Esc neden yandı?

DEMİRCİ BURAK

Yeni Uye
Katılım
24 Mar 2019
Mesajlar
10
Tepkime puanı
7
Yaş
39
Konum
devrek
İlgi Alanı
Uçak
Merhabalar
Esc neden yanmış olabilir fikirlerinizi öğrenebilir miyim?
Elektronik devresi bu fotoğrafta görünüyor.

ESC: ZTW Beatles 70A ESC 2-6S (BEC 5.5V/5A)

Batarya: 4s 6200 mah 40c
Bu RESMİ görmek için izniniz yok. Giriş yap veya üye ol

Devredeki sigorta ve anahtardan da anlayabileceğiniz gibi yarışmaya hazırlanıyorum. Bu devreyi daha önce bir çok kez çalıştırdım bir sorun yaşamamıştım fakat bugün çalıştırmadan önce anahtarı değiştirdim daha küçük bir anahtar taktım sorunun bundan kaynaklanıyor olabileceğini düşünüyorum. Anahtarın üstünde 125v 10A yazıyor. Amper değerinin düşük olması soru işareti fakat henüz daha motora güç vermemiştim.
Devreyi tanımlayacak olursam: bataryanın pozitif çıkışı 70amperlik bir sigortaya daha sonra anahtatın bir bacağına; negatif çıkış direk anahtara gidiyor. Anahtardan önce ubec'e pozitif ve negatif kablolardan güç verdim. (Sorun Ubec'ten de kaynaklanabilir diye düşünüyorum çünkü ubec uzerinde 2-3lipo yazıyor) fotoğraftan farklı olarak ubec'in bir çıkışı pixhawk'a bir çıkışı Kumanda alıcısına bağlı. Sigorta ve anahtardan sonra pixhawk güç modülü ve son olarak esc şeklinde bir bağlantı var.
Esc yanmadan devre bağlantılarını yaptım anahtar off konumundaydı UBEC anahtardan önce bağlı olduğu için batarya bağlantısını yaptığımda doğal olarak çalıştı o sırada bir plastik kokusu hissetmeye başladım. Gözümle yokladım duman veya başka bir sorun göremedim. Daha sonra anahtarı on konumuna getirdiğim an ESC'den kıvılcım ve duman çıktı o anda anahtarı hemen kapattım kıvılcım söndü.
ESC'NİN yanan bölgesini kontrol ettiğimden transistörlerden birinin hafifçe eridiğini gördüm. Bunun dışında UBEC'e giden pozitif kablo da erimişti.
Bu fotoğraflar da ESC yandıktan sonra.


Bu RESMİ görmek için izniniz yok. Giriş yap veya üye ol
Bu RESMİ görmek için izniniz yok. Giriş yap veya üye ol

Fikirlerinizi paylaşırsanız çok memnun olurum. Anhatarı değiştirip daha yüksek amperli bir anahtar takacağımı. UBEC'i de değiştireceğim ve bağlantı çıkışını anahtardan sonraya alacağım. Bunların dışında önerilerinizi de alabilirim. Teşekkürler.
 
Son düzenleme:
  • Haha
Tepkiler: Halit Südan
Sanırım sorunu tespit ettim. Devreye bir BEC bağlarken ESC'deki BEC'i devre dışı bırakmak için pozitif kablosunu sökmek gerekiyordu. Bu adımı atladığımı şimdi fark ettim. ESC'nin yanmasının sebebi bu mudur acaba? Fikirlerinizi belirtirseniz memnun olurum.
 
AC 125 Voltta 10 Amper. DC 15 voltta kaç amper yapar.
Ayrıca biz modellerimizde sigorta ve anahtar kullanmadığımız için sigortalı anahtarlı devrelerden pek anlamayız.
 
Elektronik işi sıkıntılı iştir! Askeri düzeyde malzeme kullanmıyoruz. Bizim erişimimizdeki elektronik ürünler bazen hiç bir neden yokken bozulabilir. Normaldir. Kitabına göre yapılan bir iş sonucunda bozulduysa sebep aramamak lazım. Kendi ruh sağlığınız için...
 
Eğer fotoğraflar beni yanıltmıyorsa ESC kendinden BEC devreli. Ayrıca UBEC kullanmak çakışmaya neden olmuş olabilir.
Bahsettiğiniz kablonun erimesi de bunu gösteriyor. Ayrıca UBEC kullanacaksanız esc'nin kırmızı sinyal ucunu kesmelisiniz.

Not: Yeni farkettim. ESC eğer 5.5 V 5 Amperi veriyorsa UBEC kullanmaya gerek yok.
 
Son düzenleme:
  • Beğen
Tepkiler: DEMİRCİ BURAK
Eğer fotoğraflar beni yanıltmıyorsa ESC kendinden BEC devreli. Ayrıca UBEC kullanmak çakışmaya neden olmuş olabilir.
Bahsettiğiniz kablonun erimesi de bunu gösteriyor. Ayrıca UBEC kullanacaksanız esc'nin kırmızı sinyal ucunu kesmelisiniz.

Not: Yeni farkettim. ESC eğer 5.5 V 5 Amperi veriyorsa UBEC kullanmaya gerek yok.
Sorunun bundan kaynaklandığı netleşti sanırım. Teşekkür ederim büyük bir ders oldu.