Çok eski bir web tarayıcısı kullanıyorsunuz. Bu veya diğer siteleri görüntülemekte sorunlar yaşayabilirsiniz.. Tarayıcınızı güncellemeli veya alternatif bir tarayıcı kullanmalısınız.
FAA'in yayınladığı "Uçak uçurma el kitabı" başlıklı kitabın 15. bölümü jet motorlu uçaklara geçişle ilgili gerekli bilgileri içerir, ve bir yerinde özetle der ki:
...
Jet motorlu uçak, pervanesi olmadığı için iki özellikten yoksundur;
-sadece gazı arttırarak anında kanatların taşıma kuvvetini arttırmak imkansızdır,
- gazı arttırarak stall hızını arttırmak mümkün değildir
...
İşte burda Rusların Amerikalıları yalancı çıkardığı bir örneği görüyoruz arkadaşlar
Motorlar turbofan olduğu için muhtemelen kanada ulaşan hava o kadar da sıcak olmuyordur. Ayrıca motor çıkışlarından gelen hava kanadın üst yüzeyini yalayarak, flaplar açıkken Coanda etkisi sonucunda stall hızını da düşürüyordur muhtemelen.
Aynen öyle abim, zaten tasarım özelliği bu. Ayrıca gaz açtıkça kanatta üretilen taşıma kuvvetini de arttırıyor. Motorların üstte olması da arazide falan gevşek zeminli pistlere güvenle inip kalkabilmesini, motorların zarar görmemesini sağlıyor...
Diğer uçaklarda güzel! Zaten burada paylaşırken bu başlığı uygun görmemin nedeni de bu aslında. Rusların beğenmediğim uçağı var mı diye düşünüyorum da, bulamadım... Ama videodaki ilk uçak hepsinden öte!
Ben ikincisini de çok beğendim. Her motorda birbirinin ters yönüne dönen iki pervane. Üç şeyi merak ettim; Bir, tek motordan iki pervaneye nasıl güç aktarılıyor? İki, üst üste ters yöne dönen pervaneler, daha doğrusu paller, birbirlerini olumsuz yönde etkilemiyor mu? Üç; neden böyle bir tasarıma ihtiyaç duyuldu?
Ben ikincisini de çok beğendim. Her motorda birbirinin ters yönüne dönen iki pervane. Üç şeyi merak ettim; Bir, tek motordan iki pervaneye nasıl güç aktarılıyor? İki, üst üste ters yöne dönen pervaneler, daha doğrusu paller, birbirlerini olumsuz yönde etkilemiyor mu? Üç; neden böyle bir tasarıma ihtiyaç duyuldu?