RC Helikopter 'e Giriş

Helinin beni ürküten kısmı edinme fiyatı değil. Asıl sorun aldıktan sonraki işletmesinde. Bence forumda ibret alınacak çok fazla heli konusu var. Başlıca ESC-Gyro sorunları insanı soğutan cinsten. Yüzlerce dolarlık ESC'ler daha konnektöre dokunuşunda yanıyor el insaf. Bir de heli tek bir kırım bile geçirdi mi, iflah olması çok zorlaşıyor.

Uçaklanın, uçaklanın, uçaklanın diyorum... :) Stall'suz, efendi efendi uçurmak da fazla bilgi istiyor. Helide parça fiyatı, uçakta uçuş mekaniği bilmek gerek.

Bireysel menfi tecrubeleri bransin geneline mal etmenin anlami da mantigi da yok. Hangi esc gyro sorunlariymis cozulemeyen, veya hangi yuzlerce dolarlik esc'lermis ilk takilinca yanan?

Bireysel hatalari modele veya ekipmana baglamak genel bir huydur anliyorum, ama bunu tum bransa genellemeyi anlayamiyorum.
 
Ben bugün sıfırdan helikopter uçurmaya başlayacak olsam ilk modelim kesinlikle v977 olurdu.
 
Bireysel menfi tecrubeleri bransin geneline mal etmenin anlami da mantigi da yok. Hangi esc gyro sorunlariymis cozulemeyen, veya hangi yuzlerce dolarlik esc'lermis ilk takilinca yanan?

Bireysel hatalari modele veya ekipmana baglamak genel bir huydur anliyorum, ama bunu tum bransa genellemeyi anlayamiyorum.
Forumda onlarca var bu tür konulardan. Mesela bir 700 konusu vardı en son. Scorpion, Castle ESC'ler yetişemiyordu modele. Ünite hatasından yine piyasadaki en büyük helilerden biriyle kırım yapan var. Youtube'da onlarca kırım var bu şekilde. Yine eski uçuş grubundaki tanıdıklarımın yaşadıkları.

Keşke dediğiniz gibi bireysel hatalar olsa. Bu derece karışık aletleri butik firmalar yaptığı sürece bu işler olur. Onun için fazla karmaşık olmayan aletlere yönelmenin mantıklı olduğunu düşünüyorum.
 
Forumda onlarca var bu tür konulardan. Mesela bir 700 konusu vardı en son. Scorpion, Castle ESC'ler yetişemiyordu modele. Ünite hatasından yine piyasadaki en büyük helilerden biriyle kırım yapan var. Youtube'da onlarca kırım var bu şekilde. Yine eski uçuş grubundaki tanıdıklarımın yaşadıkları.

Keşke dediğiniz gibi bireysel hatalar olsa. Bu derece karışık aletleri butik firmalar yaptığı sürece bu işler olur. Onun için fazla karmaşık olmayan aletlere yönelmenin mantıklı olduğunu düşünüyorum.
Kaç yıldır modelcisiniz, kaç helikopteriniz oldu merak ettim, kıymetli "tecrübelerinizi" paylaşırsanız en azından bize de faydası olur?
Elbette yanan esc olacak, siz donanım arızasından kaç tane drone kaç uçak düşüyor biliyor musunuz? Mesela havada motoru stop edip yada alıcı bağlantısı kesip düşen kaç uçak var?
Retract iniş takımı açılmadığı için gövde üzerine inen scale uçak sahipleri hemen kompleks sistemlerinden kurtulmalı mıdırlar?
Bu işin doğasında var tabi ki bu işler, ama bunu genelleyip yok helikoptere bulaşmayın demek, hele de sadece sağdan soldan gördüğünüz konular üzerinden bunu söylemek pek tabii tepki çeker.
 
  • Beğen
Tepkiler: Ali Yalçın
Kaç yıldır modelcisiniz, kaç helikopteriniz oldu merak ettim, kıymetli "tecrübelerinizi" paylaşırsanız en azından bize de faydası olur?
Elbette yanan esc olacak, siz donanım arızasından kaç tane drone kaç uçak düşüyor biliyor musunuz? Mesela havada motoru stop edip yada alıcı bağlantısı kesip düşen kaç uçak var?
Retract iniş takımı açılmadığı için gövde üzerine inen scale uçak sahipleri hemen kompleks sistemlerinden kurtulmalı mıdırlar?
Bu işin doğasında var tabi ki bu işler, ama bunu genelleyip yok helikoptere bulaşmayın demek, hele de sadece sağdan soldan gördüğünüz konular üzerinden bunu söylemek pek tabii tepki çeker.
On bir yaşımdayken başladım. İlk iki yılını, kış hariç her hafta sonları helici-uçakçı kişilerin oluşturduğu bir grupla geçirdim. Diğer iki yıl da artık masrafa katlanamayıp sadece izlemeye gittiğim yıllardı. Bugüne kadar olan yıllarsa forumları, Youtube'ı takip ederek geçti. Üç adet helim oldu. İlki dört kanallı, diğer ikisi altı kanallı 450-500 serisi helilerdi.

Donanım arızasından dolayı düşen şu ana kadar iki uçak kırımı gördüm. Bunlardan biri Arttech'in dört kanal kumandası diğeri de pek emin değilim haberleşme sisteminden, sanırım DSM-X diye geçen, okuduğum kadarıyla heliler için üretilmiş bir sisteme sahip DX7 kumandası kullanan bir uçaktı.

Evet, havada motoru stop eden uçağa onlarca kez rastladım. Böyle bir durumdaysa pilotlar, "Acil iniş var." diye milleti uyararak "sağ salim" uçaklarını indirirlerdi. Bizlere de eğlence olurdu tabii.

Grubumuzda retract kullanan abilerim yoktu ama internette çok kez gördüm bu tür olaylar. Böyle bir durumda gövdeye temas sağlatarak yine "sağ salim" iniyorlardı. Retract sistemleri hiç incelemedim, karmaşık mıdır bilmem. Eğer her defasında sorun çıkarıyorsa tabii ki kurtulmak gerekir.

Sağdan soldan bir şey görmedim. Kıymetli tecrübelerim bu kadardır...
 
Yaninda alisveristen, kuruluma, ayardan ucusa kadar her aninda destek verecek tecrubeli biri olmadan birine 450'den buyuk model onermek nedir Ali? :D Hele 700, ya kendini, ya baska birini oldur diyorsun yani
Yok abi, Fatih abiyi ve kadr'i aynen böyle başlattık Fatih abi Mesala hiç kırım yapmadı bir satup yaptık, 5 sene düşmedi adam ama sözünüzden de çıkmadı zira Kadir de öyle, hatlı, tatlı 570 le uçuşunu yapıyor güzel de ilerliyor, ben yazdığım reçetenin arkasındayım aksini düşünen istediğini yapar.
 
Yok abi, Fatih abiyi ve kadr'i aynen böyle başlattık Fatih abi Mesala hiç kırım yapmadı bir satup yaptık, 5 sene düşmedi adam ama sözünüzden de çıkmadı zira Kadir de öyle, hatlı, tatlı 570 le uçuşunu yapıyor güzel de ilerliyor, ben yazdığım reçetenin arkasındayım aksini düşünen istediğini yapar.
Onu diyorum, bak onlarin yaninda siz varsiniz.
 
bence uygun fiyatli bir kumanda ve her yerde satilan simulasyon dongle alarak başlayabilirsin. bilgisayarda simulasyonu kasmadan herhangi bir adım atma. simulasyonda her türlü yön ve hareket oturunca, artik model beğenmeye baslarsin. benim minititan e325 ve trex 450 sev2 modellerim bu bilince ulasamadigim icin çok sert kırıma uğradılar?
 
Onu diyorum, bak onlarin yaninda siz varsiniz.
Abi 20 bin gömen adam ben hazırım dediğinde bir zahmet 200 de yakıta versin gelsin bir buluşmaya ? Doğuş denen bir arkadaş vardı, forumda rüzgar gibi esip geçmişti, 380 i yanılmıyorsam uçurmak için Ankara'dan yanınıza gelmiş, paşa paşa uçmuştu. Sonra kayboldu ama heli işide böyle Malesef bin kişide bir kişi kazanıyoruz, her baba yiğidin harcı değil çünkü. Bu arada 450 ile başlayıp pilotaj geliştiren mutlu Yusufuçuklar var mı? Bana hiç denk gelmedi ?

450 usta işi, yüzüne bakılmayacak en adi setup la topladığım bir 450 sev2 var Mesala, hiç sorunsuz uçuyorum ne zamandır çünkü modelin huyunu suyunu biliyorum, sınırlarını biliyorum, altından kalmayacağı şeyleri yapmıyorum hiç te üzümüyor, 450 usta işi açık ve net ?
 
On bir yaşımdayken başladım. İlk iki yılını, kış hariç her hafta sonları helici-uçakçı kişilerin oluşturduğu bir grupla geçirdim. Diğer iki yıl da artık masrafa katlanamayıp sadece izlemeye gittiğim yıllardı. Bugüne kadar olan yıllarsa forumları, Youtube'ı takip ederek geçti. Üç adet helim oldu. İlki dört kanallı, diğer ikisi altı kanallı 450-500 serisi helilerdi.

Donanım arızasından dolayı düşen şu ana kadar iki uçak kırımı gördüm. Bunlardan biri Arttech'in dört kanal kumandası diğeri de pek emin değilim haberleşme sisteminden, sanırım DSM-X diye geçen, okuduğum kadarıyla heliler için üretilmiş bir sisteme sahip DX7 kumandası kullanan bir uçaktı.

Evet, havada motoru stop eden uçağa onlarca kez rastladım. Böyle bir durumdaysa pilotlar, "Acil iniş var." diye milleti uyararak "sağ salim" uçaklarını indirirlerdi. Bizlere de eğlence olurdu tabii.

Grubumuzda retract kullanan abilerim yoktu ama internette çok kez gördüm bu tür olaylar. Böyle bir durumda gövdeye temas sağlatarak yine "sağ salim" iniyorlardı. Retract sistemleri hiç incelemedim, karmaşık mıdır bilmem. Eğer her defasında sorun çıkarıyorsa tabii ki kurtulmak gerekir.

Sağdan soldan bir şey görmedim. Kıymetli tecrübelerim bu kadardır...

Güzel en azındam helikopter uçurmuş, uçuranı izlemişsiniz. Ancak bunları yapmış olmanıza rağmen bu çıkarımı yapmanız enteresan☺️ ben çok ağır uçak kırımlarını gözlerimle gördüm, eğer uçaktan kastınız köpük uçaklarsa konu tamamen başka tabi.
@Ali Yalçın: sana katılıyorum ama kısmen, Emre abinin dediği gibi her uçuşa beraber gidilecekse, ve elekronik + mekanik setup öğrenmek gerekmiyorsa olur tabi ki. Ama 700 setupı yeni başlayanın kurcalayacağı birşey kesinlikle değil, 450se v2 daha bir usta işi, ama 450L olur öncesi 450 pro olur gayet uçacak modeller. Cyclic servoları mg90lar ile bile uçuyor. Paller hala 30 40lira thk da gördüm. 700 hata toleransı olmayan bir model bence.