Aranıyor 13-14 ekim yarışmasına kiralık model helikopter

Durum
Üzgünüz bu konu cevaplar için kapatılmıştır...
Katılım
21 Tem 2016
Mesajlar
176
Tepkime puanı
353
Yaş
28
İlgi Alanı
Heli
Değerli Rckolik ailesi. Hayatda ne zaman başımıza nelerin geleceyini bilemeyiz. Ben de 3 buçuk ay önce kırım yapmış olduğum Logo 600-ümü F3N yarışmasında uçurmağın hayellerini yaparakdan yeniden uçurmak isterken dün yeniden kırdım :rolleyes: Bu kez suç teknik ve elektronik deyil de tamamen acemilik diyelim. Nedeni konunun sonunda ancak ilk olarak isteyimi sizlere söylemek isterim. Ben 13-14ü geçirilek olan yarışmada 600 ve ya 700 sınıf bir helikopter uçurmak hevesindeyim, bu isteyimin hayata geçmesi sizlerden birinin bana göstermiş olacağı yardımdan asılı. Bazı modelcilerin belki de 1den fazla helikoperi olub da biri bana yarışma için 2 günlük kiraya vermesi olurmu diye soruyorum sizlerden? Elbette, biliyorum, istediğim yardım bir az yüce gönüllülük ister, hemi de Türkiyede doların kurunun şu anlarda çoook yüksek olduğu bir zamanda. Durumları göze alarak aşağıdaki teklifleri yapıyorum:


a) Model bana emanetken, en ufak çiziyinde, fark etmez neresinde olursa olsun, oluşan hasarın karşılığını tamamem karşılamaya hazırım.
Diyelim ki pilot hatasından dolayı bir kaza yapdım. Elbettde gönül istemez böyle şeyleri ama bilmek olmuyor ki gelicekde neler olucak diye. Eğer ki kırım olsa, yep-yeni modelin parası ne ediyorsa ben dolarına-dolar ödeme yapmaya da hazırım (kargo dahil)
b) Benim elektronikler sağlam. Servolar normal gözüküyor, dişlerini kontrol etdim ama yük altında havada yeniden eskisi gibi normal çalışacağına qarantim yok, çünki model baya hırpalandı yerde. Bu yüzden 600 sınıf bir kit servolu olsa, ben sağlam olan ESC, motor, alıcı, ünite ve pilimi o kitde kullana bilirim. Gene en ufak hasarda masrafı fazlasıyla karşılamağa hazırım.


Benim isteyim sadece bu yarışmada normal bir 600 ve ya 700 sınıf helikopter ile uçurmak, o kadar. Bu konuda bana kim yardımcı ola bilir? Kemerleri sıkıb 700$ kit + 300$ servolara verib yeni bir kit alıb 1 haftaya toplamak iktidarındayım ama 1000$ şu an beni çok zorlar.

Sizlerden satılık bir model de alıb gönül rahatlığıyla da uçuş yapa bilirm ancaq o modeli gümrükden ülkeme geçirmem mümkünsüz olucak. Kaç haftadır Logo600 ve Copterx 450 ni yarışma için gümrükden geçirmekden dolayı baş vurmadığım kurum kalmadı. Yarışmaya helikopter götürmek izni var ama ülkeye yenisini getirmek zor.

Kırımın nedenine gelirsek, ilk 2 kırımın ilkinde ESC havada stop etdi, otorotasyonu becermediyim için model yere hafiften düz düşdü. 2ci kırımda invert pozisyona geçerken OWB en içden (içdeki silindirler tutuculuk kabiliyyetini yitirdi) bozuldu ve kafası üste yere çakıldı. Gene çalışmadığım yerden, otorotasyondan yedim darbeyi. İlk iki kazada otorotasyonu yapa bilseydim, işin içinden çıkardım. Bu sefer kendime söz verdim ki modeli havaya kaldırır kaldırmaz otorotasyon çalışacağım diye, öyle de yapdım. İlk pille 15-20 sefer gayet başarılı inişler yapdıkdan sonra 2ci pille 20-25 metredeyken 1800 devirde holdu çekdim, yere 5-6 metre kala pallerin baya devir kayb etdiyini görünce bailout yapayım dedim. Normalde 3 saniyeye ayarlı olan bailout 3 saniyede 1800 devri vermedi, hal böyle olunca helikopter yere sert dokunub bir az yana doğru eğik biçimde zıpladı ve zıpladığı an motor yeniden 1800 devri yakalamaya çalışdı. Palin yere dokunduğu an helikopterin asfaltla güleş yapacağını anladım, tek yapa bildiyim motoru kapatmak oldu. Tabi iş işden geçmişdi. İşte böyle traji-komik bir kırımla 1.5 yaşında Logo 600-üm emekliye ayrıldı. Genelde tecrübesiz pilot deyilimdir, ama olan oldı artık.

