MSH Protos Max V2 Kayış Değişimi

Rasim Öztürk

RcFanatik
Katılım
9 Mar 2013
Mesajlar
7,007
Tepkime puanı
12,193
Yaş
38
Konum
Eskişehir
İlgi Alanı
Heli
Selamlar arkadaşlar,

Protos Max v2 modelinde kayış değişimi ile ilgili kısa, net, özet bir video vardı, paylaşmak istedim. Ana kayış değişimi için sadece 3rd bearing supportu yerinden sökmeniz yeterli... Hiçbir şekilde gövdede eksta bir söküm işine veya motor mountu gevşetmenize (kayış gerginlik ayarını bozmanıza) gerek yok.

Bu VIDEOYU görmek için izniniz yok. Giriş yap veya üye ol


Videoda yok ama benzer şekilde ana dişli, otorotasyon dişlisi, one way bearing değişimleri yapmak da mümkün. Dişli komplesini çıkarmak için; 3rd bearing çıkardıktan sonra kayışı alıyoruz (yukarıdaki hikaye). Ardından dişliler ile ana şaft bağlantısını yapan M5x25 vidayı söküp, locking ringi gevşeyitoruz. Böylece ana şaft dikeyde yukarı oynayabilir hale geliyor ve dişliler serbest kalıyor. Gövdeden çıkarıp neyi değiştireceksek değiştiriyoruz.


Veya dişli değiştirmemiz gerekmiyor sadece kuyruk kayışı değiştireceğiz. Bu durumda da ana kayışı yine yukarıda gösterildiği şekilde alıyoruz. (Belt tensionerın vidasını sökerek kayış üzerindeki gerginliği alabiliriz, daha rahat çalışırız.) Kuyruk tarafında dikey fin ve idler pulley çıkarıp kayışı sol taraftan boşa alabiliriz. Çünkü aşağıdaki fotoda görüldüğü gibi tam kapalı sistem değil, yarı açık. Böylece gövde tarafında da kayış tamamen boşa çıkmış olacak, ana dişlinin etrafından geçirerek alttan kuyruk kayışını tamamen çıkarmış oluyoruz. Eski kayış ile yeni kayışı ziptie ile bağlarsak kuyruk içinden geçirmek kolay olur. Aynı işlemleri tersten yaparak geri topluyoruz. (kayışı oto dişlisine yerleştir, kuyruk tarafı dişlisinin etrafından geçir, idler ve fini tak, tensionerı gerdir, ana kayışı takıp 3d bearing supportu tak).

Bu RESMİ görmek için izniniz yok. Giriş yap veya üye ol



Bu arada belt tensioner devreden çıkarmak herhangi bir ayar sıkıntısına yol açmaz, değişik uçuş stilleri için farklı delik pozisyonları var, yani eski söktüğümüz deliğe geri takıyoruz vidasını...

Genel olarak bu işlemlerin hiçbiri için;

- motor mount ile oynamayız. Ana kayış gerginliği sabit kalır.
- boom - gövde arası vidalarda bir gevşetme/sökme yapmayız.
- Rotoru, gövdenin bir tarafını, vb. sökmemiz gerekmez. Genel kapsamlı bir demontaj istemez.

Anlatması uzun sürüyor ama gerçekte yapmak muhtemelen 5dk ya alır ya almaz.
 
MSH Protos Max V2 Kayış Değişimi

Gayet pratik gözüküyor %p
 
10 numara :) %p


Tapatalk kullanarak iPhone aracılığıyla gönderildi
 
MSH Protos Max V2 Kayış Değişimi

Çok iyiymiş. %p

Modelin insana eziyet etmeden parça değişimlerinin kolayca yapabilecek şekilde dizayn edilmesi çok anlamlı bence. :yuppi:

Paylaşım için teşekkürler Rasim. :thumbup: