Hangi Mah , C ve Lipo ?

Aytac Uzum

Yeni Uye
Katılım
30 Ocak 2018
Mesajlar
19
Tepkime puanı
8
Yaş
35
İlgi Alanı
Hepsi
Arkadaşlar merhaba. Lipo hakkında bir çok konu okudum araştırdım. Ancak şu konu aklıma takıldı ve size sormak istiyorum.

3000 mah 40C ile 4000mah 30C lipolar teoride 120A verebiliyor, doğru mudur? Burada 4A pili seçmek kullanım zamanı açısından daha mantıklı olmaz mı?

Yukardakinden bağımsız olarak İkinci sorum ise kullanacağım esc ve motor ;3s 35A ve 2845 bir fırçasız. Ben bu ürünlerin özelliklerine baktığımda escnin sabit akımı 35A, brust akım 120 A. 2845 in ise max akım değeri 60A. Ben bu arkadaşlara 3s 4000mAh 40C lik bir lipo bağlasam bir sıkıntı olur mu? Tahminimce ve mantığımca motor max 60A çektiği için bir sıkıntı olmayacaktır. Ama sizin de görüşlerinizi okumak isterim.
 
Hangi Mah , C ve Lipo ?

Benim de bu konularda pek bilgim yok.Sadece 4000 mah pil ağır olacağı için daha fazla enerji harcayacaktır.Eğer aradaki fark çok değilse ben de yüksek mah pil almayı düşünüyorum.
Benim de bir sorun var bu konu hakkında. Buraya yazayım gelmişken.

Örneğin 11.1v 1600mah batarya ile pilin akımı 3.7v a düşene kadar 6 dakika uçak havada kalabiliyor iken 4000 mah batarya ile kaç dakika havada kalabilir ?
 
Hangi Mah , C ve Lipo ?

Merhabalar,

şimdi öncelikle mAh değeri pilin kapasitesidir uçuş süresini direkt etkiler ama aynı zamanda pilin ağırlığını da direk etkileyen bir parametredir. C değeri ise kapasite ile alakası yoktur sadece pilin verebileceği akımın şiddetini belirleyen bir parametredir. mAh değeri gibi ağırlık üzerine çok direk etkisi yoktur. Benim uçak hakkında çok bilgim olmamakla birlikte tüm sistem verilerine sahip olmadan kaç dakika uçar üzerine düşünmek bile pek mümkün olmuyor. Forumda kullanımını bulabileceğiniz sitesi mevcut bu site üzerinden verileri girerek ve istediğiniz değişkeni değiştirerek tahmini değerler elde edebilirsiniz.

Diğer konu ise pilin üzerinde genelde 2 farklı C değeri bulunur biri contionous yani sürekli diğeri ise tıpkı motordaki gibi burst C değeridir. Bunun anlamı şu oluyor pil sürekli olarak ilk C değeri üzerinden elektrik sağlar ama kısa süreler içinde burst C değeri üzerinden elektrik sağlayabilir. Bu durumda sürekli 120A akım sağlayan bir pilin yük altında 60A çeken bir motorda kullanılmasında sorun olmayacaktır. ESC motorun kendisinden talep ettiğini çeker pilden dolayısıyla sisteminiz 60A üzerinden çalışacaktır. Umarım açıklayabilmişimdir :saygilar:
 
Hangi Mah , C ve Lipo ?



Aytaç Üzüm' Alıntı:
Arkadaşlar merhaba. Lipo hakkında bir çok konu okudum araştırdım. Ancak şu konu aklıma takıldı ve size sormak istiyorum.

3000 mah 40C ile 4000mah 30C lipolar teoride 120A verebiliyor, doğru mudur? Burada 4A pili seçmek kullanım zamanı açısından daha mantıklı olmaz mı?

Yukardakinden bağımsız olarak İkinci sorum ise kullanacağım esc ve motor ;3s 35A ve 2845 bir fırçasız. Ben bu ürünlerin özelliklerine baktığımda escnin sabit akımı 35A, brust akım 120 A. 2845 in ise max akım değeri 60A. Ben bu arkadaşlara 3s 4000mAh 40C lik bir lipo bağlasam bir sıkıntı olur mu? Tahminimce ve mantığımca motor max 60A çektiği için bir sıkıntı olmayacaktır. Ama sizin de görüşlerinizi okumak isterim.

Olaya c değeri veya pil esc üçlüsünü hesaplamaya bence girme uçağın planlarında ne yazıyorsa bence harfiyen uy.

Diğer konuda yanılıyorsun bildiğim kadar eğer motorun anlık 60A çekebiliyor ise esc brust 60 A verebilmesi gerek diye biliyorum. Tabi yanlışım olabilir Bu konuyu iyi araştır senin kombinasyon da muhtemelen esc yanar.

SM-G900F cihazımdan Tapatalk kullanılarak gönderildi
 
Mustafa Çoban.' Alıntı:
Olaya c değeri veya pil esc üçlüsünü hesaplamaya bence girme uçağın planlarında ne yazıyorsa bence harfiyen uy.

Diğer konuda yanılıyorsun bildiğim kadar eğer motorun anlık 60A çekebiliyor ise esc brust 60 A verebilmesi gerek diye biliyorum. Tabi yanlışım olabilir Bu konuyu iyi araştır senin kombinasyon da muhtemelen esc yanar.

SM-G900F cihazımdan Tapatalk kullanılarak gönderildi

Esc’nin brust değeri 120A. Motorun da max çektiği güç 60A. Mantıken ve kendi tecrübelerime dayanarak yanmaması gerekiyor.

Bu arada plan yok , bu bir hava aracı değil. 1:10araba. Tabiki 1-10araca 2845 motor kullanmayacağım:) 120a esc ve 4076 fırçasız ile kullanacağım.
 
Hangi Mah , C ve Lipo ?

Motor esc nin linkini verebilir misiniz?
 
Hangi Mah , C ve Lipo ?

https://tr.aliexpress.com/item/Racerstar-120A-ESC-Brushless-Waterproof-Sensorless-1-8-RC-Car-Part/32747991509.html?spm=a2g0s.9042311.0.0.VuWY6A

https://tr.aliexpress.com/item/Original-GoolRC-High-Performance-4074-2250KV-4-Poles-Brushless-Sensorless-Motor-for-1000mm-or-Above-RC/32797944547.html?spm=a2g0s.9042311.0.0.VuWY6A
 
Hangi Mah , C ve Lipo ?

Aytaç, 2845 motorla esc uyumlu. Çalışır. İkinci linkteki 4074 motorun amperajını bilmiyorum, sitede yazmıyor.

Bir pili, gene aynı voltajda mAh değeri yüksek bir pille değiştirmekte bir sakınca yok.
 
Hangi Mah , C ve Lipo ?

Cengiz Küçük' Alıntı:
Benim de bu konularda pek bilgim yok.Sadece 4000 mah pil ağır olacağı için daha fazla enerji harcayacaktır.Eğer aradaki fark çok değilse ben de yüksek mah pil almayı düşünüyorum.
Benim de bir sorun var bu konu hakkında. Buraya yazayım gelmişken.

Örneğin 11.1v 1600mah batarya ile pilin akımı 3.7v a düşene kadar 6 dakika uçak havada kalabiliyor iken 4000 mah batarya ile kaç dakika havada kalabilir ?

4000÷1600=2.5 eder. 2.5 x 6 dakika= ~15 dakika.
 
Hangi Mah , C ve Lipo ?

Levent Suberk' Alıntı:
4000÷1600=2.5 eder. 2.5 x 6 dakika= ~15 dakika.

Teşekkürler Levent Abi . Mesela ben 6 dakika havada kaldığını internetten okumuştum.. Bu süreyi bilmeseydim nasıl hesaplayabilirdim ?
 
Hangi Mah , C ve Lipo ?

1600 mAh, 1.6 Amper saat demek. Bu pil saatte 1.6 Amper veriyor. O kadar kapasitesi var. Motor bu pilden örneğin 3.2 Amper çekerse motor yarım saat çalışır. 6.4 Amper çekerse 15 dakika, 12.8 Amper çekerse yaklaşık 7 dakika, 25 Amper çekerse gene yaklaşık 3~4 dakika çalışır.
 
Hangi Mah , C ve Lipo ?

Levent Suberk' Alıntı:
Aytaç, 2845 motorla esc uyumlu. Çalışır. İkinci linkteki 4074 motorun amperajını bilmiyorum, sitede yazmıyor.

Bir pili, gene aynı voltajda mAh değeri yüksek bir pille değiştirmekte bir sakınca yok.

2800W 26 Volt. Yani 107Amper 4074 motor. ESC 120A olduğu için tahminimce sorun çıkarmayacaktır.