450 DFC Acemi pilot ayarları ve uçuşu

450 DFC Acemi pilot ayarları ve uçuşu

Anladım şimdi... Zaten ayar kartından ayarlamıştık ve 15-20 saniye stick ortada çalıştırmıştık.. İdle açıkken durumu kafamı karıştırmıştı şu an netleşti.. Teşekkür ederim Rasim :) Yakında bi hover videosu da ben çekip paylaşıcam inşaallah.. Kalkış öncesi son kontrolleri yapmak ve soru işaretlerini ortadan kaldırmak adına iyi oldu:)


Sent from my iPhone using Tapatalk
 
450 DFC Acemi pilot ayarları ve uçuşu

Rasim Öztürk' Alıntı:
Fatih abi, aslında tam öyle değil. Hobbywing esc ler de diğer escler gibi gaz stiği %20 gibiyken de çalışır. Motor hareket alır yani sıkıntı yok, inişe yakın stick düşürürken normal modda %49 olduğunda gaz kesmez (eğer throttle curve de uygunsa) veya %25 iken de gaz kesmez.

Hobbywing governor kalibrasyonu %50 gazda yapılır. Orda öğrenir... Sonra biz %70 gibi bir idleup ayarladığımızda kendi öğrendiği (%50de) değere göre oranlama yaparak belli bir kafa turu verir. %80 ayarlarsak yine ona göre bir kafaturu verir.

Bir de idleup modlarında governor devrededir. Normal modda devrede değildir. Governor da %50 ye yakın bir yerde devreye giriyor olabilir, tam hatırlamıyorum. Ama normal modu etkileyen bir gaz kesme, motor susması vs olmaz.


Otorotasyonla iniş için idleup tan hold çekmek en mantıklısı çünkü hem Şafak'ın durumdaki gibi curve uyumsuzlukları olabilir normal-hold arasında... Hem de normal modda zaten gaz düşük, üstüne hold çekince enerji çabuk söner. Idleup açıkken yüksek kafaturundan hold çekmek otoları uzatmak ve keyifli hale getirmek açısından da avantajlı...

Bir diğer husus idleup açıkken kalkış mümkün. Dikkat edilecek husus, stiği yaklaşık ortaya almak. Yoksa model kendini -12° ile yere basacaktır. ESC zaten soft startla başlıyor, bi anda deli gibi bi hıza çıkmaz fakat, yavaş yavaş hızlanırken de model kendini yere çok bastırmasın diye stik ortaya doğru çekilmeli...

hold çekmek derken motoru susturmak mı ?
 
450 DFC Acemi pilot ayarları ve uçuşu

:saygilar: Merhabalar uçuş bence oldukça başarılı ,modeli biraz daha uzak tutarsanız daha iyi olacak, gerisi simle gelir , Barış bey hold çekmek ,sizinde ifade ettiğiniz gibi
motoru susturmak ,enerjiyi kesmek demektir, :agreed:
 
450 DFC Acemi pilot ayarları ve uçuşu

adnan kaptan' Alıntı:
:saygilar: Merhabalar uçuş bence oldukça başarılı ,modeli biraz daha uzak tutarsanız daha iyi olacak, gerisi simle gelir , Barış bey hold çekmek ,sizinde ifade ettiğiniz gibi
motoru susturmak ,enerjiyi kesmek demektir, :agreed:

peki idle up açıkken kalkış mümkün mü?
heli gaz sticki ortaya gelince mi havalanmaya başlar.
 
450 DFC Acemi pilot ayarları ve uçuşu

barış altun' Alıntı:
peki idle up açıkken kalkış mümkün mü?
heli gaz sticki ortaya gelince mi havalanmaya başlar.

Rasim Öztürk' Alıntı:
Bir diğer husus idleup açıkken kalkış mümkün. Dikkat edilecek husus, stiği yaklaşık ortaya almak. Yoksa model kendini -12° ile yere basacaktır. ESC zaten soft startla başlıyor, bi anda deli gibi bi hıza çıkmaz fakat, yavaş yavaş hızlanırken de model kendini yere çok bastırmasın diye stik ortaya doğru çekilmeli...
 
450 DFC Acemi pilot ayarları ve uçuşu


gözümden kaçmış kardeşim ;akşam oldu oruç sallamaya başladı :) kusura bakma...
 
450 DFC Acemi pilot ayarları ve uçuşu

barış altun' Alıntı:
peki idle up açıkken kalkış mümkün mü?
heli gaz sticki ortaya gelince mi havalanmaya başlar.
Gaz stiği ortada iken paller sıfır dereçe açı alır. Daha doğrusu açı almaz. Yani ne yukarı ne aşağı kuvvet uygulamaz. Dolayısıyla ortada iken kalkmaz. Ortadan yukarı çıktıkça havalanmaya başlar.
 
450 DFC Acemi pilot ayarları ve uçuşu

Ayarlar düzgünse öyle olur tabii :)
 
450 DFC Acemi pilot ayarları ve uçuşu

Rasim Öztürk' Alıntı:
Ayarlar düzgünse öyle olur tabii :)

ayar konusu içeren videoları izledim trex 450 plus ın swashplate den başlayarak tüm mekanik ve kumanda ayarlarını yapmaya çalışacağım.bakalım kuyruk titreme olayını çözebilecekmiyim...
 
