Phantom 2 motor seçimi hakkında

JrQuen

Yeni Uye
Katılım
20 Mar 2015
Mesajlar
22
Tepkime puanı
0
Herkese merhabalar. Yedekte durması maksadıyla 4 adet motor alacağım fakat bununla ilgili sorularım var. Esc ve motorlarım eski tip. Aliexpress de satılan linkini paylaşacağım motorlar sizce uyum sağlarmı?

http://www.aliexpress.com/item/F14711-A-4Pcs-CW-CCW-2212-920KV-Brushless-Motor-for-3-4S-RC-Quadcopter-DJI-Phantom/32371868989.html

Şimdiden teşekkür ederim. Saygılarımla.


Sent from my iPad using Tapatalk
 
Yokmudur bilgi sahibi olan ?


Sent from my iPhone using Tapatalk
 
Aliexpressten alma derim. Çok klon ürün var piyasada. Orjinal olmayan motorlarin en buyuk sorunu rulmanlari direk bozuk geliyor, balans problemi oluyor. Orj satan yurtdışı sitelerinden al derim


Sent from my iPhone using Tapatalk
 
Tugay Yemişçi' Alıntı:
Aliexpressten alma derim. Çok klon ürün var piyasada. Orjinal olmayan motorlarin en buyuk sorunu rulmanlari direk bozuk geliyor, balans problemi oluyor. Orj satan yurtdışı sitelerinden al derim


Sent from my iPhone using Tapatalk
Öncelikle cevabınız için teşekkür ederim. Demek istediğinizi gayet iyi anladım. Bazı sitelerde motorlar için 16$ gibi bi rakam belirtmişler. Bu benim belirttiğim motorlar uyum sağlarmı acaba? Merak ettiğim husus bu.
Saygılarımla.


Sent from my iPad using Tapatalk
 
Phantom 2 motor seçimi hakkında

bildiğim kadarıyla djı phantom fırçasız motor kullanıyor yani uyum sağlar bunlarda fırçasız, üzerinde 3 tane kablo var zaten artısı eksisi yok direk esc den gelen kablolara bağlıyorsunuz, ters yöne dönerse bir kabloyu yer değiştirin diğer tarafa dönmeye başlayacaktır.
 
Fircasiz olmasi uyacak anlamina gelmez arkadaslar. Artik butun motorlar fircasiz. Bakiniz motorun yaninda bir takim rakamlar var. Motorun tipi, boyutlari ve uretebilecegi guc hakkinda bir fikir sahibi olmanizi saglar. Bir de bu motorlarin aciklamalarinda daha ayrintili bilgiler olur, hangi tip pervane ile ne kadar itis verecegi, kac voltla nasil calisacagi, kac amper cekecegi vs vs... Bunlari phantom motorlarin degerleriyle karsilastirip fikir sahibi olursunuz. Ama phantoma yedek motor almayi pek anlamadim. Fircasiz bir motoru normal sartlarda kullanilamaz hale getirmek zordur. Saglam cakmak, parcalamak lazim. Phantomu saglam cakmak da normal kosullarda cok kolay degil sanirim.

Demek istedigim bosa para harcamayin
 
Emre Kaman' Alıntı:
Fircasiz olmasi uyacak anlamina gelmez arkadaslar. Artik butun motorlar fircasiz. Bakiniz motorun yaninda bir takim rakamlar var. Motorun tipi, boyutlari ve uretebilecegi guc hakkinda bir fikir sahibi olmanizi saglar. Bir de bu motorlarin aciklamalarinda daha ayrintili bilgiler olur, hangi tip pervane ile ne kadar itis verecegi, kac voltla nasil calisacagi, kac amper cekecegi vs vs... Bunlari phantom motorlarin degerleriyle karsilastirip fikir sahibi olursunuz. Ama phantoma yedek motor almayi pek anlamadim. Fircasiz bir motoru normal sartlarda kullanilamaz hale getirmek zordur. Saglam cakmak, parcalamak lazim. Phantomu saglam cakmak da normal kosullarda cok kolay degil sanirim.

Demek istedigim bosa para harcamayin

Değerli yorumlarınız ve tavsiyeleriniz için çok teşekkür ederim. Doğrudur fırçasız motorlar kolay kolay bozulmaz. Fakat baya bir takıntılı bi insanım yani şimdi bu motorların belli bir çalışma ömrü yokmudur? Motorlardan sadece teki elimle çevirdiğimde 3 tanesi çok rahat takılmadan dönerken bunda biraz takılma var gibi. Yada ben çok dikkat ettiğimdende olabilir. Yoksa uçuşunda çalışmasında hiç bie problem yok. Tekrar teşekkür ederim.
Saygılarımla ...


Sent from my iPhone using Tapatalk
 
Elbette bir omurleri vardir ama, basina fiziken birsey gelmedikce ve motor amacina uygun olarak kullanildigi surece, quadin kullanim omrunden daha izindur motorun omru diye dusunuyorum. O sorunlu motorda belki bir sorun olabilir, safta sarinan birseyler, rulmanlarda bir sorun belki... Youtube'da o motorlari acmayla ve bakimla ilgili videolar bulabilirsiniz. Veya kendiniz istemezseniz deneyimli birinden motora bakmasini rica edebilirsiniz :)
 
Emre Kaman' Alıntı:
Elbette bir omurleri vardir ama, basina fiziken birsey gelmedikce ve motor amacina uygun olarak kullanildigi surece, quadin kullanim omrunden daha izindur motorun omru diye dusunuyorum. O sorunlu motorda belki bir sorun olabilir, safta sarinan birseyler, rulmanlarda bir sorun belki... Youtube'da o motorlari acmayla ve bakimla ilgili videolar bulabilirsiniz. Veya kendiniz istemezseniz deneyimli birinden motora bakmasini rica edebilirsiniz :)

Anladım çok teşekkür ederim. Sorunun kaynağı rulman. Seste var daha yeni farkettim. Rulmanda sıkıntı var hafif titremede var. İşin garip yanı kafasına göre tepki veriyor kimi zaman trhotle verdiğimde ses ve hafif olan titreşim gidiyor kimi zaman aynen devam ediyor. O sesi duyabiliyorum yani. Rulmanlara ne gibi çözüm üretebiliriz fikriniz varmı? Motorları açmayı biliyorum o konuda sıkıntım yok. Tekrar teşekkür ederim.
Saygılarımla...


Sent from my iPhone using Tapatalk
 
Rulmanda sorun varsa degistirmek gerekir diye dusunuyorum. Yani ben olsam oyle yaparim. Safti da kontrol etmek ve degistirmek gerekebilir. Kolay gelsin :)
 
Rulman boyutlarini netten öğrenebilirsin, Türkiye de bulman biraz zor olabilir ama ebayda rahatla bulabilirsin. Sunnysky x2212 980kv motorun rulman ölçüleri:
R2ZZ
R2-5ZZ
Kendi kullandigim motorlarin rulman ölculeridir belki birinin isine yarar diye söyledim :)


Sent from my iPhone using Tapatalk