Uçağı çöpe atmak üzereyim!

  • Forumdan daha fazla yararlanmak için buradan ÜYE olunuz

    Eğer eski üyemizseniz, MEVCUT Kullanıcı ADI ve ŞİFRENİZİ aynen kullanabilirsiniz. Eğer girişte sorun yaşıyorsanız, lütfen şu konuya TIKLAYINIZ.

Deniz Tanrıverdi

Tecrübeli Uye
Katılım
1 Eki 2014
Mesajlar
1,060
Tepkime puanı
1,709
Yaş
49
İlgi Alanı
Uçak
Tipinden nefret etsem de uçuşundan büyük keyif aldığım Nitro yakıtlı Piper uçağımın son uçuşunda; havadayken motor düzensiz çalışmaya başladı. İnişi müteakip kontroller sırasında farkettim ki motoru bağladığım aparat ateş duvarından gevşemiş. İki civata arka taraftaki tırnaklı somunlarından yalama olmuş (zannettim). Tırnaklı somunlara ulaşmak için depoyu, depoyu sabitleyen dahta çubukları, alıcı tabelasını vs sökmek zorunda kaldım. Zaten kaplamayı da sevmiyordum, sökmüşken tamamen soyayım da girişmişken kaplamayı da yenilerim, sökerken çatlak olduğunu farkettim, tırnaklı somunların dahtayı oyduğunu gördüğüm ateş duvarını da yenilerim diye düşündüm.
Ama fotolardaki renk farkından da görülebileceği gibi uçağın ön kısmı bol miktarda hintyağını içmiş! Kaplamayı kolayca söktükten sonra ateşduvarını hiç ama hiç zorlanmadan yerinden çıkardım. Yapıştırıcı namına bir şey kalmamış. Birazcık zorlayınca ön kısımdaki hemen hemen her türlü birleşim yeri ayrıldı. Yeni ateşduvarını kestim kesmesine ama yapıştırıcının işe yarayacağına sanmıyorum, zira dahtayı defalarca aseton ve alkol ile sildiğim halde hala vıcık vıcık yağlı. Sünger gibi içmiş resmen.
Dahtayı yağdan arındırmanın bir yolunu bulamazsam uçağı çöpe atacağım.
Var mı bu konuda bilgisi / tecrübesi olan?

Renk farkına dikkat :

Bu RESMİ görmek için izniniz yok. Giriş yap veya üye ol


Bu RESMİ görmek için izniniz yok. Giriş yap veya üye ol


Bu RESMİ görmek için izniniz yok. Giriş yap veya üye ol
 
Son düzenleme:
  • Şaşırdım
Tepkiler: Mehmet Kucuksari
Katılım
30 Kas 2014
Mesajlar
3,392
Tepkime puanı
13,528
Yaş
43
Konum
Muscat / Umman
İlgi Alanı
Uçak
Abi malesef o kadar içine işlemiş yağı makul bir yöntemle atman mümkün değil :( uçağı çok seviyorsan, değer sersen kuru kalan yere kadar kes, kestiğin parçaları şablon olarak kullanıp yeni parçalarla yeniden yap derim.
Yok değmez dersen buyrun viking törenine...
 

Deniz Tanrıverdi

Tecrübeli Uye
Katılım
1 Eki 2014
Mesajlar
1,060
Tepkime puanı
1,709
Yaş
49
İlgi Alanı
Uçak
Abi malesef o kadar içine işlemiş yağı makul bir yöntemle atman mümkün değil :( uçağı çok seviyorsan, değer sersen kuru kalan yere kadar kes, kestiğin parçaları şablon olarak kullanıp yeni parçalarla yeniden yap derim.
Yok değmez dersen buyrun viking törenine...
Viking töreni mi? Bu şekilde düşünmemiştim bu uçağın sonunu....
Planı olsa yeni bir gövde yapmaya cesaret ederdim belki ama bununla uğraşmam artık. Her dokunduğumda vıcık vıcık yağ oluyor ellerim. Keşke bir dahta arındırma işlemi gibi bir şey olsa: mesela bir banyo yöntemiyle yağ dahtadan uçup gitse....
 
Katılım
30 Kas 2014
Mesajlar
3,392
Tepkime puanı
13,528
Yaş
43
Konum
Muscat / Umman
İlgi Alanı
Uçak
Viking töreni mi? Bu şekilde düşünmemiştim bu uçağın sonunu....
Planı olsa yeni bir gövde yapmaya cesaret ederdim belki ama bununla uğraşmam artık. Her dokunduğumda vıcık vıcık yağ oluyor ellerim. Keşke bir dahta arındırma işlemi gibi bir şey olsa: mesela bir banyo yöntemiyle yağ dahtadan uçup gitse....
Benim bildiğim bir yöntem yok abi, bilen varsa ben de öğrenirim... zamanında benim de başıma geldi bir modelde, haince sızmış yağ, firewallun yapışma yüzeylerinin tamamı kendini bıraktı bir inişte. Ne yaptıysam temizleyip sağlam bir şekilde geri yapıştıramadım. En son burnu komple kesip yenisini yapmıştım. Belki son bir çare olarak yeşil (orta) zap CAponu deneyebilirsin, o meret yağlı yüzeylerde de tutunuyor bir yere kadar...


Bu RESMİ görmek için izniniz yok. Giriş yap veya üye ol
 
Katılım
31 May 2018
Mesajlar
172
Tepkime puanı
354
Yaş
42
Konum
Sivas
İlgi Alanı
Uçak
Aman üstad! Viking töreni falan diyorlar... Çöp möp ! asla:eek: Gaza gelmeyin sinirle lütfen:)
O uçağın görünen bir sorunu yok ateş duvarından başka. Sizi biraz atölye çalışması bekliyor o kadar. Yazık olur bence...:saygilar:
 
  • Beğen
Tepkiler: Deniz Tanrıverdi

Ömer Erkan

RcFanatik
Katılım
4 Eki 2012
Mesajlar
3,055
Tepkime puanı
4,520
Yaş
62
Konum
Başiskele - Kocaeli
İlgi Alanı
Multikopter
Deniz bey, bu saatten sonra faydası olmaz ama, modelin bu kısımlarını daha önceden yapılan, yağdan koruyacak bir boya/vernik bir şey yok muydu?
 
Katılım
9 Ocak 2020
Mesajlar
151
Tepkime puanı
151
Yaş
34
Konum
Tarsus
İlgi Alanı
Uçak
Modeli atmadan önce, nacizane önerim; Uçağın yağ emmiş olan kısmını "perlit" denilen malzemenin içerisine koymanız, yada o kısmı perlit ile kaplamanız.
İşe yarayacağını düşünüyorum. (betondaki yağı bile emiyor) talaş gibi bir malzeme.
 
  • Beğen
Tepkiler: Deniz Tanrıverdi
Katılım
30 Kas 2014
Mesajlar
3,392
Tepkime puanı
13,528
Yaş
43
Konum
Muscat / Umman
İlgi Alanı
Uçak
Olaya sadece yağdan arınma olarak bakarsak, balata spreyi yağın gözünün yaşına bakmaz. Fiyatı da makuldür. Ulaşabildiği yerde yağ falan bırakmaz, ama tahtanın her zerresi yağ doluyken, sprey ne kadarına ulaşabilir emin değilim.
Abi balata spreyi dediğin gibi yağı parçalar ama çalışma prensibi bir nevi sabun/deterjan gibidir, yani işini yaptıktan sonra (yağların parçalanması) bir nevi durulamaya gerek vardır ki yağlar ortamdan uzaklaşsın. Spreyi arabanın frenlerınde kullandığında otomatik olarak bu durulama/akıp gitme işinide kendisi hallediyor, ama dediğin gibi iliklerine kadar yağ emmiş bir dahta yapısı söz konusu olduğunda ilk olarak spreyin etken maddelerinin de o iliklerin içine kadar işlemesi gerekir ki bu maddelerin çoğu hayli uçucu olduğu için (işin büyük çoğunluğunu asetonun yaptığını unutmamak gerek) daha o iliklere ulaşma yolunun yarısını görmeden uçar giderler gibime geliyor. Hadi diyelim ulaştılar ve yağı çözdüler/parçaladılar, bu sefer de geriye doğru yolculuk yapıp yağı o iliklerden dışarı atmak gerekecek, o kısmı nasıl olacak? Hadi diyelim kesin kararlıyız o yağı sökmekte, bastıkbalata spreyini, sel oldu akıyor, yağlar da beraberinde, ama bu metal değil ki dahta, onun da bir canı var, bu kadar kimyasalı yiyince o dahtadan hayır gelecek mi? Akılda deli deli sorular :evil::laugh:


Aman üstad! Viking töreni falan diyorlar... Çöp möp ! asla:eek: Gaza gelmeyin sinirle lütfen:)
O uçağın görünen bir sorunu yok ateş duvarından başka. Sizi biraz atölye çalışması bekliyor o kadar. Yazık olur bence...:saygilar:
Benim terciğim modeli toplamak olurdu zaten, olay firewalldan ibaret değil orası kesin ama benimgözümde yine de çok büyütülecek bir işçilik deyok, yani yapılabilir bence. Hele hele modeli yeniden kaplamak gibi bir işi bile çoktan göze almışsa kişi bu tamirat tadilat koalyca yapılır :thumbup:


Deniz bey, bu saatten sonra faydası olmaz ama, modelin bu kısımlarını daha önceden yapılan, yağdan koruyacak bir boya/vernik bir şey yok muydu?
Yukarıda bahsettiğim tecrübe sonrasında, ARF model bile toplasam (evet şaşırmayın bazen oluyor) motor ve yakıt deposu kısımlarını epoksi ile kaplamayı alışkanlık haline getirdim...
 

Türker Akgün

Moderator
Katılım
4 Eki 2012
Mesajlar
12,182
Tepkime puanı
11,712
Konum
Kocaeli
İlgi Alanı
Heli
:eek: Deniz abi şuan fotoğraflardan eşgalini tespit edemiyorum. Sana zahmet bunu yapan motor ve yakıtı buraya yazabilir misin ?

Bir kenara uzak durulacak 1001 şey kitabıma mutlaka eklemeliyim. :laugh:

Bir yerlerde duymuştum, yakıt karışımını yaparken bazı uçakçılar hint yağının içerisine nedendir bilinmez alkolde koyuyorlar abi. :evil: Yanıyormuş falan diyorlar ama bence tamamen hurafe :lollol: :lol: :lol:

Bence uçak pek çöpe atılırmış gibi değil. Bir kenara bırakıp heliye geçmek yeterli bir çözüm olur. ;D

Not : Hint yağı dost görünür ama her zaman dost değildir. :p
 
Son düzenleme:

Deniz Tanrıverdi

Tecrübeli Uye
Katılım
1 Eki 2014
Mesajlar
1,060
Tepkime puanı
1,709
Yaş
49
İlgi Alanı
Uçak
Taam ya, taam! Beni ikna ettiniz, çöpe atmayacağım! Sümer abi de bana akşam güzel bir fikir verdi: tuttuğu kadar yapıştırıcıyı uygulayarak normal bir şekilde tamir edip, köşelerde biri iki tane vida destekli ilave destekler yapıp, üzerine komple 1 mm balsa kaplama gibi bir fikir. Yukarıda önerdiğiniz hemen hemen herşeyi etraflıca bir düşünüp deneyeceğim. Sonucu elbette ki bildiririm.
 
Katılım
9 Ocak 2020
Mesajlar
151
Tepkime puanı
151
Yaş
34
Konum
Tarsus
İlgi Alanı
Uçak
Abi balata spreyi dediğin gibi yağı parçalar ama çalışma prensibi bir nevi sabun/deterjan gibidir, yani işini yaptıktan sonra (yağların parçalanması) bir nevi durulamaya gerek vardır ki yağlar ortamdan uzaklaşsın. Spreyi arabanın frenlerınde kullandığında otomatik olarak bu durulama/akıp gitme işinide kendisi hallediyor, ama dediğin gibi iliklerine kadar yağ emmiş bir dahta yapısı söz konusu olduğunda ilk olarak spreyin etken maddelerinin de o iliklerin içine kadar işlemesi gerekir ki bu maddelerin çoğu hayli uçucu olduğu için (işin büyük çoğunluğunu asetonun yaptığını unutmamak gerek) daha o iliklere ulaşma yolunun yarısını görmeden uçar giderler gibime geliyor. Hadi diyelim ulaştılar ve yağı çözdüler/parçaladılar, bu sefer de geriye doğru yolculuk yapıp yağı o iliklerden dışarı atmak gerekecek, o kısmı nasıl olacak? Hadi diyelim kesin kararlıyız o yağı sökmekte, bastıkbalata spreyini, sel oldu akıyor, yağlar da beraberinde, ama bu metal değil ki dahta, onun da bir canı var, bu kadar kimyasalı yiyince o dahtadan hayır gelecek mi? Akılda deli deli sorular :evil::laugh:

Tekrar söylüyorum :)
Balata spreti uygulamasından sonra bile olabilir :D

PERLİT kullanın :)
 
Katılım
9 Ocak 2020
Mesajlar
151
Tepkime puanı
151
Yaş
34
Konum
Tarsus
İlgi Alanı
Uçak
Perlit adlı malzemeyi ilk defa duydum. Nedir bu? Nerelerde bulunur?
Çalıştığım fabrikanın, üretim tarafında kullanılan talaşa benzeyen beyaz bir malzeme. Yere dökülen yağların üzerine döküyorlar ve yüksek oranda emiş gücüne sahip.

hırdavatçılarda (sanayi içerisinde olanlar) bulunur. Özğül ağırlığı çok düşük olduğu için 1 kg mı yaklaşık standart a101 , bim vb. poşeti kadar olur.

Bu RESMİ görmek için izniniz yok. Giriş yap veya üye ol
 

Benzer konular