Video Üçüncü uçuşum

yunus oğuz

Yeni Uye
Katılım
5 Ocak 2021
Mesajlar
47
Tepkime puanı
83
Yaş
39
Konum
gaziantep
İlgi Alanı
Uçak
Merhaba rckolik ailesi.
Üçüncü uçuşum. Bu sefer hiç pervane kırmadan uçtum.:saygilar:
Uçuş yaklaşık 8 dakika sürdü.
Ama malesef rüzgarsız bir ana denk gelemedim. Bulunduğum alan itibariyle uçağın uçtuğu alan çukur bir mevki olması sebebiyle rüzgar sürekli yön değiştiriyordu.
Kontrolün zorlaştığı yerlerde ben rüzgara bahane buluyordum lakin iniş sonrası uçağın yanına gidince kanatların yırtıldığını fark ettim. Eğer kanat içlerindeki destek çubukları olmasaydı muhtemelen kanat havada ikiye katlanır düşerdi.

Bu uçuşun bana kazandırdıkları
1. Simülasyona göre gerçek uçuş çok farklı, özelikle rüzgarlı havada.
2. İzlediğim uçuş videolarında neden uçağı yakında ucurmazlar diye hayiflanirdim, ama fark ettim ki uzakta, yüksekte uçurmak daha kolay oluyor.
3. Simülasyon gerçek uçuştan çok farklı ama kesinlikle gerekli. Çünkü yön duygusunun tam oturmasi için şart.
4. Uçağin en az ne kadar gazla uçacagini artık çok iyi biliyorum. Ortalama %75 gazla çok rahat süzülüyor.
5. Havadayken trim ayarlari ile ilk kez uğraştım az çok el alışkanlığı oluştu. Arada bir görülen dalışlar trim yaparken oluyor.



Bu RESMİ görmek için izniniz yok. Giriş yap veya üye ol


Bu VIDEOYU görmek için izniniz yok. Giriş yap veya üye ol
 
Tebrik ederim. Uçuş gayet başarılı. Kanat inişde kırılmıştır çok yüksek ihtimalle. İnişler zamanla daha az zararlı olmaya başlar diye düşünüyorum :)

Video editide güzel olmuş ve renk katmış uçuşa :)

Uçak da gayet güzel uçuyormuş bu arada. Yeni bir uçak için kolları sıvayabilirsin bence :) Tabi tamir edip biraz daha bu uçakla idare etmeye çalışabilirsin.
 
B
Tebrik ederim. Uçuş gayet başarılı. Kanat inişde kırılmıştır çok yüksek ihtimalle. İnişler zamanla daha az zararlı olmaya başlar diye düşünüyorum :)

Video editide güzel olmuş ve renk katmış uçuşa :)

Uçak da gayet güzel uçuyormuş bu arada. Yeni bir uçak için kolları sıvayabilirsin bence :) Tabi tamir edip biraz daha bu uçakla idare etmeye çalışabilirsin.
Güzel yorumunuz için teşekkür ederim.
Bu uçağı iki kere onardim. Sıcak silikon sağolsun yine onarilir ama yeni fotobloklar aldım sayın M. Sarıkayanin paylaştığı f22 tarzı olanlardan yapmayı düşünüyorum.
 
  • Beğen
Tepkiler: Ali Haydar GÖK
3.gerçek uçuş için gayet başarılı bir uçuş olmuş @yunus oğuz :heartxf:

Video düzenlemesi gayet başarılı, zevkle izledim :heartxf:

Uçuşun daha stabil olması içim çeşitli değerlerde Switch ile değişim EXPO değerleri tanımlamanızı öneririm ;)
 
  • Beğen
Tepkiler: yunus oğuz
3.gerçek uçuş için gayet başarılı bir uçuş olmuş @yunus oğuz :heartxf:

Video düzenlemesi gayet başarılı, zevkle izledim :heartxf:

Uçuşun daha stabil olması içim çeşitli değerlerde Switch ile değişim EXPO değerleri tanımlamanızı öneririm ;)
Çok teşekkür ederim Mehmet bey. Yanımda malesef bana yol gösterecek kimse yok. Fakat ne öğreniyorsam rckolik sayesinde
bir nevi günümüzün olmazsa olmazı uzaktan eğitim sayesinde oluyor. :lollol:

Benim gibi yeni arkadaşlara videoyu izleyip te tavsiyede bulunulmasi kendi adıma çok sevindirici.

Tavsiyeniz üzerine EXPO olayını araştıriyorum.
Burdaki konunuzdaki görseller çok açıklayıcı olmuş.


Sadece gaz değil elevator için EXPO çok iyi gözüküyor. Çünkü benim gibi heycan yapıpta sticklere çok asılanlar için uçagin sert hareketler yapmasını engelliyor (muş).

Hemen kumandayi kurcalayip denemeye başladım. :saygilar:
 
Yunus bey Antep'te modelciler var, biraz araştırmayla irtibata geçebilirseniz. Ben 1997 de orada başlamıştım bu işe, o zaman bile vardı. Mesela fuarın arka tarafında ses yayın sistemleri, org tamiri gibi işler yapan Murat bey vardı. Adana'ya yolunuz düşüyorsa orası daha bir derya deniz bu konularda. Forum gerçekten hem bilgi hem motivasyon anlamında on numara beş yıldız, fakat uçuşa birileriyle (hele ki tecrübeliyse) gitmenin keyfi ve faydası yadsınamaz.
Sizin modeldeki hasar ise hasardan sayılmaz, nazar boncuğu o.
 
Uçak uçurmadığım için pilotajınıza yorum yapmamalıyım. Kanattaki hasar ilgimi çekti. Videoda gördüğüm kadarıyla 4.15'de epey zorlanmış. Üstte te yazıldığı gibi iniş sırasında olmuş gibi.
 
  • Beğen
Tepkiler: yunus oğuz
Hocam yine önceki uçuşunuz gibi baya fazla direnmişsiniz fakat bu rüzgarda uçmak hiç mantıklı değil hele yeni başlayan biri ve vu kadar hafif bir uçak için. Onun yerine daha sakin havaları beklemek daha iyi olacaktır.
Sizin oralarda nasıl bilmem ama genelde sabah saatlerinde rüzgar az oluyor bende ilk uçuşa başladığımda rüzgarlı bir zamana gelmişti. Sabah 6 da uçuşa gidiyorduk biraz kalkmak zor oluyor ama o uçuş heyecanı her şeye değiyor. Bu arada uçaktaki hasar çok büyük gözükmüyor yeni uçağa geçmek yerine tamir etmek daha mantıklı bence eğer boş zamanınız olursa başına oturmuşken 1 tane fazladan kanat yapmak iyi olacaktır.
 
  • Beğen
Tepkiler: yunus oğuz