Yari Acemiden Ucak on arastirmasi

Yari Acemiden Ucak on arastirmasi

Doğuş' Alıntı:
Benim şimdiye kadar incelediğim en büyük uçak 170cc boyutunda idi powerbox ile besleniyordu spektrumun ayrıca alıcıyada gerek kalmıyormuş bu sayede. Rudder için 3 servo birbirleri ile bağlı pull-pull şeklinde çalışıyor, aileronlarda 3 veya 4 servo, elavatörlerde ise 2 veya 3 er servo bulunmaktaydı. Şimdi o powerbox ile ileride başka bir uçakta da kullanılabilir. Şayet ben böyle bir uçak toplayacak olsam powerbox tercih ederdim. Yani 50cc den itibaren bana göre powerbox büyük kolaylık. O boyutlarda bir uçak düşse bile elektronik aksamın zarar görmesi çok zor. O kadar heybetli bir uçak ki gökyüzünden geçerken sesten ayakları titriyor insanın. [emoji3]


Sent from my iPhone using Tapatalk

Dogus aliyorum gazi :)

Boyle giderse alamayacagim gibi , ay sonuna kadarki kampanyadan yararlanarak motor ve ucagi alacagim. Digerlerinden emin degilim.

Tavsiyeleriniz icin tesekkur ederim. Artik foruma en azindan bir yapim goruntusu borclandim diye dusunuyorum.

Bu arada siparis verdiklerimi mesajda guncelledim.
 
Yari Acemiden Ucak on arastirmasi

Asagidaki listenin siparisini verdim , hadi bakalim hayirlisi ,


  • Model
  • Motor
  • Pervane
  • Servo Alternatif
    4x
    1x
  • KillSwitch
  • Servo Kolu 1 X Rudder 2 3/4" 69.8mm
  • Powerbox
    Rcpano'dan
  • Servo Uzatma
  • 2 - 6” Extensions For Aileron Servos
  • 2 - 6” Extensions For Receiver To Wing
  • 1 - 12” Extension For Throttle
  • 2 - 36” Extensions For Elevators ( Iki kablo'yu ekleme ile yapacagim )


  • Spinner 3 1/2" 89mm (Alternatif oneri var ise alabilirim ) ( Alindi )
  • T Yakit baglantisi ( genel semayi oturtamasamda yakit doldurma icin gerekli ) ( Alindi )
  • Vent cikisi icin sanirim ? ( Alindi )
  • Yakit doldurma icin baglanti aparati ( Alindi )

  • Aksesuar
DLE Mini Devir Sayaci
Yakit Kapatma Kelepcesi
55RA icin pervane delme aparati
NGK CM6 icin buji
Batarya Sabitleyici

  • Servo baglanti klipsi ( Elimde Mevcut )
  • Pil , alici , ateslemeyi sabitleme icin sunger ( elimde mevcut )

Hala bulamadiklarim yada almadiklarim.
  • Lipo ( Life yada Lion ) arastirmam bitince kesinlesecek :(
    ( 2adet )
  • Smoke icin depo
  • Smoke icin yag
  • Yakit ( karisim icin mineral yada sentetik yag varmis sanirim. )
  • Servo kollari ( tercihen alu )
    2 x Aileron 1 1/4" 31.75mm
    2 x Elevator 1 1/4" 31.75mm
  • Uygun Silikon Hortum
  • Smoke Pump ( Baska oneri var ise alabilirim )

[/list]
 
Yari Acemiden Ucak on arastirmasi

Tesekkur ederim , umarim altindan kalkabilirim :)


Sent from my iPhone using Tapatalk
 
Yari Acemiden Ucak on arastirmasi

Hikmet G' Alıntı:
Tavsiyeleriniz icin tesekkur ederim. Artik foruma en azindan bir yapim goruntusu borclandim diye dusunuyorum.
Hayırlı uğurlu olsun Hikmet :thumbup: Senden de şöyle güzel bir konu bekliyoruz artık :RCKolik:
 
Hayırlı olsun.
Bir iki eleştirim olacak.
Öncelikle uçak ve motor seçimi doğru. Orada sorun yok. Ama...
1- Benzinli uçaklarda TÜM servoların metal dişli olmasını öneririm. Gaz servosu dahil.
2- Üç palli spinneri iki palli pervaneye nasıl monte edeceğini ciddi olarak merak ediyorum.
3- Buji olarak tek seçeneğin NGK CM6'dır. DLE değil hiçbir şekilde.
 
Yari Acemiden Ucak on arastirmasi

Sümer Yamaner' Alıntı:
Hayırlı olsun.
Bir iki eleştirim olacak.
Öncelikle uçak ve motor seçimi doğru. Orada sorun yok. Ama...
1- Benzinli uçaklarda TÜM servoların metal dişli olmasını öneririm. Gaz servosu dahil.
2- Üç palli spinneri iki palli pervaneye nasıl monte edeceğini ciddi olarak merak ediyorum.
3- Buji olarak tek seçeneğin NGK CM6'dır. DLE değil hiçbir şekilde.

Yanit icin tesekkur ederim.

Servoyu metal disli olan ile degistirdim.


Pale dikkat etmemisim , iptal ettim.

Bujiyi degistirdim.


Limitimi doldurdum ama yinede arayislarim devam ediyor.

Lipo ( Life yada Lion ) arastirmam bitince kesinlesecek :(
( 2adet )
Smoke icin depo
Smoke icin yag
Yakit ( karisim icin mineral yada sentetik yag varmis sanirim. )
Servo kollari ( tercihen alu )
2 x Aileron 1 1/4" 31.75mm
2 x Elevator 1 1/4" 31.75mm
Uygun Silikon Hortum
Smoke Pump ( Baska oneri var ise alabilirim , zaten stok durumu supheli )
 
Yari Acemiden Ucak on arastirmasi

Powerbox kullananlara bir sorum var.

Iki pili bagliyoruz. Iki tanede digital switch'imiz oluyor. Bunlari actigimizda iki pil sistemi beslemeye basliyor.

Peki atesleme sistemi bu durumda nasil baglaniyor ? Atesleme icin ayri bir pil daha ve ayri bir switch mi konuluyor ? Yoksa buradaki servo ciktilarindan biri (7.0V) atesleme sistemi icin yeterli midir ?

Diger bir sorumda bazi setuplarda switch'lerin ucak icinde oldugunu gordum boyle bir kullanimin ne gibi bir amaci olur ?

Bu RESMİ görmek için izniniz yok. Giriş yap veya üye ol
 
Yari Acemiden Ucak on arastirmasi

Ateşleme için ayrı besleme konusu oldukça uzun tartışılabilecek bir konu. Genelde söylenen, ateşleme sistemi ile alıcı ve servo sisteminin "galvanik" ayrımının yapılmasının gerekliliğidir. Yani arada hiçbir ortak elektrik bağlantısı olmamalıdır. Zaten kill switchlerin optoizolasyonlu oluşu da bu nedenledir. Ancak...
Ortalıkta çok sayıda modelci ateşlemeyi alıcı beslemesinden besliyor. Hiç de bir şey olmuyor. Biz bunu sahada bir osiloskopla test ettik. Ateşleme besleme hattında herhangi bir anormal darbe göremedik. Tabii ki profesyonel bir ölçüm değildi ama ben o ölçümden sonra benzinli uçaklarımda ateşleme için ayrı bir pil kullanmayı bıraktım. Ya da büyük Sea Fury'de olduğu gibi iki güç kaynağını birer diyotla birleştirip ateşlemeyi besledim (ateşleme pili biterse alıcıdan beslensin diye). Yani galvanik olarak iki tarafı "birleştirdim". Bugüne kadar en ufak bir kumanda sorunum olmadı.
Demem o ki ateşleme tek kaynaktan beslenebilir. Ama 7 V bazı ateşlemelere fazla gelebilir.

Her şeyi uçağın içine koymak genel görüntünün hoş olmasını sağlıyor. Özellikle scale modelciler bu yaklaşımı tercih ediyorlar.