Ynt: Ynt: v922 gaz verince gürültü çıkıyor
iskender' Alıntı:
Herkese Merhaba,
Öncelikle şunu ifade edeyim, gün geçtikçe elim daha da alışıyor.
bugün heliyi kaldırıp indirebiliyorum. sabit tutmaya çalışıyorum.
Bravo Iskender Bey, yılmadan devam. Gün geçtikte dah iyi olacaksınız. Ama SIMULATOR çalışılmıyor gibi geliyor bana. Bakınız 2.sorunuzun cevabına
iskender' Alıntı:
yaşadığım sıkıntılar :
1- aşağıda resimde görünen ana dişli genellikle düşmelerden sonra oynuyor. tekrar iterek normal haline getirmem gerekiyor.
Bence bir sıkıntı yok. Mesela aşağıdaki video düşüşünüz sonrası bunun kayması gayet doğal. Unutmayın paller belli bir devirde dönüyor. Siz düşme anında hemen gazı kesseniz bile belli bir dönme enerji var. Bu enerjinin bir yerleri kırmadan, sökmeden sönümlenmesi gerek.
Benim tahminin işte biz tepki verip gazı kesinceye kadar sürede birden çarpmanın etkisi ile boşa çıkan enerji, buna neden oluyor. Ama bir yer kırılmadığı için de biz yolumuza devam ediyoruz. Bu nokta sabit olsa, o zaman enerjii başka bir yerden, bir şeyleri kırarak bir şekilde boşalmak zorunda.
Ama bu düşmeler haricinde de oluyor diyorsanız, o zaman yedekler gelinde ana shaft ve ana dişliği değiştirmeyi deneyebilirsiniz.
NOT: Bu durum sizin kadar olmasada benimde bazı çarpmalar sonrası başıma geliyor
iskender' Alıntı:
2-aşağıda videosunu çekmeye çalıştığım sorun ise şu;
videonun 31. saniyesine bakarsanız rudder right ile heliyi sağa döndürim dediğimde bir anda kendini sola doğru atıyor ve sonra düzeltilemez bir hal alıyor. ben rudder denen sol kontrolün sıkıntılı olduğunu düşünüyorum. ne dersiniz üstadlar ?
Video izledim. Şimdi siz rudder sağ diyorsunuz helinin burnu sağa doğru dönüyor. Fakat siz rudder komutunu vermeye devam ediyorsunuz, yada doğru zamanda rudder komutunu kesemiyorsunuz, ki heli sonradan burnu size bakar (nose-in) pozisyona gelecek kadar kendi etrafında dönüyor.
Nose-in pozisyona gelince sag-sol komutlar yön değiştirdiği için de oryantasyonu kaybediyorsunuz. Bu ne demek, nose-in durumda siz sağ dediğinizde heli kendi sağına, yani sizin solunuza yatar.
Özetle bence bir problem yok ama yukarıda dediğim gibi SIMULATOR dersleri biraz aksıyor gibi.
Sizin yerinizde olsam ;
1- BASLANGIC Simulator derslerindeki tüm yönlerdeki HOVER çalışmalarına ağırlık verirdim.
2- Bunlar bitmeden de V922 ile Tail-In (kuyruk bize bakar durum) HOVER harici başka bir pozisyon denemezdim.
Zira yakında bu şekilde çarpma sonucu V922 başka problemler çıkarabilir ve gelecek yedekler buna çözüm olmayabilir. Bu durumda da boşu boşuna hem para hem zaman kaybetmiş olursunuz.
Son olarak 450 sahibi Ankara'dan katılan Barış Bey'in geçen gün sorduğu şu konuya bir göz atın derim. Netice de V922 de 6 kanal bir heli ve bir dayanma noktası illaki vardır
Simulatör Çalışıyorum, Sizce Ne Zaman Ilk Gerçek Uçuşumu Yapmalıyım ?
Bu LİNKİ görmek için izniniz yok. Giriş yap veya üye ol