RC Tekne şaft ve dümen palası

Mehmet_Dönmez

Yeni Uye
Katılım
6 Eyl 2018
Mesajlar
13
Tepkime puanı
45
Yaş
45
Konum
ALTUNİZADE
İlgi Alanı
Hepsi
Öncelikle herkese merhaba.
Uzun zamandır İstanbul boğazının akıntısına dayanabilen bir tekne yapmayı düşünüyorum.
Elimde eski 1 metre fiber bir kabuk var, zannedersem benzinli modeller için üretilmiş.
Ben bunu biraz değiştirdim, arka kısmını pervanenin dışarı sarkmaması ve suyu itebilmesi için içeriden ve dışarıdan
fiber elyaf ile revize ettim. İnşallah düşündüğüm gibi su dinamiği olur.
Kullanmak istediğim; fırçasız motor (Roket 4092 1250KV), ESC 200A, 2 adet 7000 mAh 6S Li-Po pil, 40cm lik bir şaft var fakat bu motorun devir sayısı RPM yüksek midir.
Şaft içerisindeki rulman sayısını arttırmalı mıyım? Sizce nasıl bir şaft seçmeliyim, yoksa flex şaft mı kullanmam gerekiyor bilemedim. Dümen olarak daldırma dümeni nasıl kullanmalıyım?

Bu RESMİ görmek için izniniz yok. Giriş yap veya üye ol
Bu RESMİ görmek için izniniz yok. Giriş yap veya üye ol
Bu RESMİ görmek için izniniz yok. Giriş yap veya üye ol
Bu RESMİ görmek için izniniz yok. Giriş yap veya üye ol
Bu RESMİ görmek için izniniz yok. Giriş yap veya üye ol
Bu RESMİ görmek için izniniz yok. Giriş yap veya üye ol
Bu RESMİ görmek için izniniz yok. Giriş yap veya üye ol
Bu RESMİ görmek için izniniz yok. Giriş yap veya üye ol
Bu RESMİ görmek için izniniz yok. Giriş yap veya üye ol
Bu RESMİ görmek için izniniz yok. Giriş yap veya üye ol
2
 
  • Beğen
Tepkiler: Mehmet Kucuksari
Abisi sen ne yaptın?:rolleyes:
4200 w, yani 5,88 hp bu motor. 6S pil ile 27500 devirden fazla veriyor. 1 mt. tekneyi kanatsız uçurur...:D
Esprisi bir yana. Sistem gerçekten çok güçlü. Boğazın akıntısı filan söz konusu olmaz.
ESC su soğutmalı, sanırım motor içinde su soğutmanız vardır. Devir konusuna gelince gaz sizin elinizde .
Vibrasyon yapmayacak biçimde aktarma yaparsanız bence bu shafta devam edin.
Kolay gelsin, takipteyim.:saygilar:
 
  • Beğen
Tepkiler: Mehmet Kucuksari
Mehmet Bey merhaba,
Motor için su soğutma ceketi var, su pompalı termostatlı soğutma yapmayı düşünüyorum.
yada yunanlıların yaptığı gibi pervane önüne bakır boru çekerek motoruve ESC yi soğutmayı planlıyorum.
led ışıklar flaşlar ve Fpv vs. kısımlarını kabuğa göre yapacağımdan şaft ve dümende kararsız kalmıştım.
yaptıkça buradan paylaşırım artık.

Bu RESMİ görmek için izniniz yok. Giriş yap veya üye ol
 
  • Beğen
Tepkiler: Üye silindi 8682
Pasif su soğutma sisteme yeter kanaatindeyim. Zira sistem güçlü. 1/4 ten fazla gaz vereceginizi sanmıyorum. O yuzden ters boru ucu (eklediğiniz fotografınızdaki gibi) yada dümen yelpazesinden alınan su ile sistem soğutulabilir. Kolay gelsin.
3674 motor ve 120A esc 4S sistemle 4400 gr 100 cm offshore catamaran ile yarı gazın üstüne çıkamamıştım.:)
 
  • Beğen
Tepkiler: Mehmet Kucuksari
Teşekkür ederim.
Bahsettiğiniz catamaranı merak ettim.
motoru nasıl tutturdunuz. Aluminyumdan bir mount yapmayı düşünüyorum
 
Teşekkür ederim.
Bahsettiğiniz catamaranı merak ettim.
motoru nasıl tutturdunuz. Aluminyumdan bir mount yapmayı düşünüyorum
L şeklinde 2 mm aluminyumdan mount yapmıştım. Uzun kısmı shaftın geliş açısına göre tam 90 derece değil tabi. Ve tekneye L nin uzun kısmı 2 vida ve lastık takozlarla teknede o kısma gelen 1 cm. kalınlıkta tekney yapışık takoza bağlanıyordu. Tekne şu sıra yanımda olmadığı için fotoğraf eklemem mümkün değil. Ek basit çizim fikir anlamına yardımcı olur sanırım.


Bu RESMİ görmek için izniniz yok. Giriş yap veya üye ol
 
  • Beğen
Tepkiler: Mehmet Kucuksari
Kauçuk takoz koymalı mıyım?
Benzinli modellerde görmüştüm kauçuk ayaklardan.
çin den sipariş etmiştim, daha sonra karaköyde hırdavatçılar çarşısı ara sokakta gezerken kauçuk ayak üreten biyere rastladım çinden boşuna almışım :) her ölçüde titreşimi absorbe eden ayak vardı ordanda aldım.
 
  • Beğen
Tepkiler: Üye silindi 8682
Kauçuk takoz koymalı mıyım?
Benzinli modellerde görmüştüm kauçuk ayaklardan.
çin den sipariş etmiştim, daha sonra karaköyde hırdavatçılar çarşısı ara sokakta gezerken kauçuk ayak üreten biyere rastladım çinden boşuna almışım :) her ölçüde titreşimi absorbe eden ayak vardı ordanda aldım.
Ben hiç bir zaman motor-shaft-pervane eksenini sıfır oturmayı beceremediğim için milimetrik hataları lastiık takozlarla telafi ediyordum.:rolleyes:
 
  • Beğen
Tepkiler: Mehmet Kucuksari