450 DFC Acemi pilot ayarları ve uçuşu

Safak ALTINTAS

Kıdemli Uye
Katılım
17 Şub 2016
Mesajlar
1,801
Tepkime puanı
1,548
Yaş
38
Konum
Kocaeli
İlgi Alanı
Heli
Arkadaşlar hepinize merhaba. Eskişehir buluşmasında Hakan abi ve Rasim sağolsunlar 450 modelimdeki bazı problemleri ve olması gereken ayarları benimle paylaşmışlardı. Bikaç yedek parça eksiğimi tamamladıktan sonra gerekli düzenlemeleri yaptım ve sonrası malum mevcut ayarlar bozulduğu için elimden geldiğince forumdaki değerli bilgiler ışığında gerekli ayarlamaları yaptım.
Motor pinyon değişimi,
Kuyruk kayışı gerginlik ayarı,
Swashplate paralellik ayarı,
Normal uçuş modu açı ayarları,
Invert uçuş açı ayarları,
EPA ayarları
Kuyruk Gyro mode ayarı.....

Sonrasındaki tabiki heyecanla ilk uçuş. Aslında merak ettiğim helikopteri uçurabilmekten çok ayarları düzgün yapbilmişmiyim bu idi. Videoyu değerli yorumlarınıza bırakıyorum ;
Sizce ayarlar konusunda bi anormallik var mı? (Ben eski uçuşuna göre bi denge problemi hissetmedim)
Sadece hava biraz rüzgarlıydı ve sanki model eskisine göre rüzgara daha az dirençliydi. (Mehmet abi nin videolarından izleyerek Gyro yu head lock olarak ayarladım. Lakin rudder ı sağ sol yapınca kuyruk kenar pozisyona dayanmıyor, ama kuyruğu elle çevirince hücum kenarı doğru yöne gidiyor.) Bununla alakalı olabilir mi ?
Acemi olsakta cesaret edip bi autorotasyon iniş denemesi yaptım ama video da görüldüğü üzere hüsran :) Heyecandan negatif pitch :) Aslında önceki bikaç denememde başarılı olmuştum ama bu sefer bayağı heyecanlıydım ve olmadı. :) Neyseki sert ama düz bir iniş oldu ve sadece kuyruk kayışı gevşedi. ;D

Bundan sonraki uçuşumda idle açma cesaretinde bulundum :) Gördüm ki idle ile rüzgara karşı direncim çok daha iyiydi. Sonra tabiki 3D denemesinde bulunmadım.

Sonrasında ise hover pozisyonunda iken bir rüzgar darbesiyle ( kendimi böyle avutuyorum) helikopter yere gümmmm. Neyseki sadece pal ve 1 adet ball link hasarı ile atlattık.

Benden pilot olur mu? Ne dersiniz ? :D :D

Bu VIDEOYU görmek için izniniz yok. Giriş yap veya üye ol
 
450 DFC Acemi pilottan ayarları ve uçuşu

Eline sağlık. Neden senden pilot olmasın ki. Yeterki sim çalış
450 lik model otorotasyon için çok uygun değil boyutundan dolayı. Ama o yere sert inişin sebebi bana normal mod ile hold modundaki pitch curve farkındanmış gibi geldi. Hold çeker çekmez hızla alçalıyor. Sen o anda sol stick ile oynadın mı bilemiyorum.
Pitch curve değerlerini paylaşabilir misin.
Kırım için de geçmiş olsun diyelim ama önemli bir şey olmaması iyi
 
450 DFC Acemi pilottan ayarları ve uçuşu

Paylaşım için sağol Şafak... Ben de pilleri doldurdum daha cesaretimi toplayamadım :) Geçmiş olsun...


