GooSky RS4 Legend

Mustafa Hacılar

RcFanatik
Katılım
13 Haz 2015
Mesajlar
3,387
Tepkime puanı
4,769
Yaş
39
Konum
Mardin
İlgi Alanı
Heli
Goosky firması S2 legend modelinden sonra yeni bir modelle karşımıza çıkıyor. Bu sefer mikro heli sınıfından farklı olarak 380 sınıfı diyebileceğimiz 390 mm pal çeviren bir model üretmişler ve piyasaya sunmuşlar. Genel olarak bakacak olursak ; S2 de olduğu gibi son zamanlarda aslında tercih edilen Direct Drive Motor sistemini ve kayış tahrikli kuyruk sistemini kullanan bir model. PNP ve motor, servo, pil olarak iki farklı şekilde satışa sunulmuş, PNP versiyonda kumandaya tanımla uç durumunda 699 $ , diğer şekilde esc ve FBL ünite hariç 619 $ olarak fiyatlandırılmış. PNP versiyonda 70 Amper ESC, metal dişli servolar, GTS flybarless ünite, direct drive motor kullanılmış ve 6S lipo destekleyen bir sistem. Yine görünüşte göze hoş gelen neon renkler kullanmaları hoş olmuş.
S2 ile adını bayağı duyuran bu arkadaşlar bu sınıf ve bu heliyle ne yapacaklar merak ediyorum doğrusu ancak yeni modeller ve yeni markaların çıkması hobi açısından iyi oluyor.



Specifications:

  • Length: 32.79in (832.9mm)
  • Width:
  • Height: 8.54in (216.8mm)
  • Weight: 45.86oz (1300g)
  • Main Rotor Diameter: 34.3in (871.2mm)
  • Tail Rotor Diameter: 7.3in (185.5mm)
  • Power Type: Electric
  • Battery Input: 3-6S
  • Main Motor Type: Brushless
  • Tail Drive: Belt Drive
  • Main Rotor Head Type: Collective Pitch - Flybarless
  • Main Blade Material: Plastic
  • Number of Channels: 6
  • Programmable Gyro: Yes
  • Level of Completion: Plug-&-Play

Bu RESMİ görmek için izniniz yok. Giriş yap veya üye ol


Bu RESMİ görmek için izniniz yok. Giriş yap veya üye ol


Bu RESMİ görmek için izniniz yok. Giriş yap veya üye ol


Bu RESMİ görmek için izniniz yok. Giriş yap veya üye ol



Bu VIDEOYU görmek için izniniz yok. Giriş yap veya üye ol
 
Yeni sistemler bu şekilde gelişecek gibi sab goblin raw 420 de de aynı şekilde sanırım, artık dişli aktarma sistemleri güncelliğini yitiriyor. Bu model bu sınıflarda ilk değil sonda olmayacaktır. Goosky da s2 den sonra pek tereddüt ettirecek marka gibi durmuyor düşününce. Aslında bakınca OXY modellerinin gelişimlerini hatırlatıyor bana goosky da.
 
Bu sefer mikro heli sınıfından farklı olarak 380 sınıfı diyebileceğimiz 390 mm pal çeviren bir model üretmişler ve piyasaya sunmuşlar
380 mm sınıfı gerçekten de güzel bir sınıf. Büyüklüğü olsun, pilleri olsun insanı yormadan uçabilen güzel bir sınıf. ;)
S2 ile adını bayağı duyuran bu arkadaşlar bu sınıf ve bu heliyle ne yapacaklar merak ediyorum doğrusu ancak yeni modeller ve yeni markaların çıkması hobi açısından iyi oluyor.
Eski günlerdeki gibi yeni modellerin üst üste çıkarıyor olmaları çok güzel. :thumbup:
 
Konu için teşekkürler, gerçekten modeli çok beğendim tertemiz, sade ve güçlü duran bir yapısı var
 
  • Beğen
Tepkiler: Mustafa Hacılar
Kesinlikle çok keyifli duruyor :) Fakat helikopter alacak olsam bu devirde bu kadar büyük! bir helikopteri almazdım diye de eklemek istedim :)
 
  • Haha
Tepkiler: Mustafa Hacılar
Fakat helikopter alacak olsam bu devirde bu kadar büyük! bir helikopteri almazdım diye de eklemek istedim :)
Kuzenim yazmış heralde bu mesajı... Her türlü alınır bu boy modeller :lol::lol: Hatta baya mantıklı da sayılabilir. Ek olarak DD motorların faydalarından biri de parça sayısının azalması oluyor ki bu kırımlarda kendisini gösteriyor.
 
Son düzenleme:
Protos konusunda bahsi geçince buraya geleyim dedim. Sonuçta yeri burası. Fiyatlara bakmak lazım tabii ama birbirine yakınsa Raw 420 alınır gibi duruyor. Ayrıca RS4 legend ile değil de venom ile yapmak lazım kıyası çünkü competition motor, motor koruma braketleri gibi sebeplerle daha bir elma elma kıyası olur. Şaft kalınlıkları, servo ve ünite esnekliği falan derken her türlü sab daha iyi gibi.

Bu VIDEOYU görmek için izniniz yok. Giriş yap veya üye ol

Ama alacak olsam yine midlandden Protos380 alırdım hatta Evo modelini. Çünkü ikisinden de daha ucuz görünüyor, pal ve motor eklense bile.
 
