550 L DOMİNATÖR//KUYRUK ÇEYREK TUR KAÇMASI(Spirit ve Gpro Ünite)

Durum
Üzgünüz bu konu cevaplar için kapatılmıştır...
550 L DOMİNATÖR//KUYRUK ÇEYREK TUR KAÇMASI(Spirit ve Gpro Ünite)

İbrahim kardeşim en azından işin sorumlusunu bulmuşsun, sevindim valla :)
Bence önce esc governoru kapatıp sonra v curve ile denemek lazım.
Sonra problem yoksa spirit governorü aktive edip ( talon 'da rpm output var diye biliyorum) onunla denemek lazım.

Bu arada 2500rpm'i esc'nin programından mı ayarladınız? Oradaki değerlerde bir yanlışlık varsa gerçek 2500 rpm'de uçmaz,
istersen esc ayarlarına bir bakalım.
 
550 L DOMİNATÖR//KUYRUK ÇEYREK TUR KAÇMASI(Spirit ve Gpro Ünite)

Rasim Öztürk' Alıntı:
Governorsuz güzel olmaz yaa, esc yerine ünite governoru da düşünülebilir. En olmadı V curve'ler oluşturup öyle uçarsın da, governor bir şekilde yoluna girse daha güzel olurdu.

Governor ilk defa bu modelde denedim gerçekten güzel, o yüzden illa da governor olsun diye uğraşıyorum ama bakalım :saygilar:


Kağan Kazancı' Alıntı:
İbrahim kardeşim en azından işin sorumlusunu bulmuşsun, sevindim valla :)
Bence önce esc governoru kapatıp sonra v curve ile denemek lazım.
Sonra problem yoksa spirit governorü aktive edip ( talon 'da rpm output var diye biliyorum) onunla denemek lazım.

Bu arada 2500rpm'i esc'nin programından mı ayarladınız? Oradaki değerlerde bir yanlışlık varsa gerçek 2500 rpm'de uçmaz,
istersen esc ayarlarına bir bakalım.

İşin sorumlusunu bulduk mu bilemiyorum ama büyük ihtimal Esc Governor.
Talon da rpm output yok Kağan.
2500 direk Esc den yazdım, her hangi bir ölçüm yapmadım, olmadı onun ayarlarını da eklerim, tartışırız %p
 
550 L DOMİNATÖR//KUYRUK ÇEYREK TUR KAÇMASI(Spirit ve Gpro Ünite)

Tomas'tan yeni bir meil var,
baya bir şeyler yazmış denemek lazım, çeviri baya katlediyor, ingilizcesi iyi olan arkadaşlarım abilerim, bir zahmet bakabilirlerse bir şeyler çıkar umarım.

for the Brushless rudder servo as you have I recommend to increase
Pirouette Consistency to approx. 175 - 180 for your helicopter and
decrease Rudder Delay to 0.
Then there shouldn't be such oscillations.

If you can oscillations something is still too high. For your helicopter
Rudder Common Gain can be reconfigured to 1.3x instead of 1.5x.
If there are still oscillations decrease the Gyro Gain in your transmitter.

Quarter Turn to the right mean, that helicopter is not able to
compensate something mechanically - mostly this is due to low rudder
limits, low RPM or RPM is not holding too well.

I still recommend to increase length of the servo arm if it is as in the
manual.

With best regards,
 
550 L DOMİNATÖR//KUYRUK ÇEYREK TUR KAÇMASI(Spirit ve Gpro Ünite)

İbrahim DEMİRBİLEK' Alıntı:
Tomas'tan yeni bir meil var,
baya bir şeyler yazmış denemek lazım, çeviri baya katlediyor, ingilizcesi iyi olan arkadaşlarım abilerim, bir zahmet bakabilirlerse bir şeyler çıkar umarım.

for the Brushless rudder servo as you have I recommend to increase
Pirouette Consistency to approx. 175 - 180 for your helicopter and
decrease Rudder Delay to 0.
Then there shouldn't be such oscillations.
Brushless servolar için, senin helide Piro Cons.'i 175-180 yapmanı, ve rudder delay'ı 0 yapmanı öneriyor. Bu sayede o tip titreşimlerin olmaması lazım.

If you can oscillations something is still too high. For your helicopter
Rudder Common Gain can be reconfigured to 1.3x instead of 1.5x.
If there are still oscillations decrease the Gyro Gain in your transmitter.
Halen yüksek seviyede titreşim var ise, Rudder common gain'i 1.5 yerine 1.3 'e düşür, halen titreşim varsa kumandadan gyro gain'i düşür.

Quarter Turn to the right mean, that helicopter is not able to
compensate something mechanically - mostly this is due to low rudder
limits, low RPM or RPM is not holding too well.
Kuyrukta çeyrek tur kaçırma ; helikopterin mekanik olarak tolere edemiyor - genelde düşük rudder limitler ve ya çok düşük kafa turu yada governor'un kafa turunu iyi tutmaması sonucunda olur

I still recommend to increase length of the servo arm if it is as in the
manual.
Halen manualdeki gibi olsa bile servo kolunun boyunu uzatmanı öneriyor

With best regards.

Bence esc gov. ayarlarında dişli sayısı, motor pole count vs bir problem olursa yanlış kafa turuyla uçuyor. Gerçi gpro ile düzgün uçtu değil mi?
 
550 L DOMİNATÖR//KUYRUK ÇEYREK TUR KAÇMASI(Spirit ve Gpro Ünite)

Mekanik bir sıkışma olmadığını söyledin ama kaynak olmasi açısında 450l ile yaşadığım bir sorunu yazayım tail pich kontrol link lerini biraz fazla sıkma sonucu Slider in ilk ve sonlara geldiginde sıkışması sonucu bende aynı sorunu yaşadım ama gevşetince sorun düzeldi bir diğer sıkıntı da rulmanlarin in out larını dikkat etmemem sonucu böyle bir sorun yaşamıştım sonra kuyruğu komple dağıtıp yeniden dizince oldu. kuyruk linkleri çok sıktıgım için sonda zorlanıyor sonra servo zorlaninca sacmaliyordu onu çözüme kavuşturunca süper oldu.

SM-G900F cihazımdan gönderildi
 
İbrahim DEMİRBİLEK' Alıntı:
Aynen Abi Esc governor kullanıyorum, Normal Curvede sıkıntı yok, çok küçük kaçma var oda ince ayarla eritilir , fakat 90 derece çok ciddi bir rakam ve çözüm olarak denenmedik yol kalmadı gibi :saygilar:
Bu bilgi çok yeni bir bilgi benim için :rolleyes: Buna göre bence sonuç çok net.

Bir nedenle (yanlıs parametre tanımı olabilir, ESC üretim hatası olabilir) ESC Kafa devrini yanlış hesaplıyor. Örneğin sen 2.500 giriyorsun ama gerçek devir 2.500 değil belki 2.000. Bu da ani pitch vermelerde kuyruk kaçmasına neden oluyor diye düşünüyorum.
 
550 L DOMİNATÖR//KUYRUK ÇEYREK TUR KAÇMASI(Spirit ve Gpro Ünite)

Mehmet Kucuksari' Alıntı:
Örneğin sen 2.500 giriyorsun ama gerçek devir 2.500 değil belki 2.000. Bu da ani pitch vermelerde kuyruk kaçmasına neden oluyor diye düşünüyorum.

Ben de aynı şeyi düşünüyorum Mehmet abi
 
550 L DOMİNATÖR//KUYRUK ÇEYREK TUR KAÇMASI(Spirit ve Gpro Ünite)

İbrahim le o kadar çok şey denedik ki haddi hesabı yok. Aslında sprit in gov u kaldı. Ben sana olmadı rpm sensör göndereyim. Onu tak bir de öle dene.

SM-G900H cihazımdan Tapatalk kullanılarak gönderildi
 
550 L DOMİNATÖR//KUYRUK ÇEYREK TUR KAÇMASI(Spirit ve Gpro Ünite)

çeviri için teşekkürler Kağan :saygilar:
bu ayarları da deneyeceğim.

Mehmet Abi artık akla gelen başka bir şey yok, ben spiriti normal curve de deneyip denemediğimi hatırlamıyorum, ama Cahit Abi denedi dün hiç bir sorun yok diyor. Gpro da da normal curvede sıkıntı yok, aynı kaçmayı governor modundayken yapması iyice işkillendirdi beni.bir de spiritin gov. modunu denemek lazım, olmadı Esc suçlu ise napalım gönderelim mi?
Yazışsak Andy'le bir çözüm olur mu ki?

ERHAN YILMAZ' Alıntı:
İbrahim le o kadar çok şey denedik ki haddi hesabı yok. Aslında sprit in gov u kaldı. Ben sana olmadı rpm sensör göndereyim. Onu tak bir de öle dene.

SM-G900H cihazımdan Tapatalk kullanılarak gönderildi
Eyvallah kardeşim haberleşiriz zaten ;)
 
550 L DOMİNATÖR//KUYRUK ÇEYREK TUR KAÇMASI(Spirit ve Gpro Ünite)

İbrahim DEMİRBİLEK' Alıntı:
çeviri için teşekkürler Kağan :saygilar:
bu ayarları da deneyeceğim.

Mehmet Abi artık akla gelen başka bir şey yok, ben spiriti normal curve de deneyip denemediğimi hatırlamıyorum, ama Cahit Abi denedi dün hiç bir sorun yok diyor. Gpro da da normal curvede sıkıntı yok, aynı kaçmayı governor modundayken yapması iyice işkillendirdi beni.bir de spiritin gov. modunu denemek lazım, olmadı Esc suçlu ise napalım gönderelim mi?
Yazışsak Andy'le bir çözüm olur mu ki?
Eyvallah kardeşim haberleşiriz zaten ;)
Rica ederim, Castle linkteki parametreleri görsek belki Andy e yazmana gerek kalmaz, mümkünse bir ekran görüntüsü koy abi bakalım
 
550 L DOMİNATÖR//KUYRUK ÇEYREK TUR KAÇMASI(Spirit ve Gpro Ünite)

Kağan Kazancı' Alıntı:
Rica ederim, Castle linkteki parametreleri görsek belki Andy e yazmana gerek kalmaz, mümkünse bir ekran görüntüsü koy abi bakalım
Daha önce Mustafa'nın paylaştığı Castle ESC ayarlarının aynısını kullanıyorsun değil mi İbrahim ?? (Ki onu da nette bulmuştuk. Castle 550 Dominator için tavsiye ettiği Ayar)

Bu RESMİ görmek için izniniz yok. Giriş yap veya üye ol


Bu arada motorda kitten çıkan pinyonu kullanıyorsun değil mi ?? Peki hiç pinyonun dişlerini fiziki olarak saydın mı ??
 
550 L DOMİNATÖR//KUYRUK ÇEYREK TUR KAÇMASI(Spirit ve Gpro Ünite)

heli yanımda değil ama ayarları biliyorum demo modda ekliyorum kardeşim :saygilar:


Bu RESMİ görmek için izniniz yok. Giriş yap veya üye ol


Bu RESMİ görmek için izniniz yok. Giriş yap veya üye ol


Bu RESMİ görmek için izniniz yok. Giriş yap veya üye ol


Bu RESMİ görmek için izniniz yok. Giriş yap veya üye ol
 
550 L DOMİNATÖR//KUYRUK ÇEYREK TUR KAÇMASI(Spirit ve Gpro Ünite)

Mehmet Abi başlangıçta ayarlarım Mustafa'nınki ile aynıydı.
sonra kurcalamaya başlarken değişiklik yaptık, kafa devri ve gain değişikliği yaptık sadece. fakat temel olarak hepsi aynı. görüntüleri ekledim Kağan'da sormuştu.

sanki ilk kurulum aşamasında saymıştım abi dişlileri, ama yine de bakabilirim.
:saygilar:
 
550 L DOMİNATÖR//KUYRUK ÇEYREK TUR KAÇMASI(Spirit ve Gpro Ünite)

İbrahim DEMİRBİLEK' Alıntı:
Mehmet Abi başlangıçta ayarlarım Mustafa'nınki ile aynıydı.
sonra kurcalamaya başlarken değişiklik yaptık, kafa devri ve gain değişikliği yaptık sadece. fakat temel olarak hepsi aynı. görüntüleri ekledim Kağan'da sormuştu.

sanki ilk kurulum aşamasında saymıştım abi dişlileri, ama yine de bakabilirim.
:saygilar:
Sana zahmet bir baksa. Belki bir yanlış oldu ve yanlış Pinyonu kite koydular ve bu nedenle ESC Governor daha düşük kafa devrini veriyor bize ?? Ne bileyim bir ihtimal işte ;)
 
550 L DOMİNATÖR//KUYRUK ÇEYREK TUR KAÇMASI(Spirit ve Gpro Ünite)

Tt mili ve dislilileride kontrol etmek lazim yuke binince kaciran olabilir

HTC One_M8 cihazımdan Tapatalk kullanılarak gönderildi
 
Durum
Üzgünüz bu konu cevaplar için kapatılmıştır...