20.03.2016 Kocaeli Başımıza Gelen Aksilikler- Yatır Olayı :)

Doğukan Ocak

RcFanatik
Katılım
3 Eki 2014
Mesajlar
3,270
Tepkime puanı
2,691
Yaş
30
Konum
Ordu
Web sitesi
www.facebook.com
İlgi Alanı
Heli
Dünkü büyük buluşmamızda "YATIR" olduğunu düşündüğümüz ;D alanda başımıza gelen aksilikleri , kırımları bu başlık altında paylaşılmasının güzel olabileceğini düşündüm. Sizinde başınıza gelen komik ve eğlenceli olayları buradan paylaşırsanız güzel olabilir ;D

En başında alanda ki yağmurdan kaynaklı çamur yüzünden sırtıma kadar çamur çıkması komik bir olaydı , en son çocukluğumda bu kadar çamura bulanmıştım baya güldük ;D

Öncelikle kendi problemimi paylaşayım , X7 ile alana ilk geldiğimde ısınma amaçlı 1 pil uçtum bir problem yoktu , 2. Pilde (Rasim abinin paylaştığı video) videonun sonuna doğru kuyruktan ses geldiğini farkettim fazla aldırmadım. 3. Pilde diğer pilot arkadaşlarımızı izleyip gaza gelince daha uçuşun başında overspeed çıkışında dişli sesinin gelmesiyle gelen gaz olduğu gibi gitti ve benim uçuşlar iptal oldu ;D ;D Kırım olmadı , dişli sesi iyice artınca hemen indirdim. (Videosu da yükleniyor)

Az önce de modeli söktüm komple dağıttım. Autoration dişlisi ve torque tube dişlisi sıyırmış, autoration dişlisi sıyırmakla kalmayıp çatlayıp kırılmış. Uçuşa devam etseydik sanırım sadece frame ile eve dönerdim ;D


Bu RESMİ görmek için izniniz yok. Giriş yap veya üye ol
Bu RESMİ görmek için izniniz yok. Giriş yap veya üye ol
 
Moderatör tarafında düzenlendi:
20.03.2016 Kocaeli Başımıza Gelen Aksilikler

Gun sonu degerlendirme YATIR Videomuz :laugh: ;D

Bu VIDEOYU görmek için izniniz yok. Giriş yap veya üye ol
 
20.03.2016 Kocaeli Başımıza Gelen Aksilikler

Bugün izinli olduğum için modelleri inceleme fırsatı bulabildim. Mantıklı açıklamalar bulmak istiyorum çünkü alan gerçekten mükemmel :laugh:

*** Şimdi öncelikle 600 nitro piston kırmış. Videoyu izleyen ve uçuşu canlı izleyen arkadaşlarım hiç duman olmadığını söyledi. Bende gördüm fakat 2 tur iğne ayarları ile fakir kalan motor kırılsın mantığında uçuşu sürdürdüm. :laugh: Zaten Goblin'den dolayı yeterince gergindim :laugh:

2 turdayken piston kıran bir motorun kompresyonu düşüktür. Çok anormal bir durum değil aslında çünkü motoru aldığımdan beri normal çalıştıramadım. Ekzozu kapatıp extra basınç sağlayıp öyle çalıştırıyordum. (Hatta motoru çalıştırırken bu şekilde çalıştırdığımı çoğunuz gördü) Buda kompresyonun düşük olduğunun bir gerçeği. :) )

Sonuç : Motor, piston, sekman değişecek :)

Bu RESMİ görmek için izniniz yok. Giriş yap veya üye ol


İlgili uçuş videosu ;

Bu VIDEOYU görmek için izniniz yok. Giriş yap veya üye ol

Goblin 700

Çok güzel uçuşlar yapmayı planladığım ve geçen hafta özenle ayarladığımız modelim 4 uçuştada kesti. ;D Tabi model benden inatçı, ben modelden inatçı olunca her koşulda uçmaya çalıştım.

*** İlk uçuşta saha, görüş herşey mükemmel. Oldukça güzel bir şekilde başladık fakat ilk piroda motor kesti. Piro yere çok yakın olduğu için ilk amacım modeli düzleyebilmek oldu, tabi model harekete girişte kestiğinden işi zorlaştırdı. Hareketten çıktığımda paller tamamen durmuştu. Artık gerisi zaten modelin kendi inişi. Aslında sert düşmedi fakat Goblin'in plastik iniş takımları görevini yerine getirerek kırıldı. (Frame hasar almadı.) Ayrıca servo koluda görevini yerine getirerek kırılmıştı. (Servo hasar almadı, ağır bir kırımdan kurtulduk)

*** Modele baktım; iniş takımları japonla yapışır ve üstünden bantla geçersek, servo kolu zaten standart olduğu için, onuda 600 nitro ile değişerek kullanırsak günü kurtarırız dedik ve yaklaşık 15 dakikada tüm işleri halletik. Uçuşlara devam ettik. Fakat ilk uçuşta escnin timing ayarını tekrar yapmamıza rağmen motor yine kesti. Neyseki güzel bir oto ile iniş takımlarının sağlamlık testinide yapmış olduk. ;D Model yere indiğinde pil konnektörünün çıkmış olduğunu gördük. Herkes sıkılığını kontrol ettiğinde hiç kimse anlam veremedi. :) Esc ile tekrar uğraştıktan sonra son uçuşta model tam olarak istediğim gibi oldu. Kuyruktan dolayı sadece governorun gain ayarına ihtiyacı vardı.

