30 cc benzin uçağımız için tavsiyeye ihtiyacımız var.

pasa06

Uye
Katılım
24 Eyl 2013
Mesajlar
144
Tepkime puanı
1
Yaş
40
Herkese selamlar,
Bir Arkadaşımıza 30 cc benzinli bir model toplamak niyetindeyiz, şimdilik başlangıç olarak pek de tarcih edilmiyen ekipmanları listeledik, çoğu hobbykingten.Modelimiz ise Seagull Extra 260, ilk benzinlimiz olacağı için pilot rc ve muadili üst sınıf modellerdense asıl görevi acemiliğimizi atmamıza yardımcı olacak bu model oldu:
Bu RESMİ görmek için izniniz yok. Giriş yap veya üye ol

Motor olarak Hobbykingten NGH GT35R almayı düşünüyoruz ikinci tercih JC evo 30cc [/url]

NGH GT35R:





[/url]

JC EVO 30CC :






Motor konusunda son derece kararsızız aslında, NGH GT35'in İstanbul Orhanlı grubunda kullanıldığını biliyorum, daha önce JC Evo hakkında da araştırma yapmıştım, çok yaygın değil ama olumsuz bir yorum da almadım, bir arkadaşımız kullanmış rolantiye düşüp gaz yemesini çok beğendiğini söylemişti.Bunların dışında en son tercih DLE 30 cc, ilerde 50 cc'ye geçtiğimizde yatırım amaçlı kullanabiliriz.

Servo olarak da Hobbykinten HXT 10 kg, CORONA DS558HV veya HD'nin 10 kglık servo



Pervane, pil, ubec vs... gerekli tüm ekipman ve elektronik gereksinimleri için de yorumlarınızı bekliyorum.Bu arada yukarıdaki seçenekler dışında da tavsiyede bulunabilirsiniz zira sedece uçağımız alınmıştır.

Konuyu açma sebebim kişisel faydadan çok minimum maliyetle toplanabilecek 30cc benzinli bir akrobasi modelinin forum konularına eklenerek okuyanlara fayda sağlaması.Tecrübeli arkadaşlarımızın, abilerimizin konuya katkılarını bekliyorum, Özellikle Mesut beyin servo ve NGH GT35 hakkındaki düşüncelerini önemsiyoruz.Umarım hem bize hem okuyacaklara faydalı olur.
 
Ynt: 30 cc benzin uçağımız için tavsiyeye ihtiyacımız var.

Aynisindan Ozgur arkadasimiz topladi, bu hafta 2. ucusu yapildi bende-1 depo uctum model cok net ucuyor sikintisiz .

aileron cift servolu versiyonmu kontrol edin

motor-dle30 kullandi ama daha uygun dla32 olabilir ben-180cm P47 de kullaniyorum sorunsuz bi motordur ayrica daha gucludur THK da var


servolar kesinlikle HXT oneririm

on off swic yakit doldurmalı ,

ayrica Turnigy sari power box mutlaka alin

LG-D802 cihazımdan Tapatalk 2 ile gönderildi
 
Ynt: 30 cc benzin uçağımız için tavsiyeye ihtiyacımız var.

Ben bazı noktalarda Mesut kardeşim gibi düşünmüyorum.
NGH motorlar benim gördüğüm kadarıyla oldukça başarılı. Orhanlı ekibinden Ahmet Özgen'de sıfırı bulunabilir. Ama ben DLE'yi tercih ederdim.
Servo olarak Türkiye'de Hitec çeşitleri Tower fiyatına satılırken böyle bir uçağa asla HXT servo takmazdım.
Uçak olarak ilk tercihim YAK54 ikinci tercihim Edge 540 olurdu. Extra ancak üçüncü tercih olabilirdi. Çünkü Extra kritik hücum açısı yakınlarında ve düşük hızlarda sürprizlere açık bir uçak. Acemiliği atmak için pek uygun olmayabilir.
Benzinli uçağa mutlaka opto kill switch takardım. Powerbox vs konusunda Mesut gibi düşünüyorum.
 
Ynt: 30 cc benzin uçağımız için tavsiyeye ihtiyacımız var.

Mesut AKIN' Alıntı:
Aynisindan Ozgur arkadasimiz topladi, bu hafta 2. ucusu yapildi bende-1 depo uctum model cok net ucuyor sikintisiz .

aileron cift servolu versiyonmu kontrol edin

motor-dle30 kullandi ama daha uygun dla32 olabilir ben-180cm P47 de kullaniyorum sorunsuz bi motordur ayrica daha gucludur THK da var


servolar kesinlikle HXT oneririm

on off swic yakit doldurmalı ,

ayrica Turnigy sari power box mutlaka alin

LG-D802 cihazımdan Tapatalk 2 ile gönderildi

Mesut bey, power box hangisi, biz powerbox kullanmayı düşünmüyorduk HXTler alınmış bilin aileron çift servolu tek kullanamaz mıyız?.Listedeki motorlar hakkında da yorum bekliyoruz. Benzinli hakkında hiçbir teknik bilgiye sahip değiliz o nedenle elektronik vs. leri link vererek tavsiye etmenizi rica ediyorum teşekkür ederim şimdiden.
 
Ynt: 30 cc benzin uçağımız için tavsiyeye ihtiyacımız var.

Sümer Yamaner' Alıntı:
Ben bazı noktalarda Mesut kardeşim gibi düşünmüyorum.
NGH motorlar benim gördüğüm kadarıyla oldukça başarılı. Orhanlı ekibinden Ahmet Özgen'de sıfırı bulunabilir. Ama ben DLE'yi tercih ederdim.
Servo olarak Türkiye'de Hitec çeşitleri Tower fiyatına satılırken böyle bir uçağa asla HXT servo takmazdım.
Uçak olarak ilk tercihim YAK54 ikinci tercihim Edge 540 olurdu. Extra ancak üçüncü tercih olabilirdi.
Benzinli uçağa mutlaka opto kill switch takardım. Powerbox vs konusunda Mesut gibi düşünüyorum.

Sümer bey uçak kunusunda tercih şansımız yok malesef, bugün aldık genel itibariyle başarılı görünüyor yalnız konuyu açarken de söyledim başlangıç uçağı olduğu için tercih edildi ama bana göre fazlasını verebileceğe benziyor.Powerbox kullanmayı düşünmüyoruz, çünkü uçağı zorlamadan scale sport uçmak niyetindeyiz.
 
30 cc benzin uçağımız için tavsiyeye ihtiyacımız var.

Ömer Çelebi' Alıntı:
Herkese selamlar,
Bir Arkadaşımıza 30 cc benzinli bir model toplamak niyetindeyiz, şimdilik başlangıç olarak pek de tarcih edilmiyen ekipmanları listeledik, çoğu hobbykingten.Modelimiz ise Seagull Extra 260, ilk benzinlimiz olacağı için pilot rc ve muadili üst sınıf modellerdense asıl görevi acemiliğimizi atmamıza yardımcı olacak bu model oldu:
...........
Konuyu açma sebebim kişisel faydadan çok minimum maliyetle toplanabilecek 30cc benzinli bir akrobasi modelinin forum konularına eklenerek okuyanlara fayda sağlaması.Tecrübeli arkadaşlarımızın, abilerimizin konuya katkılarını bekliyorum, Özellikle Mesut beyin servo ve NGH GT35 hakkındaki düşüncelerini önemsiyoruz.Umarım hem bize hem okuyacaklara faydalı olur.
Öncelikle hayırlı olsun Ömer, daha doğrusu arkadaşına :) Umarım başarılı bir şekilde Maiden uçuşu olur.

Konuyu öğrenme amaçlı takip edenlerdenim :laugh: Bu yüzden bu özel paylaşım için teşekkür ediyoruz, eline sağlık :thumbup:

Mesut üstad ve Sümer abi zaten ilk yorumları yapmışlar. Bakalım daha neler öğreneceğiz %p Unutmadan konuyu INDEKS sayfalarımıza ilave edelim :)
 
Ynt: 30 cc benzin uçağımız için tavsiyeye ihtiyacımız var.

Ömer Çelebi' Alıntı:
Mesut bey, power box hangisi, biz powerbox kullanmayı düşünmüyorduk HXTler alınmış bilin aileron çift servolu tek kullanamaz mıyız?.Listedeki motorlar hakkında da yorum bekliyoruz. Benzinli hakkında hiçbir teknik bilgiye sahip değiliz o nedenle elektronik vs. leri link vererek tavsiye etmenizi rica ediyorum teşekkür ederim şimdiden.
Ömer eğer yanlışım yok ise şu ürünü kullandı Özgür. Bildiğim kadarı ile Benzin motorlu sistemlerde Powerbox kesinlikle tavsiye ediliyor.

Üstadlar detayları ve nedenini daha iyi açıklayacaklardır ;)



Bu RESMİ görmek için izniniz yok. Giriş yap veya üye ol
 
30 cc benzin uçağımız için tavsiyeye ihtiyacımız var.

Uçak büyüdükçe ve titreşim arttıkça (benzinli motor!!!) elektrik sisteminin önemi daha da artıyor. O nedenle çeşitli çözüm seçenekleri gündeme geliyor. Powerbox ürünleri bunların arasında. Düşük maliyet açısından benim başarılı bulduğum şu ürün var.



Yedeklemeli sistem. İki adet 2S LiPo ile kullanılıyor. Bir pil biterse hemen diğeri devreye giriyor (ikisi birden bitirilmiyor yani).
Ateşleme için ASLA buradan elektrik almayacaksınız. Bu çok önemli. Ayrı bir ateşleme pili (NiMh ya da LiPo+UBEC) kullanmalısınız.

Alıcı beslemesi için de ateşleme için de LiPo+UBEC seçeneğini tercih ederseniz tüm kabloları uygun şekilde sıcak silikonla emniyete alın çünkü UBEC kablo lehim bölgeleri titreşime özellikle hassas.

Opto kill switch olmazsa olmaz bir önlem. Bunu sakın es geçmeyin.



Regülatörlü kill switch olarak bir de şu var ama hiç kullanmadım:



Extra'ya gelince... YAK 54 ve Edge 540'a göre Extra genel olarak daha oynak ve stall spin eğilimi daha yüksek bir uçak. Uçağı en azından başlangıçta stall süratine yakın uçurmamak, düşük süratte fazla yatışlı dönmemek, gerekirse gaz desteği yapmak çok önemli. Aileron rudder koordinasyonu çok önemli. Düşük hızda aşırı yatışlı dönüşlerde dönüşü keskinleştirmek için elevatör de çektiğinizde ters kanat üstüne yığılma riskini her zaman hatırlamalısınız. Yoksa demek istediğim Extra'nın kötü bir uçak olduğu falan değil.

Aldığınız uçağı da çok iyi tanımıyorum. Ama dikkat edeceğiniz nokta şu: Uçak eğer orijinalinde glow motora göre tasarlanmış ise firewall ve çevresine mutlaka ekstradan güçlendirme yapmanızı öneririm. Benzinliye göre tasarlanıp üretilmiş ise sorun yok.

Servo notu: Ben HXT servoları çok kullandım. Genelde merkezleme sıkıntısı oluyor ama öğrendiğime göre 6V ile beslenirlerse bu sorun olmuyormuş. Yine de şunu hatırlatırım. Uçak kırılsa bile servolar çoğu zaman sağlam kalıyor. O nedenle servo da kumanda gibi bir yatırım. Ayrıca uçaktaki elimiz ayağımız servo. O nedenle servoya verilen paraya acımıyorum ve Hitec servoları hararetle öneriyorum.
 
Ynt: 30 cc benzin uçağımız için tavsiyeye ihtiyacımız var.

Sümer Yamaner' Alıntı:
Ben bazı noktalarda Mesut kardeşim gibi düşünmüyorum.
NGH motorlar benim gördüğüm kadarıyla oldukça başarılı. Orhanlı ekibinden Ahmet Özgen'de sıfırı bulunabilir. Ama ben DLE'yi tercih ederdim.
Servo olarak Türkiye'de Hitec çeşitleri Tower fiyatına satılırken böyle bir uçağa asla HXT servo takmazdım.
Uçak olarak ilk tercihim YAK54 ikinci tercihim Edge 540 olurdu. Extra ancak üçüncü tercih olabilirdi. Çünkü Extra kritik hücum açısı yakınlarında ve düşük hızlarda sürprizlere açık bir uçak. Acemiliği atmak için pek uygun olmayabilir.
Benzinli uçağa mutlaka opto kill switch takardım. Powerbox vs konusunda Mesut gibi düşünüyorum.

Sümer abi benmi yanlış biliyorum sizin ekipten birçok insan hatta sende dahil şu servoyu kullanmıyormuydunuz ?


yanlış hatırlıyor olabilirim modelini !
 
30 cc benzin uçağımız için tavsiyeye ihtiyacımız var.


Bu VIDEOYU görmek için izniniz yok. Giriş yap veya üye ol


Bu RESMİ görmek için izniniz yok. Giriş yap veya üye ol


Bu RESMİ görmek için izniniz yok. Giriş yap veya üye ol


Bu RESMİ görmek için izniniz yok. Giriş yap veya üye ol
 
30 cc benzin uçağımız için tavsiyeye ihtiyacımız var.

bende 180cm kanat açıklığı ve 7kg ağırlığı olan ESm P47 modelimde power box kullanmıyorum ancak benim aileronlar 1 er servolu , sizin uçak 2 servolu ve bence 2 servolu kullanın sonuçta bu akrobasi uçağı ve yön kumandalarında daha fazla yük biniyor bu nednle zaten çift servo kullanılıyor, ben kendi modelimde 1 er servo kullanıyorum ama benim kullandığım servolar 13kg lık torqa sahip

besleme olarak power box şart bence, kendi uçağımda kullanmıyorum o ayrı nedeni ise onun yerine 10 amperlik HV Bec kullanıyorum ve benim donanımımı kaldırabiliyor :

alıcı beslemesi ayrı , ateşleme beslemesi ayrı olmalı mutlaka Sümer abinin dediği gibi


Motor DLA32

Servolar SpringRC SM-S4481M

Bu VIDEOYU görmek için izniniz yok. Giriş yap veya üye ol
 
Ynt: 30 cc benzin uçağımız için tavsiyeye ihtiyacımız var.

Mesut AKIN' Alıntı:
Sümer abi benmi yanlış biliyorum sizin ekipten birçok insan hatta sende dahil şu servoyu kullanmıyormuydunuz ?


yanlış hatırlıyor olabilirim modelini !

Tamam işte. Bunu ve HXT 5010 (plastik dişli) servoları çok kullandım. Hala da kullanıyorum. Ama 46'lık modelde ya da 60'lık modelin flapında falan. 30 cc benzinli uçağa kullanmazdım. Kullanmadım da. Örneğin aileronlarda kullandığım zaman uçuş boyunca trim yapmaktan uçuş yapamıyordum. :)

NOT: Çift aileron servosu varsa benim önerdiğim regülatörlü failover switch'i önermiyorum artık. Çünkü akım kapasitesi yetmeyebilir.
 
30 cc benzin uçağımız için tavsiyeye ihtiyacımız var.

2 video da ben koyayım.

Bu VIDEOYU görmek için izniniz yok. Giriş yap veya üye ol

Bu VIDEOYU görmek için izniniz yok. Giriş yap veya üye ol
 
Ynt: 30 cc benzin uçağımız için tavsiyeye ihtiyacımız var.

Sümer Yamaner' Alıntı:
Tamam işte. Bunu ve HXT 5010 (plastik dişli) servoları çok kullandım. Hala da kullanıyorum. Ama 46'lık modelde ya da 60'lık modelin flapında falan. 30 cc benzinli uçağa kullanmazdım. Kullanmadım da. Örneğin aileronlarda kullandığım zaman uçuş boyunca trim yapmaktan uçuş yapamıyordum. :)

NOT: Çift aileron servosu varsa benim önerdiğim regülatörlü failover switch'i önermiyorum artık. Çünkü akım kapasitesi yetmeyebilir.

Sümer abi biz power box ile kullandığımız ve 6Volt sabit akım verdiğimiz için sanırım hiç trim vermeden uçtuk, hatta 1 depoda ben kullandım uçak oldukça dengeli ve ilk denemede hover ve harriyer yapabildim , ağırlık merkezini kurcalamadık hiç . kanattaki mavi çizgilerden 1 parmak geriden askıya aldık ve depo yarım dolu iken burun hafif aşşağı basacak şekilde ayarladık, gayet düzgün uçtu model, kuyrua 80gram ağırlık ekledik


NOT :
bizim kullandıklarımız HXT 5010 plastik dişli Analog olanlar değil HX12K olan metal dişli Dijital servolar

Senin bahsettiklerin bunlar sanırım Sümer abi :

bizim kullandıklarımız ise bunlar :
 
30 cc benzin uçağımız için tavsiyeye ihtiyacımız var.

Celalettin abi senin 2. vidyo bizim forumdada görünmüyor vidyo gizli olarak görünüyor onun ayarını gizliden hereze diye değiştirmelisin