450 DFC Acemi pilot ayarları ve uçuşu

Şafak ALTINTAŞ' Alıntı:
Arkadaşlar hepinize merhaba. Eskişehir buluşmasında Hakan abi ve Rasim sağolsunlar 450 modelimdeki bazı problemleri ve olması gereken ayarları benimle paylaşmışlardı. Bikaç yedek parça eksiğimi tamamladıktan sonra gerekli düzenlemeleri yaptım ve sonrası malum mevcut ayarlar bozulduğu için elimden geldiğince forumdaki değerli bilgiler ışığında gerekli ayarlamaları yaptım.
Motor pinyon değişimi,
Kuyruk kayışı gerginlik ayarı,
Swashplate paralellik ayarı,

Şafak benim bu hobiye başladığımdan çok çok daha iyisin bence. Ben yaklaşık 1.5 sene oldu ve ilk modelimi aldıktan sonra modelim daha uçmadan modelimi kırdım bunun sebebine, özüne dönersek aslında benim fazla sabırsızlığıdır. Eklediğim konuyu görebilirsin. Senin en büyük avantajın Kocaelide olman :laugh:. Benim yanımda kimsecikler yok sürekli soru sorarak araştırarak bişeyler yapmaya çalıştım ve imkanım olduğu süre için buluşmalara katıldım. Pilotajımda şuan senden biraz daha iyi belki. Benim modelime :RCKolik: ailesinden bakmayan el atmayan yoktur. Mehmet abi Türker abi Rasim abi Mesut abi, Özkan abi ve daha sayamadıklarım da var ve ben herşeyimi Rckolik'ten öğrendim. Kimse beni geri çevirmedi ve herkes yardım etti ve bu hobiyi sevdirdi. Bu hobi gerçekten zor ve bizlere bu zor olan bir hobiyi sevdirenler Rckolik ailesidir. En önemlisi araştırmak, sormak, paylaşmak olmazsa olmazlardandır bu hobide. Yine fazla uzattığımı düşünerek gayet başarılısın sen ben bu işi öğreneceğiz ve azmimizin olduğunu düşünüyorum. İlk 450l uçuşumu yaptıktan sonra modeli aldığım Emre Biçen arkadaşımı arayıp Emre uçurdum uçurdum diye ellerim seslerim titreyerek o heyecanımı paylaşmıştım. Bu hobiyi bilmeyen insanlara anlatılamayacak kadar zor bilen kişilerede bu kadar yazı yazmak ve karşımdaki insanların anladığı kadar kolay.(En son cümlemi yazmamın sebebi arkadaşımın iş yerindeyim şuan cevap yazmaya çalışıyorum konuya ve sürekli bu hobi hakkında gereksiz yorumlar yapmasıdır.) Teşekkürler :RCKolik:
 
450 DFC Acemi pilot ayarları ve uçuşu

Oğuz Kaan KANARYA' Alıntı:
Şafak benim bu hobiye başladığımdan çok çok daha iyisin bence. Ben yaklaşık 1.5 sene oldu ve ilk modelimi aldıktan sonra modelim daha uçmadan modelimi kırdım bunun sebebine, özüne dönersek aslında benim fazla sabırsızlığıdır. Eklediğim konuyu görebilirsin. Senin en büyük avantajın Kocaelide olman :laugh:. Benim yanımda kimsecikler yok sürekli soru sorarak araştırarak bişeyler yapmaya çalıştım ve imkanım olduğu süre için buluşmalara katıldım. Pilotajımda şuan senden biraz daha iyi belki. Benim modelime :RCKolik: ailesinden bakmayan el atmayan yoktur. Mehmet abi Türker abi Rasim abi Mesut abi, Özkan abi ve daha sayamadıklarım da var ve ben herşeyimi Rckolik'ten öğrendim. Kimse beni geri çevirmedi ve herkes yardım etti ve bu hobiyi sevdirdi. Bu hobi gerçekten zor ve bizlere bu zor olan bir hobiyi sevdirenler Rckolik ailesidir. En önemlisi araştırmak, sormak, paylaşmak olmazsa olmazlardandır bu hobide. Yine fazla uzattığımı düşünerek gayet başarılısın sen ben bu işi öğreneceğiz ve azmimizin olduğunu düşünüyorum. İlk 450l uçuşumu yaptıktan sonra modeli aldığım Emre Biçen arkadaşımı arayıp Emre uçurdum uçurdum diye ellerim seslerim titreyerek o heyecanımı paylaşmıştım. Bu hobiyi bilmeyen insanlara anlatılamayacak kadar zor bilen kişilerede bu kadar yazı yazmak ve karşımdaki insanların anladığı kadar kolay.(En son cümlemi yazmamın sebebi arkadaşımın iş yerindeyim şuan cevap yazmaya çalışıyorum konuya ve sürekli bu hobi hakkında gereksiz yorumlar yapmasıdır.) Teşekkürler :RCKolik:
Oğuz çok teşekkür ederim kardeşim. :) Dediklerinin hepsine katılıyorum. Bende elimden geldiğince bişeyler yapmaya çalışıyorum. Mehmet abinin Türker abinin ve diğer tecrübeli arkadaşların elimden geldiğince tüm videolarını paylaşımlarını takip etmeye çalışıyorum. Gerçekten çok değerli bilgiler var forumumuzda. Araştırıp okuyup bulunamayacak şey yok neredeyse. %p

Hobiye farklı gözle bakan arkadaşlarını tahmin edebiliyorum, benim de etrafımda var :) Ne var ki helikopter uçuyor işte, sağ sol yapıyorsun diyorlar. Simulasyonu verince ellerine, bu ne saçma bişey doğru dürüst uçmuyor kaçıyor diyorlar. Çok anlatma çabası içerisine girmiyorum. Anlatılmaz yaşanır diyorum. :D

450 modelim için neredeyse canopy ve frame hariç her parçadan 1 ve 1 den fazla yedek parça temin ettim. Nedense verdiğim paralara da hiç acımıyorum. :hoppa: Kafaya koydum bu işi, öyle ya da böyle olacak. ;D Kana karışmış bi kere ;D


Sent from my iPhone using Tapatalk