*** Fakat uçuşun sonlarına doğru model tam olmadık yerde yine kesti. ;D Neyse ki biraz keyif alabildim. :D

İlgili uçuş videosu ;

Bu VIDEOYU görmek için izniniz yok. Giriş yap veya üye ol

Şimdi gelelim incelemeye;

Bu RESMİ görmek için izniniz yok. Giriş yap veya üye ol


*** Ah ah modelim ne güzeldi.! Birde şu haline bakın :laugh: Elektirik bantlarıyla uçan Goblin olur mu? ;D Olur yeter ki siz uçmak isteyin. :D Öncelikle bantlardan kurtulup, 6 parçadan oluşan kırık iniş takımını ne yapıyoruz? Güzelce söküp, çöpe atıyoruz yada Kocaeli hatırasıda yapabiliriz. ;D

Bu RESMİ görmek için izniniz yok. Giriş yap veya üye ol



*** Modelcilikte en nefret ettiğim iş, modelin havada gaz kesmesidir. Tam anlamıyla açık uçlu bir sorun olduğu için tüm uçları açmak durumundayız. ;D Sorun olmayanlar tiklendi, soru işaretlerine ise daha bakacağız.

Bu RESMİ görmek için izniniz yok. Giriş yap veya üye ol



*** Aslında en çok ek olarak yaptığım kablodan şüphelenmiştim ama lehimler fazlasıyla iyi maalesef :laugh:

Bu RESMİ görmek için izniniz yok. Giriş yap veya üye ol



*** Evet sanıyorum sorun bulundu. :halay: :halay: Görüldüğü üzere kablo tellerinin yarısından fazlası konnektörden kopmuş durumda. ( Kanopiyi takarken kablonun zamanla kıvrılmasından oluşan bir durum. ) Buda modelin kesmesi ve havada sürekli değişken kafa devrine yol açıyor.

Bu RESMİ görmek için izniniz yok. Giriş yap veya üye ol



*** Son olarak framee bir el atıp daha önceden destek ve tamir amaçlı yaptığım karbon parçayı söküp tekrar güzelce yapıştırdım. Tabi hasta işi olunca sadece sağlam olması önemli değil. ;D 1000'lik zımpara, pasta ve cila ilede görsel olarakta tamamladım ;D

Elimdeki eski tip karbon iniş takımlarını taktım ama kesinlikle plastik kullanmak gerekli diye düşünüyorum çünkü sert inişlerde framein hasar almasına yol açıyor.

Bu RESMİ görmek için izniniz yok. Giriş yap veya üye ol



Şimdi sıra geldi modeli hazır elektornikleri sökmüşken boş kit olarak satmaya veya tekrar toplamaya. :laugh:

Sonuç olarak;

Ben kendi adıma mantıklı açıklamalar bulabildim. Fakat herkesin aynı gün bu kadar aksilik yaşamasına toplu şansızlık mı deriz veya yatır mı deriz bilemiyorum. :lol:
( Benim motorun kestiği yerler gerçekten manidar. Resmen en zor pozisyonlarda motor tamamen kesti. ;D )

Ufak tefek sorun ve kırım yaşayan herkese tekrar çok geçmiş olsun. :)
 
20.03.2016 Kocaeli Başımıza Gelen Aksilikler

Diğer arkadaşların başına gelen olaylar için Rezerve-1
 
20.03.2016 Kocaeli Başımıza Gelen Aksilikler

Arda ve Emre için 2 ve 3. mesajlar revize edildi :)
 
20.03.2016 Kocaeli Başımıza Gelen Aksilikler

2. Olay , Erdener abinin X7 de havada Esc kesti. Sebebi de 1 pilde ki konnektör temassızlıkdan dolayı Güç kesip tekrar güç verdi derken ayak üzerine biraz sert bir inişle sadece skidler ile büyük bir kırımı atlattı :)
 
20.03.2016 Kocaeli Başımıza Gelen Aksilikler

Yalnız şu yatır işine ben de inanacağım artık! :-\ Ayıp olmasın diye getirdiğim V922 bile saçmaladı. (Evde denedim, efendi efendi uçtu). Bir de sahadan çıkışta gördüm ki lastik patlamış. Neyse ki şu lastik şişirme spreylerinden vardı da hemen hallettik. :)

Bu mesaj yönetim tarafından taşınmıştır.
 
