- Katılım
- 4 Eki 2012
- Mesajlar
- 3,590
- Tepkime puanı
- 6,187
- Yaş
- 67
- Konum
- Başiskele - Kocaeli
- İlgi Alanı
- Uçak
Hani bir yerde "benim de elimde bir kaç foto var" demiştim ya, bu konu işte o fotolarla ilgili. Yani U.S. Aircore firmasının bir zamanlar çıkardığı bir kit, Coroplast denilen oluklu plastikten yapılan bir model. Hani şu kırtasiyecilerde satılan resim taşıma çantası falan var ya, o malzeme. Amaç kırılmaya dayanıklı bir model yapmak. Aslında modelin en ilginç tarafı, motor, alıcı, pil, yakıt deposu servoların (eleron hariç) kalın bir kontraplaktan yapılma güç birimi/PC (Power Cartridge) denilen, gövde içine uzanan bir levhanın üzerinde toplanması ve benzer yapıda başka bir modele de takılabilmesi. Böylece diğer model için yeniden motor ve elektronik almıyacak, 300 USD tasarruf edecekmişiz. Ben ise bu kiti balsa kontrplak düşüncesi ile ikinci el aldım. Ama yanılmışım.
Bir kere de almış bulunduğum için toplamaktan başka şansım kalmadı.
Modeli toplamaya 2017'nin baharında başlamışım. Ve ancak geçen hafta tamamlayabildim. Klavuzunda ise yapım aşamalarını 1nci, 2nci, 3ncü ve 4ncü gün diyerek (güya) dört günde tamalayacak şekilde anlatıyor.
Ne kadar komik, değil mi? Ama malzemeyi sevmeyince, insanın eli gitmiyor ve 1,5 seneyi geçiyor.
Oluklu plastik malzeme kutudan kesilmiş ve boyaması tamamlanmış olarak çıkıyor. Dahta olarak, PC denilen parça, kanat serenleri, kanat birleştici, bir kaç puşrod çubuğu gibi çubuk ve bir kaç küçük parça var.
Model teoride 40 - 50 alkol motorlarına göre ve ağırlığı 2,650 gr. Ama benim model ilave hiç bir ağırlık eklemeden 2,880 gr. Zaten bazı forumlarda da "tuğla" olarak tanımlanıyor. Kanat için ise iki seçenek var; istersen 1,626 mm normal kanat veya 1,473 mm "turbo" kanat olarak yapabiliyorsun. Ben fazla fantaziye gerek yok düşüncesiyle normali seçtim. İyi ki de öyle yapmışım, çünkü bu şekliyle uçacağından ciddi şüphelerim var, bir de "Turbo" kanat olsa ne olur bilmem! Benim elimde Tower'ın 46'lık motoru vardı, onu koydum. Bakalım ne olacak?
Modelin yapımında oluklu plastiği yapıştırmak için "contact cement" kullanılması gerek diyor klavuzda. Biraz araştırınca bir de ne göreyim? Bu yapıştırıcı bizim kırk yıllık, ayakkabı tamircilerinin falan kullandığı, bali (bally)! İş biraz daha uzasaydı, bende "balici" falan olurdum herhalde.
Bir modeli uçurmak kadar, inşaatından da kendi çapımda keyif alırım. Ama ne bu malzemeyi sevdim, ne de yapıştırıcıyı. Dolayısı ile toplanmasından da hiç keyif almadım. Bir kere oluklu plastik düzgün kesilebilen, çarpılmayan sert bir malzeme değil. Yani, balsa gibi düz bir yapı oluşturmak zor. İçindeki olukları olusturan dikey yapı kare değil, baklava bir kesit oluşturuyor. Eğip bükerken kesin kenarlar oluşturamıyorsun, çarpılmalara neden oluyor. Düzgün yapıştırmak ise ayrı dert. Yapıştırıcıyı yapışacak yüzeylerin iki tarafına da sürüp 15 dakika kadar bekliyorsun, sonra parçaları birbirine bastırarak yapıştırıyorsun. Ama sorun şu ki, parçalar birbirine deydi mi, üzerinde çalışıp düzeltme ve ayarlama yapamıyorsun.
Neyse, foto demiştik, değil mi? (Evren bey'in konusu gibi ayrıntılar beklemeyin ama!)
Bu kutu kapağı;
Bu da güç biriminin montajı. Yapım aşamalarından başka da foto yok.
Aşağıdakiler de bitmiş hali;
Bu güç birimi gövde içinde iki taraftaki kanallara giriyor.
Kanat ve iniş takımları;
Bunlar da kontrol mühendislerimiz tarafından yapılan dayanıklılık denemeleri...
Bu da yapılan incelemeler sonucu çıkan raporu duyan pilotumuzun yüz ifadesi!...
Modeli toplamaya 2017'nin baharında başlamışım. Ve ancak geçen hafta tamamlayabildim. Klavuzunda ise yapım aşamalarını 1nci, 2nci, 3ncü ve 4ncü gün diyerek (güya) dört günde tamalayacak şekilde anlatıyor.
Oluklu plastik malzeme kutudan kesilmiş ve boyaması tamamlanmış olarak çıkıyor. Dahta olarak, PC denilen parça, kanat serenleri, kanat birleştici, bir kaç puşrod çubuğu gibi çubuk ve bir kaç küçük parça var.
Model teoride 40 - 50 alkol motorlarına göre ve ağırlığı 2,650 gr. Ama benim model ilave hiç bir ağırlık eklemeden 2,880 gr. Zaten bazı forumlarda da "tuğla" olarak tanımlanıyor. Kanat için ise iki seçenek var; istersen 1,626 mm normal kanat veya 1,473 mm "turbo" kanat olarak yapabiliyorsun. Ben fazla fantaziye gerek yok düşüncesiyle normali seçtim. İyi ki de öyle yapmışım, çünkü bu şekliyle uçacağından ciddi şüphelerim var, bir de "Turbo" kanat olsa ne olur bilmem! Benim elimde Tower'ın 46'lık motoru vardı, onu koydum. Bakalım ne olacak?
Modelin yapımında oluklu plastiği yapıştırmak için "contact cement" kullanılması gerek diyor klavuzda. Biraz araştırınca bir de ne göreyim? Bu yapıştırıcı bizim kırk yıllık, ayakkabı tamircilerinin falan kullandığı, bali (bally)! İş biraz daha uzasaydı, bende "balici" falan olurdum herhalde.
Bir modeli uçurmak kadar, inşaatından da kendi çapımda keyif alırım. Ama ne bu malzemeyi sevdim, ne de yapıştırıcıyı. Dolayısı ile toplanmasından da hiç keyif almadım. Bir kere oluklu plastik düzgün kesilebilen, çarpılmayan sert bir malzeme değil. Yani, balsa gibi düz bir yapı oluşturmak zor. İçindeki olukları olusturan dikey yapı kare değil, baklava bir kesit oluşturuyor. Eğip bükerken kesin kenarlar oluşturamıyorsun, çarpılmalara neden oluyor. Düzgün yapıştırmak ise ayrı dert. Yapıştırıcıyı yapışacak yüzeylerin iki tarafına da sürüp 15 dakika kadar bekliyorsun, sonra parçaları birbirine bastırarak yapıştırıyorsun. Ama sorun şu ki, parçalar birbirine deydi mi, üzerinde çalışıp düzeltme ve ayarlama yapamıyorsun.
Neyse, foto demiştik, değil mi? (Evren bey'in konusu gibi ayrıntılar beklemeyin ama!)
Bu kutu kapağı;
Bu RESMİ görmek için izniniz yok. Giriş yap veya üye ol
Bu da güç biriminin montajı. Yapım aşamalarından başka da foto yok.
Bu RESMİ görmek için izniniz yok. Giriş yap veya üye ol
Aşağıdakiler de bitmiş hali;
Bu RESMİ görmek için izniniz yok. Giriş yap veya üye ol
Bu RESMİ görmek için izniniz yok. Giriş yap veya üye ol
Bu RESMİ görmek için izniniz yok. Giriş yap veya üye ol
Bu RESMİ görmek için izniniz yok. Giriş yap veya üye ol
Bu RESMİ görmek için izniniz yok. Giriş yap veya üye ol
Bu RESMİ görmek için izniniz yok. Giriş yap veya üye ol
Bu güç birimi gövde içinde iki taraftaki kanallara giriyor.
Bu RESMİ görmek için izniniz yok. Giriş yap veya üye ol
Bu RESMİ görmek için izniniz yok. Giriş yap veya üye ol
Bu RESMİ görmek için izniniz yok. Giriş yap veya üye ol
Bu RESMİ görmek için izniniz yok. Giriş yap veya üye ol
Kanat ve iniş takımları;
Bu RESMİ görmek için izniniz yok. Giriş yap veya üye ol
Bu RESMİ görmek için izniniz yok. Giriş yap veya üye ol
Bu RESMİ görmek için izniniz yok. Giriş yap veya üye ol
Bunlar da kontrol mühendislerimiz tarafından yapılan dayanıklılık denemeleri...
Bu RESMİ görmek için izniniz yok. Giriş yap veya üye ol
Bu RESMİ görmek için izniniz yok. Giriş yap veya üye ol
Bu RESMİ görmek için izniniz yok. Giriş yap veya üye ol
Bu RESMİ görmek için izniniz yok. Giriş yap veya üye ol
Bu RESMİ görmek için izniniz yok. Giriş yap veya üye ol
Bu RESMİ görmek için izniniz yok. Giriş yap veya üye ol
Bu RESMİ görmek için izniniz yok. Giriş yap veya üye ol
Bu RESMİ görmek için izniniz yok. Giriş yap veya üye ol
Bu RESMİ görmek için izniniz yok. Giriş yap veya üye ol
Bu da yapılan incelemeler sonucu çıkan raporu duyan pilotumuzun yüz ifadesi!...
Bu RESMİ görmek için izniniz yok. Giriş yap veya üye ol