Sent from my iPad using Tapatalk
 
450 DFC Acemi pilot ayarları ve uçuşu

Cahit Kaş' Alıntı:
Eline sağlık. Neden senden pilot olmasın ki. Yeterki sim çalış
450 lik model otorotasyon için çok uygun değil boyutundan dolayı. Ama o yere sert inişin sebebi bana normal mod ile hold modundaki pitch curve farkındanmış gibi geldi. Hold çeker çekmez hızla alçalıyor. Sen o anda sol stick ile oynadın mı bilemiyorum.
Pitch curve değerlerini paylaşabilir misin.
Kırım için de geçmiş olsun diyelim ama önemli bir şey olmaması iyi

Çok teşekkür ederim. :)
Autorotasyon esnasında sol stick ile oynadım ama aşağı doğru :) Heyecana bağlıyorum.
Pitch değerlerim : 0,0(%0)-5,0(%60)-7,5(%100) / -8,5(-%100)-0,0(%0)-8,5(%100)
 
450 DFC Acemi pilottan ayarları ve uçuşu

Fatih Başaran' Alıntı:
Paylaşım için sağol Şafak... Ben de pilleri doldurdum daha cesaretimi toplayamadım :) Geçmiş olsun...


Sent from my iPad using Tapatalk

Cesaret etmeden de olmuyor. Ben kapadım gözümü, autorotasyondur, idle up tır hepsini denedim ;D
 
450 DFC Acemi pilottan ayarları ve uçuşu

Şafak ilk uçuşlar için çok iyi, nose in oryantasyonunu da beğendim. Ben basit 3d manevralar denemekle beraber hala çok iyi değilim mesela nose in de... Huzursuz oluyorum :D

Sondaki yere çakılma Cahit abinin de dediği gibi %99 curve farklılığından... Normal modun pitch curve'u 40-45-50-75-100 gibi olabilir, hold modunun ise 0-25-50-75-100 olabilir. Sen sol sticki aşağılara çekiyorsun mesela inişte, atıyorum %25 lik bir mesafede dibe... Normal modda 45 değeri var. max min Açıların da -12 +12 ise 45 değeri -2° gibi bir değere karşılık gelir. Sonra hold çekersin, 25 değeri var burda, bu da -6° değerine karşılık gelir.

Yani motor susmuşken bir de aniden negatif açı değişimi ve sert bi iniş...


İki tercihin var. Birincisi idle-up uçmaya başla, onun pitch curve'ü hold ile aynıdır 0-25-50-75-100... Ama bu bi anda olmaz, o yüzden başlangıçta hover aşamasında, dolanmalarda gezinmelerde kalkışta inişte normal mod tercih edeceksin. Yani ikinci önerim; normal mod uçarken böyle yüksekte hold çekme, yere kadar yaklaş hatta mümkünse skidleri koy...

Otorotasyon deneyeceğim illa ki diyorsan, birinci önerim geçerli, idle-up denemeleri yap :)
 
450 DFC Acemi pilottan ayarları ve uçuşu

Olmaz olur mu Şafak , hem de senden canavar gibi 3D pilot olur...Yalnız başına , destek almadan , forumu okuyarak yapmış olduğun ayarlara göre bence mükemmel bir uçuş olmuş... :hoppa:
Rüzgarlı havada normal mod uçuş 450 sınıf için biraz zordur.Yani modelin hassaslığından kaynaklı değil , sadece rüzgarda modelin ani deplaseler yapmasından kaynaklı ve bu da gayet normal...Haa , yönlere ani dalıyorsa , stikler biraz fazla hassas olmuşsa , açılarını kontrol et ve biraz expo ver...O zaman uysallaşır...
Kuyruk servonun limitini gyrodan ayarlarsın , eğer bir tarafa dayanmıyor öbür tarafa fazla dayanıyorsa , onu da hiç epa falan ellemeden , link boyunu oynayarak halledebilirsin.Eğer sliderin kayışa doğru kısmı açık kalıyor ve dayanmıyorsa , linki bir tur sık , palden tarafa dayanamıyor , açık kalıyorsa da linki bir tur gevşet.Böyle deneyerek orta noktayı bul...Gaini de nasıl ayarlıyoruz , hoverdeyken abi bir pozitif pitch vererek , yani ani gaz vererek , helikoopterin yükselirken kuyruk tutma performansına bakıyoruz.Kuyruk kaçıyorsa , gain değerini kumandadan adım adım artırıyoruz.Tuttuğu noktaya kadar.Çok gain verirsen helinin kuyruğu sağa sola doğru periyodik olarak sürekli gider gelir.Yani tail wag olur.Kumanda değrlerini bilmediğim için , malesef bu da denenerek bulunacak bir değer...Mesela benim ayar normal modda 60 , ama kumanda ve gyroya göre bu değerler değişebilir.. :saygilar:
Azimle çalışmalarına devam etmeni ve daha güzel uçuşlarını görmeyi canı gönülden diliyorum Şafak kardeşim..Önce alan turunu bitiriyoruz , daha sonra hazır hissedince invert denemelerine başlarsın.Tebrik ederim... :thumbup: :RCKolik:
 
450 DFC Acemi pilottan ayarları ve uçuşu

Rasim Öztürk' Alıntı:
Şafak ilk uçuşlar için çok iyi, nose in oryantasyonunu da beğendim. Ben basit 3d manevralar denemekle beraber hala çok iyi değilim mesela nose in de... Huzursuz oluyorum :D

Sondaki yere çakılma Cahit abinin de dediği gibi %99 curve farklılığından... Normal modun pitch curve'u 40-45-50-75-100 gibi olabilir, hold modunun ise 0-25-50-75-100 olabilir. Sen sol sticki aşağılara çekiyorsun mesela inişte, atıyorum %25 lik bir mesafede dibe... Normal modda 45 değeri var. max min Açıların da -12 +12 ise 45 değeri -2° gibi bir değere karşılık gelir. Sonra hold çekersin, 25 değeri var burda, bu da -6° değerine karşılık gelir.

Yani motor susmuşken bir de aniden negatif açı değişimi ve sert bi iniş...


İki tercihin var. Birincisi idle-up uçmaya başla, onun pitch curve'ü hold ile aynıdır 0-25-50-75-100... Ama bu bi anda olmaz, o yüzden başlangıçta hover aşamasında, dolanmalarda gezinmelerde kalkışta inişte normal mod tercih edeceksin. Yani ikinci önerim; normal mod uçarken böyle yüksekte hold çekme, yere kadar yaklaş hatta mümkünse skidleri koy...

Otorotasyon deneyeceğim illa ki diyorsan, birinci önerim geçerli, idle-up denemeleri yap :)

Rasim çok teşekkür ederim. İnan yorumun beni daha da heveslendirdi. Bunları senden duymak güzel. :)
Aslında illa autorotasyon ile iniş yapacağım diye bir takıntım yok ama nedense bana daha çekici geliyor. :D
Bugünkü idle up açtıktan sonraki yaşadığım hisler aslında beni tamamen bundan sonrası için idle up uçuş moduna itecek gibi. Rüzgar ile savaşırken idle up ile beraber sanki rüzgarsız bir mekana geçmiş gibi hissettim. Ah bir de o devir sayısındaki artış nabız atışımı etkilemese daha iyi olacak :)
Birinci tavsiyen ile devam edeceğim inş. :)
 
450 DFC Acemi pilot ayarları ve uçuşu

Bence de Tamamdir ve tebrikler Safak :bravo:

Teknik yorumları da yarın yapmaya çalışacağım ama arkadaslar zaten cogunu söylediler :halay:


Sent from my iPhone using Tapatalk
 
450 DFC Acemi pilottan ayarları ve uçuşu

Hakan Ülgenalp' Alıntı:
Olmaz olur mu Şafak , hem de senden canavar gibi 3D pilot olur...Yalnız başına , destek almadan , forumu okuyarak yapmış olduğun ayarlara göre bence mükemmel bir uçuş olmuş... :hoppa:
Rüzgarlı havada normal mod uçuş 450 sınıf için biraz zordur.Yani modelin hassaslığından kaynaklı değil , sadece rüzgarda modelin ani deplaseler yapmasından kaynaklı ve bu da gayet normal...Haa , yönlere ani dalıyorsa , stikler biraz fazla hassas olmuşsa , açılarını kontrol et ve biraz expo ver...O zaman uysallaşır...
Kuyruk servonun limitini gyrodan ayarlarsın , eğer bir tarafa dayanmıyor öbür tarafa fazla dayanıyorsa , onu da hiç epa falan ellemeden , link boyunu oynayarak halledebilirsin.Eğer sliderin kayışa doğru kısmı açık kalıyor ve dayanmıyorsa , linki bir tur sık , palden tarafa dayanamıyor , açık kalıyorsa da linki bir tur gevşet.Böyle deneyerek orta noktayı bul...Gaini de nasıl ayarlıyoruz , hoverdeyken abi bir pozitif pitch vererek , yani ani gaz vererek , helikoopterin yükselirken kuyruk tutma performansına bakıyoruz.Kuyruk kaçıyorsa , gain değerini kumandadan adım adım artırıyoruz.Tuttuğu noktaya kadar.Çok gain verirsen helinin kuyruğu sağa sola doğru periyodik olarak sürekli gider gelir.Yani tail wag olur.Kumanda değrlerini bilmediğim için , malesef bu da denenerek bulunacak bir değer...Mesela benim ayar normal modda 60 , ama kumanda ve gyroya göre bu değerler değişebilir.. :saygilar:
Azimle çalışmalarına devam etmeni ve daha güzel uçuşlarını görmeyi canı gönülden diliyorum Şafak kardeşim..Önce alan turunu bitiriyoruz , daha sonra hazır hissedince invert denemelerine başlarsın.Tebrik ederim... :thumbup: :RCKolik:

Hakan abi değerli bilgilerin için çok teşekkür ederim.Tek tek üşenmemiş yazmışsın, ellerine sağlık. :) İnş kırım onarımını tamamlarken hepsini göz önünde bulundurup uygulayacağım.
 
450 DFC Acemi pilot ayarları ve uçuşu

Mehmet Kucuksari' Alıntı:
Bence de Tamamdir ve tebrikler Safak :bravo:

Teknik yorumları da yarın yapmaya çalışacağım ama arkadaslar zaten cogunu söylediler :halay:


Sent from my iPhone using Tapatalk

Çok teşekkür ederim abi. Senin de teknik yorumlarını dört gözle bekliyorum. :) :hoppa:
 
450 DFC Acemi pilot ayarları ve uçuşu

Videoyu yeni izledim çok fazla tecrübem olmasada bir kaç öneride ben yapayım hatta sana bırakayım tercih diyelim bu arada arkadaşların söylediklerine aynen katılıyorum, ben senin yerinde olsam %85 %90 larda bir idle ayarlardım ilk kalkışta daha motor tam hızını almadan idle açardım ve yavaş yavaş hızlanan motorla kalkışımı yapardım. Noise in güzel ama bence çok çok tail in hover çalışmalısın, kuyruk sana bakarken daha çok uçuyoruz biz, heliyi önce tail in hoverde master derece hakim olabilmelisin, kalkışta, inişte, rüzgara, hatta herşeye karşı tail in hover yapıyoruz. inişler içinde normal moda %50-60 gibi bir idle gibi sabit değer atar ve ineceğim zaman normal moda alır çok sakin olan helikopterimi tüy gibi yere kondururdum sonra skidler yerdeyken holdu çekerdim, zaten acil durumlarda holdumuzu hep çekiyoruz auto bende ilk zamanlar hoşuma gitti ama sonra bu şekilde iniş kalkış yapınca çok daha rahat ettim. :saygilar:

Paylaşım için teşekkürler devamını beklerim.
 
450 DFC Acemi pilot ayarları ve uçuşu

Uzun zamandır böyle bir video izlememiştim. Belkide model helikoptere başlayan arkadaşların sayısı yok denecek kadar az olduğu için.

Bu açıdan zor olanı seçtiğin ve başardığın için özelikle tebrik ederim. Gerisi tamamen simulasyon. :agreed:
 
450 DFC Acemi pilot ayarları ve uçuşu

Şafak, eline sağlık, daha ne olsun? :thumbup: inişler de zamanla düzelir. ;)
 
450 DFC Acemi pilot ayarları ve uçuşu

Tebrikler şafak güzel uçuş gerisi gelir artık :saygilar: