Yep 40-45-60 esc 3S lipo ayar sorunu

Hakan Ülgenalp

RcFanatik
Katılım
31 Eki 2012
Mesajlar
6,007
Tepkime puanı
8,635
Yaş
49
Konum
Burdur
İlgi Alanı
Heli
Evet arkadaşlar , başlıktan da anlaşıldığı üzere , elimdeki Yep esc'yi programlamaya çalışırken bir sorun oluştu.. :D
Program kartında 4S'den başlıyor ve elimdeki esc daha önce programlandığı için , yanlış hatırlamıyorsam 4S ya da 6S seçili kalmış , ben default yapmak istiyorum ama o ışık defalarca deneme rağmen bir türlü sönmedi....Bilen arkadaşlardan yardım rica ediyorum , bu aleti 3S ayarlayamazsak şimdi bir esc için komple sistemi 4s'e mi çevireyim... :lol: :lol:
 
Yep 40-45-60 esc 3S lipo ayar sorunu

Çözdüm arkadaşlar... :D Nasıl yaptın demeyin , valla nasıl ettim ben de bilmiyorum.. :laugh:
Daha önce programlanmış esc de 4s ve üzeri ayarlanmışsa , ve program kartında ışık yanıyorsa , en baştan programa başlıyoruz , ben timingi İlker hocamın tavsiyesi üzerine 18 derece yaptım.Timing değişince lipo cell kısmına geldiğimde ışıklar sönüktü , yani 3S olarak lipoyu göreceğini tahmin ediyorum , bu yanlızca bir tahmin , havada esc keserse anlayacağız olup olmadığını... :lollol: Timingi neden 12 değil de 18 yaptım , İlker hocamın şu konusundan dolayı...



[ Ek not: Bu işlemi yaptıktan sonra timin ve pwm değerleri fabrika ayarlarınıa döndüğü için yeniden kontrol edilmelidir. YEP ESC lerde timing 18 derece olmalıdır. Bu değer diğer esclerdeki 5 dereceye denk geliyor. Active freewheling açık olduğundan emin olun. ]

Elimde uygun pinyon olmadığı için governeri off yapmak zorunda kaldım , uygun pinyonu alınca governeri de aktif hale getiririm artık....
 
Yep 40-45-60 esc 3S lipo ayar sorunu

Bence olmuştur Hakan'ım. Ama ilker hocamın yazisindaki ilgili kısmını da iyi yakalamissin kardeşim :)


Sent from my iPhone using Tapatalk
 
Yep 40-45-60 esc 3S lipo ayar sorunu

Hakan abi gözün aydın. :) Bu arada tarot ne alemde abi ?
 
Yep 40-45-60 esc 3S lipo ayar sorunu

Arda Erkan' Alıntı:
Hakan abi gözün aydın. :) Bu arada tarot ne alemde abi ?

Sağol Arda , Tarot iyi valla , ellerinden öper yatıyor henüz.. :D , şu titanı bir yoluna sokayım , bu haftasonu cumartesi gecemi 250 için ayırdım.Sahura kadar yatmasan iyi edersin Arda... :lollol:..Çünkü rahatsız edeceğim.... :halay:
 
Mehmet Kucuksari' Alıntı:
Bence olmuştur Hakan'ım. Ama ilker hocamın yazisindaki ilgili kısmını da iyi yakalamissin kardeşim :)


Sent from my iPhone using Tapatalk

Aslında , konularımızda bütün problemlerimiz var Mehmedim , baktım herkes sahur için erken yatmış , bari azcık okuyayım dedim... :D :saygilar:
 
Yep 40-45-60 esc 3S lipo ayar sorunu

Eee , şimdi bir soru daha çıktı , active freewhelingi ben açık bıraktım ama governeri kullanmayacağım , onu ne yapacağız , kapatayım mı..
Ya da ben governeri kullanmam için şimdi ne yapmam lazım onu sorayım bari....

Üreticinin tavsiye ettiği kafaturu 2800 rpm...
Pinyonum 13t , ana dişlim 150t , 3S lipo kullanıyorum , motor polem 8
Pvm değerim 15.5 khz gibi birşey çıktı...
Şimdi ben 12 t pinyon mu almam gerekir...Ya da yaaa bırak Hakan sen ilk önce adam gibi bir alan turu at , bunlar ileri seviye usta pilot hesapları , ustalaşırsan düşünürüz mü dersiniz... :lol:

Neyse , bu gecelik bu kadar yeter, gerisine sonra bakarız... :saygilar:
 
Yep 40-45-60 esc 3S lipo ayar sorunu

Hakan Ülgenalp' Alıntı:
....Ya da yaaa bırak Hakan sen ilk önce adam gibi bir alan turu at , bunlar ileri seviye usta pilot hesapları , ustalaşırsan düşünürüz mü dersiniz... :lol:
Hakan'ım governor olayının usta pilotluk ile alakası yok, her pilota lazım, hele ki ESC destekliyor ise :)

Fakat sende sorun şu ki Gens harici piller çok daha çabuk yorulacaktır. Istersen şu governor işini pilleri değiştirdikten sonra gündeme alalım ne dersin ;)
 
Yep 40-45-60 esc 3S lipo ayar sorunu

Mehmet Kucuksari' Alıntı:
Hakan'ım governor olayının usta pilotluk ile alakası yok, her pilota lazım, hele ki ESC destekliyor ise :)

Fakat sende sorun şu ki Gens harici piller çok daha çabuk yorulacaktır. Istersen şu governor işini pilleri değiştirdikten sonra gündeme alalım ne dersin ;)

Sağlam bir pilim var ama dediğin gibi öyle yapalım Mehmedim , pilleri temin edince konuyu ben bir daha hortlatırım o zaman.... :RCKolik:
 
Yep 40-45-60 esc 3S lipo ayar sorunu

Hakan Ülgenalp' Alıntı:
Eee , şimdi bir soru daha çıktı , active freewhelingi ben açık bıraktım ama governeri kullanmayacağım , onu ne yapacağız , kapatayım mı..
Ya da ben governeri kullanmam için şimdi ne yapmam lazım onu sorayım bari....

Üreticinin tavsiye ettiği kafaturu 2800 rpm...
Pinyonum 13t , ana dişlim 150t , 3S lipo kullanıyorum , motor polem 8
Pvm değerim 15.5 khz gibi birşey çıktı...
Şimdi ben 12 t pinyon mu almam gerekir...Ya da yaaa bırak Hakan sen ilk önce adam gibi bir alan turu at , bunlar ileri seviye usta pilot hesapları , ustalaşırsan düşünürüz mü dersiniz... :lol:

Neyse , bu gecelik bu kadar yeter, gerisine sonra bakarız... :saygilar:

Hakan abi, PWM pinyonla pek alakalı değil, 16 işini görecektir. Active-freewheling'in ise gov kullansan da kullanmasan da açık olmasının zararı yok, yararı var. Pinyon meselesi için motor kv değerini de söylersen hesabı kolay, ama 2800 biraz az geldi bana, şöyle 3200 falan denesen ya bi, bence seversin :)
 
Yep 40-45-60 esc 3S lipo ayar sorunu

Emre Kaman' Alıntı:
Hakan abi, PWM pinyonla pek alakalı değil, 16 işini görecektir. Active-freewheling'in ise gov kullansan da kullanmasan da açık olmasının zararı yok, yararı var. Pinyon meselesi için motor kv değerini de söylersen hesabı kolay, ama 2800 biraz az geldi bana, şöyle 3200 falan denesen ya bi, bence seversin :)

Motor kv sını yazmayı unutmuşum :D ..3500 kv Emre...2800 bana da yavaş geliyor , kuyruğumun daha iyi tutması için yüksek kafa devrine ihtiyacım var ama , üretici motorun değerlerini verirken 3s - 13 t pinyon 150 t main gear ile 2800 vermiş değeri.Belki helinin fiziksel dayanımı açısından böyle öngörmüşlerdir, malum her yeri plastik :rolleyes:

Ben 18 yapmıştım timingi , şöyle gazı kökledim , motor gayet huzurlu ver rahat çalışıyormuş gibi geldi bana..:D
 
Yep 40-45-60 esc 3S lipo ayar sorunu

Abi yüksek timing ve pwm değerlerinde motor daha huzurlu çalışır, ama esc biraz yorulur. Tam bir uçuş yapıp indikten sonra escyi bir kontrol et, ılık-sıcaktan, sıcak-çok sıcağa doğru bir gidiş varsa azcık düşürürsün. Verdiğin değerlere göre 75-85 arası throttle değerleriyle 3000-3200 civarı kafa turu hesaplıyor MrMel hesaplayıcı. Benim daha önceleri yep esclerle bu hesabın tutmadığını tecrübe etmişliğim var, 150 devir falan eksik çıkarıyor hesaplayıcı, yine de bir kontrol etmekte fayda var takometre ile. 2800 için ise 12t pinyon daha makul görünüyor. 13t pinyonla da %60 civarı throttle ile 2800 kullanılabilir, active-freewheling bu noktada kendini belli eder :)
 
Yep 40-45-60 esc 3S lipo ayar sorunu

Emre Kaman' Alıntı:
Abi yüksek timing ve pwm değerlerinde motor daha huzurlu çalışır, ama esc biraz yorulur. Tam bir uçuş yapıp indikten sonra escyi bir kontrol et, ılık-sıcaktan, sıcak-çok sıcağa doğru bir gidiş varsa azcık düşürürsün. Verdiğin değerlere göre 75-85 arası throttle değerleriyle 3000-3200 civarı kafa turu hesaplıyor MrMel hesaplayıcı. Benim daha önceleri yep esclerle bu hesabın tutmadığını tecrübe etmişliğim var, 150 devir falan eksik çıkarıyor hesaplayıcı, yine de bir kontrol etmekte fayda var takometre ile. 2800 için ise 12t pinyon daha makul görünüyor. 13t pinyonla da %60 civarı throttle ile 2800 kullanılabilir, active-freewheling bu noktada kendini belli eder :)


Çok teşekkür ederim Emre , anladığıma göre benim sistem 3350 rpm civarı falan olacağını tahmin ediyorsun.Bu yüzden 12t pinyon mantıklı görünüyor , takometrem olmadığı için malesef kontrol imkanım olamayacak , pazar günü elle manuel olarak esc'yi hissetmeye çalışacağım artık , gerçi esc'nin bana mısın diyeceğini de pek düşünmüyorum , 60A olunca :D , dün gece 1-2 dakika tam gaz çalıştırdım evde tabii paller söküktü , pek mekanik yük olmayınca ısınmamış olabilir , buna rağmen motor ateş gibiydi fakat esc buz gibiydi...
Peki Emrem bu active-freewheling ne demek, nasıl işe yarıyor , bir de madem şu anda bile benim kafa turu limitin üzerinde çıkıyorsa , pinyon değiştirmeye gerek duymadan governeri aktif edebilir miyim... :rolleyes:
Sorular çok oldu ama , ben gibi takılanlar için güzel bir kaynak olacağını düşünüyorum.Kusurumuz varsa şimdiden affola.. :saygilar:
 
Yep 40-45-60 esc 3S lipo ayar sorunu

Ne demek abi :) motorun sicakligini dusurmek istersen timingi biraz azaltabilirsin, ama bosta calisinca ve pallerin ruzgari da olmayinca isinmasi normal. Bu pinyonla devam et bence, gov aktif et, thr %70 civari kullan, bakalim hosuna gidecek mi...
Active-freewheling ise kabaca soyle bisey. Escler pilden gelen akimi mosfetleri belli bir sira ile ve sure ile acip kapatarak kontrol eder. Mesela %80 thr seviyesinde bu mosfetlerin kapali olma suresi %50 thr'dan daha azdir. Bu kapali kalma surecinde enerji esc uzerinde kalir, motora gitmez. Buyuk kismi isi enerjisine donusur, yani esc isinir. Active-freewheeling ozelligi olan esclerde bu enerjinin buyuk kismi yine motorda harcanir. Bu kisim nasil calisiyor bilemiyorum, sadece ne ise yaradigini biliyorum.
Dolayisiyla bu ozellik olan esclerde enerji daha verimli harcandigi gibi, %30 gaz seviyelerinde bile guvenle kullanilabiliyorlar. Umarim dogru anlatmisimdir, yanlis varsa affola.
 
Emre Kaman' Alıntı:
Ne demek abi :) motorun sicakligini dusurmek istersen timingi biraz azaltabilirsin, ama bosta calisinca ve pallerin ruzgari da olmayinca isinmasi normal. Bu pinyonla devam et bence, gov aktif et, thr %70 civari kullan, bakalim hosuna gidecek mi...
Active-freewheling ise kabaca soyle bisey. Escler pilden gelen akimi mosfetleri belli bir sira ile ve sure ile acip kapatarak kontrol eder. Mesela %80 thr seviyesinde bu mosfetlerin kapali olma suresi %50 thr'dan daha azdir. Bu kapali kalma surecinde enerji esc uzerinde kalir, motora gitmez. Buyuk kismi isi enerjisine donusur, yani esc isinir. Active-freewheeling ozelligi olan esclerde bu enerjinin buyuk kismi yine motorda harcanir. Bu kisim nasil calisiyor bilemiyorum, sadece ne ise yaradigini biliyorum.
Dolayisiyla bu ozellik olan esclerde enerji daha verimli harcandigi gibi, %30 gaz seviyelerinde bile guvenle kullanilabiliyorlar. Umarim dogru anlatmisimdir, yanlis varsa affola.

Anlatım çok güzeldi , şıp diye anladım , eminim doğrudur da Emrem :thumbup: , çok teşekkür ederim :saygilar: , o zaman bu konu benim deneme yanılma metotlarıyla ideal kafa turu ve throttle değerlerini nasıl bulduğumun konusu olsun , zaman zaman eklemelerde bulunmam , ve verilen tavsiyelerin sonuçlarını anlatmam için iyi oldu... :RCKolik: