30 cc benzin uçağımız için tavsiyeye ihtiyacımız var.

Ynt: 30 cc benzin uçağımız için tavsiyeye ihtiyacımız var.

Mesut AKIN' Alıntı:
ah Sümer abi ah :D :D ne olur bikerede kullansan :p ;D ;D şaka bir yana , abi HV olan Hitecler'in torqları 5kg 7kg , şahsen ben bukadar düşük torqlu bir servoyu uçakta kullanmam güvenemem . (Kalite olarak değil tabiki Torqunun yeterli gelmeyeceğine güvenmem 3D uçakta)

haa eğer 645MG kullanılacaksa tamam ama onlarda 75TL tanesi :D bu uçakta rudder 1 + elevatör 2 + aileron 4 = 7 tane lazım :D 525TL eder :D 25tl yede gaza bşi servo alsak :D 550TL uçaktan pahalı ve daha diğer ekipmanları toplamadık bile :D

Yahu bu nasıl bi hesap? Bir kere servo yatırımdır. Bir servo kaç uçakta kullanılır hesap et. Fiyatı ona göre düşün. Ama asıl merak ettiğim şey şu: On dolarlık HXT servo sırf web sitesinde 10 kg tork diyor diye gerçekten 10 kg tork mu üretiyor? Hem arkadaşlar "biz 3D uçmayacaaazzz" diye bar bar bağırıyorlar! :D

Abicim 46'lık trainer toplarken oradan buradan tasarruf edilebilir ama burada söz konusu olan uçak 30 cc! Şakaya gelmez... Bir senaryo yazardım ama daha toplanmamış bir uçak hakkında bu tür senaryolar yazmak içimden gelmiyor. Allah korusun. Yine de dikkat derim.
 
Ynt: 30 cc benzin uçağımız için tavsiyeye ihtiyacımız var.

Sumer abi aileronlarda 4 adet servi var toplamda elevatordede 2 jepsi havada ayni anda bozumaz degilmi :) ben o senaryoyu 600 luk helikopter ile 3 yil once yasadim hemde Align DS610 gibi kaliteli bir servo ile , o yillarda adet fiyati 75 dolardi ve 2 servo birden havada kilitledi :) zaten 3 tane var topu topu cyclikte :) model kendi kendine takla ata ata ata dustu :)

yani kalitelide olsa bozulma ihtimali hep var :)

LG-D802 cihazımdan Tapatalk 2 ile gönderildi
 
30 cc benzin uçağımız için tavsiyeye ihtiyacımız var.

Sümer Yamaner' Alıntı:
Yani sonuçta kimisi kereviz sever kimisi nefret eder. :)
Bunlar tamamen kişisel deneyim ve yorumlar. Aynı uçağı iki farklı üretici tamamen farklı karakterde üretebilir. O arkadaşların söyledikleri de kendi bakış açılarına göre doğrudur mutlaka. Belki de YAK54'ün fazlaca stabil oluşu onları rahatsız etmiştir. 3D uçacak birisi ya da aerobasi yapacak birisi fazlaca stabil bir uçağı tercih etmeyecektir doğal olarak. Öyle olsa trainerle uçarlardı! :) :D

Doğrudur sümer abi, tercih meselesi ama dediğim gibi uçak tercih edemiyoruz şu an modelimiz belli. :) NGH 35 hakkında ne dersiniz İnternette biraz araştırdım bayağı kullanan var.
 
30 cc benzin uçağımız için tavsiyeye ihtiyacımız var.

ubec olarak bunu kullansak nasıl olur?

Bu RESMİ görmek için izniniz yok. Giriş yap veya üye ol





Bir de şunu sormak istiyorum Ubec ile Sbec aynı şey mi ?
 
30 cc benzin uçağımız için tavsiyeye ihtiyacımız var.

Ömer Çelebi' Alıntı:
Doğrudur sümer abi, tercih meselesi ama dediğim gibi uçak tercih edemiyoruz şu an modelimiz belli. :) NGH 35 hakkında ne dersiniz İnternette biraz araştırdım bayağı kullanan var.

NGH bence oldukça iyi bir motor. Gönül rahatlığı ile alınabilir. Daha önce de söylediğim gibi Ahmet Özgen abimizde bulunabilir.

Link verdiğin BEC'ler de gayet iyi. Hem lineer hem de çiftli yedeklemeli.

BEC isimlendirilmesinde benim bildiğim net bir standart yok. Aslında tüm regülatörlere BEC yani Battery Eliminator Circuit adı veriliyor. Bu devreler iki temel yaklaşım uyguluyorlar. Biri lineer BEC. Yani devre içindeki ohmik bir ön yükleme sistemi ile gerilimi düşürüp istenilen çıkışı veriyorlar. Avantajları yüksek frekans paraziti üretmemeleri, dezavantajları fazla ısınmaları ve verimsiz çalışmaları. Diğer yol switchmode denilen yöntem. Burada yüksek frekanslı bir sinyal ile güç dilimlenerek çıkışa aktarılıyor. Verim çok yüksek. Isınma çok az. Ama elektromanyetik parazit riski olabiliyor.
Bir lineer BEC ile 5 V çıkış alacaksanız 2S LiPo kullanabiliyorsunuz. Switchmode BEC ile 3S hatta 4S giriş mümkün olabiliyor.
Genelde switchmode olanlar UBEC diye adlandırılıyorlar ama şart da değil bu adlandırma.

Linkini verdikleriniz lineer BEC içeriyor.
 
30 cc benzin uçağımız için tavsiyeye ihtiyacımız var.

NHG GT35 ile ilgili yeni bir şey öğrendim daha doğrusu dikkatimden kaçan bir ayrıntı olmuş hem sizlerle paylaşmak hem de yorumlarınızı almak istedim. Bu motorun gömlekleri çelikmiş bu yüzden biraz ağır, 1400 gr ağırlığı var. DLE 30cc 1090 gr, dle 35ra yaklaşık 1250 gr. Uçağın manuelinde 160-180 dört zamanlı motor öneriliyor, bu motorlar da ortalama 1000 gr demem o ki bu 200-300 gramlık fark modelin ağırlık dengesini bozar mı ?
 
30 cc benzin uçağımız için tavsiyeye ihtiyacımız var.

Mutlaka bozar ama bir uçakta burnun ağır çıkması kuyruğun ağır çıkmasına göre çok daha kolay düzeltilebilir. Çünkü burundaki örneğin 400 gram fazla ağırlığa karşı kuyruğa belki 100 gram ya da daha az eklemeniz gerekecek.
 
Ynt: 30 cc benzin uçağımız için tavsiyeye ihtiyacımız var.

biz DLE 30 taktik kuyruga 85gram eklemek zorunda kaldik dengelemek icin

LG-D802 cihazımdan Tapatalk 2 ile gönderildi
 
Ynt: 30 cc benzin uçağımız için tavsiyeye ihtiyacımız var.

Mesut AKIN' Alıntı:
biz DLE 30 taktik kuyruga 85gram eklemek zorunda kaldik dengelemek icin

LG-D802 cihazımdan Tapatalk 2 ile gönderildi

DLE 30da bile kuyruğa ağırlık istiyorsa NGH olmaz zaten çok ağır DLE'ya göre.