ağırlık noktası

Katılım
5 Ara 2019
Mesajlar
116
Tepkime puanı
50
Yaş
43
Konum
İzmir/tire
İlgi Alanı
Uçak
selamlar,

tekne suya indirilmeden yapılacak kontroller de, uçaklarda en azından kaba taslak kontrol ettiğimiz ağırlık noktasını teknelerde de yapabilir miyiz. Yani orta noktasından kaldırdığımız da denge olayını buna göre mi ayarlamalıyız yoksa suya indirdiğimizde mi ayar yapmalıyız. Teşekkürler :saygilar::RCKolik:
 
selamlar,

tekne suya indirilmeden yapılacak kontroller de, uçaklarda en azından kaba taslak kontrol ettiğimiz ağırlık noktasını teknelerde de yapabilir miyiz. Yani orta noktasından kaldırdığımız da denge olayını buna göre mi ayarlamalıyız yoksa suya indirdiğimizde mi ayar yapmalıyız. Teşekkürler :saygilar::RCKolik:
Genelde tekne boyunun 2/3 arkasında olur. Yani 75 cm. tekne düşünürsek, baştan 50 cm. gerisi.
Trim-tab kullanımı ve yüzey pervanesi, dip pervanesi kullanımında kısmen farklılıklar gösterir.
En iyisi suya koyup deneyin.
 
  • Beğen
Tepkiler: Adem CANITEZ
Sorunuz pek açık değil. Gemi belli değil. Soru ne anlamadım. Ne desek boş, inşallah tutturabilmişimdir.

Öncelikle geminin planı var mı? Ağırlık merkezinin olması gereken yerini ayarlayabilmek için önce, plandan bu bilgiyi edinmeniz gerek. He zaten plana bağlı kalındıktan sonra her şey olması gerektiği yerdedir, test etmeniz gereken bir şey yok.

Ama plan size aitse öncelikle, yapılması gerekenler hiçbir işe yaramayabilir. He belki işe yarar, yazayım. Dip gaz verdiğinizde aşırı burun kaldırıyorsa ya parçaları burun tarafına yaklaştıracaksınız ya da parçaları daha da geminin tabanına yaklaştıracaksınız ya da pervaneyi daha üst konumlara çıkarmanız gerekmekte. Dümenlemelerde fazla yatmalar gözlemleniyorsa geminin üst bölgelerine parçalar yaklaştırılmalı, pervane daha üst bölgelere konumlandırılmalı vs.
 
  • Beğen
Tepkiler: Deniz Tanrıverdi
Sorunuz pek açık değil. Gemi belli değil. Soru ne anlamadım. Ne desek boş, inşallah tutturabilmişimdir.

Öncelikle geminin planı var mı? Ağırlık merkezinin olması gereken yerini ayarlayabilmek için önce, plandan bu bilgiyi edinmeniz gerek. He zaten plana bağlı kalındıktan sonra her şey olması gerektiği yerdedir, test etmeniz gereken bir şey yok.

Ama plan size aitse öncelikle, yapılması gerekenler hiçbir işe yaramayabilir. He belki işe yarar, yazayım. Dip gaz verdiğinizde aşırı burun kaldırıyorsa ya parçaları burun tarafına yaklaştıracaksınız ya da parçaları daha da geminin tabanına yaklaştıracaksınız ya da pervaneyi daha üst konumlara çıkarmanız gerekmekte. Dümenlemelerde fazla yatmalar gözlemleniyorsa geminin üst bölgelerine parçalar yaklaştırılmalı, pervane daha üst bölgelere konumlandırılmalı vs.
Teşekkürler
 
Ben bu kısmı anlayamadım.
Üst bölgelere taşınan parçaları aynı açıyla yatırabilmek için daha fazla kuvvet uygulamak gerekir. Çünkü aynı açı merkezden uzaklaştıkça, daha fazla çevre uzunluğuna sebep olur. Bir telefonu ilk başta kısa kenarındaki köşelerden tutup döndürmeye çalışırsanız, sonra da uzun kenarındaki köşelerden tutup döndürmeye kalkarsanız aralarında fark olduğunu hissedebilirsiniz. Kısa kenardan çevirmek daha zordur.

Pervanenin daha üst bölgelere konumlandırılması (dikey eksende ağırlık merkezine yaklaştırılması) durumu da yine dümenleme yapan pervanenin, gemiyi döndürmesini azaltmak içindi.
 
  • Beğen
Tepkiler: Deniz Tanrıverdi
Ama bir de yatma olduğu anda yukarıya eklenen parçalar daha fazla yatmaya sebep olabilir. Yukarı parça ekleme metodu yatmayı başlatmayı engellerken, yatma olduğunda ise olayı olumsuz etkileyecektir. Pervaneyi ağırlık merkezine yakın tutmaya çalışmak daha mantıklı gibi.
 
Modeli bir masa gibi düz bir yere koyun. Model yatay olarak dengede olmalı. Bunu ölçmek için modelin üstüne enine bir su terazisi koyun. Bir tahta bloğun üzerine bir kurşun kalem yapıştırın. Bu bloğu modelin etrafında gezdirerek modele bir çizgi çizin. Modelin içine radyo alıcısı, motor, pil gibi tüm yükleri koyun. Modeli suya bırakın. Çizdiğiniz çizgi su yüzeyine paralel olmalı. Çizdiğiniz çizgi su yüzeyine paralel olacak şekilde yüklerin yerini değiştirin veya balast ekleyin. Şu sitede resimleri var: