Şimdi governor konusuna detay girmeyelim ama ben idle up uçuşlara spektrum zamanı başlasam bile, VBC ye geçtikten sonra normal mode tamamen terk ettim. Çünkü istenirse kullanıcı tarafından bir şekilde ayarlanabilse bile, doğrudan bir ayar yapıldığında "normal curve" gelmiyordu kumandada.
Eğer esc nin ayar olayları hobbywing gibiyse, kumandada bence şöyle bir yol izlenebilir.
*Bir kere normal mode (0-25-50-75-100 veya 40-45-50-75-100) tamamen iptal edilebilir. Bir uçuş tipi / bankı olarak kalabilir, switch oraya geldiğinde kumanda "normal mode" da diyebilir ama biz ayarlarız ve biliriz ki orada 78-78-78-78-78 gibi bir curve vardır.
*Bunun öncesinde oraya 50-50-50-50-50 şeklinde bir throttle curve ayarlanır, Pitch curve 0-25-50-75-100... Esc den heli governor seçilip kaydedilir. Paller yaklaşık sıfır derece iken (sol stick ortada iken) hold indirilir ve helinin kendini yerden kesmeden ama üzerinde de bir yük kalmadan 50 deki kafa turunu öğrenmesi 15-20 saniye boyunca sağlanır, sonra yine hold çekilir pil sökülür..
* Takometre olmayabilir. Mrmel gibi hesaplama uygulamaları ile (
Bu LİNKİ görmek için izniniz yok. Giriş yap veya üye ol
) pinyon, anadişli, pil hücre, motor kv gibi değerler girilerek, tavsiye edilen ideal kafa turları için governor yüzdeleri bulunur. ESC eğer hobbywing
v4 eşdeğeri ise dikkat edilmesi gereken husus forumda konu olarak var. Onu da okuyarak gerekli yüzdeler bulunur.
* Normal mode, idle1, idle2 için bu yüzdeler uygulanır. 75-75-75-75-75 gibi, 78-78-78-78-78 gibi, 82-82-82-82-82 gibi... Tabii ilgili banklara uygun kuyruk gain değerleri de atanabilir yoksa tek bir gain değeri bir bankta salınıma yol açabilir veya diğer bir bankta ossilasyona sebep olabilir.
* Uçuşta da hold çekili iken enerji verilir ve yerdeki kontroller yapılır. Emin olduktan sonra hold indirilerek, helinin soft startta hızlanması beklenir. Bu arada sol stick sadece pitch üzerinde etkisi vardır, throttle ı kontrol eden bank switch tir. O da sabit bir değere ayarlanmıştır. Haliyle sol stick de yaklaşık ortaya getirilerek iniş takımları üzerindeki yük azaltılır.
Yeterince hızlanında heli yerden kesilerek baştan sonra idle up uçuşlar yapılır. Daha güzel daha heyecanlıdır. İnişte yere yakın bir noktaya gelince hold çekilip kalan enerji ile yere konması sağlanabilir veya en azından sol stick en dibe çekilmemelidir. Heli yere sertçe oturur böyle bir durumda ve iniş takımı da kırılabilir. Stick orta pozisyonlarda, açılar sıfıra yakın takılmak iyidir. -13 derece ile yere vurmaya gerek yok.