EDF(electric ducted fan) için motor seçimi

Kadir Öztürk

Yeni Uye
Katılım
18 Eyl 2018
Mesajlar
5
Tepkime puanı
3
Yaş
28
Konum
Ankara
İlgi Alanı
Uçak
Yarışmaya katılmak için yapmayı planladığım jet uçağı edf yardımı ile uçurmayı düşünüyorum.Fakat yaptığım araştırmalarda edf kanalında outrunner ve inrunner motorlarının ikisininde kullanıldığını farkettim.Min 4kg bir uçağı kaldırmam için motor seçmek istiyorum.Motor adeti min. 2 adet diye düşünüyorum ama motor seçiminde kararsız kalıyorum.Kimi motorların kv yüksek olduğunda thrust değeri düşük, kimilerinin ise düşük olmasına rağmen yüksek geliyor izlediğim ve üretici firmalarda nadiren gördüğüm bilgilerde.Deneyimli abiler ve kardeşlerden nasıl bir izlemem gerektiği yolunda bir yardım alabilirsem sevinirim.İyi günler.
 
Min. 4 kg. derken, üst sınır yokmu?
" kimi motorlarda kv değeri yüksek olduğundan çekiş değeri düşük" demişsiniz, ama kıyası neye göre yaptınız. Aynı voltajla çalışanlardan kv değeri yüksek olanda çekiş daha fazla olmalıdır.
Fanların thrust gücü; Dizaynı, fan kanat sayısı, kv değeri, çalıştığı voltaj ve çektiği amper vs gibi çok farklı nedenlere bağlıdır.
Sizin model tipini ve ebatlarını tam belirleyip olası uçuş ağırlığını da düşünerek, %40-50 civarında daha fazla çekiş verecek hazır fan kitlerden bakmanızda fayda var.
 
Cevabınız için teşekkür ederim.Aslında Min. 4kg derken yaptığımız hesaplara yönelik dört aşağı beş yukarı 4 kg gelicek gibi.
Thrust gücüne gelince youtubedan test videoları izlediğimde 4000kv aynı firmanın 3000kv değerine göre aynı deney düzeneğinde düşük thrust kuvvetinde kalıyor.Bu benim aklımda soru işareti yarattı?
Min. 4 kg. derken, üst sınır yokmu?
" kimi motorlarda kv değeri yüksek olduğundan çekiş değeri düşük" demişsiniz, ama kıyası neye göre yaptınız. Aynı voltajla çalışanlardan kv değeri yüksek olanda çekiş daha fazla olmalıdır.
Fanların thrust gücü; Dizaynı, fan kanat sayısı, kv değeri, çalıştığı voltaj ve çektiği amper vs gibi çok farklı nedenlere bağlıdır.
Sizin model tipini ve ebatlarını tam belirleyip olası uçuş ağırlığını da düşünerek, %40-50 civarında daha fazla çekiş verecek hazır fan kitlerden bakmanızda fayda var.
 
Kadir Bey,
Kv değeri tek başına motorun gücünün bir göstergesi değildir, bence güç birimi olan watt üzerinden gitmeniz daha mantıklı olacaktır. Ayrıca modelinizin 4 kg olması itkinizin de 4 kg olmasını gerektirmez, uçağınızın ve uçuş yapılacak alanın özelliklerine göre çok daha az bir itkiyle bile uçmak mümkün olabileceği gibi eğer VTOL tarzı bir uçak sözkonusuysa ağırlıktan çok daha fazla (en azından 1.5 katı) bir itkiye ihtiyacınız var demektir.

Mehmet bey’in belirttiği gibi, sistemden elde edeceğiniz itki pek çok şeye bağlıdır, fan çapı, pal sayısı, devir vb. Ve her bir fan belli bir devir aralığında en yüksek itkiyi verecek şekilde tasarlanmıştır ve bu aralıkta çalıştırılmalıdır. Örneğin daha fazla güç almak için fana daha güçlü ve hızlı bir motor takıp bu verimli aralığın üzerine çıkarsanız daha çok güç harcayıp daha az itki elde edersiniz. Bu nedenle tavsiyem motor/fan birlikte satan üreticilerin ürünlerine yönelmeniz olacaktır. Zira bunlar sistem olarak komple tasarlanır ve en verimli çalışacak şekilde bir araya getirilmişlerdir. Ya da fan üreticilerinin tavsiye ettiği güç ve kv değerine sahip motorlar seçmelisiniz.
 
Cevabınız için teşekkür ederim.Aslında Min. 4kg derken yaptığımız hesaplara yönelik dört aşağı beş yukarı 4 kg gelicek gibi.
Thrust gücüne gelince youtubedan test videoları izlediğimde 4000kv aynı firmanın 3000kv değerine göre aynı deney düzeneğinde düşük thrust kuvvetinde kalıyor.Bu benim aklımda soru işareti yarattı?
Peki o firmanın 4000 kv ve 3000 kv thrust farkı verdiğini yazıyorsunuz da, Voltaj değerleri ve fan pervane sayıları aynı mı? Daha önceki mesajımda yazdığım ve Özgür beyinde değindiği gibi Watt değerleri????
Bence siz önce modeli yapın. paylaşın ve boyutları ve ağırlığı bu diye belirleyin. Siz, biz hep birlikte gereken fan sistemi ile pilin ne gerektigi konusunda konuşalım.
 
Thrust der bunu da Kg ile ifade etmeye kalkarsaniz "edf icin" sonuc pek isabetli olmaz. Statik itki, pervaneli ucaklarda kg olarak mukayese edilince sorun cikmasa da konu edf olunca bu durum dezavantaj oluyor. Statik test sirasinda edf ayni miktarda itkiyi olusturmak icin cok daha az havayi cok daha yuksek hizlara ivmelendirildiginden verimsiz gozukecektir. Ama amac yuksek hiz ise delta V ( edfnin cikis hizi- serbest akan hava, yani ucus hizi) daha yuksek hizlarda muhafa edilebileceginden edf'nin avantaji ortaya cikacaktir. Fan bicak sayisi ise verim olarak pek bi katki saglamiyor, en yuksek eflux ve itkiyi eski tip 4 bicakli fanlar ile elde ettim. Ses derseniz tabiki cok bicakli balanslanmis bir fanin ustune yok.
 
Son düzenleme:
Sayın @Hetzer , muhtemelen daha öncede rica etmiş olmamız lazım. Eğer etmedikse bile şimdi edelim.

Rica etsek forum kuralları gereği müsait bir zamanda Profilinizdeki Kullanıcı Ad-Soyadınızı güncelleyebilir misin ?