Yüksek C Değerli Piller Üzerinde Tecrübelerim

Yüksek C Değerli Piller Üzerinde Tecrübelerim

Arda Erkan' Alıntı:
Doğukan geçen sene Ankaraya geldiğinde 450' de 35c gens kullanıyordu. Bende 60c gens pil vardı. :)

O zaman denemesi için verdim. Abi hiç fark yok dedi. :laugh: O zaman anlamalıydım böyle bir konu açacağını. :D

Evet o günüde hatırladım , hatta dişli sıyırmıştı :laugh:
 
Yüksek C Değerli Piller Üzerinde Tecrübelerim

Doğukan Ocak' Alıntı:
Aslında Aileron Tic-Toc modeli çok yoran bir hareket değil , biz yanlış yaptığımız için model yoruluyor. Aileron Tic-toc da ince bir husus var. Biz modele daha çok +/- açı verdiğimizden kaynaklı yanlış yapıyoruz ve model doğal olarak yoruluyor. Burada ki ince nokta , + veya - açıdan ziyade en önemlisi daha çok Cyclic komutu (aileron) ve doğru zamanda verilen yeterli +/- açılar. Bu durumda model havada asılı ve rahat bir şekilde kalabiliyor. Bizim yaptığımız tamamen limitleri zorlayarak +12 / -12 açıları vermek , doğal olarak model sağa sola yatarken birde +12 / -12 açıları yiyor haliyle bayılmalar yaşıyor. Tabiki burada ünitenin iyi ayarlanmış olması ve servoların tork/hız oranlarıda bir nebze etkili.
Elevator tic-toc'a göre Aileron tic-toc daha rahat yapılabilen bir hareket bence model açısından. Modele ve elinin sticklere çok iyi alışması gerekiyor. Özetle ince nokta burada ki doğru zamanda doğru verilen komutlar tamamiyle hareketi ve modelin yorulmasını etkiliyor. Yanlış düşünüyorsam lütfen düzeltin :)
Bir de video ile destekleyelim , yine Dunkan'dan örnek vereceğim ama hep bu velet çıkıyor karşıma :laugh:

22. saniyeden sonra dikkat edelim , elevator tic-toc daha yavaş yaparken aileron tic-toc'a geçtiğinde ne kadar seri davranabiliyor. Mode-1 kumandanın ne kadar etkisi olabilir bilmiyorum ama aileron tictoc daha yaygın bi hareket elevatore göre...
Bu VIDEOYU görmek için izniniz yok. Giriş yap veya üye ol

Yanlışın yok kardeşim çok güzel açıklamışsın ve bence senin aileron tictocların çok başarılı. Yalnız benim yormaktan kastım bayılmak değildi. Uçuş süresini kısatmak veya pilin fazla ısınmasından bahsettim.Çünkü tam performansında yapıldığı zaman model nefes bile alamıyor.

Dunkan'da bunu bildiği için pil tam performansındayken tadında yapıyor ve bitiriyor.
 
Yüksek C Değerli Piller Üzerinde Tecrübelerim

Anlaşıldı ki
Multikopter ci ve başka marka lipo satın alanlar Herkes Pillerinden dört dörtlük memnun
iki üç pil ve pilotaj tartışılacak
pes edilmiştir
 
Yüksek C Değerli Piller Üzerinde Tecrübelerim

Buranın aktörleri öyle ama Semih hocam,

Başta konuyu açan Doğukan olmak üzere (kendisi temel olarak heli modelcisidir ve pilotajı ileri bir arkadaşımızdır), konuyu geliştiren arkadaşların hemen hemen tamamı heli üzerine, helilerde kullanılan lipo üzerine, pilotaj, çevre şartları, kullanım, saklama vs konularda fikir alışverişi yapıyorlar. Açıkçası benim de ilgimi bu üç beş marka çekiyor, çünkü bizlere onlar hitap ediyor. Benim pilotajım iyi değil ama ben de yerine göre görüyorum anlık 140A civarlarında akımlar... Şimdi multilerde çok sayıda değişik marka lipolar var ama bunların büyük çoğunluğu çin işi, üzerinde yazanın yarısı yalan dolan, atıyorum "zikindirik lipo batteries" adında bir marka... Ben zaten tecrübe etmemişim, etmeyi de düşünmem.

Multici arkadaşlar biraz katkı sağlarsalar, daha da zenginleşir ama paylaşımda bulunmuyorlarsa da adamların yakalarına yapışamayız. Bir zamanlar heli için de paylaşım azdı, canımız sıkıldı falan... Sonra dedik ki dilimiz döndüğünce paylaşalım, illa ki bi canlanma olur. Bu aralar daha iyi gidiyor... Alakalı alakasız, "tüy" bile alsak konusunu açıyoruz, montaj/unboxing/inceleme vesaire... Maksat paylaşım olsun.

Aynı katılımı tüm kesimlerden arkadaşlardan da görebilmek temennisiyle... :saygilar:
 
Yüksek C Değerli Piller Üzerinde Tecrübelerim

semih Balkar' Alıntı:
Anlaşıldı ki
Multikopter ci ve başka marka lipo satın alanlar Herkes Pillerinden dört dörtlük memnun
iki üç pil ve pilotaj tartışılacak
pes edilmiştir
Semih bey yerinizde olsam pes etmek yerine "Multikopterde Kullanilan Lipo Piller ve Tavsiyeler" seklinde Ozel bir konu acar, tecrubelerimi bu konu uzerinden paylasirdim. Eger baska multici arkadaslar da katkida bulunursa guzel bir konu olurdu.
 
Yüksek C Değerli Piller Üzerinde Tecrübelerim

Multici-helici ayrımı nerden çıktı ki? Herkes lipo ile uçmuyor mu?
 
Yüksek C Değerli Piller Üzerinde Tecrübelerim

Ben mini multiciyim ve görüşümü yazdım :) isteniyorsa marka vererek de yazarım. Yeni başladım ama pil konusunda baya araştırma yaptım ve şuan evde 30 adet pilim var :) Daha önce yazdığım gibi iyi markalar zaten burada adı geçen gens tattu pulse thunder revo gibi markalar. Detaylı yazarım bilgisayar başına geçince.
Helide nasıl etkileri var hiç fikrim yok ama C çok fark ettiriyor multide. Bu yüzden benim son aldığım bütün piller 65c ve üzeri..



Sent from my iPhone using Tapatalk
 
Yüksek C Değerli Piller Üzerinde Tecrübelerim

Eğer multiler, aksiyon için yapılandırılmış, hız ve G canavarı multiler ise, C her zaman pozitif yönde etki ediyor. Ani hızlanmalar ve dönüşler yapılacaksa, düşük C değerli pillerde deyim yeride ise "alet gaz yemiyor". Ama keyif uçuşu ve FPV için kullanılan multilerde böyle bir durum sözkonusu değil. İnişli çıkışlı bir akım ihtiyacı olmayan, gayet sakince yapılan bu uçuşlarda C / 2 civarındaki akım, cihazın ağırlığının 2.5 - 3 katını sağlıyorsa, genelde ısınma/şişme ve benzeri bir problem olmuyor...
 
Yüksek C Değerli Piller Üzerinde Tecrübelerim

Emre bey
ben multikopterci olarak
hiçbir zaman anlık 150 amper 200 amperlik bir çıktı veren lipo pile ihtiyaç duymadım
ve duyamayacağım
bize 20 c 30 c yetiyor bende 800w 4112 motorlar maksimumda 6 tanesi 60 amper çekiyor
kalkıp yüksek maliyetli ve markalı pil almanın hiç ama hiç bir anlamı yok zaten o kadar parada yok
multinin kendisi 1 lira pil 2 lira yok olmaz böyle 3 dakika az uçarım ama 5 tane pil ile uçarım toplamda daha fazla uçarım :agreed:
 
Yüksek C Değerli Piller Üzerinde Tecrübelerim

Mehmet bey
Multikopter konusunda en zorlandığım konuydu 1. pil 2.motor
çok araştırdım ama deneme yanılma ile (bol para ve zaman kayıpları)
doğruları zaman la ve para yitirerek buldum
ama multikopter kullanan arkadaşlardan baktım hiç ses seda yok demekki memnunlar hayatlarından dedim
katkıda bulunulacak olsalardı hiç olmazsa ne bileyim bir iki kelam ederlerdi diye düşünüyorum
konulara katkımı tabiiki sunarım ve sunuyorum da
 
Yüksek C Değerli Piller Üzerinde Tecrübelerim

Burak bey
Mehmet beyin bahsettiği
Multikopterde Kullanilan Lipo Piller ve Tavsiyeler
Konusunu açın Hem marka ve deneyimler konusunda
Bende size destek olacağım Şu an yoldayım
 
Yüksek C Değerli Piller Üzerinde Tecrübelerim

Semih bey söylemek istediğimi Zafer abi açıklamış sizden bir mesaj önce. Multilerde kullanılan, uçaklarda kullanılan, helilerde kullanılan diye bir ayrımı gereksiz buluyorum. Şöyle ki, bir action mini quad ve 3D uçan bir helikopter veya uçak da 45-50C'lere ihtiyaç duyar. FPV yapan bir quad, scale uçan bir uçak, scale uçan bir heli, fpv yapan bir uçak ve heli de düşük amperlerle uzun süreli uçabilir. Demek istediğim, pilin tipini ve C değeri ihtiyacını uçurulan makinenin tipi değil (multi-heli-uçak) uçuş amacı belirler. O yüzden multilerde kullanılan piller şeklinde bir ayrım bana göre doğru olmaz.
 
Yüksek C Değerli Piller Üzerinde Tecrübelerim

Emre bey
Helikopterde yaptığın aksiyonu
Multikopterde yapabilirmisin
Tabiki HAYIR
siz helikopterde sürekli hower mı yapıyorsunuz HAYIR
30 c Pil altında uçuş yapabilirmisiniz HAYIR
Hower uçuşları ortak alıp Pil aynı diyemezsiniz
 
Yüksek C Değerli Piller Üzerinde Tecrübelerim

Multide de sadece hover yapılmıyor ki, mini quadları multi saymıyor muyuz? :D Minilerden önce de 330-450 boyutlarda dahi aksiyon uçuşlar yapılıyordu.
 
Yüksek C Değerli Piller Üzerinde Tecrübelerim

Birgün buluşalım da bendeki 1200 ün aksiyonunu bir gör 30 c lik pil ile
Sadece mini ve 300 - 450 lerle aksiyon yapılmıyor %p