- Katılım
- 3 Eki 2014
- Mesajlar
- 3,270
- Tepkime puanı
- 2,691
- Yaş
- 31
- Konum
- Ordu
- Web sitesi
- www.facebook.com
- İlgi Alanı
- Heli
Herkese selam,
Aslında kış geliyor değil, kış çoktan geldi
Malum kış aylarında araçların sezona hazırlığı için antifrizine, yağına, suyuna ve lastiklerinin bakım yapılıp gerekirse değişmesi gerekiyor.. Hem aracınızın sağlığı açısından hem de güvenlik açısından bunların yapılması gerektiğini düşünüyorum. Ben de bunu modellere uygulamak istedim
Aslında periyodik olarak ayda bir kerede olsa kontrol ediyorum helikopterleri.
Dün akşam tüm modellerimi elden geçirdim, çok şükür uzun süredir kırımda olmadığı için aylardır aynı şekilde uçuyorlardı. Artık bakım vaktinin geldiğini fark ettim. Kışın çok fazla uçmasak da modellerin hazır şekilde durması benim içimi rahatlatıyor, en azından 2-3 ay için yeterli olacaktır.
Tüm modeller için sırasıyla;
-Ana şaft ve feathering şaftların kontrolü
-Linklerin kontrolü ( çatlak veya bükülme varmı )
-Tüm dişlilerin ve aktarma organlarının kontrolü ( Torque tube dişlisinde sıyrık bulduğum için 1 tane değiştirdim )
-Servo hornlarının kontrolü
-Rulmanların kontrolü
-Motorun bakımı ( o alt kısımda biriken pisliğin temizlenmesii şaft kontrolü )
-Motorda ki rulmanların temizliği ve yağlanması ( Scorpion bearing oil )
-Aktarma organlarına ''DryFluid Gear Lube'' uygulaması
-Şaftlara ve swashplate'e ''DryFluid Heli'' uygulaması
-Elektronik ekipmanlarda sıyırmış ya da kopmuş kablo olup olmadığı
-Ünite ve alıcıya giren kabloların ileri-geri oynayıp / oynamadığının kontrolü
-Pillerde ki konnektörlerin lehimlerinin kontrolü
-En son modeli geri toplayıp vidaların kontrolü yapıldıktan sonra ''Check List'' aşamasını bitirdim
Benim de sizden ricam, modellerinizi siz de ara sıra bir gözden geçirin. Olmadık yerlerden olmadık şeyler çıkabilir.
Aslında kış geliyor değil, kış çoktan geldi
Malum kış aylarında araçların sezona hazırlığı için antifrizine, yağına, suyuna ve lastiklerinin bakım yapılıp gerekirse değişmesi gerekiyor.. Hem aracınızın sağlığı açısından hem de güvenlik açısından bunların yapılması gerektiğini düşünüyorum. Ben de bunu modellere uygulamak istedim
Dün akşam tüm modellerimi elden geçirdim, çok şükür uzun süredir kırımda olmadığı için aylardır aynı şekilde uçuyorlardı. Artık bakım vaktinin geldiğini fark ettim. Kışın çok fazla uçmasak da modellerin hazır şekilde durması benim içimi rahatlatıyor, en azından 2-3 ay için yeterli olacaktır.
Tüm modeller için sırasıyla;
-Ana şaft ve feathering şaftların kontrolü
-Linklerin kontrolü ( çatlak veya bükülme varmı )
-Tüm dişlilerin ve aktarma organlarının kontrolü ( Torque tube dişlisinde sıyrık bulduğum için 1 tane değiştirdim )
-Servo hornlarının kontrolü
-Rulmanların kontrolü
-Motorun bakımı ( o alt kısımda biriken pisliğin temizlenmesii şaft kontrolü )
-Motorda ki rulmanların temizliği ve yağlanması ( Scorpion bearing oil )
-Aktarma organlarına ''DryFluid Gear Lube'' uygulaması
-Şaftlara ve swashplate'e ''DryFluid Heli'' uygulaması
-Elektronik ekipmanlarda sıyırmış ya da kopmuş kablo olup olmadığı
-Ünite ve alıcıya giren kabloların ileri-geri oynayıp / oynamadığının kontrolü
-Pillerde ki konnektörlerin lehimlerinin kontrolü
-En son modeli geri toplayıp vidaların kontrolü yapıldıktan sonra ''Check List'' aşamasını bitirdim
Bu RESMİ görmek için izniniz yok. Giriş yap veya üye ol
Bu RESMİ görmek için izniniz yok. Giriş yap veya üye ol
Bu RESMİ görmek için izniniz yok. Giriş yap veya üye ol
Bu RESMİ görmek için izniniz yok. Giriş yap veya üye ol
Bu RESMİ görmek için izniniz yok. Giriş yap veya üye ol
Bu RESMİ görmek için izniniz yok. Giriş yap veya üye ol
Benim de sizden ricam, modellerinizi siz de ara sıra bir gözden geçirin. Olmadık yerlerden olmadık şeyler çıkabilir.