20.03.2016 Kocaeli Başımıza Gelen Aksilikler

Bana rezerve için 1,2 sayfa ayıralım lütfen :lol: Bende tam böyle bir konu açmayı düşünüyordum. Görsel destekli olarak paylaşım yapacağım ;D
 
20.03.2016 Kocaeli Başımıza Gelen Aksilikler

Özellikle sabah saaatleri biraz üşüdük, epey çamurla mücadele ettik hatta Ömer abinin lastik bile patlamış ama en çok yatır bizi perişan etti. :laugh:

Sakin sakin mode1 uçuşuma devam ederken, tam yatır bölgesinde motor da sakin olmaya karar verip durunca modeli kırdık. ;D Görebildiğim kadarıyla skid, fin, elevatör servo dişlisi gitmişti ilk bakışta, sağlık olsun demekten başka yapacak birşey yok. Bir ara bu aksiliklerin sonu hiç kesilmeyecek, hatta köfteler bile yanacak diye düşündüm ama neyseki onlar gayet güzeldi. :)

Bu mesaj yönetim tarafından taşınmıştır.
 
20.03.2016 Kocaeli Başımıza Gelen Aksilikler- Yatır Olayı :)

Aynı zamanda bir çok yeni bilgi öğrendim ve bundan da büyük keyif aldım, öğrendiğim en önemli bilgi ise şu oldu;

- Yatırların etrafında model kullanılacaksa, SHT-IHA belgesi bir işe yaramıyormuş, olası bir YATIR-IHA belgesini araştırmak lazım...(*)

Herkese tekrar çok teşekkürler...

(*) Bu arada sahadaki aksilikler listesine ek olarak, arabanın arka plakayı düşürmüşüm, yok plaka !!!

Bu meaj aşağıdaki mesajdan taşınmıştır.
 
20.03.2016 Kocaeli Başımıza Gelen Aksilikler

Arda Erkan' Alıntı:
Bana rezerve için 1,2 sayfa ayıralım lütfen :lol: Bende tam böyle bir konu açmayı düşünüyordum. Görsel destekli olarak paylaşım yapacağım ;D
Merakla bekliyoruz :thumbup: Şimdilik buraya eski mesajlarını taşımış olduk. Bakalım olayları birebir yaşayan bir pilot olarak bizlere neler aktaracaksın :RCKolik:
 
20.03.2016 Kocaeli Başımıza Gelen Aksilikler- Yatır Olayı :)

benim modelin güç kestiği sahne bir arkadaşta vardı sanırsam alanda ızletmıstı koymak gereklı bu baslık altına... :embarras:
 
20.03.2016 Kocaeli Başımıza Gelen Aksilikler- Yatır Olayı :)

Dediğim gibi, ben model getirmediğime (getiremediğime) sevindim nerdeyse :) Zaten şanssızlıklar peşimi bırakmıyordu iki haftadır, dün katlanarak devam ederdi kesin :) Benim yeni mini quadımda görüntü aktarımında verici kaynaklı bir problem yaşadık, yatırdan mıdır, verici mi hatalı henüz bilemiyorum. Kanal değiştirmeyi keşfettim, biraz daha test etmem gerek sorunun kaynağını tespit edebilmek için. Erdener'in modelin yarısını söküp geri topladıktan sonra hiç çalışmadığımız yerden soru gelince biraz üzüldüm, ancak hafif atlatması tesellimiz oldu, model fotoğraf çekimlerine katılacak kadar iyi durumdaydı. Doğukan'ın modelde direkten dönmüş, o dişliler normalde fena sağlam oluyor, sanırım artık miyadını doldurmuşlar, kırımsız atlatmış olması yine en büyük tesellimiz.

Arda'ya diyecek bişey bulamıyorum, iki model de kendi kendini kırmak için ellerinden geleni yaptılar ama Arda'yla baş edemediler :D
 
20.03.2016 Kocaeli Başımıza Gelen Aksilikler- Yatır Olayı :)

Ben de yazayim bari[emoji1]

Topladigimdan beri en ufak problem yasamayan kds 550 im daha ilk ucusumda tic tok denemesi yaparken yaklasik 7 metrede bi anda guc kaybi oldu.
Hemen hold,Oto indirdik cok sukur bisey olmadi.

Inceledigimizde pinion un gevsedigini gorduk. Okadar lock surmeme ragmen.

Nese kirmizi lockla ucuslara devam ederek gunun en cok ucanlarindan olmayi basardim[emoji4]
 
20.03.2016 Kocaeli Başımıza Gelen Aksilikler- Yatır Olayı :)

neyseki sadece benim mını quadın pervanesı havada kırıldı yüksekten düştü hasarım 3.5 tl :laugh: