550 L DOMİNATÖR//KUYRUK ÇEYREK TUR KAÇMASI(Spirit ve Gpro Ünite)

Durum
Üzgünüz bu konu cevaplar için kapatılmıştır...
550 L DOMİNATÖR//KUYRUK ÇEYREK TUR KAÇMASI(Spirit ve Gpro Ünite)

Gözün aydın İbrahim abi , modelin problemlerinin çözülmesine sevindim :thumbup:

Rasim Öztürk' Alıntı:
Başta biraz can sıksa da iyi oluyor böyle vakalar... Hepimiz bişeyler koyuyoruz ortaya, herkes bi ucundan tutuyor. Yeni şeyler öğreniyoruz... Faydalı konu oldu hem bu hem gov gain. :)

+1 %p
 
550 L DOMİNATÖR//KUYRUK ÇEYREK TUR KAÇMASI(Spirit ve Gpro Ünite)

Rasim Öztürk' Alıntı:
Başta biraz can sıksa da iyi oluyor böyle vakalar... Hepimiz bişeyler koyuyoruz ortaya, herkes bi ucundan tutuyor. Yeni şeyler öğreniyoruz... Faydalı konu oldu hem bu hem gov gain. :)

Aynen dediğin gibi Rasim'im ;)
Hem deneyim hem bilgi dağarcığı artıyor.
Rabbim formumuza ve sizlere de zeval vermesin birliktelikle tüm sorunlar çözülüyor.
Herkese tekrardan Teşekkürler :RCKolik:
 
550 L DOMİNATÖR//KUYRUK ÇEYREK TUR KAÇMASI(Spirit ve Gpro Ünite)

Doğukan Ocak' Alıntı:
Gözün aydın İbrahim abi , modelin problemlerinin çözülmesine sevindim :thumbup:

+1 %p

Teşekkürler Doğukan'ım :)
Senin gainler işe yaradı sanki :laugh:
Diğer seçenekleri de bir daha gözden geçirerek gerçek değerleri bulucam inşallah.
Low medium high seçeneklerinde nasıl olacak bir bakıcam tekrardan.
Eğer durum tekrardan olumsuz yöne giderse 8 değerin de bir keramet olduğuna inanacağım artık ;D
 
550 L DOMİNATÖR//KUYRUK ÇEYREK TUR KAÇMASI(Spirit ve Gpro Ünite)

İbrahim DEMİRBİLEK' Alıntı:
Teşekkürler Doğukan'ım :)
Senin gainler işe yaradı sanki :laugh:
Diğer seçenekleri de bir daha gözden geçirerek gerçek değerleri bulucam inşallah.
Low medium high seçeneklerinde nasıl olacak bir bakıcam tekrardan.
Eğer durum tekrardan olumsuz yöne giderse 8 değerin de bir keramet olduğuna inanacağım artık ;D

Aynı değerleri X7'de de kullandığım için paylaşmak istedim , işe yaradıysa ne mutlu bize :bravo:
 
550 L DOMİNATÖR//KUYRUK ÇEYREK TUR KAÇMASI(Spirit ve Gpro Ünite)

İbrahim test uçuşu var mı ? :)
 
550 L DOMİNATÖR//KUYRUK ÇEYREK TUR KAÇMASI(Spirit ve Gpro Ünite)

Arda Erkan' Alıntı:
İbrahim test uçuşu var mı ? :)
En son seninle konuştuğum gibi duruyor kardeşim.
Ama bugün çıkabilirsem çekicem bir video ;)
 
550 L DOMİNATÖR//KUYRUK ÇEYREK TUR KAÇMASI(Spirit ve Gpro Ünite)

Sorunların çözüldüğüne sevindim. İnşallah son olur.
 
550 L DOMİNATÖR//KUYRUK ÇEYREK TUR KAÇMASI(Spirit ve Gpro Ünite)

Hallolduğunu söylediğim kuyruk sorununu bugün yine denedim arkadaşlar, sorunu ortadan kaldıran ayarları ve governor ayarlarında yapmış olduğum değişikliklerden bahsetmiştim ve denediğim alan küçük ve elverişsiz olduğundan pitch denemelerimde küçük olmuştu, Sonrasında Arda’yla konuştuk durumu baştan beri anlattım ve hangi pozisyonda ne şekilde yaptığını izah ettim ve bana güldü. :laugh: ;D


Böyle bir deneme şeklinin olmadığını ve benim yaptığım deneme şeklini kendisi de yapsa aynı şekilde kuyruğun kaçacağına emin olduğunu söyledi. Ben de bugün uçuş alanında tekrardan deneme yaptığımda aynı sorunun tekrar ettiğini gördüm çünkü açıları rahatlıkla -12 +12 kullanabileceğim bir alan vardı.


İşte video arkadaşlar, yorumları size bırakıyorum.
2400 Rpm.


Model hover pozisyonunda yükseltilip irtifa kazandırılıyor ve full eksi verilerek yine hover pozisyonunda yere yaklaştırılıyor, sonra full artı veriliyor ve motor bayılarak kuyruk baya bir başını alıp gidiyor.

Bu VIDEOYU görmek için izniniz yok. Giriş yap veya üye ol


Governor daha önce hiç kullanmadım ilk defa bu modelde kullanıyorum, haliyle governor deneyimim yoktur.


Motorun bu şekilde bayılıp tekrardan kendini toplaması governorun özelliği midir, yoksa benim Esc’nin governor modunda sorun mu vardır.?


Eğer öyleyse kuyruğun da bu şekilde kaçması kaçınılmazdır.

Arda’nın da bahse geçen konuya ilişkin önerilerini de dinleyerek bıraktım artık ayar mayar işini ve uçtum arkadaşlar,( o da bunu söyledi zaten) yeter artık dedim kendime,neredeyse en son Adana Buluşması zamanında modelin kumandasıyla haşır neşir olmuştum. 5 aydır hasret kalmışım.


Yeni konuya ekliyorum uçuş videosunu. :saygilar:
 
550 L DOMİNATÖR//KUYRUK ÇEYREK TUR KAÇMASI(Spirit ve Gpro Ünite)

Bugün konusu geçmişti sahadayken, ayar uçuşları sırasında sanırım...

Modele hiç acımıyorsun İbrahim hocam :laugh: Ne motor dayanır buna, ne pil... Full eksi ile tam gaz aşağı, full artı ile şak diye duruş, daha kendini toplamasına fırsat vermeden tam gaz yukarı :eek:

Merak ettim o ara kaç amper çekiyor?? Talonda log özelliği olsaydı keşke :) Bence 150A rahat vardır...

Ben son zamanlarda 120A üzerine pek çıkmaz oldum piklerde, hareketler biraz daha yumuşadı sanki, geçişler falan... Eskiden 130-140A leri görüyordum her uçuşta anlık maksimumlarda...

Normal uçuşlarda kuyrukta kaçma yoksa, +-12 derecede değil de, biraz daha uysal tırmanışlarda da kuyruk üzmüyorsa uç gitsin. Canı çıkacak modelin full pozitif full negatif ani geçişlerde, aman diyeyim :laugh:
 
550 L DOMİNATÖR//KUYRUK ÇEYREK TUR KAÇMASI(Spirit ve Gpro Ünite)

İbrahim bunu bende denedim bugün dediğin gibi ufakda olsa kaçma oluyor biz her ne kadar modelleri simulatordaki gibi kusursuz ayarlamaya çalışsakta gerçekte o kadar kusursuz olmuyor malesef..

GT-N7100 cihazımdan Tapatalk kullanılarak gönderildi
 
550 L DOMİNATÖR//KUYRUK ÇEYREK TUR KAÇMASI(Spirit ve Gpro Ünite)

İbrahim söylediğim gibi böyle bir kuyruk test yöntemi yok.Ben dahil burada bir çok arkadaşımız ilk tırmanışta kuyruğu kaçırıyor diye düşündüğümüz için çözümler üretmeye çalıştık. :laugh: Ama sen modelin canını aldıktan sonra kuyruk tutmuyor dersen olmaz. Bu senaryoda model kuyruk kaçırıyor demek yerine model yere vurmak üzereyken iyi toparladı demek daha doğru olur. :)

Overspeed manevrası bile bu yaptığından çok daha yumuşak sonlanan bir hareket, model yere vurmak üzereyken değil yaklaşırken kademeli olarak artı açı verilir. :) Ve model hareketten sonra kısa bir süre kendine gelemez.

Defalarca söylediğim gibi senin bu modelin kuyruğunu bu şekilde kaçırmasını sağlayacağın başka bir hareket yok. Neyse ki seni biraz ikna etmişim ve uçuşlara başlamışsın.:bravo: :bravo:
 
550 L DOMİNATÖR//KUYRUK ÇEYREK TUR KAÇMASI(Spirit ve Gpro Ünite)

Ben de Goblin ile model hızla yere yaklaşırken pozitif açı vermiştim ama senin yaptığın hakkaten "vicdansızlık". ;D
Şaka bi yana uçuşta problem hissetmediysen sorun yoktur bence de.
 
550 L DOMİNATÖR//KUYRUK ÇEYREK TUR KAÇMASI(Spirit ve Gpro Ünite)

Arkadaşalar hepinize ayrı ayrı teşekkür ediyorum. :saygilar:

Gerek yapmam gerekenleri söyleyenlere gerekse ayar aşamalarını anlatanlara...

Ama görülen şu ki hakikaten bendeki hüsnü kuruntuymuş.
Böyle bir deneme şekli yokmuş. Biraz abartmışım. Kırbaçı vurmamış bildiğiniz belinde kırmışım ;D
Değerli yorumlarınızı esirgemediğiniz için sağolun.

Uçuşlar gayet iyi artık denemiyorum böyle bir hareket :laugh:
 
550 L DOMİNATÖR//KUYRUK ÇEYREK TUR KAÇMASI(Spirit ve Gpro Ünite)

Arda Erkan' Alıntı:
İbrahim söylediğim gibi böyle bir kuyruk test yöntemi yok.Ben dahil burada bir çok arkadaşımız ilk tırmanışta kuyruğu kaçırıyor diye düşündüğümüz için çözümler üretmeye çalıştık. :laugh: Ama sen modelin canını aldıktan sonra kuyruk tutmuyor dersen olmaz. Bu senaryoda model kuyruk kaçırıyor demek yerine model yere vurmak üzereyken iyi toparladı demek daha doğru olur. :)
40 yıl düşünsem İbrahim, bu şekil bir test yapacağın aklıma gelmezdi :laugh: Keşke tahminle hareket etmek yerine baştan video isteseymişiz :D ;D

Neyse sorun artık çözümlenmiş ve uçuşlara başlanmış, önemli olan da bu :bravo: :halay:
 
550 L DOMİNATÖR//KUYRUK ÇEYREK TUR KAÇMASI(Spirit ve Gpro Ünite)

Mehmet Kucuksari' Alıntı:
40 yıl düşünsem İbrahim, bu şekil bir test yapacağın aklıma gelmezdi :laugh: Keşke tahminle hareket etmek yerine baştan video isteseymişiz :D ;D

Neyse sorun artık çözümlenmiş ve uçuşlara başlanmış, önemli olan da bu :bravo: :halay:

Bir türlü video çekemedik bu durumlarda, zor oldu bu süreç benim için ama deneyim oldu :laugh:

Sonuçta içim rahat, bir sorun olduğunu düşünmüştüm ama değilmiş :halay:
 
Durum
Üzgünüz bu konu cevaplar için kapatılmıştır...