- Katılım
- 17 Eyl 2013
- Mesajlar
- 9,150
- Tepkime puanı
- 23,845
- Yaş
- 62
- Konum
- İstanbul
- Web sitesi
- www.sumeryamaner.com
- İlgi Alanı
- Uçak
DIY bölümündeki akıllı kill switch projesini hatırlarsınız. Genelde modelcilerin benzinli motorları kill switch yerine nitro motordaki gibi throttle cut ile durduruyor olmalarının temelinde yatan en önemli sebep, uçuş sırasında yanlışlıkla ilgili switch'i aktive edip motoru stop ettirme riskidir. Akıllı kill switch projesinin amacı ise tek tıkla değil peş peşe iki tıkla motoru durduran bir sistem oluşturmaktı ki bunu başardık.
Şimdi ise bir yandan "çok akıllı kill switch" projesi üzerinde çalışıyorum diğer yandan da AUrora 9 ile biraz farklı bir emniyet sistemi planlıyorum. Onu paylaşmak ve fikirlerinizi almak istedim.
Konuya girmeden önce Hitec - Futaba tartışmalarını alevlendirme riski olsa da şunu söylemeliyim. Futaba bir adım öne geçiyor. Çünkü adamlar her kumanda için çok gelişmiş FAQ (sık sorulan sorular) sayfaları hazırlamışlar ve oraları okuyarak kumanda ile ilgili derinlemesine bilgi edinilebiliyor. Hitec'de ben böyle bir kaynak bulamadım.
Şimdi...
Normalde benzinli motoru ne zaman stop ediyoruz? İniş sonrası pistte ya da pit alanına girerken. Yani motor ya rölantide ya da rölantinin biraz üstünde. Diğer yandan normal bir uçuşta gaz kolunu çok nadiren bu kadar düşük konuma getiriyoruz. Özellikle kalkışı düşünün. Bir kez kalkışı takiben iniş takımını kapatıyorum diye kill switch butonunu çekmiştim. Uçağı tarladan toplamıştık!
İşte öyle bir miks yapacağız ki, motoru durdurma butonu gaz kolunun belirli bir konumundan yukarıdayken iş görmeyecek. Sadece rölantideyken ya da rölantinin biraz üstündeyken motoru stop ettirecek.
Sırası gelmişken, "çok akıllı kill switch" adınjı vereceğim modüle de benzer bir özellik koyuyorum. Gaz kolu rölantide ya da biraz üstündeyse kill switch tek tıkla motoru durduracak. Gaz daha fazla açık ise peş peşe iki tık gerektirecek.
Şimdi gelelim Aurora 9 programlamasına. Yani burada akıllı ya da çok akıllı kill switch değil standart kill switch ile kullanıma göre tasarlanmış bir ayarlar manzumesini paylaşacağım.
Örneğimizde throttle kanalı 3, kill switch kanalı 8.
Bir P-Mix kullanıyoruz. Bu P-Mix motoru kapatmak için tercih ettiğimiz butona bağlı (ben genelde A'yı tercih ederim). Master: 3. kanal. Slave: 8. kanal. Yedi noktalı mix curve var. İlk noktada mix oranı + 100, sonrakilerde - 100.
8. kanalın subtrimi - 100. EPA'ları +50 ve - 140.
Bu ayarları yapıp servo monitor'den kontrol ettiğimde gaz kolu rölanti ve birkaç tık üzerindeyse Switch A ile 8.kanalın motoru kapattığını, gaz kolu daha yukardaysa Switch A hangi konumda olursa olsun motorun kapatılmadığını görebiliyoruz.
Yarın (aslında bugün) sahada test yapıp sonucu buraya yazacağım.
Şimdi ise bir yandan "çok akıllı kill switch" projesi üzerinde çalışıyorum diğer yandan da AUrora 9 ile biraz farklı bir emniyet sistemi planlıyorum. Onu paylaşmak ve fikirlerinizi almak istedim.
Konuya girmeden önce Hitec - Futaba tartışmalarını alevlendirme riski olsa da şunu söylemeliyim. Futaba bir adım öne geçiyor. Çünkü adamlar her kumanda için çok gelişmiş FAQ (sık sorulan sorular) sayfaları hazırlamışlar ve oraları okuyarak kumanda ile ilgili derinlemesine bilgi edinilebiliyor. Hitec'de ben böyle bir kaynak bulamadım.
Şimdi...
Normalde benzinli motoru ne zaman stop ediyoruz? İniş sonrası pistte ya da pit alanına girerken. Yani motor ya rölantide ya da rölantinin biraz üstünde. Diğer yandan normal bir uçuşta gaz kolunu çok nadiren bu kadar düşük konuma getiriyoruz. Özellikle kalkışı düşünün. Bir kez kalkışı takiben iniş takımını kapatıyorum diye kill switch butonunu çekmiştim. Uçağı tarladan toplamıştık!
İşte öyle bir miks yapacağız ki, motoru durdurma butonu gaz kolunun belirli bir konumundan yukarıdayken iş görmeyecek. Sadece rölantideyken ya da rölantinin biraz üstündeyken motoru stop ettirecek.
Sırası gelmişken, "çok akıllı kill switch" adınjı vereceğim modüle de benzer bir özellik koyuyorum. Gaz kolu rölantide ya da biraz üstündeyse kill switch tek tıkla motoru durduracak. Gaz daha fazla açık ise peş peşe iki tık gerektirecek.
Şimdi gelelim Aurora 9 programlamasına. Yani burada akıllı ya da çok akıllı kill switch değil standart kill switch ile kullanıma göre tasarlanmış bir ayarlar manzumesini paylaşacağım.
Örneğimizde throttle kanalı 3, kill switch kanalı 8.
Bir P-Mix kullanıyoruz. Bu P-Mix motoru kapatmak için tercih ettiğimiz butona bağlı (ben genelde A'yı tercih ederim). Master: 3. kanal. Slave: 8. kanal. Yedi noktalı mix curve var. İlk noktada mix oranı + 100, sonrakilerde - 100.
8. kanalın subtrimi - 100. EPA'ları +50 ve - 140.
Bu ayarları yapıp servo monitor'den kontrol ettiğimde gaz kolu rölanti ve birkaç tık üzerindeyse Switch A ile 8.kanalın motoru kapattığını, gaz kolu daha yukardaysa Switch A hangi konumda olursa olsun motorun kapatılmadığını görebiliyoruz.
Yarın (aslında bugün) sahada test yapıp sonucu buraya yazacağım.