450 DFC Acemi pilot ayarları ve uçuşu

450 DFC Acemi pilot ayarları ve uçuşu

Mustafa Çoban.' Alıntı:
Videoyu yeni izledim çok fazla tecrübem olmasada bir kaç öneride ben yapayım hatta sana bırakayım tercih diyelim bu arada arkadaşların söylediklerine aynen katılıyorum, ben senin yerinde olsam %85 %90 larda bir idle ayarlardım ilk kalkışta daha motor tam hızını almadan idle açardım ve yavaş yavaş hızlanan motorla kalkışımı yapardım. Noise in güzel ama bence çok çok tail in hover çalışmalısın, kuyruk sana bakarken daha çok uçuyoruz biz, heliyi önce tail in hoverde master derece hakim olabilmelisin, kalkışta, inişte, rüzgara, hatta herşeye karşı tail in hover yapıyoruz. inişler içinde normal moda %50-60 gibi bir idle gibi sabit değer atar ve ineceğim zaman normal moda alır çok sakin olan helikopterimi tüy gibi yere kondururdum sonra skidler yerdeyken holdu çekerdim, zaten acil durumlarda holdumuzu hep çekiyoruz auto bende ilk zamanlar hoşuma gitti ama sonra bu şekilde iniş kalkış yapınca çok daha rahat ettim. :saygilar:

Paylaşım için teşekkürler devamını beklerim.

Çok teşekkür ederim. Tail in hover konusunda haklısın abi. :) Simülatörde tail in öğrendikten sonra noise in çok zor gelmişti ve günlerce noise in çalışmıştım. Sonrasında baktım ki tail in unutmaya başlamışım.
:D İniş konusunda senin de fikrini dikkate alacağım inş.


Sent from my iPhone using Tapatalk
 
450 DFC Acemi pilot ayarları ve uçuşu

Arda Erkan' Alıntı:
Uzun zamandır böyle bir video izlememiştim. Belkide model helikoptere başlayan arkadaşların sayısı yok denecek kadar az olduğu için.

Bu açıdan zor olanı seçtiğin ve başardığın için özelikle tebrik ederim. Gerisi tamamen simulasyon. :agreed:

Arda yorumun için çok teşekkür ederim. Bundan sonra inş ben bol bol acemi videosu izleticem size :) Böyle kırımlı falan hatta :D


Sent from my iPhone using Tapatalk
 
450 DFC Acemi pilot ayarları ve uçuşu

Levent Uygun' Alıntı:
Şafak, eline sağlık, daha ne olsun? :thumbup: inişler de zamanla düzelir. ;)

Teşekkür ederim abi. Senin gibi değerli tecrübeli abilerimden bu yorumları duymak çok keyif verici. :)


Sent from my iPhone using Tapatalk
 
450 DFC Acemi pilot ayarları ve uçuşu

fatih cebir' Alıntı:
Tebrikler şafak güzel uçuş gerisi gelir artık :saygilar:
Çok teşekkür ederim abi. Kocaeli uçuş şenliğindeki senin yaktığın ESC de aklımda yer etmiş, ayarları yaparken o kablolara özellikle dikkat ettim. :D


Sent from my iPhone using Tapatalk
 
450 DFC Acemi pilot ayarları ve uçuşu

Tebrikler Şafak. :bravo: :bravo:

Seni de heli takımına yazdım bile. :laugh: Uçuşların devamını bekliyoruz, bundan sonrası sim ve pratik. :RCKolik:

Modeli de gayet güzel ayarlamışsın, eline sağlık. ;)
 
450 DFC Acemi pilot ayarları ve uçuşu

Türker Akgün' Alıntı:
Tebrikler Şafak. :bravo: :bravo:

Seni de heli takımına yazdım bile. :laugh: Uçuşların devamını bekliyoruz, bundan sonrası sim ve pratik. :RCKolik:

Modeli de gayet güzel ayarlamışsın, eline sağlık. ;)
Türker abi çok teşekkür ederim. Senden bu şekilde güzel yorumlar duymak gerçekten çok güzel ve heveslendirici benim için. :) :) Ayarlar konusunda senin ve Mehmet abinin videolarının yeri çok büyük. Aklıma takılan tüm soruların cevapları uygulamaları hepsi mevcut. Tekrardan çok ederim değerli anlatımlarınız için. :bravo:


Sent from my iPhone using Tapatalk
 
450 DFC Acemi pilot ayarları ve uçuşu

Şafak bravo kardeşim :bravo:
Azmin elinden hiçbir şey kurtulmuyormuş, inanırmısın paylaşımı ve yorumları okuduğum zaman ilk günlerime gittim, tıpkısının aynısıydı :thumbup:
Aylardır takip ediyorum, sürekli forumdaki sorularınla sende başardın kardeşim %p
Simülasyon eksik olmadığı müddetçe,her şey daha da iyi olacaktır emin ol.
İdle up, autorotation, gyro, nose in, tail in, invertler... neler aşılacak daha neler, yeterki sabrımız ve hevesimiz bitmesin. :saygilar:
 
450 DFC Acemi pilot ayarları ve uçuşu

İbrahim DEMİRBİLEK' Alıntı:
Şafak bravo kardeşim :bravo:
Azmin elinden hiçbir şey kurtulmuyormuş, inanırmısın paylaşımı ve yorumları okuduğum zaman ilk günlerime gittim, tıpkısının aynısıydı :thumbup:
Aylardır takip ediyorum, sürekli forumdaki sorularınla sende başardın kardeşim %p
Simülasyon eksik olmadığı müddetçe,her şey daha da iyi olacaktır emin ol.
İdle up, autorotation, gyro, nose in, tail in, invertler... neler aşılacak daha neler, yeterki sabrımız ve hevesimiz bitmesin. :saygilar:
Çok teşekkür ediyorum İbrahim. Sizler gibi hevesimi kat kat arttıran arkadaşlarım olduğu sürece Allah 'ın izniyle ben bu işin üstesinden gelirim :) :) Ne loop kalır ne tic toc denemediğim :D


Sent from my iPhone using Tapatalk
 
450 DFC Acemi pilot ayarları ve uçuşu

Bu konu farklı bir açıdan da faydalı oldu bana göre. O açı da şu;

Kimi arkadaşlar geliyor, üye olur olmaz bi selamı bile çok görüp sorulara geçiyor, okumayı araştırmayı sevmiyor, ailenin içine girmekte hevessiz, üstüne de triplere atarlara giriyor... Çok sürmüyor, ortamda kabul görmüyor ve kaybolup gidiyorlar.

Şafak ise ortama kendini kabul ettiriyor, alçakgönüllü davranıyor. Okuyor, araştırıyor, çabalıyor, paylaşıyor... Buluşmalara katılıyor, ailenin bir üyesi oluyor... Gece bir konu açıyor, yarım gün içinde çok olumlu geri dönüşler alıyor. Her biri bu hobiye yıllarını vermiş kişilerden...


Tamam kabul... Bizler kendini beğenmiş, aramıza yeni kişileri katmak istemeyen, egoları yüksek, hobide acemi arkadaşlara yüksekten bakmayı seven, onları yerin dibine sokmaktan zevk alan, haz duyan, zavallı insanlarız...

Tamam bizler öyleyiz de... Şu tablo ortadayken, yeni başlayan arkadaşlar hangi yolu tercih etmeli?? Karar onların.


Sesli düşündüm biraz ve sustum :) Konu amacı dışına çıkmasın :saygilar:
 
450 DFC Acemi pilot ayarları ve uçuşu

Ağzına saglik super bir tespit olmuş Rasim, kalemine saglık :bravo:


Sent from my iPhone using Tapatalk
 
450 DFC Acemi pilot ayarları ve uçuşu

Şafak hocam eline sağlık, ilk heyecanlar başlamış. Bu heyecanların tadı hiç birşeyde olmuyor tadını çıkarmaya bak, bundan sonra simülasyon bol bol. Tebrikler tekrar eline sağlık :)
 
450 DFC Acemi pilot ayarları ve uçuşu

Rasim çok teşekkür ederim. Böyle bir izlenim yarattıysam ne mutlu bana :) :) :)


Sent from my iPhone using Tapatalk
 
450 DFC Acemi pilot ayarları ve uçuşu

Doğukan Ocak' Alıntı:
Şafak hocam eline sağlık, ilk heyecanlar başlamış. Bu heyecanların tadı hiç birşeyde olmuyor tadını çıkarmaya bak, bundan sonra simülasyon bol bol. Tebrikler tekrar eline sağlık :)
Doğukan teşekkür ederim. En son Kocaeli buluşmasında uçuş sonrası ellerinin titrediğini göstermiştin. Videodaki uçuş ortada ama aynısı bende de oldu resmen :D
Bakalım inş hiç kaçmaz bu heyecanım :)


Sent from my iPhone using Tapatalk
 
450 DFC Acemi pilot ayarları ve uçuşu

Arkadaşlar herkese selamlar.. Konunun bir bölümü beni ilgilendirdiği için aklıma takılan bir konuyu ben de sormak isterim.. Benim X3'ün Eskişehirdeki son ayarları yaparken Emre Hobbywing esclerin throttle yüzde elliye yaklaştığında motorun dönmeye başladığını söylemişti. Şimdi normal modda bu durumu da göz önüne aldığımızda kalkış tamam. Kalkıştan sonra idle açsak ve yere yaklaşana kadar idle ile inip hold çeksek mümkün mü? Ya da direkt olarak gaz stiği ortaya yakınken idle açsak öylece kalksak? Çünkü inişte gaz keserek ve artı açıyı düşürerek iniyoruz. Yüzde ellinin hemen altında benim escnin motorun enerjisini kestiğini biliyoruz. Bu durumda otorotation modunda inmek gerekiyor sanırım. Tam olarak ne yapmak gerekir. idle 1 ve 2 deki curve değerleri yanılmıyorsam 40-60-60-60-60 gibi birşeydi tam hatırlamıyorum.. Bilmiyorum ne demek istediğimi anlatabildim mi? :)
 
450 DFC Acemi pilot ayarları ve uçuşu

Fatih abi, aslında tam öyle değil. Hobbywing esc ler de diğer escler gibi gaz stiği %20 gibiyken de çalışır. Motor hareket alır yani sıkıntı yok, inişe yakın stick düşürürken normal modda %49 olduğunda gaz kesmez (eğer throttle curve de uygunsa) veya %25 iken de gaz kesmez.

Hobbywing governor kalibrasyonu %50 gazda yapılır. Orda öğrenir... Sonra biz %70 gibi bir idleup ayarladığımızda kendi öğrendiği (%50de) değere göre oranlama yaparak belli bir kafa turu verir. %80 ayarlarsak yine ona göre bir kafaturu verir.

Bir de idleup modlarında governor devrededir. Normal modda devrede değildir. Governor da %50 ye yakın bir yerde devreye giriyor olabilir, tam hatırlamıyorum. Ama normal modu etkileyen bir gaz kesme, motor susması vs olmaz.


Otorotasyonla iniş için idleup tan hold çekmek en mantıklısı çünkü hem Şafak'ın durumdaki gibi curve uyumsuzlukları olabilir normal-hold arasında... Hem de normal modda zaten gaz düşük, üstüne hold çekince enerji çabuk söner. Idleup açıkken yüksek kafaturundan hold çekmek otoları uzatmak ve keyifli hale getirmek açısından da avantajlı...

Bir diğer husus idleup açıkken kalkış mümkün. Dikkat edilecek husus, stiği yaklaşık ortaya almak. Yoksa model kendini -12° ile yere basacaktır. ESC zaten soft startla başlıyor, bi anda deli gibi bi hıza çıkmaz fakat, yavaş yavaş hızlanırken de model kendini yere çok bastırmasın diye stik ortaya doğru çekilmeli...