İşte durum böyle deyerli abilerim ve rckolik ailesi :rolleyes:
 
Son düzenleme:
Değerli Rckolik ailesi. Hayatda ne zaman başımıza nelerin geleceyini bilemeyiz. Ben de 3 buçuk ay önce kırım yapmış olduğum Logo 600-ümü F3N yarışmasında uçurmağın hayellerini yaparakdan yeniden uçurmak isterken dün yeniden kırdım :rolleyes: Bu kez suç teknik ve elektronik deyil de tamamen acemilik diyelim. Nedeni konunun sonunda ancak ilk olarak isteyimi sizlere söylemek isterim. Ben 13-14ü geçirilek olan yarışmada 600 ve ya 700 sınıf bir helikopter uçurmak hevesindeyim, bu isteyimin hayata geçmesi sizlerden birinin bana göstermiş olacağı yardımdan asılı. Bazı modelcilerin belki de 1den fazla helikoperi olub da biri bana yarışma için 2 günlük kiraya vermesi olurmu diye soruyorum sizlerden? Elbette, biliyorum, istediğim yardım bir az yüce gönüllülük ister, hemi de Türkiyede doların kurunun şu anlarda çoook yüksek olduğu bir zamanda. Durumları göze alarak aşağıdaki teklifleri yapıyorum:


a) Model bana emanetken, en ufak çiziyinde, fark etmez neresinde olursa olsun, oluşan hasarın karşılığını tamamem karşılamaya hazırım.
Diyelim ki pilot hatasından dolayı bir kaza yapdım. Elbettde gönül istemez böyle şeyleri ama bilmek olmuyor ki gelicekde neler olucak diye. Eğer ki kırım olsa, yep-yeni modelin parası ne ediyorsa ben dolarına-dolar ödeme yapmaya da hazırım (kargo dahil)
b) Benim elektronikler sağlam. Servolar normal gözüküyor, dişlerini kontrol etdim ama yük altında havada yeniden eskisi gibi normal çalışacağına qarantim yok, çünki model baya hırpalandı yerde. Bu yüzden 600 sınıf bir kit servolu olsa, ben sağlam olan ESC, motor, alıcı, ünite ve pilimi o kitde kullana bilirim. Gene en ufak hasarda masrafı fazlasıyla karşılamağa hazırım.


Benim isteyim sadece bu yarışmada normal bir 600 ve ya 700 sınıf helikopter ile uçurmak, o kadar. Bu konuda bana kim yardımcı ola bilir? Kemerleri sıkıb 700$ kit + 300$ servolara verib yeni bir kit alıb 1 haftaya toplamak iktidarındayım ama 1000$ şu an beni çok zorlar.

Sizlerden satılık bir model de alıb gönül rahatlığıyla da uçuş yapa bilirm ancaq o modeli gümrükden ülkeme geçirmem mümkünsüz olucak. Kaç haftadır Logo600 ve Copterx 450 ni yarışma için gümrükden geçirmekden dolayı baş vurmadığım kurum kalmadı. Yarışmaya helikopter götürmek izni var ama ülkeye yenisini getirmek zor.

Kırımın nedenine gelirsek, ilk 2 kırımın ilkinde ESC havada stop etdi, otorotasyonu becermediyim için model yere hafiften düz düşdü. 2ci kırımda invert pozisyona geçerken OWB en içden (içdeki silindirler tutuculuk kabiliyyetini yitirdi) bozuldu ve kafası üste yere çakıldı. Gene çalışmadığım yerden, otorotasyondan yedim darbeyi. İlk iki kazada otorotasyonu yapa bilseydim, işin içinden çıkardım. Bu sefer kendime söz verdim ki modeli havaya kaldırır kaldırmaz otorotasyon çalışacağım diye, öyle de yapdım. İlk pille 15-20 sefer gayet başarılı inişler yapdıkdan sonra 2ci pille 20-25 metredeyken 1800 devirde holdu çekdim, yere 5-6 metre kala pallerin baya devir kayb etdiyini görünce bailout yapayım dedim. Normalde 3 saniyeye ayarlı olan bailout 3 saniyede 1800 devri vermedi, hal böyle olunca helikopter yere sert dokunub bir az yana doğru eğik biçimde zıpladı ve zıpladığı an motor yeniden 1800 devri yakalamaya çalışdı. Palin yere dokunduğu an helikopterin asfaltla güleş yapacağını anladım, tek yapa bildiyim motoru kapatmak oldu. Tabi iş işden geçmişdi. İşte böyle traji-komik bir kırımla 1.5 yaşında Logo 600-üm emekliye ayrıldı. Genelde tecrübesiz pilot deyilimdir, ama olan oldı artık.

İşte durum böyle deyerli abilerim ve rckolik ailesi :rolleyes:
Ferid kardeşim istersen Goblin 700 verebilirim
 
Durum
Üzgünüz bu konu cevaplar için kapatılmıştır...