Kumanda ve Motor Secimim hakkinda

Katılım
29 Haz 2017
Mesajlar
53
Tepkime puanı
13
Yaş
43
Konum
ÇANKIRI
İlgi Alanı
Uçak
Sevgili dostlar yeni başlayan biri olarak şu anda bol bol Simulatör çalışıyorum. İleride hazır model almaktansa "Çaylak" modelini yaparak uçurmayı düşünüyorum . Kumanda alırken 4 kanallimi yoksa 6 kanallimi alayım. Sıfır mı olsun ikinci el mi. Önerdiğiniz bir marka var mı. Birde çaylak modelinde 1100 kV turnigy motor kullanılmış ben yine 1100 kV markası pek duyulmamis bir motor kullansam olur mu. Çok soru sordum kusura bakmayın [emoji4]

GT-I9500 cihazımdan Tapatalk kullanılarak gönderildi
 
Birkaç soru [emoji4]

Bu iste butce Esas belirleyici nokta.

Ucak icin ilk asamada 4 kanal yetecektir ama daha sonra Muhtemelen ilave kanala ihtiyac duyabilirsin. 2.el urunler her Zaman bir risk iceririr. Ama forumda Aktif olan uyelerden ya da tanidik birinden alarak bu riski min edebilirsin.

Kumanda secimini daha bilincli yapmak istersen su Konuya bir bak derim.



Isimsiz ucuz cin mallarinda Sorun yasama ihtimalin yuksek. Yerinde olsam fiyat/performans iliskisi nispeten iyi olan Turnigy motorlarindan daha alt kalite urunlere yonelmezdim. Ama Ben sansimi Yinede denemek istiyorum dersen, karar senin elbette.
 
Kumanda ve Motor Secimim hakkinda

Serdar bey merhaba.Dilim döndüğü kadar sorularınıza yanıt vermeye çalışayım.Çaylak başlangıç için iyi bir tercih.Ben de yapıp uçurmuştum zamanında.Modelcilikte kumanda çok önemlidir ve demirbaştır diyebilirim.İlerideki uçurmak istediğiniz modelleri,ihtiyaçlarınızı,beklentilerinizi ve maddi durumunuzu da göz önünde bulundurarak iyi bir kumanda almanızı öneririm.Çaylak modelinde size nacizane tavsiyem mümkünse sıcak silikon kullanmayın.Modeli olabildiğince hafif inşa etmeye çalışın.Kanadı maket kartonundan imal etmek yerine profilden sıcak tel ile kesebilirseniz daha iyi olur.Motor konusuna gelince ise burada önemli olan nokta tahmini uçuş ağırlığını bilmemiz gerekiyor.Çaylak eğitim(trainer) modeli ve uçuş ağırlığı 1kg civarında olduğundan dolayı 3S lipo batarya ile 250-330W gücü olan motor gayet uygun bir kombinasyon olacaktır.Ne yazık ki modelci arkadaşlar motor seçimi yaparlarken KV'nin motor gücüyle ilgili olduğunu zannediyorlar ama yanılıyorlar.KV tamamen motor devri ve tork ile alakalı bir durum.Çaylak modeli için gerekli olan motor gücünden biraz önce bahsetmiştim, 1000KV ve muadili olan motorlar uygundur.Marka konusunda ise Turnigy,NTM Propdrive,Sunnysky,OS,...vb motorları tercih edebilirsiniz.Bence Turnigy motorlar gayet iyi ve performanslı.Kolay gelsin.Saygılar. :saygilar:
 
Birkaç soru [emoji4]

Mehmet Kucuksari' Alıntı:
Bu iste butce Esas belirleyici nokta.

Ucak icin ilk asamada 4 kanal yetecektir ama daha sonra Muhtemelen ilave kanala ihtiyac duyabilirsin. 2.el urunler her Zaman bir risk iceririr. Ama forumda Aktif olan uyelerden ya da tanidik birinden alarak bu riski min edebilirsin.

Kumanda secimini daha bilincli yapmak istersen su Konuya bir bak derim.



Isimsiz ucuz cin mallarinda Sorun yasama ihtimalin yuksek. Yerinde olsam fiyat/performans iliskisi nispeten iyi olan Turnigy motorlarindan daha alt kalite urunlere yonelmezdim. Ama Ben sansimi Yinede denemek istiyorum dersen, karar senin elbette.
Mehmet bey çok teşekkür ederim kafama takılan sorular oldukça rahatsız ederim [emoji4]

GT-I9500 cihazımdan Tapatalk kullanılarak gönderildi
 
Kumanda ve Motor Secimim hakkinda

Tamer Öztürk' Alıntı:
Serdar bey merhaba.Dilim döndüğü kadar sorularınıza yanıt vermeye çalışayım.Çaylak başlangıç için iyi bir tercih.Ben de yapıp uçurmuştum zamanında.Modelcilikte kumanda çok önemlidir ve demirbaştır diyebilirim.İlerideki uçurmak istediğiniz modelleri,ihtiyaçlarınızı,beklentilerinizi ve maddi durumunuzu da göz önünde bulundurarak iyi bir kumanda almanızı öneririm.Çaylak modelinde size nacizane tavsiyem mümkünse sıcak silikon kullanmayın.Modeli olabildiğince hafif inşa etmeye çalışın.Kanadı maket kartonundan imal etmek yerine profilden sıcak tel ile kesebilirseniz daha iyi olur.Motor konusuna gelince ise burada önemli olan nokta tahmini uçuş ağırlığını bilmemiz gerekiyor.Çaylak eğitim(trainer) modeli ve uçuş ağırlığı 1kg civarında olduğundan dolayı 3S lipo batarya ile 250-330W gücü olan motor gayet uygun bir kombinasyon olacaktır.Ne yazık ki modelci arkadaşlar motor seçimi yaparlarken KV'nin motor gücüyle ilgili olduğunu zannediyorlar ama yanılıyorlar.KV tamamen motor devri ve tork ile alakalı bir durum.Çaylak modeli için gerekli olan motor gücünden biraz önce bahsetmiştim, 1000KV ve muadili olan motorlar uygundur.Marka konusunda ise Turnigy,NTM Propdrive,Sunnysky,OS,...vb motorları tercih edebilirsiniz.Bence Turnigy motorlar gayet iyi ve performanslı.Kolay gelsin.Saygılar. :saygilar:
Tamer bey verdiğiniz değerli bilgiler için çok teşekkür ederim. Merak ettiğim şu x marka 1100 kV motor ile y marka 1100 kV motor aynı olmaz mı? Aynı iseler fazla para vermek bana mantıksız geliyor. Ali expresste 5 ila 7 dolara 1100 kV motorlar var bunlar iş görmez mi? Birde ben örneğin 2700 kv lik bir motor alsam bunu çaylak ta kullanbilirmiyim, diyelim çaylak tan sıkıldım başka bir modele bunu takip kullanbilirmiyim. Yoksa her model için ayrı ayrı motor mu almak gerekir? Saygılar [emoji4]
 
Kumanda ve Motor Secimim hakkinda

Serdar bey merhaba.Diğer mesajımda belirttiğim gibi KV'nin motor gücüyle ilgisi yok.3S lipo ve 10" lik pervane ile 240-330W gücü olan motor ve 1000KV muadili motor gerektiğini söyledim.Çaylak gibi modele kalkıp 2700KV motor takarsanız randıman alamazsınız. ;D KV arttıkça tork azalır.KV azaldıkça tork artar.Yüksek KV'li motorlar hızlı modeller için tercih edilir.Çaylak eğitim modelinde hıza değil Tork'a ihtiyaç var.Bu nedenle 1000kv ve muadilini önerdim.Örneğin iki farklı markanın 1000KV'lik motoru var elimizde diyelim.İkisinin gücü herzaman aynıdır diyemeyiz.Güç ile devir farklı konulardır.Siz dediğim güç aralığında motor tercih ederseniz sıkıntı yaşamazsınız.Şöyle örnek vereyim.46" lık ARF modelimiz olduğunu düşünün.Köpük uçaklara göre daha büyük ve daha ağır olduğu için daha fazla torka ihtiyaç duyulur.Üreticiler kullanım kılavuzunda belirtirler bazen "Minimum 540KV 1000W Brushless Outrunner motor recommended!" diye.Yani minimum 540KV 1000W dıştan dönen fırçasız motor önerilir deniliyor.Eğer yüksek KV daha fazla güç anlamına gelseydi, sizcede yüksek devirli motor tavsiye etmezler miydi? Sanırım anlatabiliyorumdur. Düşük KV'li motor veya yüksek KV'li motor daha güçlüdür diye varsayım yapamayız.Gücü Watt değeri belirler.Diğer önemli ayrıntı ise kullanacağınız motorun teknik bilgilerini inceleyin ve araştırma yapın.Genelde internette motor testlerine dair videolar bulunuyor.En doğru verilere kullanıcıların paylaşmış oldukları bilgiler doğrultusunda ulaşabilirsiniz.Satış sitesindeki bilgiler %100 doğru olmayabiliyor.Saygılar.
 
Kumanda ve Motor Secimim hakkinda

Tamer Öztürk' Alıntı:
Serdar bey merhaba.Diğer mesajımda belirttiğim gibi KV'nin motor gücüyle ilgisi yok.3S lipo ve 10" lik pervane ile 240-330W gücü olan motor ve 1000KV muadili motor gerektiğini söyledim.Çaylak gibi modele kalkıp 2700KV motor takarsanız randıman alamazsınız. ;D KV arttıkça tork azalır.KV azaldıkça tork artar.Yüksek KV'li motorlar hızlı modeller için tercih edilir.Çaylak eğitim modelinde hıza değil Tork'a ihtiyaç var.Bu nedenle 1000kv ve muadilini önerdim.Örneğin iki farklı markanın 1000KV'lik motoru var elimizde diyelim.İkisinin gücü herzaman aynıdır diyemeyiz.Güç ile devir farklı konulardır.Siz dediğim güç aralığında motor tercih ederseniz sıkıntı yaşamazsınız.Şöyle örnek vereyim.46" lık ARF modelimiz olduğunu düşünün.Köpük uçaklara göre daha büyük ve daha ağır olduğu için daha fazla torka ihtiyaç duyulur.Üreticiler kullanım kılavuzunda belirtirler bazen "Minimum 540KV 1000W Brushless Outrunner motor recommended!" diye.Yani minimum 540KV 1000W dıştan dönen fırçasız motor önerilir deniliyor.Eğer yüksek KV daha fazla güç anlamına gelseydi, sizcede yüksek devirli motor tavsiye etmezler miydi? Sanırım anlatabiliyorumdur. Düşük KV'li motor veya yüksek KV'li motor daha güçlüdür diye varsayım yapamayız.Gücü Watt değeri belirler.Diğer önemli ayrıntı ise kullanacağınız motorun teknik bilgilerini inceleyin ve araştırma yapın.Genelde internette motor testlerine dair videolar bulunuyor.En doğru verilere kullanıcıların paylaşmış oldukları bilgiler doğrultusunda ulaşabilirsiniz.Satış sitesindeki bilgiler %100 doğru olmayabiliyor.Saygılar.
Tamer bey çok teşekkür ederim şimdi daha iyi aydınlandım. Saygılar [emoji4]

GT-I9500 cihazımdan Tapatalk kullanılarak gönderildi