Sab kit, pal, motor 600 dolar amainde
Goosky rs4 legend venom kit pal motor 420 dolar.
Protos evo kit 370 dolar. Motor yok. Pal de yok gibi duruyor.

Model seçerken aradaki farkı vermek çok zor olmasa da yedek parça fiyatları benim model seçimimde ana etken oluyor.

Kırımlarda değişmesi muhtemel olacak birkaç kalem malzemeyi karşılaştırdım. Protos ile RS4 fiyatları 35 dolar civarıyken raw 420de 75 dolar sepet toplamı ediyor. Genel anlamda 2 kat fiyat farkı var. Değer mi değmez mi kişiye göre değişir.

Protos 380
Bu RESMİ görmek için izniniz yok. Giriş yap veya üye ol


RS4
Bu RESMİ görmek için izniniz yok. Giriş yap veya üye ol


Raw 420
Bu RESMİ görmek için izniniz yok. Giriş yap veya üye ol


Şu yüzden Raw 420 almaya değer yada şu yüzden RS4 veya Protos almaya değmez yorumları var mıdır?

Ben güncel teknolojiden yanayım. Protos yakışıklı olsa da DD motoru olmadığı için hakkını kaybeder. Sab o yedek parça fiyatları ile anca alıp hover yapılacak model.. Uzaktan güzel diyorum :) RS4 venom benim seçimim olurdu. Tabi elimde uygun elektronik olsa protosta seçebilirdim.
 
Son düzenleme:
Ben modelhelicopters.co.uk ve bazen align-trex.co.uk bazen de ercmarket.com dan fiyatlara bakıyorum, kullanıcı girişi yaparak, vergisiz fiyatlar üzerinden. Fastlad opsiyonumuz ne yazık ki artık yok ama yine de avrupada kalmaya çalışıyorum.

Amerikadan zamanında aldım ama kullanıcı girişi yapınca fiyat düşmemesi durumu var. Orada bu %18-20 civarında olan VAT/KDV durumu nasıl işliyor bilmiyorum. 600 dolardan alıp bir de üstüne kdv yi haricen mi ödüyorlar emin değilim. Eğer o fiyat kdv dahilse ben niye senin devletine %20 civarı kdv ödüyorum, yetmiyor buraya geliyor burada gümrük ödüyorum yani aslında iki farklı ülkeye iki kere vergi ödüyorum. Bunu bilmiyorum ama avrupadaki sistem doğrusu. Adresim AB dışı ise vergiyi düşüyor, ben kendi ülkeme gümrük ödeyerek KDV yi tek sefer ödemiş oluyorum. Aynı şekilde avrupa içinden perakende alırsam da faturamla ve pasaportumla gidiyorum ilgili daireye, vergi iademi alıyorum.

Neyse işin para kısmını geçtim, avrupada makas o kadar açık değildi gibi gördüm sitelerde, o yüzden dedim arada 50-60 fark varsa yine sab alırım diye. Kırım maliyetlerini düşünen zaten hiçbir zaman sab almasın, hiçbir dönemde mantıklı tercih olmadı o anlamda. Rescuelu üniteler varken bence çok da düşünmemek lazım. P380 ile büyük badireler atlattım ama hiç kırım yaşamadım :)
 
Ben modelhelicopters.co.uk ve bazen align-trex.co.uk bazen de ercmarket.com dan fiyatlara bakıyorum, kullanıcı girişi yaparak, vergisiz fiyatlar üzerinden. Fastlad opsiyonumuz ne yazık ki artık yok ama yine de avrupada kalmaya çalışıyorum.
Adı geçen modelleri ve parçalarını sattığı için Amainden baktım. Fiyatlar hakkında genel bir fikir vermesi için. Bende modelhelicopters.co.uk'dan alışveriş yapıyorum.
Amerikadan zamanında aldım ama kullanıcı girişi yapınca fiyat düşmemesi durumu var. Orada bu %18-20 civarında olan VAT/KDV durumu nasıl işliyor bilmiyorum. 600 dolardan alıp bir de üstüne kdv yi haricen mi ödüyorlar emin değilim. Eğer o fiyat kdv dahilse ben niye senin devletine %20 civarı kdv ödüyorum, yetmiyor buraya geliyor burada gümrük ödüyorum yani aslında iki farklı ülkeye iki kere vergi ödüyorum. Bunu bilmiyorum ama avrupadaki sistem doğrusu. Adresim AB dışı ise vergiyi düşüyor, ben kendi ülkeme gümrük ödeyerek KDV yi tek sefer ödemiş oluyorum. Aynı şekilde avrupa içinden perakende alırsam da faturamla ve pasaportumla gidiyorum ilgili daireye, vergi iademi alıyorum.
KDV mantığına katılıyorum abi. Birde 150 dolar sınırı olmasa da paşa paşa vergisini verip model alabilsek...
Neyse işin para kısmını geçtim, avrupada makas o kadar açık değildi gibi gördüm sitelerde, o yüzden dedim arada 50-60 fark varsa yine sab alırım diye. Kırım maliyetlerini düşünen zaten hiçbir zaman sab almasın, hiçbir dönemde mantıklı tercih olmadı o anlamda. Rescuelu üniteler varken bence çok da düşünmemek lazım. P380 ile büyük badireler atlattım ama hiç kırım yaşamadım :)
Rescue büyük nimet. Ama yine de kırmayı başarıyorum ben 😁
 
Benzer konular