using Tapatalk
 
Gördüğüm kadarıyla uçakta motor monte edilmiş halde geliyor. Kaldı ki öyle bir iki derecelik açıdan bu kadar ciddi bir sorun çıkmaması gerekir.
Uçak havalanır havaa,lanmaz sağa dönüp çakıldıysa yeterince hızlanmadan havalanmış olmak geliyor aklıma. Bir de pervane konusunda kafam karışık. Kılavuzda belirtilmiş mi yönü. Yani eğer pervane ters olursa yeterli çekiş üretilemez ve uçak yükselemeyip stall olur.
 
Motor monte olarak geldi hocam. Motor mountu söktüm ve fabrikadan sola doğru(rudderdan bakınca) meyil verilmiş. Yaklaşık 5 derece.Uçak yerdeyken de sağa dönüyor. Yerde hızlanırken neredeyse tam sol rudder basmamız gerekiyor düzgün uçması için.Ruddera tam sol trim verirsek yerde de havada da düzgün uçuyor ama yan duruyor.
 
Resimler
Bu RESMİ görmek için izniniz yok. Giriş yap veya üye ol

Bu RESMİ görmek için izniniz yok. Giriş yap veya üye ol

Bu RESMİ görmek için izniniz yok. Giriş yap veya üye ol

Bu RESMİ görmek için izniniz yok. Giriş yap veya üye ol

Bu RESMİ görmek için izniniz yok. Giriş yap veya üye ol

Bu RESMİ görmek için izniniz yok. Giriş yap veya üye ol

Bu RESMİ görmek için izniniz yok. Giriş yap veya üye ol
 
Açıyı düzeltmek için 2 somun attım, daha beter sağa çekmeye başladı. Bu sefer verilen açı az mı geldi diye aynı somunları açının olduğu tarafa vererek açıyı daha da artırdım yine sağa çekiyor. Motoru ters çeviriyorum sola çekiyor. Pervaneyi ters takıyorum uçak geri geri gidiyor . Delirecem artık :)
 
Sondan bir önceki fotoğraftaki pervane bence ters.

Bir de yerdeki ile havadakini karıştırmayın. Yerde düz gidebilmesi için back tekeri ayarlamak lazım.
 
Her türlü kombinasyonu denedim ama birdaha pervaneyi ters çevirip deneyecem abi .
 
Volantex Ranger B757-3 motor açısı

Sümer Yamaner' Alıntı:
Sondan bir önceki fotoğraftaki pervane bence ters.

Bir de yerdeki ile havadakini karıştırmayın. Yerde düz gidebilmesi için back tekeri ayarlamak lazım.

Tekerler düz abi ,ayrıca hem yerde hem havada aynı yöne çekiyor.
 
Volantex Ranger B757-3 motor açısı

Sümer Yamaner' Alıntı:
Sondan bir önceki fotoğraftaki pervane bence ters.

Bir de yerdeki ile havadakini karıştırmayın. Yerde düz gidebilmesi için back tekeri ayarlamak lazım.
Bu arada fotoğrafların hepsi aynı anda çekildi hocam. Yani bütün fotoğraflarda pervane aynı şekilde takılı.
 
Volantex Ranger B757-3 motor açısı

Hasan Tahsin DUMAN' Alıntı:
... Pervaneyi ters takıyorum uçak geri geri gidiyor ...
Burda taktığınız şeklin tersinde pervaneyi takarak esc motor kablolarının yönünü değiştirip dener misiniz
zaten 4 seçenek var bunlardan birisinde uçağı kuvvetli olarak itmesi gerek.
-pervane yazısı arkaya bakacak şekilde takın esc motor kablolarını takın
-........... esc motor kablolarının yerini değiştirin
-pervane yazısı diğer yöne bakacak şekilde takın esc motor kablolarını takın
-...... esc motor kablolarının yerini değiştirin
 
Volantex Ranger B757-3 motor açısı

Kadir Kurt' Alıntı:
Burda taktığınız şeklin tersinde pervaneyi takarak esc motor kablolarının yönünü değiştirip dener misiniz
zaten 4 seçenek var bunlardan birisinde uçağı kuvvetli olarak itmesi gerek.
-pervane yazısı arkaya bakacak şekilde takın esc motor kablolarını takın
-........... esc motor kablolarının yerini değiştirin
-pervane yazısı diğer yöne bakacak şekilde takın esc motor kablolarını takın
-...... esc motor kablolarının yerini değiştirin
Bütün ihtimallere göre kablo ve pervane yönü değiştirdim hocam daha önce. Belki doğru olan seçeneği atlamışımdır diye bu akşam tekrar 4 seçeneği de deneyeceğim. Birde motor açısıyla yada pervane ile alakalı olmama durumu var mı acaba ? Uçağın tamamını 2 kere elden geçirdim, ok gibi uçak. Ne bir eğrilik var, ne bir hata. Motor açısından yada pervaneden başka birşey de aklıma gelmedi.