Phantom 3-İlk Kayıp

D.Baran

Uye
Katılım
26 Eyl 2015
Mesajlar
108
Tepkime puanı
129
Yaş
51
Merhabalar,
Maalesef bu kez kötü bir haber paylaşacağım.
Dün hava biraz yumuşaktı ve ikinci aldığım phantom ile kısa bir uçuş yapayım dedim ve yakınlardaki bir dere kenarına gittim;dere dediğim 15-20 metre genişliğe ortalama 1,5 m derinliğe sahip.Üzerinde alçak uçuş yaparken kenardaki ağaç dallarıyla arasındaki mesafeyi hesap edemedim ve dallara çarparak bir anda sulara gömüldü. Düştüğü yere gittim ama kenardan bir türlü göremedim.Suya girip çıkarmayı bile düşündüm ancak hem su buz kadar soğuk hemde zaten tam yerini belirleyememiştim.Neyse ertesi gün,yani bugün sabah kalkıp bir numaralı phantom ile yerini belirlemek üzere aynı yere gittim ve kısa bir uçuş ile yukarıdan tam yerini belirledim.Akıntı yüzünden düstüğü yerin 4-5 metre ilerisine sürüklenmiş ve sırt üstü yatıyordu,kıyıdan ise 8-9 metre uzaktı.Heyecanla pantolonu,ayakkabı,çorabı çıkarıp dizlerimin yarısına kadar suya girdim ama girmemle çıkmam da bir oldu .Su öyle soğuktu ki ayaklarım dondu buz kesti sandım.Arabada bakmıştım, hava bile 4 derece idi .Neyse evden sert telden kanca yapıp uzunca bir iple geri geldim ve 5-6 denemeden sonra çıkardım.Sıra en çok merak ettiğim bölüme gelmişti;uçmayacağına neredeyse emindim ama acaba en değerli bölümü yani kamerası çalışacakmıydı (burada kamerası sıfır tek başına 550 euro),diğer elektronik bölümleri,gimbali,motorları ne durumdaydı yaklaşık 20 saat su altında kaldıktan sonra.Neyse önce temiz suda birde ben yıkadım kum taneleri vb gitsin diye sonra en küçüğüne kadar bütün parçaları söküp kuruladım ve kaloriferin üzerinde de beklettim.En son bütün parçaları, vidaları söktüğüm için yeniden takması uğraştırdı biraz ama başardım.Sadece yerlerini bulamadığım 6 minik vida elimde kaldı .Fazlalıklardı demekki.Neyse yedek pili takıp açtım ve gözlerime inanamadım neredeyse herşey çalışıyordu.Çalışmayan sadece motorlar idi ve birde batary error verdi.Halbuki sağlam pil takılı ama hata veriyor ve doluluk oranını sıfır gösteriyor.Motorlar için ise dji pilotta "esc status fehler.System fehler" yazıyor esc ve sistem hatası yani.Sonuç olarak suya düşse ve uzun zaman da kalsa modeli gözden çıkarmamak gerekiyormuş.Yeniden uçması zor görünüyor ancak en azından kamerasını,görsel konumlandırma sistemini,gps modülünü vb vb kurtarmış oldum buda bir teselli işte.Elimdeki sağlama birşey olsa en azından yedekleri var diyorum.
Bu arada böyle system hatalarını kendi başına düzeltmenin bir yolu varmıdır acaba.Aletin ana kartı üzerinde bir sd kartı takılı,nasıl sökülüyorsa bilmiyorum,bir türlü çıkaramadım.Sanırım aletin programı system bilgileri,log kayıtları vb herşey orada kayıtlı.Acaba diyorum çıkarıp silsem ve sağlam olan ikinci phantomunkinden tekrar yüklesem (ya da bunun gibi birşey) olamaz mı?Bu arada iki phantomun da aynı model (professional) olduğunu belirteyim.
Zaman ayırıp okuyan tüm arkadaşlara en içten dileklerimle teşekkür ediyorum.
Herkese kazasız belasiz uçuşlar/sürüşler diliyorum.
 
Phantom 3-İlk Kayıp

Bi phantomu diğer phantomun kurtarması çok duygusal olmuş geçmiş olsun. :) Tüm parçaları kuruttuğunuza eminmisiniz. Biraz türk işi tedavi olacak ama sökemediğiniz parçaları 1 kaç gün prinçte bekletin. Benim cep telefonunda çok işime yaramıştı. Ben motorlarında kartla alakalı bir arızadan çalışmadığını düşünüyorum. Yoksa yanması düşük bi ihtimal.
 
Phantom 3-İlk Kayıp

Evet yerini belirlemede çok yardımcı oldu,çünkü yerden derenin kenarından görülemiyor.
Bütün parçaları söküp kuruladım ama haklısınız pirinçte daha iyi olur ama bütün parçaları tekrar taktığım içın tekrar sökmedim.Bu şekilde de birkaç beklese birşeyler olabilir belki.Ayrıca pil hariç hiçbir parçada yanma yada kısa devreye dair bir iz yok.
Teşekkür ederim
 
Phantom 3-İlk Kayıp

Öncelikle büyük geçmiş olsun. Siz elinizden geleni yapmışsınız.

Herbirimiz bunları veya benzerlerini yaşadık, yaşıyoruz ve yaşayacağız. Kimi zaman model durduk yere kontrolden çıkar düşer paramparça olur, kimi zaman çok yüksekte rüzgara kapılır alır başını gider ne failsafe ne return home işe yarar.

Her seferinde düşmeyecekmiş gibi uçurur, her kritik kurtarıştan sonra seviniriz.

İnşallah bir şekilde tekrar çalıştırmayı başarırsınız.

Paylaşım için teşekkürler.
 
Phantom 3-İlk Kayıp

Selamlar,
geçmiş olsun .

tavsiye olarak ,bildiğiniz üzere p3 anakart tümleşik ,esc lerin ve fc nin kullanılamaz olduğunu düşünüyorum, sağlam p3 ana kartını suya düşen p3 ana kart ile değiştirip bir deneme şansınız varmı, bu arada Arthur Konze nin video larına bakmanızıda yararlı görüyorum

tekrar geçmiş olsun
 
Phantom 3-İlk Kayıp

Öncelikle tşk ederim,bende kısa bir araştırma yaptım ve anakart değişimi yapmak gerektiğini öğrendim.Zaten esc bozuk gibi birşey yazmıyor esc status error system error diye yazıyor,eğer bu hata ulaşamadığım bir yerlerdeki nemden kaynaklı ise birkaç gün sonra küçük bir ihtimal de olsa düzelebilir,düzelmezse yapacak birşey pek yok çünkü anakart çok pahalı (400-500 € civarları).Normalde saglam bir p3 daha var,değiştirebilirimde ama lehim işleri falan,sağlamı da riske atmak istemiyorum.
Konze nin videolarına bakmıştım yararlı bilgiler veriyor.
 
Phantom 3-İlk Kayıp

Öncelikle kayıp için önce geçmiş olsun :embarras: sonra da bulduğunuz için gözünüz aydın diyelim Baran Bey :thumbup:

Keşke modelde hiç hasar olmasaymış ama buna da şükür diyelim. Üzerindeki kamera gerçekten de güzel fiyatmış :)
 
Phantom 3-İlk Kayıp

İnternette gezinirken benzer sorunlarla karşılaşmış çok sayıda pilotun olduğu görülüyor.

Bu VIDEOYU görmek için izniniz yok. Giriş yap veya üye ol
 
Phantom 3-İlk Kayıp

Adamda çok büyük şans varmış akıntı olmayan bir yerde kırım yaşanmış düştüğü yerden çıkarmaları büyük başarı ama düşerken tansiyonum düştü böyle korkunç şeyler izlememek lazım mazallah ...

GT-I8190 cihazımdan Tapatalk kullanılarak gönderildi
 
Phantom 3-İlk Kayıp

Kameranın o kadar süre kayıtta oluşu şaşırtıcı değil mi? Benimki de düştüğünde kayıtta idi ama karta kaydetmemiş.
 
Phantom 3-İlk Kayıp

Baran bey muhtemelen su koruma kabı mevcuttur. Ben ağırlık olmasın diye takmıyorum. Aslında takılsa darbelere karşı ekstra koruma sağlayabilir.

Ancak böyle bir düşüş olması halinde kalp krizi geçirirdim herhalde.

Zaman zaman ben de cx20 (Quannum Nova)'nın kontrolünü kaybediyorum havada iken, adranalin düzeyim tavan yapıyor. Sağ salim geri getirene kadar -cihazı kaybtmek de dahil, aklimdan binlerce ihtimal geçiyor. Soğuk terler döküyorum.
 
Phantom 3-İlk Kayıp

Bülent Bey sizinkindeki zaman zaman olan kontrol kayıpları belki gps in bağlandığı uydu sayısındaki düşüşlerdendir.Phantom 3 lerde hava tamamen kapalı bile olsa böyle sorunlar yaşanmıyor,ben hiç yaşamadım yani.Şimdiye kadar 40 civarında uçuş gerçekleştirdim ve gördüğüm en az uydu sayısı hatırladığım 12,ortalama 17-18 uydu gösteriyor.
Suya düşme durumlarında saniyeler içinde açılan balonla cihazı su yüzeyine çıkaran bir parça taktım ben.Ne olur ne olmaz diye.
 
Phantom 3-İlk Kayıp

Geçmiş olsun Baran bey ama bence böyle bir olaydan sonra modeli bulmuş olmak bile bence büyük bir şans. :thumbup:

Bir sürü çalışır durumda ekipman olması da avunmak için iyi bir sebep bence. :)

İnşallah bir daha olmasın, son tatsız haber olsun... :saygilar:
 
Phantom 3-İlk Kayıp

Teşekkür ederim Türker Bey, haklısınız aslında bulmak bile başlıbaşına çok önemli,düşünüyorumda bulamasam aklım hep orada onda kalacaktı.Neyse halen vazgeçmiş değilim,bir aksilik çıkmazsa yakınlarda yine uçurabileceğim,sipariş bekliyorum.