Merhaba geçen sene iha yarışmasına katılmıştık. Oradan elde ettiğimiz tecrübelerle ve diğer takımları gözlemleyerek bu sene yeni bir tasarım yapıyoruz.
Geçen seneki en büyük sorun otopilotların yeterince keskin dönmemesiydi.
Otopilotlar genel olarak elevatörle yatıp dönmek yerine rudderı daha çok kullanıyorlar. Hatta bunu fark eden geçen seneki üniversite takımlarından biri uçağa gökdelen dikermiş gibi kocaman uzun bir rudder koymuşlardı bu ne kadar etkili olur bilmiyorum ama bizim aklımızda şöyle bir fikir var:
Uçakta 3 adet rudder olacak iki tanesi kuyruk kısmında motorun yatay eksenine göre yakın bir konumda simetrik duracaklar. Üçüncüsü ise uçağın en önünde pervanenin hemen arkasında olacak şekilde düşündük. Bu şekilde koymamızın nedeni üzerinen olabildiğince çok hava geçirmek ve daha keskin manevra yapmak.
Ama gel gelelim fasulyenin faydalarına bu bizim aklımıza gelene kadar neden gerçek uçak tasarımcılarının aklına gelmedi diye sorduk kendi kendimize pek görülmedik bir tasarım bu rudder tasarımının bir sakıncası varmıdır diye sizlere sormak istedim
Geçen seneki en büyük sorun otopilotların yeterince keskin dönmemesiydi.
Otopilotlar genel olarak elevatörle yatıp dönmek yerine rudderı daha çok kullanıyorlar. Hatta bunu fark eden geçen seneki üniversite takımlarından biri uçağa gökdelen dikermiş gibi kocaman uzun bir rudder koymuşlardı bu ne kadar etkili olur bilmiyorum ama bizim aklımızda şöyle bir fikir var:
Uçakta 3 adet rudder olacak iki tanesi kuyruk kısmında motorun yatay eksenine göre yakın bir konumda simetrik duracaklar. Üçüncüsü ise uçağın en önünde pervanenin hemen arkasında olacak şekilde düşündük. Bu şekilde koymamızın nedeni üzerinen olabildiğince çok hava geçirmek ve daha keskin manevra yapmak.
Ama gel gelelim fasulyenin faydalarına bu bizim aklımıza gelene kadar neden gerçek uçak tasarımcılarının aklına gelmedi diye sorduk kendi kendimize pek görülmedik bir tasarım bu rudder tasarımının bir sakıncası varmıdır diye sizlere sormak istedim